معرفی و دانلود کتاب زندگی روزانه در آثار نقاشان شرق‌گرا (۱)

عکس جلد کتاب زندگی روزانه در آثار نقاشان شرق‌گرا (۱)
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی روزانه در آثار نقاشان شرق‌گرا (۱) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی روزانه در آثار نقاشان شرق‌گرا (۱) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی روزانه در آثار نقاشان شرق‌گرا (۱)

کتاب زندگی روزانه در آثار نقاشان شرق‌گرا (۱) تالیف پدرام حکیم‌زاده، دربردارنده مجموعه نقاشی‌هایی از نقاشان اروپایی سده ۱۸ و ۱۹ میلادی است که در آن‌ها گوشه‌هایی از زندگی روزانه مردمان کشورهای آسیایی به نمایش درآمده است.

نقاشی شرق‌گرا یا اورینتالیسم (Orientalism) به آن دسته از نقاشی‌هایی گفته می‌شود که در قرن‌های هجده و نوزده میلادی توسط گروه‌هایی که از غرب با اهداف متفاوت به کشورهای اسلامی و شرقی می‌آمده‌اند تولید و خلق شده‌ است. ارزش‌های ویژه نقاشی‌ها که اسنادی از زندگی آن دوران را به نمایش می‌گذارد از یک سو به جنبه‌های هنری و از سوی دیگر به جنبه‌های محتوایی آن بر می‌گردد.

جنبه‌های هنری این آثار که ریشه در زیبایی، هنرهای اسلامی به ویژه در معماری، نقوش هندی، طراحی لباس به ویژه لباس‌های با حجاب و با رنگ‌های متنوع زنان که در زیر آفتاب تابان و تلالو درخشان این سرزمین‌ها جاذبه خاصی برای مستشرقان داشت، بر می‌گردد.

تصور آنان از جوامع مسلمانان دیدن جوامعی بدوی بود و دیدن این همه زیبایی و تنوع در زندگی دور از انتظار بود و آنان را به شگفتی تحسین برانگیزی وادار می‌کرد که این عکس‌العمل را در آثارشان به خوبی می‌توان یافت.

سبک هنری این آثار از سویی به علت درخشان بودن رنگ‌ها، فضاسازی و سرخوش بودن انسان‌ها به سبک امپرسیونیسم و از نظر ترسیم دقیق جزییات موضوع به سبک رئالیسم و از نظر ارائه جنبه‌های خیال انگیزی به سبک رمانتیسم اروپایی نزدیک است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی روزانه در آثار نقاشان شرق‌گرا (۱)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شهر پدرام
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات31
زبانفارسی
شابک978-600-7811-36-8
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب زندگی روزانه در آثار نقاشان شرق‌گرا (۱)

برای دریافت کتاب زندگی روزانه در آثار نقاشان شرق‌گرا (۱) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.