معرفی و دانلود کتاب صوتی برنامه ریزی شده برای عشق

عکس جلد کتاب صوتی برنامه ریزی شده برای عشق
قیمت:
۵۷,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برنامه ریزی شده برای عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی برنامه ریزی شده برای عشق و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی برنامه ریزی شده برای عشق

کتاب صوتی برنامه ریزی شده برای عشق نوشته‌ی استن تاتکین، با تلفیق عصب‌شناسی، روان‌شناسی و نظریه‌ی دلبستگی نشان می‌دهد تمامی زوج‌ها اگر قدم‌های درست را بردارند و به خود اجازه دهند آسیب‌پذیر باشند، می‌توانند با یکدیگر به شادی و رضایت در رابطه‌شان برسند. این کتاب که توسط یکی از برجسته‌ترین روان‌شناسان در حوزه‌ی روابط نوشته شده است، کمک زیادی به ایجاد درک متقابل در طرفین یک رابطه خواهد کرد.

درباره‌ی کتاب صوتی برنامه ریزی شده برای عشق

استن تاتکین (Stan Tatkin) روان‌شناس و محقق آمریکایی‌ست که عمده‌ی شهرت خود را مدیون رویکرد روانی-زیستی به زوج‌درمانی (Psychobiological Approach to Couple Therapy یا PACT) است. این روان‌شناس، نظریه‌ی دلبستگی را با عصب‌شناسی در هم می‌آمیزد و به مراجعین یاد می‌دهد چطور می‌توانند در تعاملات استرس‌زا و موقعیت‌های متشنج، رفتاری درست در پیش بگیرند که موجب آرام شدن طرف مقابل‌شان شود. استن تاتکین، توجه خود را بر رفتارهای ظریف و نمودهای احساسی کوتاه متمرکز می‌کند و با نشان دادن معانی ضمنی و صریح این رفتارها، به مراجع آموزش می‌دهد چطور به جای ایجاد تنش‌های بیشتر، خود و طرف مقابلش را آرام کند. کتاب صوتی برنامه ریزی شده برای عشق (Wired for Love)، خلاصه‌ای از یافته‌های استن تاتکین در این زمینه را با زبانی ساده و شفاف به شما ارائه می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی برنامه ریزی شده برای عشق

یکی از اولین اصولی که استن تاتکین در کتاب برنامه ریزی شده برای عشق به آن می‌پردازد، این است که زمانی که طرفین یک رابطه دچار مشکل می‌شوند، به نظریه‌هایی گرایش پیدا می‌کنند که معطوف به «خود (self)» و نه معطوف به «رابطه (relationship)» هستند. درحالی که در چنین مواقعی، توجه به خود، به رابطه صدمه وارد می‌کند و رضایت بلندمدت را در پی نخواهد داشت. از نظر استن تاتکین، ریشه‌ی گرایش به نظریه‌های معطوف به خود در چنین موقعیت‌هایی، زیست‌شناسی و تاریخچه‌ی تکاملی ماست که باعث بروز رفتارهای جنگ یا گریز می‌شوند.

استن تاتکین با تأکید بر اهمیت جنبه‌های عقلانی و اجتماعی روانِ ما، استراتژی‌های متعددی برای حل کردن مشکلات و مسائل عاطفی را معرفی می‌کند و نشان می‌دهد هر کدام از این استراتژی‌ها بر چه سبک دلبستگی استوار شده‌اند. ازطرف دیگر، تمرین‌ها و توصیه‌های عملی کتاب صوتی برنامه ریزی شده برای عشق نیز به خوبی با نظریه‌های به‌کارگرفته شده مرتبط می‌شوند تا مخاطب به درک بهتر و دقیق‌تری از نحوه‌ی عمل آن‌ها دست یابد.

کتاب برنامه ریزی شده برای عشق توسط نرجس سعیدنیا ترجمه شده و نسخه‌ی صوتی آن را انتشارات شادن پژواک به گویندگی اعظم حبیبی و مهیار ستاری تهیه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب برنامه ریزی شده برای عشق

  • این کتاب باید در قفسه‌ی کتاب‌های تمامی زوج‌درمانگرها وجود داشته باشد. (جان گاتمن، نویسنده‌ی کتاب «هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی راز ازدواج های موفق»)
  • کتاب برنامه‌ریزی شده برای عشق از آخرین تحقیقات و یافته‌های علم اعصاب بهره می‌گیرد و علاوه‌برآن بسیار دوستانه، دلگرم‌کننده و عملی‌ست. (ریک هنسون، نویسنده‌ی کتاب «عصب‌شناسی کاربردی درباره مغز بودا»)
  • اگر دچار احساس گمگشتگی شده‌اید و در رابطه‌تان احساس تنهایی می‌کنید، این کتاب را بخوانید. (پیتر پیرسون، زوج‌درمانگر کانادایی)
  • استن تاتکین در کتاب برنامه‌ریزی شده برای عشق نشان می‌دهد اگر ما از یافته‌های نظریه‌ی دلبستگی و علوم اعصاب بهره می‌بردیم روابط‌مان چه شکلی پیدا می‌کردند. (دن وایل، نویسنده‌ی کتاب «چاره‌اندیشی در لحظه»)
  • کتاب صوتی برنامه ریزی شده برای عشق از زوج‌ها می‌خواهد روابط‌شان را به شکل کاملاً متفاوتی ببینند و تجربه کنند. (ماریون اف. سالومون، نویسنده)

کتاب صوتی برنامه ریزی شده برای عشق برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به دنبال این هستید که در روابط عاطفی خود، درک بهتری از طرف مقابل خود داشته باشید، شنیدن کتاب صوتی برنامه ریزی شده برای عشق به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی برنامه ریزی شده برای عشق می‌شنویم

ما باید همسرمون رو کاملاً بشناسیم تا به بهترین شکل، به مدیران شایسته‌ی همسرمون تبدیل بشیم. منظورم از مدیران شایسته، همسراییه که در شناخت همدیگه ماهرن و می‌دونن چطور رفتار کنن، اوضاع رو تغییر بدن، انگیزه بدن، تأثیر بزارن، دلجویی کنن و الهام‌بخش همدیگه باشن. در مقابل، همسرایی که در شناخت همدیگه ماهر نیستن، یه حس متقابل تهدید و ناامنی ایجاد می‌کنن و از حباب زوجیت لذت نمی‌برن. همچنین آرزو می‌کنن که ای کاش طرف مقابل تغییر کنه، به حرف اونا گوش بده و یا کارا رو به همون روشی انجام بدن که اونا دوست دارن؛ و در نهایت، باور می‌کنن که با فرد اشتباهی ازدواج کردن. متأسفانه این همسران، فقط بی‌توجهی، بی‌عدالتی و ناامنی دوران کودکی‌شون رو بازسازی می‌کنن. و واقعاً نمی‌دونن توی این بازسازی چه چیزی عایدشون می‌شه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
18 دقیقه
پیشگفتار
22 دقیقه
مقدمه
52 دقیقه
فصل اول: حباب زوجیت
66 دقیقه
فصل دوم: مغز جنگ‌طلب یا عاشق
51 دقیقه
فصل سوم: همسرمان را بشناسیم - قسمت اول
33 دقیقه
فصل سوم: همسرمان را بشناسیم - قسمت دوم
53 دقیقه
فصل چهارم: شناخت ماهرانه‌ی یکدیگر
41 دقیقه
فصل پنجم: پروازها و فرودها
48 دقیقه
فصل ششم: قابل‌اعتمادترین افراد
52 دقیقه
فصل هفتم: حفاظت از حباب زوجیت
59 دقیقه
فصل هشتم: خوب جنگیدن
38 دقیقه
فصل نهم: عشق نزدیک است
25 دقیقه
فصل دهم: زندگی شادتر و سالم‌تر
3 دقیقه
کلام آخر

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی برنامه ریزی شده برای عشق
نویسنده
مترجمنرجس سعیدنیا
راویاعظم حبیبی، مهیار ستاری
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۹ ساعت و ۲۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی برنامه ریزی شده برای عشق

علی سعیدی
۱۴۰۲/۸/۳
فعلا خوب هست
راهکار‌ها و توجه‌های خوبی می‌ده
Aida k
۱۴۰۳/۱/۱۱
عالی بود خیلی خوبه راضی ام
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب صوتی برنامه ریزی شده برای عشق

برای دریافت کتاب صوتی برنامه ریزی شده برای عشق و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.