معرفی و دانلود کتاب سرسختی به سبک قدیم

عکس جلد کتاب سرسختی به سبک قدیم
قیمت:
۱۷۵۰۰ ۸,۷۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرسختی به سبک قدیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرسختی به سبک قدیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرسختی به سبک قدیم

دوره و زمانه تغییر می‌کند، اما قوانین موفقیت هرگز تغییر نمی‌کنند. دارین دانلی در کتاب سرسختی به سبک قدیم به معرفی قوانینی پایدار برای رسیدن به آرزوها پرداخته که از گزند زمان درامانند و تأثیر خود را از دست نمی‌دهند. این مجموعه قوانین طلایی در قالب ورزش روح به خواننده معرفی شده‌اند.

درباره‌ی کتاب سرسختی به سبک قدیم

سرسختی همواره به‌عنوان صفتی نه‌چندان خوشایند مطرح می‌شود، اما در جای خود تأثیری جادویی دارد. اگر قصد دارید به آرزوهایتان برسید، باید لجوج باشید و پافشاری را پیشه‌ی خود کنید. دارین دانلی (Darrin Donnelly)، نویسنده‌ی کتاب سرسختی به سبک قدیم (Old School Grit) با تکیه بر همین اصل، به خواننده کمک می‌کند لجاجت خود را در جای مناسب خرج کند تا مسیر رسیدن به آرزوهایش هموار شود.

کتاب سرسختی به سبک قدیم به این موضوع می‌پردازد که رسیدن به موفقیت‌های بزرگ به معنای اجتناب از اشتباهات و موانع نیست، بلکه خطا بخشی جدایی‌ناپذیر از زندگی هر انسانی است. شاید اشاره به این جمله‌ی معروف توماس ادیسون خالی از لطف نباشد که گفت: «من شکست نخوردم، بلکه فقط ده هزار راه یافتم که به جواب نمی‌رسید!» با این حساب ادیسون را باید یکی از بهترین نمونه‌ها برای سرسخت بودن آن‌ هم به سبک قدیم در نظر گرفت.

با توجه به پژوهش‌های انجام‌گرفته، به نظر می‌رسد نسل کنونی در مقایسه با نسل‌های پیشین از سرسختی بسیار کمتری برخوردار بوده و به همین سبب، با اولین شکست مأیوس شده و دست از تلاش برای رسیدن به آرزوهایشان برمی‌دارند. دارین دانلی با مد نظر قرار دادن این موضوع، در کتاب خود به معرفی پانزده قانون طلایی می‌پردازد تا مخاطبش را از فردی بی‌اراده، به انسانی سرسخت برای رسیدن به خواسته‌هایش تبدیل کند.

نویسنده در کتاب سرسختی به سبک قدیم، با معرفی اولین قانون تحولی بنیادین در خواننده ایجاد می‌نماید و می‌توان گفت همین قانون زمینه‌ساز بسیاری از موفقیت‌هاست. این پرسش از دیرباز مطرح بوده که آیا سرنوشت انسان مقوله‌ای از پیش تعیین‌شده است یا می‌توان آن را تغییر داد. دانلی دیدگاهی متفاوت دارد و مخاطب را بر آن می‌دارد تا سرنوشت خود را قبول نکند، بلکه خودش آن را خلق نماید. بدیهی است که پس از این تغییر دیدگاه بنیادین، روند کلی زندگی فرد دستخوش تحولی عظیم شده و او را برای رعایت دیگر قوانین منتهی به تحقق آرزوها بیشتر ترغیب می‌کند. این سرسختی تا جایی پیش می‌رود که آخرین قانون تبدیل به روتین زندگی روزمره‌ی فرد می‌شود: از دنبال کردن رؤیاهایت دست برندار، هرگز دست برندار.

کتاب سرسختی به سبک قدیم در سال 2016 انتشار یافته و با ترجمه‌ی نرجس سعیدنیا توسط نشر شادن پژواک در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب سرسختی به سبک قدیم مناسب چه کسانی است؟

کسانی که به دنبال تکنیک‌های مفید برای رسیدن به موفقیت، خودیاری و تحقق آرزوهایشان هستند، از خواندن این کتاب بهره خواهند برد.

با دارین دانلی بیشتر آشنا شویم

دارین دانلی نویسنده و کارآفرین اهل ایالات متحده است. او با تکیه بر تجربه‌ی بیست‌ساله‌ی خود در دنیای کارآفرینی، بهترین و مؤثرترین راه برای رسیدن به اهداف و بهبود زندگی شخصی را بهره بردن از دنیای ورزش معرفی می‌کند. به همین سبب به نگارش مجموعه کتاب‌هایی تحت عنوان «ورزش برای روح» روی آورد که کتاب «سرسختی به سبک قدیم» دومین کتاب از این مجموعه است. شخصیت‌های اصلی این کتاب‌ها عمدتاً مربیان و ورزشکاران مشهور هستند که در گذشته رؤیایی بزرگ داشتند. دانلی با الگو قرار دادن این افراد، آن‌ها را به‌عنوان مثالی عینی از هر کسی توصیف می‌کند که رؤیای موفق شدن را در سر می‌پروراند. فصل‌های پیاپی بازی‌ها و مسابقات به مثابه‌ی فصول زندگی ما هستند که در هر کدام از آن‌ها باید سعی کنیم مهارتی جدید بیاموزیم، به هدفی خاص برسیم و یا شکست‌های قبلی را جبران نموده و به فکر پیروزی‌های آینده باشیم.

مقالات دانلی در بسیاری از نشریات مشهور همچون وال استریت ژورنال به انتشار می‌رسند و روزنامه‌ها، سایت‌ها و رسانه‌های گوناگون، میزبان نوشته‌های او هستند.

جملات برگزیده کتاب سرسختی به سبک قدیم

  • دنیا همیشه در حال تغییر خواهد بود، ولی قوانین موفقیت همیشه یکسان می‌مانند.
  • شما برنده متولد نشده‌اید، بازنده هم متولد نشده‌اید. شما آن چیزی هستید که خودتان خلق می‌کنید.» (لو هولتز، مربی تیم ملی فوتبال)
  • مهم نیست که چه کسی هستید یا اهل کجایید، کسانی که به موفقیت دست می‌یابند افرادی هستند که تصمیم می‌گیرند موفق شوند.
  • شیوه‌ی واکنش نشان دادن شما به رویدادهایی که با آنها مواجه می‌شوید، نتیجه‌ی شما را تعیین می‌کند. این، رازِ یک زندگیِ موفق است.

در بخشی از کتاب سرسختی به سبک قدیم می‌خوانیم

بعضی‌ها با گفتنِ این جمله که «فلان چیز در تقدیرِ من نبود»، تسلیم شدن‌شان را توجیه می‌کنند. این یعنی اینکه «خداوند متعال» خودش پا در میانی کرده و به آن‌ها گفته که بلندپروازی نکنند و در برابرِ تقدیرِ حقیر و بی‌ارزش‌شان سرِ تعظیم فرود بیاورند. این هم چیزی نیست، جز عذر و بهانه‌ی معمولِ دیگری برای تسلیم شدن.

مشکل مربوط به آن خطِ فکری مذهبی، همین است. فرض کنید دو نفر با یک هدفِ یکسان، با یک مانعِ یکسان روبرو شوند. یکی از آن دو، این مانع را پیامی از سوی خداوند می‌داند که به او می‌گوید از دنبال کردنِ هدفش دست بردارد. اما از نظرِ فردِ دیگر، این مانع پیامی است که به او می‌گوید تا زمانی که دست از تلاش برنداشته، خداوند به او کمک می‌کند تا آن مانع را از سرِ راهِ خود بردارد.

اینها دو فردِ باایمان هستند که با یک اتفاقِ مشابه مواجه شده‌اند، اما واکنش‌های آن‌ها به آن اتفاق کاملا متفاوت است. به نظر شما کدام یک موفق خواهد شد به هدفش دست بیابد؟ پاسخ مشخص است.

من به خداوند اعتقاد دارم، از او می‌خواهم تا راهنمایی‌ام کند، و باور دارم که او در هر آنچه که برای ما اتفاق می‌افتد دست دارد، اما به این هم اعتقاد دارم که «پروردگار متعال» هر کاری که یک پدر و مادرِ خوب باید برای فرزندان‌شان انجام دهند را انجام می‌دهد: فرصت‌هایی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد، آن‌ها را راهنمایی می‌کند و از آن‌ها حمایت می‌کند، اما در نهایت به آن‌ها اجازه می‌دهد تا خودشان تصمیم بگیرند. او همانند هر پدر و مادرِ خوبی، می‌خواهد ببیند که فرزندانش مسئولیتِ تصمیمات‌شان را بر عهده می‌گیرند و ارزشِ سرسختی، شجاعت، خودرایی، و خوش‌بینی را می‌آموزند.

فهرست مطالب کتاب

ورزش برای روح
پیشگفتار
قوانینی برای مسیر پیشِ رو
قانون شماره 1: سرنوشتت را قبول نکن، خلقش کن
قانون شماره 2: فقط چیزی را به دست خواهی آورد که به دست آوردنش را باور داری
قانون شماره 3: از فشار استقبال کن
قانون شماره 4: با قدرت به پایان برسان
قانون شماره 5: چیزی را پیدا کن که عاشق انجام دادنش هستی و از آن دست نکش
قانون شماره 6: بی‌وقفه جلو برو
قانون شماره 7: نیازهای دیگران را برتر از نیازهای خودت قرار بده
قانون شماره 8: برای هدفی بزرگ‌تر از خودت زندگی کن
قانون شماره 9: تاثیرات منفی را از بین ببر
قانون شماره 10: تلاش بر استعداد پیروز می‌شود
قانون شماره 11: فقط بر چیزی که می‌توانی کنترل کنی، تمرکز کن
قانون شماره 12: حتی یک روز را هم هدر نده
قانون شماره 13: زندگی، مجموعه‌ای از پیروزی‌ها و درس‌ها است
قانون شماره 14: از دنبال کردن رویاهایت دست برندار
قانون شماره 15: دست برندار. هرگز دست برندار
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرسختی به سبک قدیم
نویسنده
مترجمنرجس سعیدنیا
ناشر چاپی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات91
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۷۵۰۰ ۸,۷۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سرسختی به سبک قدیم

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سرسختی به سبک قدیم

برای دریافت کتاب سرسختی به سبک قدیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.