معرفی و دانلود کتاب زن چهل ساله: مادام دو بواری قرن بیست و یکم

عکس جلد کتاب زن چهل ساله: مادام دو بواری قرن بیست و یکم
قیمت:
85000 تومان - 8.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زن چهل ساله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زن چهل ساله و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زن چهل ساله: مادام دو بواری قرن بیست و یکم

داستان مادام دوبواریِ قرن بیست و یکم را در کتاب زن چهل ساله دنبال کنید. کرو فریزر در این اثر خود روایتی نو از یک رمان مشهور دیگر ارائه می‌دهد و قصه زنی را به تصویر می‌کشد که همچون مادام به عشقی ممنوعه گرفتار می‌شود.

درباره کتاب زن چهل ساله:

از آنجایی که این رمان به داستان مادم دوبواری اثر نویسنده مشهور گوستاو فلوبر شباهت زیادی دارد، آن را مادام دوبواری قرن بیست و یکم نیز نامیده‌اند. کتاب پیش رو که درون‌مایه‌ای اخلاقی و خانوادگی دارد، داستان زنی به نام کارلا تردسکنت را روایت می‌کند.

قهرمان زن رمان، به همان تخیلاتی که زمانی مادام بواری در ذهنش داشت، گرفتار است. او شیفته عشق، زیبایی و جامعه‌ای با فرهنگ عالی و سرشار از هیجان و جاه‌طلبی بود. کارلا به خوبی می‌دانست که زندگی بیست ساله‌اش با همسرش آلن تردسکنت خسته کننده شده و دیگر از جذابیت برخوردار نیست و به دور از هر عشق و علاقه‌ای است. او حتی از اینکه با همسرش تنها باشد نیز حس خوبی ندارد. آن‌ها صاحب بچه نشدند و آلن مدیریت یک مدرسه را بر عهده دارد.

کارلا که دیگر علاقه‌ای به همسرش ندارد و می‌ترسد زندگی‌اش بدون عشق سپری و در روزمرگی گرفتار شود، همچون مادام بواری وارد رابطه‌ای ممنوعه می‌گردد. اما بعد از رسوایی و بدنامی که دیگر از مرگ هم خبری نیست، او حالا درونش مملو از عشقی آتشین شده و رویاها و آرزوهایش را بسیار دور از دسترس می‌بیند.

کرو فریزر (Caro Fraser) در رمان چهل ساله (A Little Learning) می‌کوشد ارزش‌های فراموش شده در دنیای مدرن و پست‌مدرن را بار دیگر احیا کند و با هشدارهای خیرخواهانه خود بنیان خانواده‌ها را از نابودی نجات دهد. در حقیقت او با بازگو کردن اشتباهات زنان و مردانی که با توجیه روشن‌فکری، وفاداری و خویشتن‌داری را زیر پا می‌گذارند و برای روحشان پریشانی به همراه می‌آورند، گرمای زندگی و عشق را هدیه می‌دهد.

کتاب زن چهل ساله به چه کسانی پشنهاد می‌شود؟

اگر به داستان‌های عاشقانه و خانوادگی علاقه‌مند هستید، این کتاب را بخوانید.

در بخشی از کتاب زن چهل ساله می‌خوانیم:

کتى از لیوان شیر با دقت روى آن‌ها ریخت و شروع کرد به خوردن. مادرش را در حال انجام کارهاى آشپزخانه نگاه کرد و با خود گفت: طبیعى‌ست که چاق شدن براى او جاى نگرانى نداشته باشد. در چهل‌وسه سالگى چه اهمیتى دارد؟ کسى آدم را نگاه نمى‌کند. ولى خیلى دلش مى‌خواست مادرش کمى بیشتر به سر و وضع خود مى‌رسید. امروز صبح که از همیشه بدتر بود. آن بلوز گل و گشادِ کهنه با سرآستین‌هاى لک‌دار و شلوار کشىِ عهدِ بوق. اگر دگمه‌هاى بلوزش آن‌قدر گنده و قدیمى نبودند ظاهر بهترى داشت. از عکس‌هاى قدیمى مى‌دانست که مادرش در جوانى بسیار زیبا بوده اما حالا همه‌ى آن زیبایى، طعمه‌ى چاقى و خستگى شده بود.

مادر جورجینا همسنِ او بود، اما به نظر بیست ساله مى‌آمد. هر وقت براى رساندنِ جورجینا به مدرسه مى‌آمد چنان ظاهرِ خیره‌کننده‌اى داشت که گویى سه ساعتِ تمام جلوى آینه خود را آراسته بود. آرایش کامل چهره و مو، زیر نقابى از بى‌خیالى و شادابىِ سحرگاهى: گیسوانى که به شکل دل‌انگیزى پریشان شده و هماهنگىِ کامل با آن پوششِ اسپورت داشتند. یعنى کفش ورزشى، شلوارِ ورزشىِ تنگ و چسبان و بلوزِ گشادِ کلاه‌دار که او را مثل دخترى جوان نشان مى‌داد. از آن‌جا که بیوه بود همه‌ى تلاشش را مى‌کرد تا براى خودش شوهر دیگرى پیدا کند.

کتى به پدرش نگاه کرد که ضمن آمدن به آشپزخانه مشغول مرتب کردن گره‌ی کراواتش بود. موهاى سرخ‌اش را که هنوز خیس بود به عقب شانه کرده بود. مایک ریمنت چهار سال از زنش بزرگ‌تر بود و با این وجود، همه‌ى دوستانِ کتى معتقد بودند که او واقعاً جذاب است. جورجینا به او گفت وقتى پدرش سرِ کلاس، به طرف او آمد و دست بر شانه‌اش گذاشت، یا دستِ او را در دستش گرفت تا حرکتِ قلم‌مو را بر روى بوم به او یاد دهد، چگونه دلش لرزیده بود.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زن چهل ساله: مادام دو بواری قرن بیست و یکم
نویسنده
مترجمفریده حسن زاده
ناشر چاپیانتشارات زرین اندیشمند
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات365
زبانفارسی
شابک978-622-704677-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
85000 ت - 8.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زن چهل ساله

Elham Masomi
۱۴۰۲/۱۰/۱۲
بحران میانسالی بین سنین ۳۵ تا ۴۵ شروع میشه. اضطراب و افسردگی و ترس. یک بخش این ترسها برمیگرده به شک کردن به تصمیماتی که تا به این سن گرفتیم. که آیا درست بوده یا نه؟ شدیدا فرد ۴۰ ساله در هویتش اینکه من کی هستم و چه دستاوردهایی تا به امروز داشتم دچار نوسان میشه. و درود به نویسنده‌ی کتاب که چه زیبا رو این بحران در کارلا به داستان کشیده بود. شخصیت کارلا یک زن افسانه‌ای و جادویی و ماورایی و دور از دسترس نبود یک زن مدرن امروزی ست یک زن در سن چهل و دوسالگی که به پوچی میرسه نه از سر شهوت و میل جنسی که به خیالی از سر بیداری
عواطف به خواب رفته و احساس زنانگی و لوندی دوباره یا شاید و حتما بیداری احساسات سرکوب شده. با مردی که تا لحظه‌ی آخر فکر میکرد عوض شده. و پسری که تا لحظه‌ی آخر فکر می‌کرد عاشقشه. کتابهایی از این دست و همینطور مادام بواری بسیار بسیار بسیار کمک کننده و تسهیل کننده‌اند در طی کردن زمان سخت گم و گیجی چهل سالگی به بعد. بیش از هر زمان دیگه‌ای متوجه میشیم یک نویسنده باید هم روانشناسی هم فلسفه هم اصول ادبیات رو بدونه تا بتونه اثری جاوید و اثر گزار خلق کنه. من کارلا رو نخوندم زندگی کردم.
الهام. م
علی ایرانی
۱۴۰۰/۴/۲۶
کتاب خوبی بود و ارزش دوبار خواندن را دارد به دوستانی که بیشتر دغدغه آزادی این گوهر گرانبها هستند خواندن این کتاب را توصیه میکنم و بعنوان شخصی که در دهه ششم زندگی خودم هستم اذعان میکنم،،،، آزادی و آزادی تنها عامل خوشبختی و نیکبختی بشریت است،،،، آزادی تنها در اجتماع و جامعه نیست آزادی همه جا هست در و کار، خونه، خانواده، جمع دوستان،،،، با داشتن آزادی همه چیز دست یافتنی است، امنیت، رفا، آسایش، بطور کلی نیکبختی،،،، جا دارد از عوامل و دست اندر کاران ترجمه و چاپ و نشر این کتاب سودمند در این فضای سخت تشکر و قدر دانی کنم،،،، سپاس
Fariba.A
۱۴۰۱/۱۰/۸
مقایسه‌ی این کتاب با مادام بواری بنظرم خیلی خوب نباشه. این کتاب خیلی جذاب تر پر مفهوم تر و زیباتر هست. شایدم بخاطر اینکه تو دوره و عصر حاضر هست زیباتر بنظر میاد. کلا که خیانت رد شده هست تو هر آیین و فرهنگی.. جامعه‌ی مدرن یا غیر اون و هدف نویسنده هم قطعا نشون دادن سرخوردگی بعد خیانته.
شراره شهاب الدین
۱۴۰۱/۸/۱۸
‌میتونه درس عبرت باشه در هر شرایطی خیانت هیچ توجیهی نداره و ادم پشت ترس خودش قایم میشه تا به خودش حق خیانت بده. دلم به حال آلن ساده لوح سوخت نه کارلای ترسوی خائن. در اخر که از معشوقه‌اش ترد شد الن و خواست. شرایط آلن و میخواست نه خودشو؛ این بدتر از خیانتش بود
شادی ن
۱۴۰۰/۱۱/۱۵
خیلی جذاب تر از کتاب مادام بواری بود
پندهای زیادی در این کتاب بود
خیلی زیبا نشان داده بود که انسان همیشه باید ذات خودش رو در نظر بگیره و این واقعیتیه که هیچ وقت عوض نمیشه
سیر داستان هم پرکشش و جذاب بود
Pooria hosseini
۱۴۰۰/۴/۱۴
در هر کشور با هر فرهنگ خیانت شرم اً ور است
وقتی انسان تشکیل خانواده می‌دهد باید به خیلی چیزها پابند باشد. فقط در کشور ما نیست.
اروپا هم همین طور هست که در خیلی از فیلمها هالیورد دیدیم
الهام اریانپور
۱۴۰۱/۲/۶
نمیدونم چرا هر کاری کردم دلم برای الن نسوخت زنان در طول تاریخ چه خیانت بکنند و چه خیانت ببینند همیشه بازنده هستن
ترکان شایان
۱۴۰۰/۳/۱۷
دوستان این کتاب اصلا خوب نیست، به شرطی که از مزایای فرهنگ غرب خوشتون بیاد و بالای ۱۸سال باشید، ممنون. 🍁🌷
دلوين سالاري
۱۴۰۱/۲/۲۳
عالی بود لذت بردم کاش تمام متاهلینی که به فکر خیانت میوفتن این کتابو بخونن
مریم شایسته مهر
۱۴۰۱/۸/۱۱
داستان متوسطی داشت
الهه کاکی زاده
۱۴۰۰/۵/۳۱
خیلی روند خوبی داشت
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب زن چهل ساله

برای دریافت کتاب زن چهل ساله و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.