معرفی و دانلود کتاب زندگی پس از مرگ

عکس جلد کتاب زندگی پس از مرگ
قیمت:
۲۰۰۰۰ 10000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زندگی پس از مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زندگی پس از مرگ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زندگی پس از مرگ

کتاب زندگی پس از مرگ شامل مجموعه‌ای از سخنرانی‌های جی پی واسوانی، است که راهکارهایی ساده و در عین حال کاربردی در مورد اینکه چگونه باید زندگی کنیم و چطور باید خود را برای دنیای آخرت آماده کنیم ارائه می‌دهد. سخنان‌ نویسنده‌ سرشار از خرد و الهام‌ است‌ و در نتیجه‌ به‌ دشوارترین‌ سؤال‌ زندگی‌، یعنی‌ مرگ‌ پاسخ‌ می‌دهد.

درباره کتاب زندگی پس از مرگ

مرگ برای اکثر ما ترسناک است. حتی بسیاری با صرف ادای کلمه‌ی مرگ وحشت‌زده می‌شوند. کسی که احساس کند جادودانه نیست بیشتر از مرگ می‌ترسد چرا که این حس، ترس او را از ناشناخته‌ها افزایش می‌دهد. دلیل دیگر اینکه ترس از مرگ این است که این پدیده زندگی فیزیکی ما را خاتمه می‌دهد و ما را از عزیزان و دارایی‌هایمان جدا می‌کند. مرگ باعث می‌شود که اطمینان خود را نسبت به آینده از دست بدهیم اما در هر حال‌ باید این‌ ترس‌ از میان‌ برود.

در دنیای پرهیاهوی امروز چیزی جز مرگ قطعیت ندارد. همه‌ی ما رورزی می‌میریم، روزی به دنیا می‌آییم و روزی هم از دنیا می‌رویم. ما همگی هر لحظه به زمان مرگ خود نزدیک‌تر می‌شویم.

به‌ این‌ ترتیب‌ لازم‌ است‌ که‌ بیش‌تر دربارۀ آنچه‌ حتماً به‌ سراغمان‌ خواهد آمد، یعنی‌ مرگ‌ بدانیم‌. آیا مرگ‌ نهایت‌ همه‌ چیز است‌؟ آیا زندگی‌ با پایان‌ یافتن‌ حیات‌ کالبد فیزیکی‌ به‌ انتها می‌رسد؟ اگر نه‌، بعد از مرگ‌ چه‌ بر ما خواهد رفت‌؟ بعد از مرگ‌ به‌ کجا می‌رویم‌؟ چه‌ می‌کنیم‌؟ بهشت‌ و جهنم‌ چیست‌؟ پاسخ‌ به‌ این‌ سؤال‌ها و بسیاری‌ از سؤال‌های‌ دیگر را می‌توان‌ در کتاب‌ زندگی پس از مرگ (Life after Death) یافت‌.

حالات‌ و مراحل‌ پس‌ از مرگِ انسان‌، عمدتاً توسط‌ نوع‌ افکار او در آخرین‌ لحظات‌ زندگی‌اش‌ تعیین‌ می‌شود. در واقع‌ این‌ افکار هم‌ توسط‌ نحوۀ تفکر و نگرش‌ و عمل‌ او در کل‌ زندگی‌ تعیین‌ می‌شود. در این‌ لحظات‌ واپسین‌، اندیشه‌های‌ غالب‌ او در زندگی‌ ازدحام‌ می‌کنند و توجه‌اش‌ را جلب‌ می‌نمایند. انسان‌ خود این‌ افکار را ساخته‌ است‌ و آن‌ها بر تقدیر، زندگی‌ و حیاتِ پس‌ از مرگ‌ او حکمرانی‌ می‌کنند. بنابراین‌ لازم‌ است‌ که‌ انسان‌ در لحظات‌ آخر خود به‌ خدا فکر کند و این‌ امر ممکن‌ نیست‌ مگر آن‌ که‌ قبلاً و طی‌ زندگی‌ اغلب‌ به‌ خدا فکر کرده‌ و نگرشی‌ الهی‌ را در زندگی‌ خود پیاده‌ کرده‌ باشد. به‌ این‌ ترتیب‌ اندیشۀ خدا در آگاهی‌ وی‌ حک‌ می‌گردد و در آخرین‌ لحظه‌ نیز او می‌تواند به‌ خدا فکر کند.

مجموعۀ سخنرانی‌هایی‌ که‌ در کتاب‌ زندگی پس از مرگ گردآوری‌ شده‌، توسط‌ جی پی واسوانی (J. P. Vaswani) در محوطه‌ی دانشگاه‌ سادو واسوانی واقع‌ در شهر پونای‌ هند ایراد شده‌ است‌. در این‌ سخنرانی‌ها پیشنهادهای‌ عملی‌ درباره‌ی چگونه‌ زیستن‌ و به‌ اشراق‌ رسیدن‌ قبل‌ از مرگ‌ مطرح‌ شده‌ است‌. این‌ کتاب‌ اطلاعات‌ ارزشمندی‌ در مورد موضوع‌ مرگ‌ به‌ دست‌ می‌دهد و به‌ بسیاری‌ از سؤال‌ها و برداشت‌های‌ اشتباه‌ در مورد مرگ‌ که‌ در ذهن‌ ما جا گرفته‌ است‌، پاسخ‌هایی‌ منطقی‌ می‌دهد. همچنین‌ مواردی‌ از مرگ‌ که‌ قبلاً توسط‌ دانشمندان‌ بررسی‌ شده‌، در اینجا نقل‌ شده‌ است‌.

کتاب زندگی پس از مرگ مناسب چه کسانی است؟

کتاب حاضر اثری است برای جویندگان حقیقت؛ به ویژه برای کسانی که از مرگ هراس دارند و یا در غم از دست دادن عزیزان خود دچار سوگ شده‌اند.

جی پی واسوانی را بیشتر بشناسیم

جی پی واسوانی در هندوستان چشم به جهان گشود. او به عنوان یکی از آموزگاران برجسته‌ی معنوی هندو شناخته می‌شود که در عرصه سیاسی نیز فعال است؛ یک کرسی از مجلس نمایندگان انگلیس در اختیار اوست و در تالار سخنرانی در سازمان ملل متحد نیز جایگاهی دارد. وی در مرکز سادو واسوانی تدریس می‌کند که شعبه‌های مختلفی در کشور زادگاهش و دیگر کشورها دارد.

جملات برگزیده کتاب زندگی پس از مرگ

- هرکس‌ به‌ تناسب‌ شعور خود در عالم‌ اختری‌ در طبقه‌ای‌ خاص‌ قرار می‌گیرد.

- مرگ‌ مانند غروب‌ خورشید است‌. وقتی‌ که‌ خورشید در اینجا غروب‌ می‌کند، در جایی‌ دیگر طلوع‌ می‌کند. در واقع‌ خورشید هیچ گاه‌ غروب‌ نمی‌کند.

- ماده‌ و جان‌، جسم‌ و روح‌ به‌ خدا تعلق‌ دارد و هیچ‌ چیز از آن‌ ما نیست‌. هر چیز به‌ ما داده‌ شده‌ است‌ تا از آن‌ به‌ عنوان‌ امانت‌ استفاده‌ کنیم‌. پس‌ بادا که‌ از آن‌ها خردمندانه‌ و خوب‌ نگهداری‌ کنیم‌.

- جسم‌ قایقی‌ست‌ که‌ ما را به‌ آن‌ سوی‌ ساحل‌ می‌رساند، بنابراین‌ از آن‌ مراقبت‌ کنید، اما یک‌ لحظه‌ هم‌ خودتان‌ را با آن‌ یکی‌ ندانید. شما نمی‌میرید، بلکه‌ جاودان‌ و بی‌مرگ‌ هستید. مرگ‌ نمی‌تواند بر شما اثر گذارد و فقط‌ می‌تواند بر قالب‌ مادی‌ فانی‌ تأثیر داشته‌ باشد.

در بخشی از کتاب زندگی پس از مرگ می‌خوانیم

وقتی‌ که‌ انسان‌ در خفا مرتکب‌ گناهی‌ می‌شود که‌ دیگران‌ آن‌ را نمی‌بینند، از آن‌ لذت‌ می‌برد. اما وقتی‌ که‌ مجبور شود در کنار هزاران‌ نفری‌ که‌ همان‌ گناه‌ را مرتکب‌ می‌شوند بماند و همان‌ گناه‌ را تکرار کند، سرشار از حس‌ انزجار خواهد شد و زمانی‌ که‌ دریابد اجازه‌ ندارد ارتکاب‌ به‌ گناه‌ را متوقف‌ کند و وقتی‌ که‌ به‌ اندازۀ‌ کافی‌ مبادرت‌ به‌ آن‌ گناه‌ نمود، از اعماق‌ قلب‌ خود فریاد می‌زند: «من‌ در پریشانی‌ و رنج‌ به‌ سر می‌برم‌، نمی‌خواهم‌ دیگر مرتکب‌ این‌ گناه‌ شوم‌. آیا کسی‌ هست‌ که‌ مرا نجات‌ دهد؟»

در این‌ هنگام‌ یکی‌ از گروه‌های‌ نجات‌ که‌ در دنیای‌ اختری‌ وجود دارند، به‌ فریاد او جواب‌ خواهند داد. اعضای‌ گروه‌های‌ نجات‌، ارواحی‌ هستند که‌ تجارب‌ مشابهی‌ داشته‌ و زمانی‌ که‌ در زمین‌ بوده‌اند توسط‌ گناه‌های‌ مشابهی‌ وسوسه‌ شده‌اند. آن‌ها که‌ نیروی‌ مقاومت‌ در برابر این‌ وسوسه‌ها را در خود رشد داده‌اند، به‌ یاری‌ وی‌ می‌آیند و او را از دوزخ‌ به‌ بهشت‌ رهنمون‌ می‌شوند.

اگر روحی‌ طی‌ سفر به‌ زمین‌، کوشیده‌ باشد خواسته‌هایش‌ را مهار نماید و خصایص‌ گناه‌آلود خود را کنترل‌ کند، لازم‌ نیست‌ وارد دوزخ‌ شود یا اقامت‌ او در آن جا کوتاه‌ خواهد بود. بنا بر این‌ وقتی‌ که‌ در زمین‌ هستیم‌، باید بکوشیم‌ زندگی‌ پاک‌ و مطهری‌ داشته‌ باشیم‌. بیایید بکوشیم‌ خودخواه‌ نباشیم‌. بیایید عشق‌ و شفقت‌ خود را نثار همه‌ کنیم‌. همۀ‌ موجودات‌ زنده‌ از جمله‌ پرندگان‌ و حیوانات‌ را که‌ برادران‌ ما در خانوادۀ‌ آفرینش‌ هستند، دوست‌ داشته‌ باشیم‌. اگر چنین‌ کنیم‌، دیگر نیازی‌ نیست‌ که‌ وارد دوزخ‌ شویم‌.

یکی‌ از مواردی‌ که‌ ما را برای‌ داشتن‌ زندگی‌ درست‌ یاری‌ می‌دهد، آن‌ است‌ که‌ هر شب‌ اعمال‌ روزانۀ‌ خود یعنی‌ کارهایی‌ را که‌ طی‌ روز انجام‌ داده‌ایم‌، مرور کنیم‌. اگر این‌ کار را به‌ طور معکوس‌ انجام‌ دهیم‌، بسیار مؤثرتر خواهد بود. یعنی‌ به‌ مرور کارهایی‌ بپردازیم‌ که‌ از شب‌ تا صبح‌ انجام‌ داده‌ایم‌.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت‌ ناشر هندی‌
مرگ‌ وجود ندارد
مرگ‌ چون‌ خواب‌ شیرین‌ است‌
چرا از مرگ‌ بترسیم‌
حیات‌ پس‌ از مرگ‌
با مرگ‌ دوست‌ باشید
سه‌ پیشنهاد
در آن‌ سوی‌ مرگ‌
مردگان‌ نمرده‌اند
زندگی‌ پس‌ از مرگ‌
قرینۀ‌ اثیری‌
طناب‌ نقره‌ای‌
ورود به‌ عالم‌ اختری‌
سه‌ پیشنهاد
بهشت‌ و دوزخ‌
عالم‌ اختری‌
دوزخ‌
دنیای‌ بهشت‌
عالم‌ ملکوت‌
سه‌ پیشنهاد
پرسش‌ و پاسخ‌

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زندگی پس از مرگ
نویسنده
مترجمفریبا مقدم
ناشر چاپیانتشارات کلک آزادگان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-964-6516-35-
موضوع کتابکتاب‌های ماوراء الطبیعه
قیمت نسخه الکترونیک
۲۰۰۰۰ 10000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زندگی پس از مرگ

فنجان خالی
۱۴۰۲/۴/۲۷
کتابی بسیار پر محتوا، که به اکثر سوالات ما از زندگی پس از مرگ، و مراتب سیر روح در بعد‌های روحانی پاسخ می‌دهد،
خصوصاً برای کسانی که خدای نکرده عزیزی را از دست داده‌اند میتواند تا حدودی باعث تسکین و آرامش ذهنی گردد، کما این که آرامش ذهنی در پذیرش و اتصال به روح لایزال الهی میسر می‌گردد،
درود بر همه‌ی انسان‌های فهیم که با رشد خود و بالا بردن آگاهی جمعی در رشد جهان هستی سهیمند!
گودرز شمسی
۱۴۰۲/۵/۳۱
مثل بقیه کتابهای جی بی واسوانی کتابی ساده و روان که همه میتوانند آن را بفهمند. مهمترین نتیجه مطالعه این کتاب این است که ترس از مرگ را در انسان از بین می‌برد و حتی برای مرگ شوق ایجاد میکند. مطالعه آن را به کسانی که از مرگ میترسند و مرگ را پایان همه چیز تصور میکنند، توصیه میکنم
افسانه ذوالفقار
۱۴۰۱/۱۰/۶
کتاب فوق العاده‌ای بود واقعا چقدر ادم روسبک میکرد از مرگ حتی در برابر عزیزان و چقدر ادمی رو دلخوش میکرد برای کا‌رهای مثبت اینکه انسان یک بار به دنیا میاد دنبال پوچی و رویاهای غیر واقعی رو ازخود دور کنه و با لذت و پاکی از عمر خودش لذت ببرد
زهرا اکبری
۱۴۰۲/۵/۱۴
یکی از بهترین کتابهایی که خوندم
واقعا لذت بردم... با اینکه نویسنده مسلمان نیست... گفته هایش با سخنان بزرگان و دین ما یکی هست... توصیه‌های خیلی مفیدی هم داره... توصیه میکنم حتما مطالعه کنید... ممنون کتابراه
Dr S AZIZIAN
۱۴۰۱/۵/۷
کتابی ست پرمغز که در پیداکردن مسیر زندگی بسیار مفید هست. جوابی ست به سخت‌ترین سوالات انسان و بشریت: از کجا آمده ام؟ آمدنم بهر چه بود؟ به کجا میروم
آرین محبی نژاد
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
کتاب واقعا قشنگی بود توصیه میکنم حتما این کتاب بخونید زیرا این ترس از مرگ هر شخصی در زندگی‌اش دارد و این کتاب بهتون کمک میکنه از ترس و توهم راحت بشید و دیگه هیچ ترس نداشته باشید
Mary A
۱۴۰۱/۱۱/۲۸
کتاب با اینکه مطلب جدیدی نداشت، خوندنش خالی از لطف هم نبود. من از خوندنش لذت بردم. ممنونم از کتابراه.
«انسان نمی‌میرد، نمی‌تواند بمیرد!»
Jamosa
۱۴۰۱/۶/۲۶
عالیست، به همه عزیزان توصیه می‌کنم که بخوانند، نکات بسیار ظریفی در کتاب هست که پاسخ بسیاری از سوالات را می‌دهد.
مجید توکلی زانیانی
۱۴۰۱/۵/۲۷
البته کتاب خیلی برای کسیکه در مادیات نباشه مفیده ولی غیر از این فکر نکنم برای بقیه جالب باشه واستفاده ببرن
باقری فهرجی
۱۴۰۱/۵/۱۳
نویسنده نظر مثبت ومنطقی در باره مرگ دارد که می‌تواند بسیاری از تصورات ما نسبت به مرگ ودنیای بعد از مرگ را تغییر دهد
منیر بلوچزاده
۱۴۰۲/۲/۳
کسانی که مثل من عزیزی از خون و پوست خود از دست دادن حتما مطالعه کنم بسیار موثر است... سپاس از کتاب راه..
حمیدرضا قره باغی
۱۴۰۱/۶/۳۱
یکی از بهترین کتابها در زمینه مرگ و اتفاقات بعد از آن هست مطالب خیلی جدیدی نداره ولی مختصر و مفید هست.
نفیسه کرباسی زاده
۱۴۰۱/۵/۲۲
با سلام. این کتاب بیش از حد درباره مسئله ترس از مرگ توضیح داده است و به موضوع اصلی کمتر پرداخته است.
سالار صفری
۱۴۰۱/۵/۸
کتاب خوبی بود واینک پذیرش اتفاقات زندگی واینک اون اتفاقات از طرف خداست باعث آرامش میش
علی زرندی
۱۴۰۲/۲/۲۵
فوق العاده زیبا
ترس‌ها و دیدگاه نادرستی که نسبت به مرگ تا امروزه به خورد ما دادن رو میشه حل کرد
مشاهده همه نظرات 28

راهنمای مطالعه کتاب زندگی پس از مرگ

برای دریافت کتاب زندگی پس از مرگ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.