معرفی و دانلود کتاب زمزم می‌جوشد

عکس جلد کتاب زمزم می‌جوشد
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زمزم می‌جوشد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زمزم می‌جوشد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زمزم می‌جوشد

لاله جعفری در کتاب زمزم می‌جوشد داستان حضرت ابراهیم و همسرش، ساره، را روایت می‌کند که تنها غم‌شان این است که فرزندی ندارند. در نهایت، خداوند خواسته‌ی آن دو را اجابت می‌کند، اما این خوشبختی دیری نمی‌پاید. این اثر ذیل مجموعه‌ی «قصه‌های پیامبران» منتشر شده و در فهرست کتاب‌های برگزیده‌ی آموزش و پرورش قرار دارد.

درباره‌ی کتاب زمزم می‌جوشد

ابراهیم پیامبر، به همراه همسرش، هاجر در سرزمین شام زندگی می‌کردند. دل‌شان شاد بود و زندگی‌شان، بی‌غم. تنها فقدان یک چیز بود که سخت آزارشان می‌داد: آن دو نمی‌توانستند صاحب فرزند شوند. روزی خدا غم را از زندگی و دل‌هایشان زدود؛ ابراهیم و هاجر صاحب فرزند شده بودند. او را اسماعیل نام نهادند و دیگر چیزی نبود که آزارشان دهد؛ اما این خوشی چندان به طول نینجامید. مدتی بعد، خداوند به ابراهیم دستور داد تا هاجر و فرزند کوچک‌شان را از شام به مکه ببرد و خود بازگردد.

آنچه مطالعه کردید، معرفی کوتاهی بود از کتاب زمزم می‌جوشد که به قلم لاله جعفری به رشته‌ی تحریر در آمده است. کتاب نامبرده هفتمین مجلد از مجموعه کتاب قصه‌های پیامبران است. همچون مجلدهای پیشین، تمام تلاش نویسنده در کتاب زمزم می‌جوشد بر آن بوده تا گوشه‌ای از زندگی پیامبران را با زبانی ساده و لحنی گیرا برای مخاطبان کودک بیان کند. گفتنی است مجلدهای هفتم تا نهم (باعناوین زمزم می‌جوشد، ابراهیم در بتخانه و ابراهیم در آتش) از این مجموعه به قصه‌هایی از زندگی ابراهیم نبی اختصاص یافته است.

بد نیست اشاره کنیم مجموعه‌ی قصه‌های پیامبران در فهرست توصیفی آثار منتخب آموزش و پرورش قرار دارد. تصاویر این کتاب‌ها که توسط تصویرگران به‌نام کشورمان، از جمله فاطمه رادپور، ماهنی تذهیبی، سحر حقگو و علی خدایی خلق شده‌اند، دوچندان بر غنای کتاب‌ها افزوده است. همچنین مجموعه کتاب‌های قصه‌های پیامبران ذیل مجموعه‌ی دیگری به نام «کتاب‌های فندوق» منتشر شده‌اند. انتشارات افق این آثار را روانه‌ی بازار نشر کرده است. از داستان زندگی حضرت ابراهیم تاکنون فیلم و انیمیشن‌های گوناگونی ساخته و پخش شده است.

کتاب زمزم می‌جوشد نخستین بار در سال 1389 روانه‌ی بازار نشر شد. فاطمه رادپور تصویرگر این اثر بوده است.

(این کتاب دارای حجم بیش از 20 مگابایت است، لطفا قبل از خرید، نسخه‌ی نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت اطمینان حاصل کنید.)

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های قصه‌های پیامبران

لاله جعفری در مجموعه کتاب‌های قصه‌های پیامبران با زبانی ساده و شیوا به بازنویسی داستان زندگی پیامبرها پرداخته است. او تمام تلاش خود را به کار بسته تا از طریق روایت داستانی، کودکان را به مطالعه در باب زندگی پیامبران علاقه‌مند سازد. این مجموعه دوازده مجلد را در بر می‌گیرد که عبارتند از «1: پسری که با رود آمد»، «2: موسی و دو دختر»، «3: موسی پیامبر می‌شود»، «4: موسی و عصایش»، «5: موسی پیروز می‌شود»، «6: داستان غدیر»، «7: زمزم می‌جوشد»، «8: ابراهیم در بتخانه»، «9: ابراهیم در آتش»، «10: خبر هدهد»، «11: هدهد در قصر ملکه» و «12: یونس در شکم نهنگ».

گفتنی است این مجموعه توانسته است به فهرست توصیفی آثار منتخب آموزش و پرورش راه پیدا کند. تصاویر این کتاب‌ها که توسط تصویرگران به‌نام کشورمان، از جمله فاطمه رادپور، ماهنی تذهیبی، سحر حقگو و علی خدایی خلق شده، دوچندان بر جذابیت آن‌ها افزوده است. همچنین مجموعه کتاب‌های قصه‌های پیامبران ذیل مجموعه‌ی دیگری به نام «کتاب‌های فندوق» منتشر شده‌اند. انتشارات افق این آثار را روانه‌ی بازار نشر کرده است.

کتاب زمزم می‌جوشد مناسب چه کسانی است؟

لاله جعفری کتاب زمزم می‌جوشد را برای کودکان رده‌ی سنی 7 تا 9 سال که از مطالعه‌ی داستان‌های مذهبی لذت می‌برند تألیف کرده است.

با لاله جعفری بیشتر آشنا شویم

لاله جعفری نویسنده، مترجم و کارگردان شناخته‌شده‌ی حوزه‌ی کودک و نوجوان است که به سال 1345 در اصفهان چشم به جهان گشود. او مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی هنرهای دراماتیک از دانشگاه تهران دریافت کرد. عمده‌ی فعالیت لاله جعفری معطوف به نگارش داستان برای رده‌ی سنی کودک است؛ بااین‌وجود، او در نگارش رمان و فیلم‌نامه‌ی سریال‌های تلویزیونی کودک و نوجوان نیز دستی بر آتش دارد.

لاله جعفری در زمره‌ی نویسندگان پرکار به شمار می‌رود و تاکنون نزدیک به صد جلد کتاب از او به چاپ رسیده است. همچنین حدود بیست کتاب نیز در انتظار چاپ دارد. از او چندین مجموعه، از جمله مجموعه کتاب‌های قصه‌های پیامبران، «داستان‌های خبیث»، «قصه‌های گوگولی برای بچه‌های گوگولی»، «فه‌فه زرافه» و «کلاس اولی، کتاب اولی» منتشر شده است. از دیگر آثار این نویسنده‌ی محبوب، می‌توان به کتاب‌های «مامان آناناس، بابا آناناس»، «الف چی بود، ب کی بود»، «نی نای رفت و رفت»، «دختری که از تاریکی می‌ترسید» و «جناب خر و سه فسقلش» اشاره کرد.

لاله جعفری به‌واسطه‌ی نگارش آثارش، افتخارات متعددی را به دست آورده؛ بسیاری از آثارش نیز در کتاب‌های درسی معرفی شده‌اند. آنچه در ادامه آمده، مختصری از جوایز و افتخاراتی است که به آثار این نویسنده‌ی توانا اهدا شده.

جوایز و افتخارات لاله جعفری

  • کاندیدای کتاب فصل
  • داوری جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان
  • کتاب سال سلام بچه‌ها در سال 1385
  • پیام برگزیده‌ی یکصدمین سالگرد هانس کریستین آندرسن
  • ده جایزه‌‌ی جهانی برای کتاب نگهبان خورشید
  • مجموعه قصه‌ی برگزیده در یازدهمین جشنواره‌ی مطبوعات
  • کاندید کتاب سال ارشاد در سال 1385
  • ترجمه‌ی آثار به زبان‌های متعدد، از جمله مالایایی، اسپانیایی، فرانسه، چینی، روسی و کره‌ای

در بخشی از کتاب زمزم می‌جوشد می‌خوانیم

هاجر و اسماعیل تنها شدند. در آن بیابان داغ و بی‌آب و علف تنهای تنها ماندند. ناگهان اسماعیل کوچک از خواب بیدار شد. گریه سر داد. تشنه بود. آب می‌خواست ولی ظرف آب خالی بود. یک قطره آب هم در آن نبود. هاجر دور و بر را نگاه کرد. شاید چشمه‌ای، چاهی، آبی پیدا کند.

هاجر، بیابان داغ و خالی را نگاه کرد. ترسید. سرش را زیر انداخت و با صدای لرزان گفت: ما تک‌وتنها این جا می‌میریم... ابراهیم او را نوازش کرد و گفت: فرمان خداست چاره‌ای نیست. نترس خدا پشت و پناه شماست! بعد دست‌هایش را به طرف آسمان بلند کرد و دعا خواند. خدایا من به دستور تو هاجر و اسماعیلم را به اینجا به این بیابان خشک و خالی آوردم. پس خودت مواظب‌شان باش. و آن‌ها را در بیابان تک‌وتنها گذاشت و به شام برگشت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زمزم می‌جوشد
نویسنده
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات17
زبانفارسی
شابک978-964-369-595-8
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زمزم می‌جوشد

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زمزم می‌جوشد

برای دریافت کتاب زمزم می‌جوشد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.