معرفی و دانلود کتاب زیبای خفته

عکس جلد کتاب زیبای خفته
قیمت:
8000 تومان - 0.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زیبای خفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زیبای خفته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زیبای خفته

کتاب زیبای خفته اثری از هانس کریستین آندرسن و بازنویسی گریس د. لا. تاچ یکی از داستان‌های محبوب افسانه شاه پریان درباره شاهزاده زیبایی است که در روز تولدش توسط یک پری بدجنس نفرین می‌شود.

موضوع کتاب زیبای خفته چیست؟

در سرزمینی دور پادشاه و ملکه‌ای صاحب فرزند دختری می‌شوند. آن‌ها به مناسبت تولد این دختر جشنی برپا می‌کنند و دوازده پری سرزمین را هم دعوت می‌کنند. هر کسی که به جشن دعوت شده از جمله پری‌ها هدیه‌ای به شاهزاده می‌دهند. قبل از اینکه دوازدهمین پری هدیه خود را بدهد، پری بدجنس دیگری که به جشن دعوت نشده بود، سرزده وارد می‌شود تا هدیه‌اش را به او بدهد. هدیه پری سیزدهم در واقع نفرینی است که باعث می‌شود شاهزاده در روز تولد شانزده سالگی‌اش بمیرد. پادشاه و ملکه بسیار نگران می‌شوند غافل از اینکه هنوز پری دوازدهم هدیه خود را تقدیم نکرده است. او برای خنثی کردن آن نفرین چاره‌ای می‌اندیشد.

زیبای خفته (Sleeping Beauty) نخستین بار با عنوان «زیبای خفته در جنگل» توسط شارل پرو (Charles Perrault) شاعر و داستان سرای فرانسوی و خالق بسیاری از افسانه‌های شاه پریان در سال 1697 خلق شد. شرکت والت دیزنی در سال 1959 انیمیشنی بر اساس این افسانه ساخت.

کتاب زیبای خفته مناسب چه کسانی است؟

خواندن این کتاب به کودکانی که به قصه‌ها و افسانه‌های پریان علاقه دارند، پیشنهاد می‌شود.

هانس کریستین آندرسن (Hans Christian Andersen) را بیشتر بشناسیم:

او نویسنده، شاعر، نمایشنامه نویس وشاعر ملی دانمارک بود. افسانه‌هایش همچون "جوجه اردک زشت"، "بلبل"، "لباس تازه امپراتور"، "درخت کاج"، "پری دریایی" و "سرباز سربی" از آثار محبوب و کلاسیک کودکان به شمار می‌روند. آندرسن را به عنوان پدر افسانه‌های نو می‌شناسند و حدود 220 داستان تخیلی به نگارش درآورده است که به 150 زبان مختلف ترجمه شده‌ و هم‌چنان میلیون‌ها نسخه از آن‌ها در سراسر دنیا چاپ و منتشر می‌شود. داستان‌های هانس کریستین آندرسن به عنوان داستان‌های پریان معروف است که در فضایی خیال‌انگیز و گاه فانتزی، درونمایه‌هایی اخلاقی را شرح می‌دهد، هرچند برخی از داستان‌های وی رویکردی اجتماعی و واقع‌گرایانه هم دارند.

در بخشی از کتاب زیبای خفته می‌خوانیم:

روز برگزاری جشن، هوا آفتابی بود. پرنسس با اسم برایر رُز نام‌گذاری شد و همه‌ی پری‌ها هدیه‌هایشان را تقدیم کردند.

اولین پری گفت: «دختر زیبایی خواهد شد.»
دومی گفت: «دختر عاقلی می‌شود.»
سومی گفت: «دختر خوب و پسندیده‌ای خواهد شد.»
چهارمی گفت: «دختر مهربانی می‌شود.»

به همین ترتیب پری‌ها هدیه‌هایشان را تقدیم و آرزوهای خوبی برای رُز کردند. همین‌که یازدهمین پری هدیه‌اش را تقدیم کرد ناگهان سالن تاریک شد. نوری در تاریکی دیده شد و جسم کوچک و سیاهی مقابل پادشاه و ملکه ایستاد.

او، پری سیزدهمی بود و فریاد زد: «چرا من به این جشن دعوت نشدم؟»

پری از اینکه به جشن دعوت نشده بود حسابی عصبانی بود و گفت: «تمام پری‌های قلمروی پادشاهی هدیه‌هایشان را تقدیم کردند. خُب این هم هدیه‌ی من برای پرنسس! او در تولد شانزده سالگی دستش را با چرخ ریسندگی می‌بُرد و می‌میرد.»

دوباره هاله‌ی دیگری در سالن دیده و پری غیب شد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زیبای خفته
نویسنده،
مترجمسحر عظیمی
ناشر چاپی موسسه فرهنگی آرمان رشد
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات25
زبانفارسی
شابک978-622-243449-6
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زیبای خفته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب زیبای خفته

برای دریافت کتاب زیبای خفته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.