معرفی و دانلود کتاب صوتی زندگی با روان گسیختگی: اسکیزوفرنی از زبان یک روان گسیخته

عکس جلد کتاب صوتی زندگی با روان گسیختگی: اسکیزوفرنی از زبان یک روان گسیخته
قیمت:
۷۳,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زندگی با روان گسیختگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زندگی با روان گسیختگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زندگی با روان گسیختگی: اسکیزوفرنی از زبان یک روان گسیخته

ازمی ویجون وانگ در کتاب صوتی زندگی با روان گسیختگی، تجربه‌ی خود از دست‌وپنجه نرم کردن با اختلال اسکیزوفرنی یا روان‌گسیختگی را در قالب چند جستار بیان می‌کند و به این اختلال روانی نگاه متفاوتی می‌اندازد. او جنبه‌های متفاوت و متعدد روان‌گسیختگی و سلامت روان را بررسی می‌کند و با ارجاع به تحقیقات علمی، دریچه‌ای به زندگی مبتلایان به این اختلال باز می‌کند. گفتنی‌ست که این اثر، یکی از نامزدهای دریافت جایزه‌ی گودریدز بوده است.

درباره‌ی کتاب صوتی زندگی با روان گسیختگی

پزشکان در سال 2001 و در سنین نوجوانی ازمی ویجون وانگ (Esmé Weijun Wang)، وجود اختلال دوقطبی را در او تشخیص دادند. اما 12 سال بعد (و هشت سال پس از اینکه او دچار توهم‌های شنیداری شد) تشخیص جدیدی درباره‌ی او ارائه شد: اختلال اسکیزوافکتیو. زمانی که او نشانه‌های متفاوت و جدیدی مانند خستگی، از حال رفتن و کاهش وزن را نشان داد، پزشکان او را مبتلا به بیماری لایم دانستند. در 20 سال گذشته، ازمی ویجون وانگ سه بار در بیمارستان روانی بستری شده و جالب اینکه در مواردی شروع درمان منجر به بدتر شدن حالش شده است. کتاب زندگی با روان گسیختگی (The Collected Schizophrenias) تجربه‌ی او از کلنجار رفتن با این اختلال‌های روانی را روایت می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی زندگی با روان گسیختگی

ازمی ویجون وانگ زندگی خود را مبنایی برای بررسی مسائلی فلسفی چون هویت و شخصیت قرار می‌دهد. او با نشان دادن باری که اسکیزوفرنی برای خانواده‌ی فرد مبتلا ایجاد می‌کند، این پرسش را مطرح می‌کند که زمانی که شخصیت فردی توسط اختلالی چون اسکیزوفرنی قطعه‌قطعه می‌شود، چه چیزی از او یا روابطش با دیگران برجای می‌ماند؟ او باور ندارد که اختلال روانی، شخصیت قبلی فرد را از بین می‌برد و نمی‌پذیرد روح یا هویتی جدای از بیماری در فرد وجود داشته باشد. او پاسخی برای این سؤال یا دیگر سؤالاتی که مطرح می‌کند ارائه نمی‌دهد، ولی نشان می‌دهد واقعیت پیچیده‌تر از نظریه‌های علمی تقلیل‌گرایانه یا تصاویر ساده‌ایست که رسانه‌های جمعی به ما ارائه می‌دهند.

افرادی که به اختلال‌های شدید روانی مانند روان‌گسیختگی یا افسردگی شدید مبتلا باشند، بیشتر موضوع نوشتن دیگران هستند تا اینکه خودشان روایتی از زندگی‌شان را بنویسند و آن را ارائه دهند. ازمی ویجون وانگ با نوشتن این کتاب به دنبال این بوده است که روایتی از جهان درونی کسانی که به اختلال‌های اسکیزوفرنی مبتلا هستند ارائه دهد و در این کار بسیار موفق بوده است. بسیاری از ما از اسکیزوفرنی و افرادی که به آن مبتلا هستند می‌ترسیم، اما این کتاب زاویه‌ی دید متفاوتی در مورد این اختلال در برابر ما می‌گذارد.

کتاب زندگی با روان گسیختگی، توسط سهیل سمی ترجمه شده و انتشارات پندار تابان آن را منتشر کرده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب، توسط انتشارات جیحون و به گویندگی شهره روحی تهیه شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی روانشناسی تخصصی

انتشارات پندار تابان، برای پرداختن بیشتر به مفهوم روان و فرد، کتاب‌های متعددی را تحت عنوان مجموعه‌ی روانشناسی تخصصی منتشر کرده است که با نگاه‌ها و رویکردهای متفاوتی به این مقوله‌ی مهم نگاه می‌کنند. از میان کتاب‌های این مجموعه می‌توان به «تاریخ روانشناسی در 10 پرسش»، «دلایل خوب برای احساس‌های بد» و «عقل در برابر جنون» اشاره کرد.

جوایز و افتخارات کتاب صوتی زندگی با روان گسیختگی

  • برنده‌ی جایزه‌ی Graywolf Press
  • نامزد جایزه‌ی گودریدز در سال 2019
  • نامزد جایزه‌ی Reading Women در سال 2019
  • انتخاب‌شده توسط نشریه‌ی Time به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های سال 2019

نکوداشت‌های کتاب صوتی زندگی با روان گسیختگی

  • کتاب زندگی با روان گسیختگی ساده و صادقانه نوشته شده و حقیقتِ زندگی با اختلال‌های روانی را نشان می‌دهد. (ایلانا ماساد، وب‌سایت NPR)
  • مجموعه‌ای یکتا از جستار‌ها: تفحصی عمیق، روشن‌گر و انقلابی در زندگی یک مبتلا به اختلال روانی. (Entertainment Weekly)
  • ازمی ویجون وانگ، جستارنویسی قهار است و بینش بالینی دقیقی دارد. (نشریه‌ی نقد کتاب لوس آنجلس)

کتاب صوتی زندگی با روان گسیختگی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال این هستید که در مورد اختلال‌های روانی و زندگی افراد مبتلا به آن‌ها اطلاعات بیشتری کسب کنید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی زندگی با روان گسیختگی: اسکیزوفرنی از زبان یک روان گسیخته می‌شنویم

این بخش‌ها را در حال تجربه‌ی نوعی روان‌پریشی موسوم به توهم کوتارد می‌نویسم. بیماری‌ای که در آن بیمار به این باور می‌رسد که مرده است. معنای حالت گیج نویسنده، نکته‌ی بی‌اهمیتی نیست؛ چون نکته‌ی اصلی است. «من اینجا هستم؛ در جایی. می‌اندیشم، پس هستم.» جمله‌ی معروف دکارت.

در اکتبر 2013، در مجمع سلامتی ذهنی سن فرانسیسکو، در جلسات آموزشی سخن‌گویان شرکت می‌کردم. در جایگاه یکی از کارمندان جدید دفتر در سال 2014 در مدارس، آژانس‌های دولتی و دیگر سازمان‌ها در گرداگرد شهر، سخنرانی‌هایی علیه برچسب زدن ایراد می‌کردند. بخشی از این آموزش، شامل درسی در باب استفاده‌ی صحیح از زبان بود. مثلاً به جای اینکه بگوییم «دوقطبی» باید می‌گفتیم «شخصی مبتلا به اختلال دوقطبی» یا «شخصی که با اختلال دوقطبی زندگی می‌کند.» به ما سخن‌گویان می‌گفتند که معادل بیماری‌های‌مان نیستیم. ما افرادی هستیم با بعضی اختلالات و نقایص.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
4 دقیقه
سخن ناشر
15 دقیقه
تشخیص - قسمت اول
16 دقیقه
تشخیص - قسمت دوم
15 دقیقه
تشخیص - قسمت سوم
25 دقیقه
تشخیص - قسمت چهارم
14 دقیقه
به سوی آسیب‌شناسی شخص تسخیر شده - قسمت اول
15 دقیقه
به سوی آسیب‌شناسی شخص تسخیر شده - قسمت دوم
15 دقیقه
به سوی آسیب‌شناسی شخص تسخیر شده - قسمت سوم
13 دقیقه
کارکرد عالی - قسمت اول
16 دقیقه
کارکرد عالی - قسمت دوم
20 دقیقه
کارکرد عالی - قسمت سوم
16 دقیقه
ییل شما را نجات نخواهد داد - قسمت اول
20 دقیقه
ییل شما را نجات نخواهد داد - قسمت دوم
18 دقیقه
ییل شما را نجات نخواهد داد - قسمت چهارم
27 دقیقه
انتخاب کودکان - قسمت اول
16 دقیقه
انتخاب کودکان - قسمت دوم
17 دقیقه
در بخش - قسمت اول
28 دقیقه
در بخش - قسمت دوم
13 دقیقه
مرد قلمی، هیچ و من - قسمت اول
15 دقیقه
مرد قلمی، هیچ و من - قسمت دوم
8 دقیقه
واقعیت، روی پرده - قسمت اول
17 دقیقه
واقعیت، روی پرده - قسمت دوم
11 دقیقه
جان دائو، روان پریشی - قسمت اول
13 دقیقه
جان دائو، روان پریشی - قسمت دوم
9 دقیقه
جان دائو، روان پریشی - قسمت سوم
27 دقیقه
روزهای عذاب ابدی - قسمت اول
12 دقیقه
روزهای عذاب ابدی - قسمت دوم
12 دقیقه
ندای پوچی - قسمت اول
13 دقیقه
ندای پوچی - قسمت دوم
20 دقیقه
چیمه یو - قسمت اول
24 دقیقه
چیمه یو - قسمت دوم
23 دقیقه
آن سوی حصار - قسمت اول
20 دقیقه
آن سوی حصار - قسمت دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زندگی با روان گسیختگی: اسکیزوفرنی از زبان یک روان گسیخته
نویسنده
مترجمسهیل سمی
راویشهره روحی
ناشر چاپیانتشارات پندار تابان
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۷ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زندگی با روان گسیختگی

اسماعیل پورنجفی
۱۴۰۲/۶/۲
این کتاب بخصوص برا کسانی ک مریضی‌های روانی ریشه هایی دارن خیلی راهکار‌ها و اهداف و تفکراتی ک در این مریضی‌ها در ذهن خطور و وادار ب اعمالی میکنه ناخوشایندو خوشایند راهنمای و ازموده‌های باتجربه زندگی خود نویسندست سندی بالاتر از تجربیات یک انسان نیست ک بعضی‌ها مینویسند از تحقیقاتشون اما این خودش در زندگیش و برخوردها شرایط واقعیشو نوشته
Maryam Rajabi
۱۴۰۳/۱/۲۱
کتاب خاص و زیبا فقط برای کسایی که این بیماری رو دارن نیست روایت اینقدر ملموس و شیوا نوشته شده که برای همه قابل درک است. بخصوص کسانی که مشتاق درک دنیای متفاوت سایکوز و اختلالات خاص و شامل توهم هستند
mehrdad Heidari
۱۴۰۲/۶/۲۳
نگاه به درون زندگی یک شخص روان گسیخته در زمان‌های روان پریشی و مقایسه با زندگی روزمره همان شخص در حالت نرمال
تجربه‌ای خوبی از عملکرد یک روان در دو موقعیت بدست میدهد. یک روان دوپاره
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زندگی با روان گسیختگی

برای دریافت کتاب صوتی زندگی با روان گسیختگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.