معرفی و دانلود کتاب سارا

عکس جلد کتاب سارا
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سارا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سارا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سارا

کتاب سارا، نوشته‌ی مونیکا سادات دانشور، رمانی عاشقانه است و داستان عشق پسر و دختری را روایت می‌کند که در برهه‌ای از رابطه‌شان دچار موانع و مشکلاتی می‌شوند و باید بر دشواری‌های راه عشق، غلبه کنند.

درباره‌ی کتاب سارا

مونیکا سادات دانشور، نویسنده‌ی جوان معاصر در کتاب «سارا» روایت عشق سارا و سبحان را با زبانی ساده و بی‌آلایش بیان می‌کند.

سارا دختری دبیرستانی است که عاشق سبحان، پسر همسایه‌ی دوستش می‌شود. سبحان نیز به سارا علاقه‌مند شده است. آن دو بلاخره با هم ارتباط می‌گیرند و برای مدتی طولانی در کنار هم زندگی می‌کنند. پس از مدتی سبحان تصمیم می‌گیرد مادرش را به خواستگاری سارا بفرستد، اما خانواده‌اش به خاطر کم‌سن بودن پسرشان، با این تصمیم مخالفت می‌کنند. روزی پدر سبحان، پسرش را با سارا در خیابان می‌بیند و پس از آن، سبحان را در محدودیت قرار می‌دهد. این محدودیت ارتباطی یک‌سال ادامه پیدا می‌کند تا اینکه دوباره سارا و سبحان تلاش می‌کنند ارتباطشان را از سر بگیرند و برای رسیدن به عشقی که نسبت به هم در دل دارند،‌ مقابل موانع بایستند.

سبک نگارش این داستان نسبتاً واقع‌گرایانه است. جز در برخی موارد که نویسنده در مورد بعضی از وقایع، بیش از حد اغراق می‌کند. داستان کتاب سارا توصیفات جزئی و پیچیده ندارد و به ساده‌ترین صورت ممکن جلو می‌رود. راوی، سوم‌شخص است و بر تمام وقایع داستان اشراف کامل دارد و صرفاً وقایع را بر اساس سیر زمانی خطی برای خوانندگان تعریف می‌کند. از لحاظ زبانی داستان بسیار معمولی است و حتی در بعضی موارد، ایرادهایی هم دارد. مکالمات داستان با زبان محاوره نوشته شده‌اند و متن وقایع و سخنان راوی به زبان معیار بسیار ساده که حتی در بعضی مواقع، مبتدی نیز جلوه می‌کند، بیان می‌شوند.

داستان از منظر مضمون، علاوه بر عشق و روابط عاشقانه، مسائلی مانند سنت‌های اشتباه جامعه، رفتارهای درست و غلط والدین با فرزندان و دغدغه‌های جوانان در جامعه را نیز دربردارد.

محتوای داستان در بعضی از لحظه‌ها به شعار نزدیک می‌شود. نویسنده افکار و عقاید خود را بدون اینکه در لفاف داستان و تکنیک‌های داستان‌نویسی قرار دهد، بسیار ساده و صریح در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد. در کل، کتاب سارا داستانی ساده و بدون پیچیدگی دارد و روایت آغاز و فرود و فراز رابطه‌ی عاشقانه‌ی دختر و پسری است که صادقانه یکدیگر را دوست دارند، اما دست روزگار آسایش و راحتی را از آنان سلب کرده است.

کتاب سارا نوشته‌ی مونیکا سادات دانشور، به همت انتشارات طلایه به چاپ رسیده است.

کتاب سارا برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای کسانی که به رمان‌های عاشقانه و ساده علاقه‌مند هستند، مناسب است.

در بخشی از کتاب سارا می‌خوانیم

من و سبحان سن زیادی نداشتیم که عاشق هم شدیم. من و اون برای دوام عشقمون خیلی کارا کردیم، خیلی انتظار، رنج و عذاب کشیدیم ولی هیچ وقت یاد خدا رو فراموش نکردیم. هر وقت مشکلی داشتیم خدا خودش برطرف می‌کرد. ما هم به جز خدا هیچ یار و همراهی نداشتیم. وقتی سبحان می‌خواست به خواستگاری من بیاد، خانواده‌اش مخالف بودند. همه‌ی مشکل ما آن‌ها بودند، اگر آن‌ها با این موضوع موافق بودند، هیچ وقت کار ما به اینجا نمی‌کشید.

سپس آهی کشید و گفت: «آخ که اگه خانواده‌ها اینقدر جلوی پای عاشقا سنگ نمی‌انداختند، چی می‌شد؟ چرا همیشه عاشقا باید زجر بکشند؟ ای خدا، اگه من و سبحان به هم می‌رسیدیم، به کجای قانون زمین بر می‌خورد؟»

کمی سکوت کرد و ادامه داد: وقتی که دیدیم نمی‌تونیم با موافقت خانواده‌ها با هم باشیم، تصمیم گرفتیم رابطه‌مون رو پنهانی و بیشتر کنیم. بیشتر وقت‌ها با هم بیرون می‌رفتیم و در روزها فقط چند ساعت با هم تلفنی صحبت می‌کردیم. گاهی وقت‌ها هم برای چند هفته نمی‌تونستیم همدیگر رو ببینیم ولی همه‌ی این روزها رو به امید روز وصال تحمل می‌کردیم. اون روز، من و سبحان و رویا و کامران با هم به گردش رفته بودیم. رویا و کامران هم تازه می‌خواستند معنی عشق را بفهمند که اینجوری شد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سارا
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات طلایه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات191
زبانفارسی
شابک978-964-7751-73-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سارا

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سارا

برای دریافت کتاب سارا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.