معرفی و دانلود کتاب سرقت ادبی

عکس جلد کتاب سرقت ادبی
قیمت:
۴۳,۹۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرقت ادبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرقت ادبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرقت ادبی

رمانی مهیج و پرتعلیق درباره‌ی نویسنده‌ای که مدت‌هاست نتوانسته داستان خوبی بنویسد، اما با یک سرقت ادبی، زندگی خود را زیر و رو می‌کند. کتاب سرقت ادبی از جین هنف کورلیتز، اثری محبوب و ستایش‌شده است که استفن کینگ آن را «استثنایی» توصیف می‌کند. این کتاب نامزد جایزه‌ی گودریدز در ژانر معمایی و تریلر شده است.

درباره‌ی کتاب سرقت ادبی

«جیکوب»، رمان‌نویسی‌ست که مدتی طولانی از آخرین داستان خوبی که نوشته می‌گذرد. در واقع مدت‌هاست که کارش به جایی رسیده که باید از این عرصه خداحافظی کند و انگار هیچ معجزه‌ای هم در کار نیست. در این میان، همه چیز زمانی سخت‌تر می‌شود که احساس می‌کند باید واقعاً میدان را تحویل افرادی بدهد که به نظر می‌رسد آینده‌داران حوزه‌ی نویسندگی هستند. «ایوان پارکر» که یکی از شاگردان جیکوب است، با طرحی که به عنوان طرح داستانی خود برای جیک شرح می‌دهد، آخرین کورسوهای امیدی که در دل جیک مانده بود تا شاید بتواند روزی جایگاه خوبی را در ادبیات به دست بیاورد، از بین می‌برد. حالا جیک احساس می‌کند که نوبت، واقعاً نوبت نویسندگان جوان است. با این حال منتظر روزی‌ست که داستان ایوان پارکر به چاپ برسد. اما این انتظار، کمی بیش از حد معمول به طول می‌انجامد، گویی دیگر خبری از انتشار این داستان گیرا نیست. ایوان پارکر، جان خود را از دست داده و حالا طرح داستانی باقی مانده که حیف است اگر به دست خوانندگان نرسد! کتاب سرقت ادبی (The Plot) از جین هنف کورلیتز (Jean Hanff Korelitz)، از داستانی می‌گوید که جیکوب به خود اجازه نمی‌دهد نخوانده و بی‌مخاطب باقی بماند!...

پیش‌بینی‌های ایوان پارکر درست از آب در می‌آید، هرچند که زندگی به او فرصتی نمی‌دهد تا بتواند به وقوع پیوستن پیش‌بینی‌هایش را به چشم ببیند. همان‌طور که فکر می‌کرد، طرح داستان او، مخاطبان را شگفت‌زده می‌کند و منافع، شهرت و ثروت فراوانی را برای نویسنده به دنبال می‌آورد. اما ایوان پارکر دیگر نویسنده‌ی این داستان نیست. همه چیز به نام «جیکوب فینچ بونر» تمام خواهد شد. همه‌ی ثروتی که از فروش کتاب به دست می‌آید، همه‌ی شهرتی که از سر و صدایی که این اثر به پا کرده، ایجاد می‌شود و محبوبیت و هواداران، تماماً از آن جیکوب خواهند شد.

معرفی و دانلود کتاب سرقت ادبی

همه‌ی اتفاقاتی که بعد از انتشار رمانی بر مبنای طرح داستانی ایوان برای جیک می‌افتند، کاملاً مثبت و خوشایند هستند. همه چیز به شکلی پیش می‌رود که حتی خود جیک هم می‌تواند باور کند صاحب اصلی اثر خودش است؛ انگار که پای هیچ ایوان پارکری در میان نبوده باشد. اما این زندگی باشکوه، تنها با یک ایمیل در خطر زیر و رو شدن قرار می‌گیرد. پایه‌های شهرتی که جیک همیشه آرزویش را داشته و حالا توانسته آن را برای خود دست و پا کند، تنها با دو کلمه رو به فرو ریختن می‌رود: «تو دزدی!»

پس از این ایمیل، همه چیز دست‌خوش تغییراتی می‌شود که انتظارش نمی‌رود. چه کسی پشت این پیغام بوده؟ ایوان پارکر کیست؟ طرح داستانی ایوان از چه ماجراهایی برآمده است؟ تمام این‌ها، ماجراهای کتاب سرقت ادبی را رقم می‌زنند که اگر به دنبال خواندن رمانی باشید که هر لحظه شما را بیشتر از قبل شوکه کند، بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

کتاب سرقت ادبی که بارها و از سمت بسیاری از منتقدین، روزنامه‌نگاران و نویسندگان ستایش شده، رمانی‌ست که احتمالاً دید شما را نسبت به تریلرها و به طور کلی داستان‌های مهیج تغییر می‌دهد. این که استفن کینگ رمانی را «استثنایی/Remarkable» بخواند، نکته‌ای نیست که بتوان از آن چشم‌پوشی کرد! به علاوه این کتاب در سال 2021 نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز در بخش بهترین کتاب در ژانر معمایی و تریلر شده است.

این اثر به قلم معصومه مظاهری به فارسی برگردانده شده و به کوشش انتشارات کتاب کوله پشتی به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب سرقت ادبی

  • من فکر می‌کنم سرقت ادبی جسورانه‌ترین و مؤثرترین کتاب کورلیتز است. نویسنده در این اثر شما را وادار می‌کند حدس‌های زیادی بزنید و مدام شما را با نتایج شگفت‌زده می‌کند. این رمان ترکیبی‌ست از پرسش‌هایی که به طور مداوم در ذهن به وجود می‌آیند، با یک داستان عاشقانه و یک معمای بزرگ. (Elizabeth Egan از New York Times)

  • اثر خانم کورلیتز به طرز ماهرانه‌ای ابعاد مختلفی از دزدی ادبی را در هم می‌آمیزد، و طی داستان، جیک مدام در حال مبارزه است تا داستان خود را از وقایع حقیقی که گویی برآمده از داستان ایوان هستند، جدا کند. این کتاب مانند رمان ایوان، سزاوار آن است که جوایز زیادی را از آن خود کند. (Tom Nolan از Wall Street Journal)

  • کورلیتز داستانی سنگین و چندلایه را با بیانی نوشته که مخاطب می‌تواند به راحتی و به سرعت با خط قصه جلو برود. درباره‌ی پایان کتاب، اگر بخواهیم آن را با عنوان پیچیده و عجیب معرفی کنیم، به نظر می‌رسد که کمی در حق داستان کم‌لطفی کرده باشیم! (Judith Reveal از New York Journal of Books)

کتاب سرقت ادبی مناسب چه کسانی است؟

این رمان هیجان‌انگیز را به تمام علاقه‌مندان به داستان‌های معمایی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب سرقت ادبی می‌خوانیم

این که جیک هرگز به نوشتن واقعی داستان‏‌های آینده‌‏اش فکر نکرده بود، درست نبود. او فهمیده بود کتاب‏‌ها خودشان خودشان را نمی‌‏نویسند و وارد کردن کتاب‌‏های احتمالی به دنیای حقیقی، مستلزم کار و تلاشی واقعی است، تلاش و پیگیر بودن، تلاش برای تقویت قوه‌ی تخیل و پرورش مهارت‏‌های لازم. همچنین متوجه شده بود این عرصه خیلی هم خلوت و آرام نیست. جوانان زیادی درست مانند خودش همان احساس را ‏به کتاب‌‏ها داشتند و می‏‌خواستند روزی چندین کتاب بنویسند و حتی احتمال داشت برخی دیگر از همین جوانان، استعداد ذاتی یا احتمالاً قوه‌ی تخیل بسیار نیرومندتر و شاید اشتیاق بیشتری برای دستیابی به این حرفه داشته باشند. این افکار برایش لذت‌بخش نبود. صددرصد به نفعش بود فقط به عقاید خودش توجه کند. می‏‌دانست اگر در زمینه‌ی نویسندگی موفق نشود، هیچ‌‏گاه مجوز نخواهد گرفت تا در مدارس دولتی به تدریس زبان انگلیسی مشغول شود یا حتی از بچه‌‏ها آزمون استعداد تحصیلی بگیرد. همچنین می‏‌دانست مسیر خود را انتخاب و شروع به حرکت کرده است و آن‏‌قدر در این مسیر ادامه می‌‏دهد تا کتابش را در دست‏ بگیرد، تا جهانیان همان چیزی را بفهمند که خودش سال‌‏ها از آن باخبر بوده است:

او نویسنده بود.

نویسنده‌‏ای بزرگ.

چون به هرحال تمام خواسته‌اش همین بود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: هرکسی می‌تواند نویسنده شود
فصل دوم: خوشامدگویی به قهرمان
فصل سوم: ایوان پارکر / پارکر ایوان
فصل چهارم: اتفاقی قطعی
فصل پنجم: تبعید
فصل ششم: چه کار وحشتناکی
فصل هفتم: تق‌تق
فصل هشتم: سندرم سرقت
فصل نهم: از این بدتر هم ممکن بود
فصل دهم: یوتیکا
سرقت: نوشتۀ جیکوب فینچ بونر، صفحات 3 و4
فصل یازدهم: تام بااستعداد
فصل دوازدهم: من شخص خاصی نیستم. شما کی هستید؟
سرقت: نوشتۀ جیکوب فینچ بونر، صفحات 23 تا 25
فصل سیزدهم: آمدن از راه دور
فصل چهاردهم: از دل رمان
سرقت: نوشتۀ جیکوب فینچ بونر، صفحات 36 تا 38
فصل پانزدهم: چرا باید تغییر عقیده دهد؟
فصل شانزدهم: فقط موفق‌ترین نویسنده‌ها
سرقت: نوشتۀ جیکوب فینچ بونر، صفحات 43 و 44
فصل هفدهم: اثر جانبی و ناگوار موفقیت
سرقت: نوشتۀ جیکوب فینچ بونر، صفحات 71 تا 73
فصل هجدهم: دروغ‌های یک روز دیگر
فصل نوزدهم: تنها راه باقی‌مانده
سرقت: نوشتۀ جیکوب فینچ بونر، صفحۀ 98
فصل بیستم: هیچ‌کس به روتلند نمی‌آید
فصل بیست‌ویکم: وای، چه غم‌انگیز!
سرقت: نوشته جیکوب فینچ بونر، صفحات46 و47
فصل بیست‌ودوم: مهمان‌نوازی
سرقت: نوشتۀ جیکوب فینچ بونر، صفحات78 تا80
فصل بیست‌وسوم: آخرین بازمانده
فصل بیست‌وچهارم: شانۀ جاده
سرقت: نوشتۀ جیکوب فینچ بونر، صفحات 212 و213
فصل بیست‌وپنجم: آتن، ایالت جورجیا
فصل بیست‌وششم: رز بیچاره
سرقت: نوشتۀ جیکوب فینچ بونر، صفحات 245 و 246
فصل بیست‌وهفتم: فاکس‌فایر
فصل بیست‌وهشتم: آخر خط
سرقت: نوشتۀ جیکوب فینچ بونر، صفحۀ 280
فصل بیست‌ونهم: چه اتلاف انرژی‌ای
فصل سی‌ام: چشمان ریزبین رمان‌نویس در پی جزئیات
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرقت ادبی
نویسنده
مترجممعصومه مظاهری
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-600-461-575-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سرقت ادبی

بیتا محصل
۱۴۰۲/۱۰/۲۸
موضوع نسبتا جدید بود، ولی دوست داشتم نویسنده روی شخصیت منفی داستان بیشتر مانور بده، در نهایت خیلی مشخص نبود مادر فقط به خاطر خودخواهی و جاه طلبی این کارها رو کرده یا سرخورده و عصبانی بوده یا اگر انقدر توانمند و باهوش بود چرا صرفا داشتن یک بچه به خصوص بدون مشکلات مالی زندگیش رو انقدر محدود کرده بود که عاقبت کار به انجا بکشه. خلاصه موضوع خوب بود ولی میشد قشنگ تر نوشته بشه
زهرا بهرامی
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
ترجمه خوبه داستان اوایلش کسل کننده است اواسطش بد نیست پایانش برایم قابل حدس بود البته یک تفاوتی با اکثر رمان ها داشت که برایم جالب بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب سرقت ادبی

برای دریافت کتاب سرقت ادبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.