معرفی و دانلود کتاب زمان در دسترس: استراتژی‌هایی برای تعالی در مدیریت نگهداشت

برای دانلود قانونی کتاب زمان در دسترس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زمان در دسترس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زمان در دسترس: استراتژی‌هایی برای تعالی در مدیریت نگهداشت

برای اینکه با مفهوم دارایی‌های فیزیکی و نقشی که در توسعه‌ی کسب‌و‌کار شما دارند، آشنا شوید، کتاب زمان در دسترس بهترین گزینه خواهد بود. جان دیکسون کمبل و جیمز ریس پیکنل در اثر خود به متخصصان حوزه‌ی نگهداشت و مدیران کسب‌و‌کار یاری می‌رسانند تا با بهره‌گیری از کلیه‌ی منابع در دسترس، اعم از تأسیساتی، صنعتی و... به بالاترین سود و بهره‌وری برسند؛ راهنمایی سودمند برای سرمایه‌گذاری‌های سودمند و پربازده.

درباره‌ی کتاب زمان در دسترس

دنیایی که هم‌اکنون در آن زندگی می‌کنیم، هر لحظه در حال تحول است. هنگامی که پای سود و سرمایه هم در میان باشد، این تحولات سرعت بیشتری به خود می‌گیرند. پس یک حساب سرانگشتی به ما نشان می‌دهد، در صحنه‌‌ی پررقابت تجارت و کسب‌و‌کار، بیش از سایر عرصه‌های زندگی شاهد سرعت فزاینده‌ی تغییرات هستیم. صاحبان مشاغل از هر روش جدیدی که کارآمد و سودآور باشد، استقبال خواهند کرد. آن‌ها رایانه‌ها و ربات‌ها را با آغوش باز پذیرفته‌اند، چراکه استفاده از منابع انسانی و البته هزینه‌ها را به حداقل می‌رسانند. همان‌‌طور که می‌دانید سود و سودآوری با دو مفهوم «درآمد» و «هزینه» ارتباطی مستقیم دارد. افزایش یکی و کاهش آن دیگری، مستقیماً به بالاتر رفتن سود شما کمک می‌کند. گردانندگان کسب‌و‌کارهای گوناگون می‌کوشند تا با کاربرد به‌روزترین فناوری‌های مدرن، درآمد را به حداکثر مقدار و مخارج را به پایین‌ترین درجه برسانند که در نتیجه، بیشترین مقدار سود را از آن خود کنند.

در این بین، هر کسب‌و‌کاری خواه‌ناخواه از منابع فیزیکی، مانند کارخانه و تأسیسات آن یا ابزارهای حمل‌ونقل بهره می‌برد. در حقیقت این منابع لازمه‌ی فعالیت‌های تولیدی و خدماتی هستند که به‌تدریج و به مرور زمان از کیفیت و کارایی آن‌ها کاسته می‌شود. ممکن است بسیاری از مدیران و صاحبان کسب‌و‌کار، هزینه کردن برای تعمیر و نگهداشت این سرمایه‌ها را هدررفت منابع مالی بدانند. به عبارت دیگر، ترجیح می‌دهند تا به جای مراقبت و توجه مستمر به منابع فیزیکی‌شان، موقتاً به آن‌ها توجهی نداشته باشند و تنها در صورت خرابی یا ازکارافتادگی، ابزار مشابه را تهیه کرده و جایگزین آن‌ها کنند. جان دیکسون کمبل (John Dixon Campbell) و جیمز ریس پیکنل (James V. Reyes-Picknell) در کتاب زمان در دسترس (Uptime) به شما ثابت می‌کنند که این روش نه‌تنها به‌صرفه نیست، بلکه هزینه‌های بیشتری را برای کسب‌و‌کارتان به دنبال خواهد داشت.

باید اعتراف کنیم که نگهداشت سرمایه‌های فیزیکی همواره، کمابیش مورد توجه مدیران بوده اما امروزه با پیشرفت روش‌های مدیریتی، تخصصی‌تر شده و صورت پیشرفته‌تری به خود گرفته. در گذشته، یک تعمیرکار ماهر هم می‌توانست از عهده‌ی نگهداشت منابع یک کسب‌و‌کار بربیاید اما وظایفی را که جان دیکسون کمبل و جیمز ریس پیکنل در اثر خود برای متخصصان این حوزه برمی‌شمرند، تنها از تاجری زیرک می‌توان انتظار داشت. نگهداشت سرمایه که بخشی جدایی‌ناپذیر از هر شرکت، سازمان یا کسب‌و‌کار به حساب می‌آید، تخصصی مجزاست که راهکارها و روش‌های ویژه‌ی خود را دارد. کتاب زمان در دسترس ما را به سوی قابلیت‌های این حوزه و نقش آن در کاهش هزینه‌ها و سودآوری راهنمایی خواهد کرد.

کتاب حاضر در چهار بخش کلی و دوازده فصل تدوین شده. در نخستین بخش ابتدا با مدیریت و رهبری کارکنان و نیز استراتژی‌های نگهداشت منابع آشنا خواهید شد که هر یک مستلزم تکنیک‌های خاص خود هستند. در دومین بخش به سراغ ملزومات نگهداشت سرمایه می‌روید. در این مرحله می‌آموزید که چگونه می‌توان مواد اولیه را مدیریت کرده و تدابیری برای پشتیبانی از نگهداشت و همچنین مدیریت عملکرد در این زمینه اندیشید.

بخش سوم اطلاعات ارزشمندی را درمورد رویکرد دارایی‌محور و روش‌هایی تیم‌محور در اختیارتان قرار خواهد داد. بدون شک بهره‌وری بالاتر در ارتباط با نگهداشت سرمایه، در گرو انتخاب بهترین رویکردها و روش‌ها امکان‌پذیر خواهد بود. سرانجام در بخش چهارم، ارزیابی عملکرد سازمان خود را درمورد مدیریت منابع فیزیکی خواهید آموخت تا با شناخت ضعف‌ها و قوت‌های سازمان خود، عملکردهای آتی را بهبود ببخشید.

کتاب زمان در دسترس را با برگردان علی زواشکیانی و محسن ربیعی می‌خوانید که به کوشش نشر آریانا‌قلم به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب زمان در دسترس

  • چاپ جدید این کتاب، حجم بالایی از اطلاعات نوین و کارآمد را به مدیران دارایی‌های فیزیکی و همچنین متخصصان شاخه‌ی نگهداشت ارائه می‌دهد. (نورمند شامپین‌یی، شیوه‌ی مدیریت دارایی‌ها در خدمات مشاوره‌ی کسب‌وکار آی‌بی‌اِم، کانادا)

  • هر مخاطبی که قصد دارد بیشینه‌سازی بهره‌وری و ارزش دارایی‌های فیزیکی سازمان خود را تشخیص بدهد، حتماً باید کتاب زمان در دسترس را مطالعه کند. کتاب حاضر برای تمام دارایی‌های فیزیکی، چه از نوع صنعتی، تأسیساتی یا ناوگان و وسایل‌ نقلیه مفید خواهد بود. (برایان مَلِک، رئیس انجمن نگهداشت و مهندسی کارخانه‌ی کانادا)

  • جیمز ریس پیکنل دیدگاه ارزشمندی را در دومین ویرایش کتاب زمان در دسترس بیان نموده است. او ایده‌های مبتکرانه‌ای به‌خصوص در حوزه‌ی مدیریت منابع انسانی و تشکیل تیم ارائه کرده، به‌ صورتی که کاربرد آن می‌تواند حقیقتاً مفید باشد. (مایکل جی کاری، مدیر مدیریت دارایی‌ها، شرکت متریکون)

  • در طول سی‌سال گذشته، آثاری در حوزه‌ی مدیریت نگهداشت خوانده‌ام. باید بگویم بدون شک کتاب زمان در دسترس: استراتژی‌هایی برای تعالی در مدیریت نگهداشت، یکی از کتاب‌های بسیار خوب در این حوزه محسوب می‌شود. (دیوید اِی دو کاسترو، رئیس بِرازمان اِنژینِریا، برزیل)

  • ویرایش دوم کتاب زمان در دسترس کامل‌ترین دورنما را درمورد هنر و علم مدیریت نگهداشت عرضه می‌کند. مطالعه‌ی آن را هم به دانشجویان مدیریت و هم به متخصصان حرفه‌ای پیشنهاد می‌کنم. توصیه‌ی اصلی کتاب این است که نگهداشت دارایی‌های فیزیکی خود به‌تنهایی نوعی سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود، نه هزینه. سازمان‌هایی که به این نکته توجه کرده‌اند، پیشروان آینده هستند. (دکتر پیتر اِف نایتس، دانشیار دانشکده‌ی مهندسی دانشگاه کوئینزلند، استرالیا)

  • من خواندن کتاب زمان در دسترس را به همه‌ی مدیرانی که می‌خواهند بازدهی کسب‌وکار خود را ارتقا بدهند و همین‌طور تمامی متخصصان نگهداشت که خواهان حرکت در مسیر تعالی هستند، پیشنهاد می‌کنم. (باب تیله، مدیر اجرایی فرایندهای کسب‌وکار، پِلِیسِر دام)

کتاب زمان در دسترس برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به‌عنوان مدیر یک شرکت یا سازمان، قصد دارید تا با نگاهداشت منابع و سرمایه‌های فیزیکی خود، به رشد و پیشرفت چشمگیری برسید یا اینکه به حوزه‌‌ی مدیریت کسب‌و‌کارها علاقه‌مندید و تمایل دارید درمورد کارآمدترین روش‌هایی مدیریتی اطلاعات خود را بالا ببرید، کتاب زمان در دسترس همان راهنمایی‌ست که بدان نیاز دارید.

با جان دیکسون کمبل بیشتر آشنا شویم

جان دیکسون کمبل نویسنده و از متخصصان عرصه‌ی دانش مدیریت بود. او را می‌توان رهبر جهانی شاخه‌ی مدیریت دارایی‌های فیزیکی (PricewaterhouseCoopers) دانست. جان دیکسون کمبل در پنجاه‌و‌شش‌سالگی در انتاریو درگذشت.

در بخشی از کتاب زمان در دسترس: استراتژی‌هایی برای تعالی در مدیریت نگهداشت می‌خوانیم

مدیریت نگهداشت برای تمام کسب‌وکارها مهم محسوب می‌شود و برای کسب‌وکارهای سرمایه‌بر، حیاتی است. وقتی مدیری که به‌طور مستقیم درگیر نگهداشت نیست درک بهتری از اهمیت آن پیدا می‌کند، توانایی سازمان برای ارائه‌ی ارزش به کارفرما افزایش می‌یابد. شکل 2، چارچوب ساختاریافته‌ی مورد استفاده برای اعمال این شیوه‌های موفق را در کسب‌وکار شما نشان می‌دهد. این چارچوب نوعی نقشه‌ی راه یا استراتژی کلی است که می‌تواند انتخاب‌های شما را برای نحوه‌ی مدیریت نگهداشت در کسب‌وکار هدایت کند. برای صعود در هرم تعالی لازم نیست از رویکردی تجویزشده پیروی کنید، اما باید همه‌ی عناصر دو سطح پایین‌تر، یعنی «رهبری» و «الزامات» را اجرا کنید. رسیدن به حداقل میزان شایستگی در این دو سطح، توانایی شما را به‌عنوان مدیر نگهداشت برای بقا در محیط طاقت‌فرسای امروزین کسب‌وکار بهبود می‌بخشد. اگر می‌خواهید عملکرد بهتری داشته باشید، احتمالاً باید یکی از روش‌های سطح سوم یعنی «انتخاب تعالی» را اجرا کنید که کلید حرکت از شایستگی به سوی تعالی است.

سه نفر را با توانایی مختلف در شناکردن درنظر بگیرید. یکی از آن‌ها در آب راحت نیست و به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند شنا کند، دیگری می‌تواند به‌خوبی شنا کند و نفر سوم قهرمان المپیک است. وقتی نفر اول درون آب بیفتند، روی سطح آب بالاوپایین می‌رود، دست‌وپا می‌زند، سروصدای زیادی می‌کند، همان وسط می‌ماند و سرانجام غرق می‌شود. دومین شناگر به‌سرعت بر خودش مسلط می‌شود، تصمیم می‌گیرد به کدام سمت برود و شنا می‌کند تا به محل امن برسد. قهرمان المپیک هم همین کار را می‌کند، اما بهتر از نفر دوم. خونسردی خود را حفظ می‌کند، سریع‌تر به محل امن می‌رسد و شاید در طول مسیر به دیگران هم کمک کند. اگر این داستان را با مدیریت نگهداشت مقایسه کنید، شباهت‌های جالبی مشاهده خواهید کرد: برخی از افراد به فرایند تعلق خاطر ندارند، برخی به‌خوبی عمل و مدیریت می‌کنند، برخی هم پیشتاز هستند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی چاپ دوم
تشکر
پیشگفتار
بخش اول: رهبری
فصل اول: ایجاد استراتژی نگهداشت
فصل دوم: کارکنان
بخش دوم: الزامات
فصل سوم: مدیریت کار
فصل چهارم: مراقبت پایه
فصل پنجم: مدیریت مواد و قطعات یدکی
فصل ششم: مدیریت عملکرد
فصل هفتم: سیستم های مدیریت و پشتیبانی از نگهداشت
بخش سوم: انتخاب تعالی
فصل هشتم: رویکردهای دارایی محور 1: پیش کنشی باشید
فصل نهم: رویکردهای دارایی محور 2: بهبود مستمر
فصل دهم: روش های تیم محور
فصل یازدهم: بهینه سازی فرایند
بخش چهارم: فرجام کتاب
فصل دوازدهم: تعالی
پیوست الف: بازنگری تشخیصی مدیریت نگهداشت
پیوست ب: واژه نامه‌ی نگهداشت
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زمان در دسترس: استراتژی‌هایی برای تعالی در مدیریت نگهداشت
نویسنده،
مترجمعلی زواشکیانی، محسن ربیعی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات388
زبانفارسی
شابک978-600-7677-15-5
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زمان در دسترس

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زمان در دسترس

برای دریافت کتاب زمان در دسترس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.