معرفی و دانلود کتاب مجموعه ایزو 55000، مدیریت دارایی‌ها

عکس جلد کتاب مجموعه ایزو 55000، مدیریت دارایی‌ها
قیمت:
۲۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه ایزو 55000، مدیریت دارایی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مجموعه ایزو 55000، مدیریت دارایی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مجموعه ایزو 55000، مدیریت دارایی‌ها

برای آشنایی بیشتر با حیطه‌ی مدیریت دارایی‌ها و استانداردهای مصوب آن از سوی ایزو، پیشنهاد می‌کنیم کتاب مجموعه ایزو 55000، مدیریت دارایی‌ها را تهیه کرده و نکات آن را به‌دقت مطالعه کنید. جمعی از نویسندگان مؤسسه‌ی استاندارد بریتانیا وظیفه‌ی نگارش این اثر را به عهده داشته‌اند. از میان انبوه موضوعات کتاب پیش‌رو می‌توان به معرفی اهداف، مزایا و کارکردهای مدیریت دارایی‌ها اشاره کرد.

درباره‌ی کتاب مجموعه ایزو 55000، مدیریت دارایی‌ها

ایزو یا سازمان بین‌المللی استاندارد، یک فدراسیون بین‌المللی است که تدوین استانداردهای بین‌المللی را برای کمیته‌های فنی ایزو به عهده دارد. مؤسسات بین‌المللی، دولتی یا غیردولتی نیز می‌توانند در این زمینه با ایزو همکاری داشته باشند. تمرکز ایزو بیش از همه بر استانداردسازی فنی و الکتریکی است و با کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک نیز همکاری دارد. در سال 2014، از سوی اعضای ایزو، سند و استانداردی به تصویب رسید که در زمینه‌ی مدیریت دارایی‌های فیزیکی مطرح شده بود. این سند برای تمامی کارخانه‌ها و بنگاه‌های سرمایه‌بر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و هست. برای کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه می‌توانید با کتاب مجموعه ایزو 55000، مدیریت دارایی‌ها (Assest management BS IOS 5500) همراه شوید و نکته‌های مهمی را در این حوزه بیاموزید. گروهی از نویسندگان مؤسسه‌ی استانداردهای بریتانیا، نگارش و گردآوری این اثر را به انجام رسانده‌اند.

کتابی که پیش رویتان قرار گرفته، دربردارنده‌ی مباحث و عناوین متنوعی است که حوزه‌ی مدیریت داده‌ها و استانداردهای آن را برایتان مشخص می‌کنند. در این اثر، اهداف استاندارد ایزو 55000، مدیریت دارایی‌ها، مزایایی که به دنبال دارد و کارکردهای آن بررسی شده است. مزایای مدیریت دارایی‌ها و سیستم مدیریت دارایی‌ها در همین بخش بررسی شده و اصطلاحات و تعاریف مرتبط با این حوزه نیز به‌طور مفصل شرح داده شده‌اند. در این بخش کلیه‌ی مطالب با زبانی ساده و در زیربخش‌هایی کوتاه و مختصر بیان شده‌اند. به همین خاطر، مخاطبان در درک مطالب و تجزیه و تحلیل آن‌ها دچار مشکل نخواهند شد. نمودارهایی که به فراخور مطالب در اثر حاضر قرار گرفته‌اند نیز به یادگیری بهتر نکته‌ها از سوی مخاطبان کمک می‌کنند.

کتاب مجموعه ایزو 55000، مدیریت دارایی‌ها را می‌توانید با برگردان علی زواشکیانی و محسن ربیعی تهیه کنید. چاپ و نشر این کتاب را انتشارات آریاناقلم به انجام رسانده است.

کتاب مجموعه ایزو 55000، مدیریت دارایی‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به سبب علایق شخصی یا حوزه‌ی مطالعاتی خود مایل هستید اطلاعاتتان را در زمینه‌ی حسابداری دارایی‌ها، مدیریت و استاندارهای ایزو بالا ببرید، مطالعه‌ی کتاب مجموعه ایزو 55000، مدیریت دارایی‌ها را به شما توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب مجموعه ایزو 55000، مدیریت دارایی‌ها می‌خوانیم

نیازها و انتظارات ذی‌نفعان بهتر است مستند شده و درباره آن‌ها تبادل نظر شود. این‌ها ممکن است به صورت نیازهای ذی‌نفعان در SAMP درج شود و بهتر است به الزامات و نیز انتظارات گروه‌های مختلف ذی‌نفعان اشاره کند. سازمان بهتر است ابزاری را برای پیگیری روزآمدی اطلاعات و روش‌های جمع‌آوری آن در نظر بگیرد. سازمان هنگام تعامل با ذی‌نفعان برای تعیین نیازها و انتظارات آنان، برای تعیین چارچوب مباحث می‌تواند از فهرست بسترهای ارائه‌شده در 4. 1. 2 استفاده کند.

یکی از اهداف مدیریت دارایی‌ها این است که سازمان را قادر کند تا نیازهای خدماتی مشتریان و کاربران دارایی‌هایش را برآورده کند. سازمان بهتر است سطوح خدماتی را که دارایی‌هایش ارائه می‌کنند، اندازه‌گیری کند و آن‌ها را با انتظارات و الزامات مشتریان و کاربرانش مقایسه کند. فرایند بازنگری سطح خدمات می‌تواند رویکرد مفیدی برای درک انتظارات مشتریان و کاربران باشد.

ذی‌نفعان، براساس برداشت‌های خود، احتمال دارد که درباره مدیریت دارایی‌های سازمان و خروجی‌ها و نتایج مدیریت دارایی‌ها قضاوت کنند. به دلیل تفاوت در ارزش‌ها، نیازها، فرض‌ها، مفهوم‌ها و دغدغه‌ها دربارە مسائل مورد بحث، این قضاوت‌ها ممکن است متفاوت باشند. ازآن‌جا که دیدگاه‌های ذی‌نفعان ممکن است تأثیری عمیق بر تصمیم‌های مرتبط با دارایی‌های سازمان داشته باشد، ضروری است که برداشت‌های آنان مشخص و ثبت شود و در فرایند تصمیم‌گیری سازمان لحاظ شود.

درک نحوه تصمیم‌گیری درباره دارایی‌ها، بخشی مهم از مدیریت دارایی‌ها محسوب می‌شود. معیارهای تصمیم‌گیری تحت‌تأثیر نیازهای ذی‌نفعان بیرونی و درونی، سیاست‌های مدیریت دارایی‌ها و نگرش ریسک سازمان قرار دارد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار مترجمان
توضیحات مترجم
پیشگفتار
بخش اول: استاندارد بین‌المللی ایزو 55000 مدیریت دارایی‌ها؛ دورنما، اصول و اصطلاحات
مقدمه
1- دامنه کاربرد
2- مدیریت دارایی‌ها
3- اصطلاحات و تعاریف
پیوست الف (اطلاعاتی)
پیوست ب (اطلاعاتی)
کتابنامه
بخش دوم: استاندارد بین‌المللی ایزو 55001 مدیریت دارایی‌ها؛ الزامات سیستم‌های مدیریتی
مقدمه
1- دامنه کاربرد
2- منابع اصلی
3- اصطلاحات و تعاریف
4- بستر سازمان
5- رهبری
6- برنامه‌ریزی
7- پشتیبانی
8- عملیات
9- ارزیابی عملکرد
10- بهبود
کتابنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مجموعه ایزو 55000، مدیریت دارایی‌ها
نویسنده
مترجمعلی زواشکیانی، محسن ربیعی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات123
زبانفارسی
شابک978-600-6227-98-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مجموعه ایزو 55000، مدیریت دارایی‌ها

برای دریافت کتاب مجموعه ایزو 55000، مدیریت دارایی‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.