معرفی و دانلود کتاب تغذیه روح: یافتن مسیر شادی، عشق و آزادی

عکس جلد کتاب تغذیه روح: یافتن مسیر شادی، عشق و آزادی
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه روح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تغذیه روح و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تغذیه روح: یافتن مسیر شادی، عشق و آزادی

تابیتا براون، بازیگر آمریکایی، کتاب تغذیه روح را با الهام‌گرفتن از داستان زندگی خود و تجربیاتش نوشته است. او تلاش می‌کند مسیر شاد زیستن، عاشق بودن و رسیدن به آزادی را برای مخاطبانش ترسیم کند. این کتاب دو هفته در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌ تایمز بوده و جایزه‌ی ایمیج را نیز در سال 2022 کسب کرده است.

درباره‌ی کتاب تغذیه‌ی روح

کتاب تغذیه‌ی روح (Feeding the Soul (Because It's My Business)) در پی آن است که به سؤال «چگونه موفق شویم؟» پاسخ دهد. تابیتا براون (Tabitha Brown) مقدمه‌ی کتابش را با همین سؤال آغاز و در ادامه تلاش می‌کند با بیان برخی از لحظات زندگی خویش و تجربیاتی که در گذر زمان به دست آورده‌ است، راهی را به سوی آینده ترسیم کند. راهی که خودش برای اولین‌بار آن را کشف کرده و با طی کردن آن به موفقیت رسیده است. او مانند تمام انسان‌ها، به سختی‌هایی مبتلا بوده، اما وقتی مسیر موفقیت را کشف کرده، توانسته از موانع عبور کند و به پیشرفتی غیرمنتظره دست یابد.

تعریف موفقیت در نگاه تابیتا براون در سه واژه خلاصه می‌شود: شادی، عشق و آزادی. بنابراین او در کتاب تغذیه‌ی روح می‌خواهد شیوه‌ی رسیدن به این سه مفهوم را به مخاطبانش بیاموزد.

معرفی و دانلود کتاب تغذیه روح

جمله‌ی کلیدی نویسنده‌ی کتاب، «چون زندگی من این است» به این معناست که تمرکز را بر زندگی خودتان بگذارید و دست از تلاش برای تغییر دیگران بردارید. خودتان سرنوشت خود را رقم بزنید، عنان زندگی‌تان را خود به دست بگیرید و با این رویکرد، رهایی واقعی را تجربه کنید.

یکی از ویژگی‌های جذاب کتاب تغذیه‌ی روح، توجه توأمان تابیتا براون به غذای جسمانی، علاوه بر پرورش روحی است. براون که خود گیاه‌خوار است و در شبکه‌های اجتماعی به انتشار دستور پخت غذاهای گیاهی می‌پردازد، در این کتاب نیز، برخی از دستورهای پختش را به مخاطبانش ارائه می‌کند. رویکرد او در دستور پخت غذا هم مبتنی بر نوعی رهایی است. در هیچ‌کدام از دستور پخت‌های کتاب تغذیه‌ی روح، مقدار دقیقی را برای مواد غذایی تعیین نمی‌کند و مقدار لازم را به عهده‌ی خواننده می‌گذارد. اینک عنوان برخی از دستور پخت‌های کتاب: ساندویچ سالاد تن ماهی (فاقد تن ماهی) وگان، استیک وگان، پاستای قارچ خرچنگی، استیک ماهی وگان.

معرفی و دانلود کتاب تغذیه روح

کتاب تغذیه‌ی روح شامل پنج فصل است که هر کدام بخش‌هایی دارد. ساختار هر فصل چنین است که تابیتا براون در آغاز هر بخش جمله‌ای را از شخص مشهوری نقل می‌کند. سپس به بیان تجربیاتش در زمینه‌ی موضوع آن بخش می‌پردازد. در پایان هر بخش خلاصه یا نتیجه‌ی بحثش را بیان می‌کند و در پایان برخی بخش‌ها دستور پخت یک غذای گیاهی را به خواننده می‌آموزد.

این کتاب را معصومه مظاهری ترجمه کرده و در انتشارات راه طلایی به چاپ رسیده است.

جوایز و افتخارات کتاب تغذیه‌ی روح

  • قرار داشتن در صدر فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌ تایمز به مدت دوهفته در سال 2021
  • برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب ادبی آموزشی در پنجاه‌وسومین دوره‌ی جایزه‌ی ایمیج (NAACP Image Awards)

نکوداشت‌های کتاب تغذیه‌ی روح

  • براون‌صحبت‌های انگیزشی و دستور پخت‌های گیاهی‌اش را بین تجربه‌های شخصی روحانی و گاه فراطبیعی، می‌گنجاند. او هر تجربه‌ی زندگی‌اش را یک فرصت برای آموزش درس‌هایی که آموخته می‌داند. (مجله‌ی تایم)
  • این کتاب پر از انرژی براون است؛ زیرا او تجربیاتی که از مسیر طولانی‌اش به دست آورده را در آن به اشتراک می‌گذارد و البته، چند دستور غذای گیاهی را هم با شما در میان می‌گذارد. (ایندیوایِر، Indiewire)

کتاب تغذیه‌ی روح برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر در زمره‌ی کتاب‌های موفقیت و خودسازی قرار می‌گیرد و برای کسانی مناسب است که می‌خواهند مسیر موفقیت را بشناسند و دستور پخت چند غذای گیاهی را نیز بیاموزند.

در بخشی از کتاب تغذیه روح: یافتن مسیر شادی، عشق و آزادی می‌خوانیم

هیچگاه این دروغ را باور نکنید که شما نمی توانید به آرزوها و خواسته های قلبی خود برسید. خداوند می‌فرماید که ما می‌توانیم. اما تنها چیزی که به ما کمک می‌کند این است که باور داشته باشیم می‌توانیم. به دفعات خودمان را متقاعد کرده ایم که یا آنقدر عملکرد بدی داشته ایم که دیگر سزاوار تحقق آن رویا نیستیم و یا آنقدر انتخابها و شرایط نامناسبی داشته ایم که دیگر امیدی برای دستیابی به آرزوهای خود نداریم، اما عزیزانم اینطور نیست. شما هنوز هم می‌توانید خواسته ها و آرزوهای قلبی خود را طلب کنید. هیچگاه به خودتان اجازه ندهید چیزی به غیر از رویاهای خود به زبان آورید. راستی یک موضوع دیگر: اگر تصور می‌کنید رویای شما خیلی بزرگ است، احتمالا خیلی کوچک است. خود من به شما اطمینان می‌دهم که خداوند به آرزوهای کوچک ما خواهد گفت: «این؟ فرزندم تو می‌توانی، بگذار نشانت بدهم چه کارهایی می‌توانم برایت کنم.»

اما ما انسان ها فقط باید صبور باشیم و به تحقق آن اصرار کنیم. در بیست و پنج سالگی، سی سالگی، چهل، پنجاه، شصت یا هفتاد سالگی، هیچ فرقی نمی کند فقط باید صبور باشیم. خود من بیش از بیست سال انتظار کشیدم تا به اینجا رسیدم. بیست و سه سال به دنبال حرفه ی بازیگری و اجرا بودم و خداوند من را به یک مسیر فرعی سوق داده بود. اما عزیزانم، چشم اندازهایی را که او در آن مسیر نشانم داد، هرگز با هیچ چیز دیگری عوض نمی کنم و بابت آن درس ها بسیار سپاسگزارم. پدر من وقتی شصت و پنج ساله بود اولین آرایشگاه خود را افتتاح کرد. او همیشه آرزو داشت روزی برای خودش مغازه ای داشته باشد. در تمام زندگی این آرزوی قلبی او بود و دقیقا در شصت و پنج سالگی به آن رسید. به همین خاطر است که می‌گویم اصلا اهمیتی ندارد چند ساله هستید و یا چه مدت منتظر فرارسیدن چنین روزی مانده اید. هنوز هم می‌توانید کارهای تازه ای انجام دهید و چیزهای جدیدی داشته باشید. چرا؟ چون خداوند هم همین را می‌گوید. فقط به این گفته اعتماد داشته باشید و آن را باور کنید. بگذارید خداوند غافل گیر و بهت زده تان کند.

فهرست مطالب کتاب

سخنی از تابیتا براون
مقدمه
فصل اول: این رسالت شماست
1: استعدادهای شما، رسالت شما
2: اول خودتان باید به زندگی خود سروسامان دهید
3: هرکسی نمی تواند شروع کند
4: ذهنیتم را تغییر دادم و این هیچ اشکالی ندارد
5: نسخه شخصی شما
6: زندگی روزمره ممکن است عامل راه اندازی شما باشد
فصل دوم: شگفت انگیزترین روز را داشته باشید
7: از اینکه خودتان را در اولویت قرار دهید، خجالت نکشید
8: به نشانه ها توجه کنید
9: اکنون وقت آن است که ببخشید
10: خودت درست انجام بده
11: اتفاق می‌افتد
12: فرار فقط شما را به سمت خودتان برمی گرداند
فصل سوم: تو حق نداری زندگی دیگران را بهم بریزی
13: آماده شوید، باشد که لطف و عنایت خداوند انگیزه راه تان شود
14: با عشق به مسئولیت ها و وظایف خود بپردازید
15: رازهای سربه مهر همه ما را بیمار می‌کند
16: قوی و غلط
17: همه ما ارزشمندیم
18: کنار هم بهتریم
فصل چهارم: اینگونه، آنگونه
19: آزادی یعنی بدانی کافی هستی
20: وقت بگذارید، درست انجامش دهید
21: دستتان را بردارید، رهایش کنید!
22: برای رسیدن به مقصد بیش از یک مسیر وجود دارد
23: باورهای شما ذهنیت شماست
فصل پنجم: خیلی خوب
24: متشکرم، متشکرم، متشکرم
25: به خردمندان توجه کنید
26: تمیزش کن
27: حالت خوب است
28: درس هایی جاودان از فصل موقت زندگی
29: دهکده ای برای خود بسازید
30: همیشه راهی هست
تقدیر و تشکر
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تغذیه روح: یافتن مسیر شادی، عشق و آزادی
نویسنده
مترجممعصومه مظاهری
ناشر چاپیانتشارات راه طلایی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات333
زبانفارسی
شابک978-622-94175-9-1
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تغذیه روح

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب تغذیه روح

برای دریافت کتاب تغذیه روح و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.