معرفی و دانلود کتاب زندگی با روان گسیختگی: اسکیزوفرنی از زبان یک روان گسیخته

عکس جلد کتاب زندگی با روان گسیختگی: اسکیزوفرنی از زبان یک روان گسیخته
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی با روان گسیختگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی با روان گسیختگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی با روان گسیختگی: اسکیزوفرنی از زبان یک روان گسیخته

کتاب زندگی با روان گسیختگی، اثری صمیمی و تکان‌دهنده از ازمی ویجون وانگ است؛ کسی که هنوز با عوارض بیماری‌های روانی و مزمن دست‌وپنجه نرم می‌کند و این کتاب را صادقانه به رشته تحریر درآورده است. او در این کتاب که چندین جایزه معتبر دریافت کرده، موشکافانه به توصیف این اختلال روانی و دیدگاه‌های متفاوت پزشکان نسبت به این بیماری می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب زندگی با روان گسیختگی:

این اثر مجموعه‌ای از یادداشت‌های ازمی ویجون وانگ است که در هر کدام از آن‌ها به بیان تجربه‌های گوناگون خود می‌پردازد، دورانی که سال‌ها با بیماری روان‌گسیختگی درگیر بوده است. نویسنده، کتاب زندگی با روان گسیختگی را از جایی آغاز می‌کند که تشخیص این اختلال در وی داده شده و این مسیر برای او شروع می‌گردد.

موضوعات دیگر مقالات بسیار متنوع و گوناگون اس و به موضوعاتی نظیر اختلاف نظر پزشکان درباره‌ی روش‌های تشخیص و برچسب بیماری‌ها، عادی نشان دادن خود در جامعه در عین روان‌گسیخته بودن، شکست سیستم آموزشی در مواجهه یا کمک به این بیماران و... می‌پردازد.

توصیفات و بیان نویسنده از تجربه‌های خود، تصورات غلط گذشته درباره‌ی روان‌گسیختگی یا همان اسکیزوفرنی را از اذهان می‌زداید و دیدگاه جدیدی را به وجود می‌آورد. نگاه تحلیلی وانگ، که به عنوان یک محقق آزمایشگاهی سابق در استنفورد برجسته شده است، به او اجازه می‌دهد بین تحقیقات و روایت شخصی تعادل برقرار کند.

جوایز کتاب زندگی با روان گسیختگی:

- برنده‌ی جایزه‌ی Graywolf Press
- برنده‌ی جایزه‌ی وایتینگ
- نامزد جایزه‌ی گودریدز در سال 2019
- نامزد جایزه‌ی Reading Women در سال 2019

نکوداشت‌های کتاب زندگی با روان گسیختگی:

- یک اثر ارزشمند. (Booklist)
- نافذ و الهام‌بخش. (Publishers Weekly)
- خیره‌کننده و فوق‌العاده. (The New York Times)
- وانگ با وضوح و شفافیت می‌نویسد.... دلخراش و دلنشین. (Star Tribune)
- یک راهنمای قابل اعتماد برای دنیای روان‌پریشی و بیماری‌های مزمن. (The Washington Post)
- وانگ خود را به عنوان یک صدای شجاع در گفتگویی ناب در مورد سلامت روان اثبات می‌کند. (TIME)
- وانگ یک مقاله‌نویس بسیار خوش‌بیان و برازنده است و بینش او، هم از نظر بالینی و هم از نظر عمومی، استثنایی است. (Los Angeles Review)

کتاب زندگی با روان گسیختگی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب زندگی با روان گسیختگی برای علاقه‌مندان به مطالب روانشناسی و بیماری‌های روانی بسیار جذاب خواهد بود.

با ازمی ویجون وانگ بیشتر آشنا شویم:

ازمی ویجون وانگ (Esmé Weijun Wang) نویسنده کتاب مرز بهشت است. او در سال 2018 جایزه وایتینگ را دریافت کرد و به عنوان یکی از بهترین رمان‌نویسان جوان آمریکایی گرانتا در سال 2017 انتخاب شد. او دارای مدرک MFA از دانشگاه میشیگان است.

در بخشی از کتاب زندگی با روان گسیختگی می‌خوانیم:

وسط روز، در حالی که چهره‌ای با حالت محتاط به خود گرفته بودم، به‌سرعت از درِ ورودی و تحت محافظت کلینیک سلامت ذهنی چایناتاون وارد سالن انتظار شدم. یک زوج سالخورده‌ی چینی در آن فضای کوچک روی نیمکتی نشسته بودند. زن سرش را با دست محکم گرفته بود و من با خودم فکر کردم تلاش برای رفتار کردن به شیوه‌ای که پنداری ذهن آشوب‌زده و درهم ریخته‌ی ما درست کار می‌کند، چه تلاش سنگین و شاقی ا‌ست. در میان بیمارستان‌های روان‌پزشکی‌ای که من در آن‌ها بستری بوده‌ام، تعداد بسیار انگشت‌شماری‌ بودند که امکان‌ چنین‌ رفتارهایی را به بیمارها بدهند. نمی‌خواستم به او خیره شوم، اما از اینکه از درد و رنج او دور شوم‌ احساس وحشت می‌کردم، درست همان ‌کاری‌ که وقتی به پارتیشن‌ نزدیک شدم و از پنجره هدفم را از آمدن به آن جا برای خانم متصدی توضیح دادم: «من از اعضای دفتر سخنگویان محلی هستم، اومدم اینجا داستانمو بگم» انجام دادم.

در کلینیک، لباس قهوه‌ای ابریشمیِ مارک جیکبز با آستین‌های بلند پوشیدم، آستین‌هایی که با دقت تمام تا آرنج‌ها بالا رفته و تا زده شده بود. لباس تا بالا و فرورفتگی میان استخوان‌های ترقوه‌ام دکمه می‌خورد و سرانجام به بندی کوتاه با گره‌ی پاپیونی ختم می‌شد. جز النگوی‌ نقره و حلقه‌ی ازدواجم اجازه نداشتم هیچ زیوری‌ به همراه داشته باشم. پاشنه‌های توپر مشکی، جای زخم‌ها روی قوزک‌های برهنه‌ام مثل کوره‌راه‌های خاکی خطوطی منقطع انداخته بود. یک مرطوب‌کننده‌ی ارگانیک زده بودم که بوی موز و بادام می‌داد، کرم‌پودر ویتالومیئر هیدرای شَنِل بژ با شماره‌ی‌ 20 (که دیگر از آن استفاده نمی‌کنم)، و رژ لب تام فورد به رنگ قرمز نارکوتیک (که از این هم استفاده نمی‌کنم و حالا جایش را نوع کم‌کیفیت‌تر شری لاش گرفته است).

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
تشخیص
به سوی آسیب‌شناسی شخص تسخیرشده
کارکرد عالی
ییل شما را نجات نخواهد داد
انتخاب کودکان
در بخش
مرد قلمی، هیچ و من
واقعیت، روی پرده
جان دائو، روان‌پریشی
روزهای عذاب ابدی
ندای پوچی
چیمه‌یو
آن سوی حصار
فهرست کوته‌نوشت‌ها
فهرست اصطلاحات

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی با روان گسیختگی: اسکیزوفرنی از زبان یک روان گسیخته
نویسنده
مترجمسهیل سمی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-622-281-058-0
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی با روان گسیختگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زندگی با روان گسیختگی

برای دریافت کتاب زندگی با روان گسیختگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.