معرفی و دانلود کتاب ناخدا برای ناهار رفته و ملوانان کشتی را تسخیر کرده‌اند

عکس جلد کتاب ناخدا برای ناهار رفته و ملوانان کشتی را تسخیر کرده‌اند
قیمت:
۲۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ناخدا برای ناهار رفته و ملوانان کشتی را تسخیر کرده‌اند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ناخدا برای ناهار رفته و ملوانان کشتی را تسخیر کرده‌اند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ناخدا برای ناهار رفته و ملوانان کشتی را تسخیر کرده‌اند

حقیقتا چارلز بوکوفسکی را نمی‌توان شبیه هیچ نویسنده‌ی دیگری دانست، کسی که در کتاب ناخدا برای ناهار رفته و ملوانان کشتی را تسخیر کرده‌اند با تکنیکی شگفت‌انگیز، بی‌پروا و به دور از هرگونه محدودیتی سال‌های پایانی زندگی‌اش را برای شما به تصویر می‌کشد.

درباره کتاب ناخدا برای ناهار رفته و ملوانان کشتی را تسخیر کرده‌اند:

اکثر مردم این کتاب چارلز بوکوفسکی (Charles Bukowski) را به دلیل نام عجیبش رمان تصور می‌کنند، اما این چنین نیست. کتاب ناخدا برای ناهار رفته و ملوانان کشتی را تسخیر کرده‌اند (The captain is out to lunch and the sailors have taken over the ship) در واقع مجموعه‌ای از یاداشت‌های روزانه‌ی این نویسنده‌ی مشهور در واپسین سال‌های زندگی‌اش است.

بوکوفسکی در سال‌های آخر عمرش تصمیم گرفت تا در سی و سه یادداشت کوتاه درباره خودش، فعالیت‌هایش، اعتیادش به الکل و قمار و تمام زشتی‌ها و زیبایی‌های زندگی‌اش سخن بگوید. حاصل این تصمیم کتاب جذاب و پرکشش ناخدا برای ناهار رفته و ملوانان کشتی را تسخیر کرده‌اند، بود که نخستین بار در سال 1998 به چاپ رسید.

به جد می‌توان گفت این یادداشت‌های خاطره گونه تصویری به یاد ماندنی از سال‌های آخر عمر این نویسنده‌ی مشهور خلق کرده‌اند، به طوری که شما پس از مطالعه این کتاب گمان می‌کنید در تمام طول این سال‌ها بوکوفسکی را از نزدیک می‌شناختید. او در این کتاب با مهارت فوق‌العاده‌اش در نویسندگی به مرور شما را به خود نزدیک کرده و با بیان فراز و نشیب‌های زندگی‌اش پرده از اسرار حقیقی انسانی برمی‌دارد و شما را با معنا و مفهوم تازه‌ای از زندگی رو به رو می‌کند.

نکوداشت‌های کتاب ناخدا برای ناهار رفته و ملوانان کشتی را تسخیر کرده‌اند:

- صادقانه و طنزآمیز. (Amazon)
- لذت‌بخش. (Independent Publisher)

کتاب ناخدا برای ناهار رفته و ملوانان کشتی را تسخیر کرده‌اند مناسب چه کسانی است؟

اگر به ادبیات داستانی و آثار چارلز بوکوفسکی علاقه‌مند هستید، این کتاب را از دست ندهید.

با چارلز بوکوفسکی بیشتر آشنا شویم:

در سال 1920 در شهر آلمان نویسنده‌ای دیده به جهان گشود که اگر متولد نمی‌شد ادبیات داستانی دنیا این چنین جذاب نبود. هاینریش چارلز بوکوفسکی کسی است که با تخیلات و خلاقیت‌های بی‌بدیلش دنیای ادبیات را دگرگون کرد و رنگ و بوی تازه‌ای به آن داد.

بوکوفسکی از همان ابتدا به نویسندگی علاقمند بود و دوره‌های رزونامه‌نگاری و ادبیات را پشت سرگذاشت و نخستین اثرش با عنوان «عواقب یادداشت بلند مردود» را در 23 سالگی در نشریه داستان منتشر کرد. طولی نکشید که اشعار و داستان‌هایش به دلیل مهارت شگرفش در نویسندگی، شهرتی جهانی برایش رقم زدند و تاثیر چشمگیری در میان مردم جهان به خصوص امریکا گذاشتند، به طوری که مجله تایمش در سال 1986 او را قهرمان فرودستان آمریکایی نامید.

او در 37 سالگی با باربارا فیری شاعر و نویسنده ازدواج کرد ولی بعد از دو سال به زندگی مشترک با آن خاتمه داد. این جدایی سبب شد تا بوکوفسکی به شراب‌خواری روی آورد. چارلز نهایتا در سال 1994 کمی بعد از نوشتن آخرین رمانش به دلیل ابتلا به سرطان خون دارفانی را وداع گفت.

در بخشی از کتاب ناخدا برای ناهار رفته و ملوانان کشتی را تسخیر کرده‌اند می‌خوانیم:

دیشب به افتتاحیۀ یک فیلم رفتم. فرش قرمز. نور دوربین‌ها و بعدش مهمانی. زیاد حرف نزدند. خیلی شلوغ و گرم بود. اوایل جشن در گوشه‌ای از کافه به همراه جوانی بودم که پلک نمی‌زد. نمی‌دانم به دنبال چه بود، درست مثل بقیۀ مردم. سه خانم جوان همراهش بودند و با من دربارۀ عشق بازی صحبت کردند. خانم‌ها فقط لبخند زدند و گفتند: آها، بله و تمام مکالمه همین‌طور پیش رفت.

تلاش کردم بفهمم چه چیزی درست است یا چه باید بکنم اما پس از مدتی خسته شدم. آن جوان هم خودش را به من چسبانده بود و از علایق دخترها برایم می‌گفت. صورتش به من نزدیک‌تر می‌شد و فقط صحبت می‌کرد. سرانجام کفری شدم و یقه‌اش را گرفتم و گفتم: فکر نکنم منظرۀ خوبی داشته باشد که یک مرد هفتاد و یک ساله یقه‌ات را بگیرد و مثل یک تکه آشغال با تو رفتار کند، موافقی؟ رهایش کردم و به گوشۀ دیگری از کافه رفت.

دخترها هم به دنبالش رفتند. لعنت به من اگر بتوانم با این چنین انسان‌هایی ارتباط برقرار کنم. حدس می‌زنم که عادت دارم روی صندلی اتاق کوچکم بنشینم و لغات را مجبور کنم تا کارهایی انجام دهند. به اندازۀ کافی انسانیت را در مسابقۀ اسب دوانی و مغازه‌ها و پمپ بنزین‌ها و آزادراه‌ها و کافه‌ها دیده‌ام. کمکی نمی‌کند. اما وقتی به مجالس دورهمی می‌روم، حتا اگر آنجا مشروب هم مجانی باشد، احساس می‌کنم به خودم اردنگی زده‌ام. این چیزها روی من اثر نمی‌کند، به اندازۀ کافی مشغله و دردسر دارم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ناخدا برای ناهار رفته و ملوانان کشتی را تسخیر کرده‌اند
نویسنده
مترجمعلی همتیان
ناشر چاپیانتشارات شمشاد
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-600-8375-37-1
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ناخدا برای ناهار رفته و ملوانان کشتی را تسخیر کرده‌اند

زهرا عبدی
۱۴۰۱/۱۱/۱۳
اولا که این کتاب مناسب هر کسی نیست! چون بینش افراد به زندگی متفاوته بعضیا تلخ تر و بعضیا شیرین تر و توصیه می‌کنم اگه خیلی زندگیو دوست دارین و براتون شیرینه این کتابو نخونین که بعدش یه ستاره بدین! ولی برای کسایی که عقاید مشابهی با سیر فکری چارلز بوکوفسکی دارن عالیه و حس تنها نبودن میده و اینکه ببینی فردی با وجود افکار و احساسات تو چجور ادامه داده، بهت کمک میکنه تو هم ادامه بدی. تنها موردی که باعث شد یه ستاره کمتر بدم این بود که شروع کتاب عالی بود ولی هرچی جلوتر می‌رفت تکراری تر میشد و جملات متفاوتش کمتر میشد و افت می‌کرد.
صدیقه محمدی
۱۴۰۱/۹/۶
اولش فکر کردم زندگی نامه بوکوفسکیه، ولی شروع کتاب زمان حدود پنجاه سالگی ایشونه،، برآیند کتاب، روزنوشت‌های یک آدم عصبی و منزوی که از همه چی شاکیه، نکته خوبش ولی لابه لای غر غر کردن‌ها جملات عمیق و قشنگی داشت، خوندن این جملات برجسته مثل چیدن گل وسط یک لجنزاره
Mohammed Javad
۱۴۰۰/۴/۶
داستان خوبی رو روایت نمی‌کنه. نه اتنهایه خوبی داشت نه پایان خوبی. اما نمی‌دونم چرا تا آخرش رو خوندم و خوشم اومد. طنز پردازی‌های چارلز و اون حجم از غر غر کردناش و صد البته تعریف روزمرگی هاش به صورت حرفه ای، داستان رو خیلی جالب میکرد.
Yalda B
۱۴۰۰/۱۲/۱۳
چارلز بوکوفسکی یه آدم منحصر بفرد ویه نویسنده‌ی متفاوت هست اگر با شناخت و پیش زمینه‌ی قبلی از بیوگرافی و آثار دیگرش، نوشته‌های بوکوفسکی رو مطالعه کنید، پارادایم این نویسنده‌ی متفاوت رو بهتر درک می‌کنید.
Whale Black
۱۴۰۰/۳/۱۴
وقتی چارلز بوکوفسکی رو نمیشناسی، کتاب یادداشت‌هاش رو مطالعه میکنی و درحالی که «چیزی دستگیرت نشده» به اون اثر یک ستاره میدی.
elle mahd
۱۴۰۱/۵/۲۱
نظرات و نقدهاشون راجع به بسیاری از مسائل جالب و قابل تامل بود، و توصیفاتشون درباره‌ی مسائلی مثل موسیقی، نوشتن، مرگ و.. خیلی زیبا بود. از خوندن این کتاب لذت بردم.
1385 1385
۱۴۰۰/۴/۲۴
به نظرم جالب بود و البته کوتاه، ولی عنوان با اون چیزی که در کتاب میخونید فرق داره کلا، ولی جملات خیلی باحالی هم داشت.... بخونید ضرر نمی‌کنید.
مهوش سعیدی
۱۴۰۰/۳/۱۴
کتاب خوبیه؛ نویسنده‌ای ماهر در بازی با کلمات، احوالات خودش رو با قدرتی که در بیان کلمات داره به تصویر میکشه منکه لذت بردم
رضوان اخزری
۱۴۰۲/۱۱/۱۲
به عنوان کسی که دوست دارم کتاب‌هایی شبیه به خاطره یا یادداشت و تجربه‌های زندگی و روزمرگی بخونم خیلی خوشم اومد و از بینش چارلز هم بدم نیامد
aref farokhzade
۱۴۰۰/۷/۲۲
نویسنده جالبیه.. رمز شهرتش توی اینه که خودشه و ادا درنمیاره👌
حقش بود میومد ایران زندگی میکرد تا قدر عافیتو میدونست پیرمرد پرحاشیه
آمین
۱۴۰۰/۸/۲۳
اولین کتاب نویسنده است که خوندم؛ جالب بود توصیه میکنم سبک و ادبیات خاص حودش رو داره. ممنون از کتابراه عزیز
Alireza Akbari
۱۴۰۰/۴/۲۲
در بهترین حالت می‌شد به عنوان روزنوشتهای یک بلاگر در وبلاگ شخصیش باشه.
فوق‌العاده ضعیف نسبت به سایر نوشته‌هاش
سهام پزشکپور
۱۴۰۰/۵/۱۹
هر اثری از بوکوفسکی یه شاهکاره. فقط یا خوشتون میاد یا نمیاد. بنده بهش عشق می‌ورزم.
رقیه صمدی
۱۴۰۰/۳/۱۷
این کتاب را زمانی که رایگان شد تهیه کردم و خوندم کتاب جالبی هستش ممنون از کتاب را ه
Gholamali Sarvar
۱۴۰۰/۳/۱۴
ممنون از روشی که برای ترغیب به مطالعه دارین.
مشاهده همه نظرات 32

راهنمای مطالعه کتاب ناخدا برای ناهار رفته و ملوانان کشتی را تسخیر کرده‌اند

برای دریافت کتاب ناخدا برای ناهار رفته و ملوانان کشتی را تسخیر کرده‌اند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.