معرفی و دانلود کتاب سرسپردگی

عکس جلد کتاب سرسپردگی
قیمت:
28000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرسپردگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرسپردگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرسپردگی

داستانی از استعمار، چپاول، بردگی و البته تقاضایی نامتعارف در دل جنگ جهانی اول... کتاب سرسپردگی رمانی به قلم نویسنده‌ی برجسته‌‌ی فرانسوی، فرانسوا سورو است که به ماجرای یک درخواست عجیب می‌پردازد. پادشاه بلژیک از دولت فرانسه درخواست می‌کند که جلاد پاریس را به ورن که تحت سلطه‌ی آلمانی‌هاست اعزام کند تا سر از گردن یک سرباز جدا کند. نویسنده در رمان کوتاه خود بلاهت، ظلم و البته ابتذال دردناک جباران تاریخ را ترسیم کرده است...

درباره کتاب سرسپردگی:

تاریخ انسانی با خون و کشتار و چپاول گره خورده است؛ از تاریخ بلژیک (که گرچه تاریخ پادشاهی‌اش دوران کوتاهی بود اما آن را یکی از سیاه‌ترین دوران‌ترین‌ها می‌نامند) گرفته تا هلند و آلمان و بریتانیا و فرانسه. اما مسأله‌ای مهم وجود دارد و آن اینکه آیا حاکمان تنها عامل این همه خونریزی و جنایتند؟‌ و یا اینکه سرسپردگی مردمان است که دو چندان بر قدرت خونخواری حاکمان افزوده است؟

مارس 1918 بود؛ درست در بحبوحه‌ی پایان جنگ جهانی اول. در این میان پادشاه بلژیک از دولت فرانسه درخواستی عجیب داشت. او از این دولت تقاضا کرد که جلاد و گیوتینش را به او قرض دهد تا به ورن، که یکی از شهرهای اشغالی بلژیک بود بیاید و سر از تن یکی از سربازان جدا کند!

مکاتبات طولانی میان دو کشور شکل گرفت. درنهایت یک جوخه سواره‌نظامِ فرانسوی دیبلر، جلاد پاریس، را از میان خون و آتش جنگ عبور دادند و درست زمانی که چیزها حداقل در ظاهر طبق برنامه پیش رفته بود و گیوتین در میدان اصلی شهر نصب شده بود، ورق برگشت و همه چیز دگرگون شد... درواقع از اینجا بود که اصل داستان کتاب سرسپردگی (L' obéissance) شکل گرفت.

جباران تاریخ، نمونه‌‌های مجسم بلاهت، ما سرسپردگان مطیع را روی انگشتان خود می‌چرخانند و با رفتارهای خود ما را می‌فریبند. آن‌ها تنها ژست می‌گیرند و به افتخار ما که کارگران بی‌جیره و مواجب جنگ هستیم، گیلاس‌هایشان را بالا می‌برند. آن‌ها تنها تظاهر می‌کنند اما در واقعِ امر ما را چیزی جز عروسکان خیمه‌شب‌بازی نمی‌بینند...

فرانسوا سورو (François Sureau) در رمان سرسپردگی، با طنزی سیاه، هنرمندانه حماقت سیستم‌ را به تصویر می‌کشد. به‌شیوه‌ای که شما انگشت به دهان می‌مانید. گفتنی‌ای است این اثر اولین بار در سال 2007 منتشر شد و تحسین منتقدان را برانگیخت. خود باید به مطالعه‌ی این اثر بپردازید تا مشاهده کنید ذره‌ای اغراق در این معرفی وجود ندارد.

کتاب سرسپردگی مناسب چه کسانی است؟

اگر به رمان‌های تاریخی و اجتماعی علاقه‌مند هستید، بی‌شک رمان سرسپردگی شما را شیفته‌ی خود خواهد کرد.

با فرانسوا سورو بیشتر آشنا شویم:

او یکی از رمان‌نویسان بزرگ فرانسه است که تاکنون موفق شده جوایز و افتخارات بزرگی را از آن خود کند. به عنوان مثال، در سال 1991 جایزه‌ی بزرگ رمان فرهنگستان فرانسه به فرانسوا سورو اهدا شده است. او همچنین به کار وکالت نیز می‌پردازد.

در بخشی از کتاب سرسپردگی می‌خوانیم:

زیرزمین به مدت یک ربع می‌لرزید. ورقه‌های گچی از دیوار کنده می‌شد. افراد توی هتل به یکدیگر چسبیده بودند. سرآشپز کپل خدمتکاری را که با چشمان درشت سبزش به گوشه‌ای از آسمان خیره شده بود نوازش می‌کرد. تمام آدم‌ها با سروصدای بمب‌ها، بی‌هیچ ناله‌ و شیونی، بدون گفتن حتی یک کلمه، به خودشان می‌پیچیدند. دیبلر خیلی خوب توانسته بود روحیه‌اش را حفظ ‌کند. شق‌ورق، با نگاهی سرد و سخت و تقریباً بی‌رحمانه، روی یکی از پله‌های زیرزمین نشسته بود. وقتی بمب‌ها متوقف‌ شدند، سکوت عجیبی برقرار شد؛ سکوتی رعب‌آور و فرساینده. از دریچۀ زیرزمین ‌می‌توانستیم درخشش شعله‌های آتش و امواج خاکستر را ببینیم. کازانوای ‌اول را فرستادم سروگوشی آب‌ بدهد و از بقیه خبری بگیرد. هنوز پایش به در زیرزمین نرسیده بود که ستوان ظاهر شد. زیر نور ضعیف آنجا، یک آن حس ‌کردم موهایش خاکستری شده‌اند، اما پوشیده از خاکستر و گردوغبار بودند. صورتش هم سیاه شده بود. با وجود این، همچنان آرام به نظر می‌رسید. درحالی‌که آستین خالی آویزانش را می‌گذاشت زیر کمربندش، گفت کاپیتان لوت مرده است. بعد دفومو را هل ‌داد جلو و یک‌سری دستور به ما داد: کازانوای ‌اول داخل زیرزمین می‌ماند تا مراقب مأمور اعدام، دستیارهایش و غیرنظامی‌ها باشد. کازانوای‌ دوم و من هم باید همراه او به میدان اصلی شهر می‌رفتیم تا محکوم و ژاندارم‌هایش را پیدا کنیم. دستور داد اسلحه‌هایمان را چک کنیم و بعد همراه او از زیرزمین خارج شویم.

واقعاً نمی‌دانم انگلیسی‌ها می‌خواستند چه چیزی را هدف قرار بدهند، اما اینجا چیزی که بیش از همه هدف قرار گرفته و ویران شده، خانه‌ها هستند. از میان آن‌ها، دو خانه‌ کاملاً فرو ریخته بود. ستون‌هایی از دود غلیظ و سیاه از مرکز شهر به هوا بلند شده بود. هوا سنگین و کثیف بود. در محلی که گیوتین را نصب کرده بودیم، فقط گودال بزرگ و عمیقی برجا مانده‌ و تهش پر از آب و گل‌و‌لای و تکه‌های آوارِ شناور بود. ون و اتومبیل‌های دادگستری بلژیک در ابتدای خیابان شرقی، کنار خانه‌ای بزرگ و با طرح نامنظم به سبک باروک پارک شده بودند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرسپردگی
نویسنده
مترجمنسیم نوریان دهکردی
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات116
زبانفارسی
شابک978-622-7425-69-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
28000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سرسپردگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سرسپردگی

برای دریافت کتاب سرسپردگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.