معرفی و دانلود کتاب مرجع کاربردی مدیریت تعمیرات اساسی

عکس جلد کتاب مرجع کاربردی مدیریت تعمیرات اساسی
قیمت:
۷۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مرجع کاربردی مدیریت تعمیرات اساسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مرجع کاربردی مدیریت تعمیرات اساسی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مرجع کاربردی مدیریت تعمیرات اساسی

توجه به صنعت مهم‌ترین نکته در سیستم اداره‌ی کشورهاست که دستیابی به سرمایه، سود و خودکفایی را به‌دنبال دارد. تام لناهان در کتاب مرجع کاربردی مدیریت تعمیرات اساسی یک راهنمای کامل و کاربردی را برای نوسازی دارایی‌های صنعتی و همچنین اصول و فنون مهم ارتقای آن‌ها برای کارخانه‌ها ارائه می‌دهد. نویسنده با بیان نکات مهم جهت تعالی سازمان‌ها و دستیابی به رونق کسب‌و‌کار در این کتاب شما را برای رسیدن به سود بیشتر و افزایش سرمایه رهنمون می‌کند.

درباره‌ی کتاب مرجع کاربردی مدیریت تعمیرات اساسی

صنعت، یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای دستیابی به ثروت و رسیدن به سود در زمینه‌های مختلف است. به بیان ساده، کشورها و دولت‌ها با تمرکز بر بخش‌های صنعتی و تلاش برای بهبود کارایی و رونق آن‌ها می‌توانند موفقیت کاری خودشان را تضمین کرده و در رقابت با هم‌ترازان خود بهتر عمل کنند. سرمایه‌گذاری بر دارایی‌های فیزیکی کشور، همچون حوزه‌های آب، برق، گاز، پتروشیمی، خودرو، فولاد و مس و... باعث شده که دولت در بسیاری از این زمینه‌ها به خودکفایی دست یابد. بنابراین هر اندازه که سرمایه‌گذاری و اهمیت دادن به این بخش‌ها افزایش یابد، صادرات چشمگیرتر شده و سرمایه‌ی بیشتری به‌دست می‌آید. اما آیا فقط تمرکز بر سوددهی برای کسب ثروت کافیست یا موارد مهم دیگری هم برای پویایی در صنایع وجود دارد؟

نکته مهمی که تام لناهان (Tom Lenahan) در کتاب مرجع کاربردی مدیریت تعمیرات اساسی (Turnaround, Shutdown and Outage Management) به آن اشاره می‌کند، فرسودگی دارایی‌های فیزیکی یا نزدیک شدن آن‌ها به نیمه‌ی عمرشان است. نویسنده تاکید می‌کند که این دارایی‌ها علی‌رغم سودآوری بالا در برخی موارد با فرسودگی و کم‌کارکردی نیز روبه‌رو می‌شوند. او در کتاب مرجع کاربردی مدیریت تعمیرات اساسی به مسئله‌ی جدید و بسیار مهمی به نام «بازگردانی» یا «نوسازی و بازسازی» اشاره می‌کند که به طور مستقیم با بهبود و ارتقای کیفی سیستم‌ها در صنایع در ارتباط هستند. اقدام به بازگردانی صنایع و رفع فرسودگی‌های آن به‌طور منظم و حساب‌شده کمک می‌کند سازمان‌ها، علاوه‌بر کاهش چشم‌گیر هزینه‌ها و افزایش تولید و بهره‌وری، از وقوع بسیاری از حوادث ایمنی و خطراتی که در صنایع گوناگون وجود دارد جلوگیری کنند.

کتاب مرجع کاربردی مدیریت تعمیرات اساسی ترجمه‌ی ویرایش دوم این اثر است و در دو بخش تهیه شده. در بخش اول با انواع اصول و فنون بازگردانی کارخانه‌ها و صنایع مختلف آشنا خواهید شد و نویسنده در بخش دوم به معرفی مدل مفهومی برای دستیابی سازمان‌ها به تعالی می‌پردازد. تام لناهان در ادامه نیز پنج مورد نمونه‌پژوهی را ارائه می‌کند که بر مبنای این مدل انجام گرفته‌اند.

با مطالعه‌‌ی این کتاب با شیوه‌های تعمیرات اساسی در صنایع و بازگردانی در سطح کارخانه‌ها آشنا خواهید شد و قدم‌به‌قدم به موفقیت و دستیابی به سرمایه‌ی افزون‌تر نزدیک‌تر می‌شوید.

کتاب مرجع کاربردی مدیریت تعمیرات اساسی نوشته‌ی تام لناهان با ترجمه‌ی روان علی زواشکیانی، امیر ملک نیازی و محسن ربیعی از سوی انتشارات آریاناقلم در اختیار شما قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب مرجع کاربردی مدیریت تعمیرات اساسی

  • با این راهنمای کامل و کاربردی، خطر شکست را در پروژه‌های حیاتی خودتان به حداقل برسانید. (آمازون)
  • این کتاب یک راهنمای کامل برنامه‌ریزی پروژه را همراه با یک مدل جدید و دقیق به‌عنوان راهنمای گام‌به‌گام پروژه ارائه می‌دهد. (آمازون)

کتاب مرجع کاربردی مدیریت تعمیرات اساسی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب کاربردی و راهنمای بی‌نظیر را به همه‌ی افرادی که به‌دنبال یادگیری شیوه‌های نگهداری و بازگردانی سیستم‌ها به چرخه‌ی صنعت هستند پیشنهاد می‌کنیم. همچنین کسانی که در حوزه‌ی مدیریت صنعت و مدیریت تولید فعالیت می‌کنند، می‌توانند از این کتاب راهنما برای بهره‌وری بیشتر در کار خود استفاده کنند.

در بخشی از کتاب مرجع کاربردی مدیریت تعمیرات اساسی می‌خوانیم

هر گامی به صورت متوالی به گام قبلی و بعدی خودش متصل است؛ لذا وقتی زمان هر فعالیت را مشخص می‌کنیم و این زمان‌ها را جمع ببندیم، مدت انجام هر وظیفه به دست می‌آید. شاید همپوشانی‌هایی بین برخی فعالیت‌ها وجود داشته باشد که این موضوع نیز لحاظ خواهد شد.

از اینجا به بعد دو راه پیش‌رو داریم: هم می‌توانیم هر فعالیت را به گام‌های طبیعی‌اش تفکیک کنیم تا روش انجام کار مشخص شود، هم اینکه کل وظیفه را با دیگر وظایف ترکیب کنیم تا جدول زمان‌بندی بازگردانی مشخص شود. امروزه اکثر سازمان‌ها جدول زمان‌بندی را روی کامپیوتر تهیه می‌کنند. نرم‌افزارهای متعددی برای این کار وجود دارد. دو نرم‌افزار اصلی که برای این کار استفاده می‌شوند، ام‌اس‌پی و پریماوراپی‌تری هستند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی مترجم
پیشگفتار
قدردانی
فصل 1: دورنمای پروژه‌های بازگردانی: بستر و استراتژی
فصل 2: آغاز بازگردانی
فصل 3: تایید دامنه‌ی کار
فصل 4: کارهای پیش از توقف
فصل 5: مدیریت برون‌سپاری
فصل 6: برنامه‌ریزی پروژه‌های بازگردانی
فصل 7: ساختار سازمانی در بازگردانی
فصل 8: تدارکات
فصل 9: کنترل هزینه‌ها
فصل 10: برنامه‌ی ایمنی
فصل 11: برنامه‌ی کیفیت
فصل 12: بسته‌ی ارتباطات
فصل 13: اجراز بازگردانی
فصل 14: خاتمه‌ی بازگردانی
جمع‌بندی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مرجع کاربردی مدیریت تعمیرات اساسی
نویسنده
مترجمعلی زواشکیانی، امیر ملک نیازی، محسن ربیعی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات303
زبانفارسی
شابک978-600-7677-35-3
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب مرجع کاربردی مدیریت تعمیرات اساسی

برای دریافت کتاب مرجع کاربردی مدیریت تعمیرات اساسی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.