معرفی و دانلود کتاب سایه‌ها

عکس جلد کتاب سایه‌ها
قیمت:
۷۰,۴۹۹ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سایه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سایه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سایه‌ها

کتاب سایه‌ها نوشته‌ی الکس نورث، رمانی دیگر در ژانر جنایی - معمایی از این نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز است که در سال 2020 انتشار یافته است. در این اثر، سلسله‌ای از قتل‌های مهیب زنجیره‌ای روایت می‌گردد و تلاش‌های کارآگاه داستان برای حل پرونده، به تصویر کشیده می‌شود. گفتنی‌ست که کتاب پیشین نورث با عنوان «نجواگر» نیز داستانی پرفروش در همین ژانر بود که با موفقیتی چشمگیر همراه شد.

درباره‌ی کتاب سایه‌ها

الکس نورث (Alex North)، نویسنده‌ی کتاب سایه‌ها (The Shadows)، نویسنده‌ی بریتانیایی ژانر جنایی است که در لیدز انگلستان متولد شده. او در حال حاضر با همسر و پسرش در آنجا زندگی می‌کند و به گفته‌ی خودش، در نوشتن رمان «مرد نجواگر» خود، از پسر کوچکش الهام گرفته است. جدیدترین اثر نورث، با استقبال زیادی از جانب طرفداران داستان‌های جنایی و معمایی روبه‌رو شده. وی در رمان سایه‌ها با تأثیر از عوامل محیطی، فضایی معماگونه و سرشار از رمز و راز را برای خواننده به تصویر می‌کشد. فضایی که موردپسند اغلب طرفداران ژانر جنایی است. نقطه‌ی شروع داستان نیز یک مرگ مشکوک است که به خودی خود هیجان زیادی را برای خواننده به همراه دارد.

«پائول آدامز»، قهرمان داستان سایه‌ها، در پانزده سالگی با قتل یکی از دوستانش در زمین بازی مدرسه مواجه می‌شود. متهم به قتل نیز کسی نیست جز «چارلی کربتری»، یکی دیگر از دوستان او که مدتی بعد به شکل مشکوکی کاملاً ناپدید می‌شود. نه تنها مسئله‌ی قتل، بلکه این حقیقت غیر قابل انکار که «چارلی کربتری» دیگر هرگز پس از آن دیده نمی‌شود، وحشتناک‌تر از خود قتل است. از دست دادن دو دوست با فاصله‌ای کوتاه برای «پائول» بسیار دردآور و هضم آن سنگین است. وی پس از آن فاجعه‌ی دردناک، برای رفتن به کالج، به شهر دیگری نقل مکان می‌کند اما بعد از گذشت چندین سال، در آستانه‌ی چهل سالگی برای نگهداری و پرستاری از مادر پیر و ناتوانش تصمیم به بازگشت به شهر می‌گیرد. در کمال تعجب و ناباوری همه چیز در حال تکرار است و قتل‌های زنجیره‌ای پسران نوجوان دوباره تکرار می‌شوند. «پائول» همه چیز را به روشنی به خاطر می‌آورد و مادر پیرش نیز به شدت نگران و مضطرب است. این اضطراب و نگرانی به وضوح برای تمامی اهالی شهر وجود دارد و آنها مجبور به اقدامی سریع هستند.

معرفی و دانلود کتاب سایه‌ها

در این میان کارآگاهی نکته‌بین و دقیق به نام «آماندا بک» همزمان با افزایش تعداد جسدها و بالا رفتن تعداد متهمان، شروع به تحقیقاتی گسترده در زمینه‌ی این پرونده می‌کند. تحقیقاتی که نتایج قابل توجه و جالبی را برای او و سایر اهالی شهر به ارمغان می‌آورند...

نکوداشت‌های کتاب سایه‌ها

  • کتابی جذاب و در عین حال سردرگم‌کننده... نمایشی از ترس و وحشت... درست مثل توهمات دیگر، شما در پایان حس فریب‌خوردگی ندارید، بلکه سرشار از شگفتی هستید. (The New York Times)
  • با طرحی پیچیده و پیچ و خم های غیرمنتظره. (Publishers Weekly)
  • یک اثر هیجان‌انگیز عالی برای بیدار نگه داشتن شما در شب. (Barnes & Noble)
  • پیش از به پایان رساندن این داستان پیچیده، سرشار از شگفتی خواهید بود. (Library Journal)

کتاب سایه‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

چنانچه به داستان‌های رمزآلود، جنایی و روانشناختی علاقه دارید و اگر در خواندن به دنبال هیجان هستید و دوست ندارید داستانی یکنواخت بخوانید، خواندن این رمان را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

در بخشی از کتاب سایه‌ها می‌خوانیم

نگاهی به اطراف انداختم. آن‌جا مرا به‌یاد اتاقی در سالن‌های اقامتگاهی انداخت که سال اول دانشکده‌ام را در آن گذرانده بودم. به‌رغم کوچک‌بودنش، بسیار راحت بود. گوشه‌ی اتاقْ حمام کوچکی بود. در مقابل تخت هم یک میز و چند کمد کوچک قرار داشت. روی هر میز، مُشتی خرت‌وپرت ریخته بود. برخی‌شان مربوط به داروها بود؛ بطری‌های خالی، جعبه‌های قرص و نوارهای پشمی پاره‌شده. اما باقیِ چیزها بیشتر لوازم شخصی روزمره بود؛ لباس‌های تاشده، یک عینک در جعبه‌اش و عکسی قدیمی از عروسی پدر و مادرم که وقتی بچه بودم، عادت داشتم روی طاقچه بنشینم و تماشایش کنم. الان هم زاویه‌ی عکس طوری بود که وقتی مادرم بیدار شد، از روی تخت بتواند آن را ببیند. به‌طرف میز رفتم. عکس‌ها معمولاً ثبت یک مناسبت مبارک و فرخنده‌اند، اما به‌رغم‌ِ لبخند روی لب مادرم، و نگاه سرشار از امیدواری‌اش، پدرم، مثل همیشه، عبوس و خشن به‌نظر می‌رسید. تنها تصاویری که از او در کودکی‌ام به‌خاطر می‌آورم یا روشنایی آتشی بود که در حیاط پُشتی درست می‌کرد یا سایه‌ای در راهرو که بی‌هیچ حرفی از کنارش می‌گذشتم. او همیشه جدی و تُرش‌رو بود و وقتی داشتم این‌جا را ترک می‌کردم، هر دوی ما خیلی خوشحال بودیم که از شرّ همدیگر خلاص می‌شویم.

در هیچ‌کدام از تماس‌های تلفنی که در تمام این سال‌ها با مادرم داشتم، حتی کلمه‌ای با من حرف نزد. وقتی شش‌ سالِ پیش مُرد، برای مراسم خاکسپاری‌اش به گریتن برنگشتم. آن‌طرفِ میز، متوجه چیزی شدم. یک کتاب قطور که آن را رو به پایین گذاشته بودند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سایه‌ها
نویسنده
مترجممعصومه مظاهری
ناشر چاپیانتشارات راه طلایی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-622-98182-0-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سایه‌ها

Mojganfalah
۱۴۰۳/۱/۷
کتاب خوبی بود. قصه قشنگی داشت. اما کتاب تقریبا گنگ و تا حدوی نامفهوم بود. و در اخر ماجرا تمامی وقایع اتفاق افتاده رو حل نکرده بود مخصوصا اون قسمت قتل‌های که در دوران حاضر اتفاق افتادن. در کل نویسنده می‌تونست وقت بیشتری بزاره و اینقدر در کتابش پرش افکار نداشته باشه. به هر حال ارزش یه بار خوندن رو داشت و از کتاب لذت بردم.
محبوبه عباس زاده
۱۴۰۲/۹/۱۴
این کتاب قراره شگفت زده تون کنه تا آخرین لحظات کتاب هویت مقتول لو نمیره دیگه باقی قضایا با خودتون
نسبت به کتاب قبلی (نجواگر) بنظر من ضعیف تره
البته خط داستانی کاملا متفاوته
در کل قرار نیست بعدش پشیمون بشید از وقتی که برای کتاب گذاشتین
Neda S
۱۴۰۲/۱۰/۴
کتاب جالبی پر از معما 😊 نویسنده وقایع رو استادانه به تصویر کشیده بود که نشون از هنر نویسنده بود. ترجمه نسبتا خوبی هم داشت. کلا به طرفدارهای ژانر معمایی جنایی توصیه میشه
یاسمین زارع دزفولی
۱۴۰۲/۹/۱۰
سلام.
خیلی کتاب گنگ و نامفهومیه.
اصلا نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم، ترجمه هم ضعیفه، خیلی کلمه به کلمه ترجمه شده و اکثر جاها باید خودت معنی اصطلاحات و جملات رو حدس بزنی.
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب سایه‌ها

برای دریافت کتاب سایه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.