معرفی و دانلود کتاب زمستان در راه است

عکس جلد کتاب زمستان در راه است
قیمت:
۶۷,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زمستان در راه است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زمستان در راه است و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زمستان در راه است

استادبزرگ شطرنج، گری کاسپاروف، در کتاب زمستان در راه است داستان بازگشت روسیه به دیکتاتوری و اشتباهات غرب در رابطه با پوتین را با زبانی ساده و متقاعدکننده بازگو می‌کند. این کتاب پرفروش آمازون، نشان می‌دهد آمریکا و دیگر کشورهای غربی با مماشات با حکومت روسیه، باعث شده‌اند ولادیمیر پوتین نه‌تنها به یک دیکتاتور، که به خطری جهانی تبدیل شود.

درباره‌ی کتاب زمستان در راه است

کمتر کسی است که استادبزرگ و قهرمان شطرنج جهان، گری کاسپاروف (Garry Kasparov) را نشناسد. اما آنچه بسیاری در مورد او نمی‌دانند این است که گری کاسپاروف از سال 2005 از شطرنج کناره‌گیری کرده و زندگی خود را به سیاست و فعالیت‌های بشردوستانه اختصاص داده است. او یکی از اصلی‌ترین و مشهورترین منتقدین سیاست‌های ولادیمیر پوتین به‌شمار می‌رود و حتی رهبری یکی از احزاب مخالف پوتین را نیز برعهده داشته است. همین فعالیت‌های گری کاسپاروف بود که باعث شد او به همراه خانواده‌ کشورش را ترک کند و به آمریکا برود. این قهرمان شطرنج در کتاب زمستان در راه است (Winter Is Coming: Why Vladimir Putin and the Enemies of the Free World Must Be Stopped) که نام خود را از سریال تلویزیونی مشهور بازی تاج و تخت وام گرفته است، آرای خود را در مورد پوتین و رابطه‌ی غرب با روسیه، به‌شکلی جذاب و ساده بیان کرده است.

روسیه یکی از غیردموکراتیک‌ترین کشور‌های جهان به‌شمار می‌رود؛ ولی به باور گری کاسپاروف، این کشور همیشه این‌گونه نبوده است. همان‌طور که کتاب زمستان در راه است بیان می‌کند، پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، نیروهای دموکراسی‌خواهی چون بوریس یلتسین در این کشور به قدرت رسیدند. این نیروها، با هدف بازسازی صنایع و اقتصاد روسیه، به اصلاحات فراوانی در زمینه‌ی قوانین دست زدند؛ اما بحران‌های سیاسی و فسادی که در پی آمد، باعث شد نیروهای آزادی‌خواه به حاشیه رفته و افراد اقتدارطلبی چون ولادیمیر پوتین قدرت را در دست بگیرند. گری کاسپاروف، این اتفاق را بزرگ‌ترین فرصت ازدست‌رفته‌ی روسیه برای رسیدن به یک حکومت دموکراتیک و آزادی‌خواه می‌داند.

همانطور که کتاب زمستان در راه است می‌گوید، کشور روسیه از زمانی که پوتین به قدرت رسید، دچار یک «عقب‌نشینی دموکراتیک» شد و با سرعتی شتابان در حال تبدیل شدن به کشوری بسته است. اما به باور گری کاسپاروف، ساده‌انگارانه است اگر تنها ولادیمیر پوتین را در این زمینه مقصر بدانیم. کاسپاروف در این زمینه گناه‌ها و قصورهای جهان غرب (به طور ویژه آمریکا و آلمان) را بر می‌شمرد و نشان می‌دهد خود کشورهای غربی با بی‌عملی و در پیش گرفتن سیاست‌های نادرست، از پوتین و متحدین فاسدش حمایت کردند و باعث شدند او بتواند در عین دنبال کردن سیاست‌های مخرب و جاه‌طلبانه، در قدرت بماند.

معرفی و دانلود کتاب زمستان در راه است

کتاب زمستان در راه است، توسط امیرحسین فاضلی مقدم ترجمه شده و انتشارات کوله پشتی آن را منتشر کرده است.

نکوداشت‌های کتاب زمستان در راه است

  • گری کاسپاروف در کتاب زمستان در راه است، به‌شکلی پرشور، هم دزدسالاری حاکم بر روسیه و هم رفتارهای بی‌خیالانه‌ی دموکراسی‌های غربی در برابر پوتین را مورد نقد قرار می‌دهد. (فرانسیس فوکویاما، نویسنده‌ی کتاب «پایان تاریخ و واپسین انسان»)
  • هیچ‌کسی به اندازه‌ی گری کاسپاروف، شرارت رژیم پوتین را نمی‌شناسد. (بیل براودر، نویسنده‌ی کتاب «اعلان قرمز»)
  • تنها کسی که ذهن و روحی چون گری کاسپاروف داشته باشد، می‌تواند تاریخ 25 سال گذشته‌ی روسیه را تحلیل کند و پس از محکوم کردن غرب، راهکارها و راه‌حل‌هایی ارائه دهد. (ماشا گسن، نویسنده‌ی کتاب «آینده تاریخ است»)
  • همیشه باید کتاب‌های گری کاسپاروف را خواند. او مدت‌ها قبل از دیگران، از خطرات پوتین و پوتینیسم گفته بود. (آن اپلبام، نویسنده‌ی کتاب «غروب دموکراسی»)
  • در این کتاب چالش‌برانگیز، گری کاسپاروف نشان می‌دهد جهان تا چه اندازه از روزهایی که در اوایل دهه‌ی 1990 میلادی باور داشت «تاریخ پایان یافته است» فاصله گرفته و به وضعیتی رسیده که به باور بسیاری، یک جنگ سرد جدید است. (پیتر کانرادی، Sunday Times)

کتاب زمستان در راه است برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مباحث سیاست بین‌الملل و یا به تاریخ چند دهه‌ی اخیر کشور روسیه علاقه‌مندید، شنیدن کتاب صوتی زمستان در راه است به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب زمستان در راه است می‌خوانیم

اغلب کشورهای اروپایی عمدتاً مملو از قومیت‌هایی هستند که قرن‌هاست در خاک آنها زندگی می‌کنند. با وجود چندین دهه مهاجرت که با گسترش اتحادیۀ اروپا و جابه‌جایی مرزها افزایش یافته، فرانسه هنوز مملو از فرانسوی‌ها و آلمان مملو از آلمانی‌هاست. مرزهای بسیاری از کشورهای اروپای شرقی و مرکزی بارها و بارها در طول قرن بیستم به‌جبر جابه‌جا شد و هرچند بسیاری در دهۀ نود میلادی درنهایت اجازه یافتند راه خود را به‌سمت استقلال پیش گیرند، هنوز کشمکش و ستیز در بعضی مناطق مشاهده می‌شود.

در بیشتر موارد کشمکش‌ها معطوف به اختلافات بین همسایگان یا جنبش‌های استقلال‌طلب داخلی در کشورهای دموکراتیک باثبات است که در آنها هواخواهی‌های قومیتی یا در رسانه‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد یا به شکلی مسالمت‌آمیز پای صندوق‌های رأی. البته که بسیاری از کاتالان‌ها در اسپانیا، اسکاتلندی‌ها در بریتانیا و همین‌طور کبکی‌ها در کانادا احتمالاً دربارۀ رضایت‌بخش بودن این سازوکارها مخالفت‌هایی داشته باشند.

داستان آمریکا متفاوت است، کشوری به وسعت یک قاره که از همان آغاز با میلیون‌ها مهاجر از هر نقطۀ این کرۀ خاکی، مضاف بر جمعیت بومی‌اش، شکل گرفته است (آرژانتین هم پیشینۀ مشابهی دارد). متوجه شده‌ام که رفتار وحشیانه با سرخ‌پوستان ایالات متحده امروز مقولۀ محبوبی برای بحث در این کشور نیست که البته درکش سخت نیست. به همان میزان، برده‌داری هم برای بسیاری از آمریکایی‌ها آزاردهنده و مایۀ شرمساری است. از این روست که اینها موضوعاتی محبوب برای ترویج در شوروی به‌حساب می‌آمد. از منظر ایدئولوژی کمونیستی بسیار مهم بود که نشان دهد ما از هر نظر برتریم، از جمله جنبۀ اخلاقی. (و البته ازنظر فکری؛ به همین خاطر هم توسعه و ترویج شطرنج بسیار محبوب بود که مایۀ خوش‌شانسی من بود.)

فهرست مطالب کتاب

دربارۀ نویسنده
مقدمه
سخن آغازی
1: پایان جنگ سرد و سقوط اتحاد جماهیر شوروی
2: دهۀ ازدست‌رفته
3: جنگ‌های پنهان
4: زاده در خون
5: رئیس‌جمهورِ مادام‌العمر
6: کاوش در ذات پوتین
7: خارج از گود، درونِ آتش
8: عملیات مدودف
9: وقاحتِ امید واهی
10: جنگ و مماشات
سخن پایانی: ارزش‌هایی ناگذرا در جهانی گذرا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زمستان در راه است
نویسنده
مترجمامیرحسین فاضلی مقدم
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات328
زبانفارسی
شابک978-600-4615-05-1
موضوع کتابکتاب‌های علوم سیاسی، کتاب‌های تاریخ جهان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زمستان در راه است

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زمستان در راه است

برای دریافت کتاب زمستان در راه است و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.