معرفی و دانلود کتاب سال تفکر جادویی

عکس جلد کتاب سال تفکر جادویی
قیمت:
۳۹۵۰۰ 23700 تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سال تفکر جادویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سال تفکر جادویی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سال تفکر جادویی

جوآن دیدیون در کتاب سال تفکر جادویی، دوران دردناکی از زندگی‌اش را به تصویر می‌کشد که به طور کاملاً ناگهانی همسرش را که یک نویسنده مشهور و پرافتخار بود، از دست می‌دهد. این کتاب معروف جوایز متعددی را دریافت کرده است و در لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار دارد.

جوآن دیدیون (Joan Didion) و همسرش جان، چند روز قبل از کریسمس 2003 متوجه می‌شوند دخترشان کوئینتانا، بیماری خطرناکی دارد که باعث شده به کمای مصنوعی برود. یک شب زمانی که کوئینتانا در بیمارستان تحت مراقبت‌های شدید پزشکی است، جان و جوآن پشت میز غذاخوری در آپارتمانشان در نیویورک مشغول غذا خوردن هستند که ناگهان یک حمله قلبی به جان دست داده و در کمال ناباوری از دنیا می‌رود.

جوآن که خود نویسنده‌ی چیره‌دستی است، در کتاب سال تفکر جادویی (The year of magical thinking) نشان می‌دهد که همه‌ی زندگی‌اش را دست به قلم بوده و هر زمان که اتفاقی رخ می‌داد او به نوشتن پناه می‌برد، اما هنگامی که همسرش از دنیا می‌رود، تنها نوشتن و کلمات او را آرام نمی‌کنند و جوآن به چیزی بیشتر از این‌ها احتیاج پیدا می‌کند.

این کتاب سال دردناکی از زندگی جوآن را به نمایش می‌گذارد؛ سالی که همسرش ناگهان از دنیا می‌رود و ازدواج 40 ساله‌اش به پایان می‌رسد و از طرفی هم تنها دخترش در تخت بیمارستان با مرگ دست و پنجه نرم می‌کند. نثری ساده که با قلمی روان به رشته‌ی تحریر درآمده است حکایت از احساسات و اندوه بی‌پایان جوآن دارد. هنگامی که کتاب سال تفکر جادویی را مطالعه می‌کنید، خود را در این سوگواری، شوک ناگهانی، انکار، احساس غم و پوچی شریک می‌دانید.

جوآن در این کتاب به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان یک مرگ را آهسته پذیرفت و با آن کنار آمد. او ابتدا سعی می‌کند اتفاقی که افتاده را انکار کند، اما جوآن یک فرزند هم دارد و مجبور است به خاطر او قوی بماند. جوآن باید مراقب فرزندش باشد و آینده‌ای مناسب پیش روی او بگذارد. در تمامی این مراحل شما با نویسنده همراه خواهید بود.

ممکن است هنگامی که تازه شروع به مطالعه کتاب کرده‌اید، چنین به نظر برسد که این یک اثر انگیزشی و در سبک کتاب‌های موفقیت باشد اما یک زندگی‌نامه است و لزوماً انرژی مثبتی را به شما منتقل نمی‌کند. سال تفکر جادویی، نکات ارزشمند و درس‌های مثبتی از زندگی نویسنده را در اختیار شما قرار می‌دهد اما در حالت کلی این کتاب حال شما را خوب نمی‌کند. در واقع شما با کتابی غم‌انگیز و دردناک، با داستانی خاص روبه‌رو هستید.

افتخارات کتاب سال تفکر جادویی:

- نامزد جایزه‌ی پولیتزر سال 2006
- فهرست برترین آثار نویسندگان زن
- برنده‌ی جایزه‌ی بوک بروز سال 2006
- برنده‌ی جایزه‌ی ملی کتاب آمریکا سال 2005

نکوداشت‌های کتاب سال تفکر جادویی:

- به شکل دردناکی زیبا. (Los Angeles Times)
- کتابی خیره کننده با صداقت و شوری تکان دهنده. (Goodreads)
- کتابی سرزنده، هوشمندانه و به یاد ماندنی. (New York Times Book Review)

در بخشی از کتاب سال تفکر جادویی می‌خوانیم:

اندوه که به سراغمان می‌آید اصلاً آن چیزی نیست که انتظارش را داریم. اندوه آن احساسی نبود که هنگام فوت پدر و مادرم داشتم؛ پدر من چند روز قبل از تولد هشتاد و پنج‌ سالگی و مادرم یک ماه قبل از نود و یک‌ سالگی، هر دو آن‌ها بعد از گذراندن چند سال ناتوانی و ازکارافتادگی فوت کردند. احساسی که هنگام فوت هر کدامشان داشتم حس ناراحتی، تنهایی (احساس تنهایی که فرزند در هر سنی که باشد بعد از ترک خانواده‌اش حس می‌کند)، پشیمانی از روزهای رفته، حرف‌های ناگفته و ناتوانی‌ در به اشتراک گذاشتن و بیان کردن حسم بود. در آخر برای درد، درماندگی و حس حقارت جسمی‌ای که تحمل کرده بودند، آزرده بودم.

من پذیرفته بودم که مرگ هر کدامشان بدیهی و حتمی است. در تمام طول زندگی‌ام با ترس و دلهره فوت پدر و مادرم را انتظار داشتم و پیش‌بینی می‌کردم. خودشان در دل من ماندند اما مرگِ آن‌ها با رفتن وجودشان از زندگی روزمره‌ام از من فاصله گرفت.

بعد از فوت مادرم نامه‌ای از یک دوست که قبلاً در شیکاگو کشیش بود دریافت کردم، او کاملاً درک می‌کرد چه احساسی دارم. او نوشته بود: «علی‌رغم آمادگی یا در هر سن‌ و‌ سالی که باشیم فوت والدین چیزی را از عمق وجود بیرون می‌کشد، باعث بروز واکنشی می‌شود که خودمان را شگفت‌زده می‌کند و خاطرات و احساساتی را در ما زنده می‌کند که گمان می‌کردیم مدت‌ها قبل به دست فراموشی سپرده‌ایم.

در آن مدت به‌ خصوص که عزاداری می‌نامیم‌اش حتی اگر در زیر دریا یا آرام و بی‌صدا در اقیانوس باشیم از عمق فاجعه خبر داریم و خاطرات از دور و نزدیک به ما سیلی می‌زنند.»

پدرم فوت شده بود، مادرم هم، برای مدتی نیاز داشتم از خودم مراقبت کنم، اما هنوز هم صبح‌ها از خواب برمی‌خاستم و لباس‌های کثیف را می‌شستم.

هنوز هم برای عید پاک تدارک غذا می‌دیدم.

هنوز هم حواسم بود که گذرنامه‌ام را تمدید کنم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سال تفکر جادویی
نویسنده
مترجمنیوشا افخمی
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-600-461-157-2
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
۳۹۵۰۰ 23700 ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سال تفکر جادویی

رقیه مختاری
۱۳۹۹/۶/۲
سلام، فکرنکنم که بتونم کل این کتابو بخونم، اما لازم دیدم، نکته‌ای رو به کسانیکه خود را در زندان وزنجیرِ دردها وغم وغصه‌های ناشی ازدست دادنِ عزیزانشان، اسیر کردند! بیان کنم؛ بنظر من وقتی کسی پدرشو از دست میده، خود را بیش ازحد درگیر این نکنه که وای چه پدری رو از دست دادم و.... یکم وسعتِ دید داشته با باشه! خود بگه اگه پدر من پدری بود که روزی صدبار آرزوی مرگشو داشتم! چی.... پس بایدخوشحال باشه که پدری داشته که بهش افتخار می‌کرده. دنیا که تا ابدنیست، همه‌ی ما در حالِ گذریم.
این خانم هم اگه به این فکرمی کرد که اگه دختری داشت که بی بندوباربودومایه‌ی سرافکندگی، وهمسری داشت بی مسئولیت که حتا دست بزن هم داشت وروزی صدبارآرزو می‌کردکه ازدستش خلاص بشه!.....
اما برعکس عمری را درکنارهمسرودختری گذرونده که نمونه بدند،...
تمامِ مشکلاتش حل می‌شد.
فرناز ق
۱۳۹۹/۹/۲۸
در بین لیست کتاب برای ایام سوگ این کتاب رو دیدم و خریدم ولی متاسفانه برای منی که سال هاست به رمان علاقه ندارم و اولویتم کتاب‌های پیشرفت فردی هست بیشتر خاطرات تکراری نویسنده با همسرش بود که بارها و بارها تکرار شد تا کمکی برای تحمل سوگ نثر کتاب نیز بسیار خسته کننده بود
مهتا اخوان
۱۴۰۱/۶/۱۲
فقط خاطرات بعد مرگ همسر خود را نوشته. حتی راهکاری برای مبارزه با فقدان همسر بعداز فوتش نگفته. چطوری برنده جایزه شده؟!!!!
معصومه حسین زاده
۱۳۹۹/۹/۴
کتاب خوبی بود خیلی به من کمک کردکه بامرگ یک عزیزی باخودم کنار بیام. مرسی از زحماتتون کتابراهی‌های عزیز
امید امیدی
۱۳۹۹/۶/۳
سال تفکر جادویی یک اثر متفاوت و زیبا
طرز فکر نویسندش قابل توجه بود
Mohammad Khodadadi
۱۳۹۹/۶/۱
وووای خیلی عالیه
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب سال تفکر جادویی

برای دریافت کتاب سال تفکر جادویی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.