معرفی و دانلود کتاب نیمه شب در هتل بارکلی

عکس جلد کتاب نیمه شب در هتل بارکلی
قیمت:
۳۹۰۰۰ ۲۳,۴۰۰ تومان ۴۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب نیمه شب در هتل بارکلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب نیمه شب در هتل بارکلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب نیمه شب در هتل بارکلی

کتاب نیمه شب در هتل بارکلی، نوشته‌ی فلور بردلی، داستان یک شب اقامت پنج مهمان در هتل بارکلی را روایت می‌کند. هتلی که می‌گویند توسط ارواح تسخیر شده است و ترسناک‌ترین مکان منطقه شناخته می‌شود. نکته‌ی ترسناک‌تر و ناامیدکننده این است که در هتل بارکلی حتی تلفن همراه هم آنتن نمی‌دهد! این کتاب در سال 2021 برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کلورادو شده است.

درباره‌ی کتاب نیمه‌شب در هتل بارکلی

فلور بردلی (Fleur Bradley) نویسنده‌ی کتاب نیمه‌شب در هتل بارکلی (Midnight At The Barclay Hotel)، روایتی هیجان‌انگیز و ماجراجویانه برای نوجوانان می‌آفریند. روایتی که تمام وقایعش بر هتل تسخیرشده‌ی بارکلی متمرکز شده است. هتل بارکلی مکانی قدیمی، مرموز، ترسناک و معمایی است. می‌گویند این هتل تاریخی شبح‌زده است و ارواح آن را تسخیر کرده‌اند. صاحب هتل بارکلی هم تا امروز کسی را به آنجا راه نمی‌داده. اما با کشیدن نقشه‌ای تصمیم می‌گیرد پنج نفر را به صورت رایگان به هتلش دعوت کند. برای این کار، دعوت‌نامه‌های رسمی و زیبایی را برای مهمانانش ارسال می‌کند. اما پایین این نامه‌ها جملاتی با خط بسیار کوچک نوشته شده، که مهمانان در آغاز متوجهش نمی‌شوند، اما بعداً که آن خطوط را می‌خوانند، لرزه بر اندامشان می‌افتد.

معرفی و دانلود کتاب نیمه شب در هتل بارکلی

جی‌جی، شخصیت اصلی داستان، پسری است که عاشق شکار ارواح است. از قضا مادر او هم به هتل دعوت شده. او به هر زحمتی مادرش را راضی می‌کند تا به هتل بارکلی بروند و آنجا روح شکار کند و اطلاعاتی به دست بیاورد. در هتل بارکلی، معماهایی به وجود می‌آید و اتفاقاتی می‌افتد و به این ترتیب جی‌جی نیز مأموریت خود را آغاز می‌کند تا پیش از خارج شدن از هتل، روح شکار کرده و معماها را حل کند. جی‌جی در این هتل دو دوست هم پیدا می‌کند که در این ماجراجویی به او کمک می‌کنند. سبک بیان این رمان نزدیک به زبان نوجوانان است و این مطلب موجب جذابیت داستان برای آنان می‌شود. فلور بردلی، که خود در زندگی واقعی می‌داند چطور آدم‌های بی‌علاقه به کتاب را علاقه‌مند کند، در آغاز تصویری از جی‌جی به دست می‌دهد که در آن جی‌جی از کتاب خواندن متنفر است. اما در هتل بارکلی، کتابی را می‌یابد که اسرار هتل را بازگو می‌کند. در این نقطه از داستان، جی‌جی نیز به کتاب خواندن علاقه‌مند می‌شود.

بخش‌های آغازین کتاب نیمه‌شب در هتل بارکلی با توصیف رسیدن دعوت‌نامه‌ها به دست مهمانان آغاز می‌شود. پس از رسیدن نامه‌ها به مهمانان، همه به هتل می‌روند و آنجا داستان هر پنج مهمان به یکدیگر گره می‌خورد.

کتاب نیمه‌شب در هتل بارکلی نوشته‌ی فلور بردلی، با تصویرسازی‌های جذاب خاویر بونت، توسط معصومه مظاهری ترجمه شده و انتشارات کتاب کوله‌پشتی عهده‌دار چاپ آن بوده است.

جوایز و افتخارات کتاب نیمه‌شب در هتل بارکلی

  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کلورادو در سال 2021 برای داستان نوجوان
  • قرار گرفتن در لیست بهترین‌ کتاب‌های دوره‌ی متوسطه‌ NPR در سال 2020
  • نامزد دریافت جایزه‌ی آگاتا در سال 2020
  • نامزد دریافت جایزه‌ی آنتونی در سال 2021
  • و ... .

نکوداشت‌های کتاب نیمه‌شب در هتل بارکلی

  • مقدمه‌ای عجیب و غریب و کودک‌پسند برای یک معمای قتل. (کرکوس ریویوز)
  • این رمان، برای خوانندگان جوان دوره‌ی متوسطه، یک داستان جنایی فوق‌العاده خواهد بود. (Books, Ised Lattes, Blessed)
  • شخصیت‌ها مرتبط هستند، سبک بیان بسیار عالی است و داستان قانع‌کننده است. تصاویر سرگرم‎‌کننده‌ی خاویر بونت نیز به بچه‌ها، حتی آن‌ها که تمایلی به خواندن ندارند، کمک می‌کند که از داستان جدا نشوند. این رمان یک برنده است. (سن‌فرانسیسکو بوک ریویو)
  • حق ورودی سریع و کمی ترسناک به دنیای تفریحی رازآلود. (پابلیشرز ویکلی)

کتاب نیمه‌شب در هتل بارکلی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای همه‌ی نوجوانانی که به مطالعه‌ی داستان‌های معمایی، هیجان‌انگیز و کمی ترسناک و دلهره‌آور علاقه دارند، مناسب است.

در بخشی از کتاب نیمه شب در هتل بارکلی می‌خوانیم

بعضی از آدم‌ها دوست دارند عضو تیم باشند و کارهایشان را گروهی انجام دهند (مثل تیم مسابقات کتاب‌خوانی)؛ آن‌ها عاشق کار گروهی و دلگرمی دادن به یکدیگر و این‌جور چیزها هستند. بعضی‌ها هم دوست دارند کارهایشان را گوشه‌ای به‌تنهایی همراه با دفتر و خودکار و در آرامش انجام دهند. پنی و جی‌جی هر دو بیشتر جزو طرفدارهای تنهایی بودند. اما کاملاً واضح بود که اِما به کارهای گروهی تمایل دارد. آن‌قدر موقع خندیدن، از شدت خوشحالی دهانش را باز کرده بود که به‌راحتی می‌شد سیم‌های شفاف ارتودنسی داخل آن و نوارهای کشسان آبی‌رنگ را در هر دو طرف مشاهده کرد. پیراهن چهارخانه‌ی گشاد و بلندش روی تیشرت رنگ‌ورورفته‌اش آویزان شده بود و عکس گروه موسیقی بلک آید پیز روی آن بود. جی‌جی می‌خواست درباره‌ی عکس از اِما چیزی بپرسد که یادش آمد او به هتل بارکلی نیامده تا با کسی دوست شود، بلکه مأموریت داشت به شکار ارواح بپردازد. اِما گفت: «اینجا نشسته بودم و داشتم فکر می‌کردم این آخر هفته هم قراره حوصله‌م سر بره.» جی‌جی پرسید: «مگه اینجا بچه‌ی دیگه‌ای نیست؟» اِما سرش را تکان داد و گفت: «نه بابا.» و ادامه داد: «قراره یه خانم دیگه هم بیاد. اسمش هم فینلا، فیبلا... یه همچین چیزیه. مهمون‌ها همه آدم‌بزرگن.» شکلکی درآورد، چشمانش را چپکی کرد و گفت: «واسه همین فکر می‌کردم این هفته هم خسته‌کننده‌ست.»

همان موقع مرد قدبلندی که کلاه مخصوص گاوچرانی روی سرش بود، وارد هتل شد و همان‌جا روی ایوان ایستاد. گویا تصمیم نداشت داخل شود. ناگهان جی‌جی، خانم چلسی، مسئول کتابخانه را دید. تمام تلاشش را کرد تا با او چشم در چشم نشود. احتمالاً خانم چلسی یادش بود که جی‌جی کتاب باشگاه کتاب‌خوانی را که زیر تختش افتاده، برنگردانده و از موعد تحویلش هم گذشته است. اما جی‌جی نباید نگران این مسئله می‌شد، چون خانم چلسی به‌قدری عجله داشت وارد هتل شود که موهای طلایی‌رنگش بالا و پایین می‌پرید و به کمرش می‌خورد. او کیف گرد بزرگی همراهش داشت.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
درباره‌ی تصویرگر
بخش اول: دروغگوها، دروغگوها؛ یا بهتر است بگوییم رقیب‌ها
بخش دوم: انگیزه‌ی قتل
بخش سوم: تکه‌ی گمشده‌ی پازل
بخش چهارم: نیمه شب در هتل بارکلی
سه ماه بعد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب نیمه شب در هتل بارکلی
نویسنده
مترجممعصومه مظاهری
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-600-461-574-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۳۹۰۰۰ ۲۳,۴۰۰ ت ۴۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب نیمه شب در هتل بارکلی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب نیمه شب در هتل بارکلی

برای دریافت کتاب نیمه شب در هتل بارکلی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.