معرفی و دانلود کتاب سرگذشت واقعی دار و دسته کلی

عکس جلد کتاب سرگذشت واقعی دار و دسته کلی
قیمت:
95000 تومان - 10.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرگذشت واقعی دار و دسته کلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرگذشت واقعی دار و دسته کلی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرگذشت واقعی دار و دسته کلی

پیتر کری در کتاب سرگذشت واقعی دار و دسته کلی، داستان پرفراز و نشیب و هیجان‌انگیز یک قهرمان ملی استرالیا را روایت می‌کند که تسلیم زورگویی و قدرت استعمار انگلیسی‌ها نمی‌شود. زندگی ند کِلی ماجراجو، اسطورۀ مردم بومی استرالیا، همواره در تعقیب و گریز است. این کتاب معروف، موفق به دریافت جایزه‌های ادبی متعددی شده است.

دربارۀ کتاب سرگذشت واقعی دار و دسته کلی (True History of the Kelly Gang):

داستان از زبان ند کِلی که پدرش را در دوازده‌سالگی از دست داده است روایت می‌شود. این مرد در برابر قدرت و زورگویی انگلیسی‌ها سر خم نمی‌کند و همین امر او را به یک شبه قهرمان محلی تبدیل کرده است. کِلی خاطراتش را همچون حدیث نفس‌هایی با خود در حالی در تعقیب پلیس است، توصیف می‌کند. او از نظر تعقیب کنندگانش تنها یک خلافکار سارق و قاتل است. او نخستین خلاف را در پانزده تجربه کرد که منجر به زندانی شدن وی شد. سرپیچی کِلی از قوانین اخیراً وضع شده که وضعیت زندگی اقشار فرودست استرالیا را بیش از پیش به خطر می‌انداخت، باعث محبوبیت او در میان مردم بومی استرالیا و پیدا کردن هواداران و پیروانی شد. در سن 26 سالگی او رسما تحت تعقیب نیروهای انگلیسی قرار گرفت و پس از چندین ماه تعقیب و گریز دستگیر و اعدام شد.

پیتر کری (Peter Carey) در این اثر خارق‌العاده، علاوه بر بازگویی داستان ند کلی، عناصری را هوشمندانه به داستان می‌افزاید که منجر به آشنایی بیشتر شما با وضعیت اجتماعی، نفوذ و تأثیر استعمار انگلیسی‌ها بر زندگی مردم می‌شود. پرداختن به ظرایفی همچون نگاه یک خانواده ایرلندی تبعید شده به فعالیت‌های کِلی و رابطۀ مبهم یک مادر و پسر، باعث پیچیدگی و جذابیت بیشتر داستان می‌گردد.

در سال 2019 فیلمی بر اساس کتاب سرگذشت واقعی دار و دسته کلی، اقتباس و ساخته شد که در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به اکران در آمد. در این اثر، قدرت و تأثیر نقش‌دهی جامعه بر نوجوانی ساده را مشاهده می‌کنیم که به رئیس باندی خلافکار تبدیل می‌شود.

افتخارات کتاب سرگذشت واقعی دار و دسته کلی:

- دریافت جایزه بوکر سال 2001
- دریافت جایزه بهترین کتاب خارجی در بخش رمان سال 2003
- دریافت جایزه کالین رودریک سال 2000
- دریافت جایزه ادبی برتر ویکتوریا برای جایزه ادبیات ونس پالمر سال 2001
- دریافت جایزه نویسندگان مشترک المنافع به عنوان بهترین کتاب سال 2001
- نامزد جایزه ادبی مایلز فرانکلین سال 2001
- نامزد جایزه ادبی بین المللی دوبلین سال 2002

نکوداشت‌های کتاب سرگذشت واقعی دار و دسته کلی:

- کری موفق به خلق رمانی می شود که نه تنها مستند است و اطلاعات آن معتبر به نظر می‌رسد، بلکه به عنوان یک رمان سرگرم‌کننده به سبک قدیمی شناخته می شود. (San Francisco Chronicle)
- یک اجرای جسورانه. همراه با تجربه احساسی قدرتمند که به خواننده پاداش می‌دهد. (نشریه وال استریت)
- در این داستان اکشن، هرگز شک نخواهید کرد که این روایت‌ها به زبان کِلی است یا نویسنده اثر... (Newsweek)
- مملو از حادثه... تقریبا هر آنچه را از خواندن یک رمان بخواهید، در این اثر خواهید یافت. (The New York Times Book Review)

کتاب سرگذشت واقعی دار و دسته کلی به چه افرادی توصیه می‌شود؟

خواندن این اثر شگفت‌انگیز به تمامی علاقمندان داستان‌های واقعیت‌محور و دوستداران رمان‌های ماجرایی هیجانی پیشنهاد می‌شود.

با نویسنده کتاب سرگذشت واقعی دار و دسته کلی بیشتر آشنا شویم:

پیتر کری نویسنده پر افتخار استرالیایی که تا کنون دوبار موفق به دریافت جایزه من بوکر شده است، سال 1943 در شهر باکس مارش استرالیا متولد شد. او عضور برگزیده انجمن سلطنتی ادبیات انگلستان، عضو افتخاری آکادمی علوم انسانی استرالیا و عضو آکادمی هنر آمریکا است. از برخی آثار این نویسنده تأثیرگذار و صاحب‌سبک، فیلم‌نامه‌هایی نیز اقتباس شده است که از معروف‌ترین آنها می‌توان به «سرگذشت دار و دسته کلی» و «اسکار و لوسیندا» اشاره کرد.

وی در سال‌ 1961، وارد دانشگاهی در شهر ملبورن شد و در رشتۀ علوم شیمی تحصیلات خود را ادامه داد که ناگهان به دلیل یک تصادف و دلزدگی از رشتۀ شیمی، دانشگاه را ترک کرد. آشنایی او با همسر اولش که به فلسفه و زبان آلمانی مسلط بود در شکل‌گیری افکار پیتر و ادامۀ راه نویسندگی، مؤثر افتاد. کری مدتی به کار تبلیغات در آژانس‌های مختلف ملبورن مشغول بود در همین ایام بود که از رهگذر مطالعۀ آثار نویسندگان بزرگی همچون ویلیام فاکنر، جیمز جویس، فرانتس کافکا و گابریل گارسیا، با داستان‌نویسی مدرن آشنا شد و راه نویسندگی را در پیش گرفت. آثار داستانی وی، چه رمان و چه داستان کوتاه، همراه مورد توجه مخاطبان و منتقین واقع شده است.

در بخشی از کتاب سرگذشت واقعی دار و دسته کلی می‌خوانیم:

شب بیست‌وسوم ماه مه سرد و تاریک از راه رسید ماهی در آسمان نبود. روی ایوان ورودی کلبه‌ای در بخش اُکسلی ایستاده بودم اما ایوان مرا از باد شدید در امان نگه نمی‌داشت سیل باران به صورتم می‌خورد و از کف گل‌آلود ایوان شتک می‌زد. دلم به‌شدت برای گلیم خشک دوست‌داشتنی خانه‌ام تنگ شده بود اما هنوز پادوی بی‌جیره و مواجب پاور بودم دستور داشتم کشیک پاسبان‌ها را بکشم هرچند فقط خدا می‌داند چطور دست پلیس‌ها می‌توانست در این طوفان به ما برسد پل رود کینگ نیم متر زیر آب رفته بود و در سیلاب ناله می‌کرد. خیلی خسته و از زندگی‌ام مأیوس بودم.

اسب ابلق بیچاره‌ای که از دلیجان باکلند جدا کرده بودیم کنار من زیر ایوان پناه گرفته بود دکتر رووۀ زمین‌دار به اسب شلیک کرده بود و حالا زخمی بود. تقصیر هری بود دلیلی نداشت که اسب را از آن زندگی ارابه‌ای آرام و صادقانه جدا کنیم قلب بزرگش به خاطر صعود هر روزه از کوهستان‌ها تندتند می‌زد حالا شاید چرخۀ ملا‌ل‌آور کار بی‌وقفه به نظرش خیلی شیرین می‌رسید. گلوله به بالای شانه‌اش خورده بود و وقتی خوب می‌شد برای ابد لنگ می‌زد. بعد فقط مرگ. ضربۀ پتکی بین چشم‌های بسته‌اش زندگی همین است.

درون کلبه را صدای قهقهه و آواز پر کرده بود سایه‌ها پشت پرده‌ها واضح بودند. هری پاور داشت می‌رقصید یک کلمه هم دربارۀ پینۀ پاهایش نشنیدم هرچند در شرایط دیگر شب و روز دربارۀ آن نک‌و‌نال می‌کرد. هرگز مردی را ندیده بودم که دربارۀ پاهایش چنین سروصدایی به راه بیندازد. پاها و روده‌ها هرگز تمام نمی‌شد روده‌ها و پاها. هر صبح نمناک اولین کارم این بود که برای روده‌هایش ریشۀ شاتوت پیدا کنم و شکر خدا خودش به پینه‌های بوگندوی پاهایش رسیدگی می‌کرد. نوار سرخی با هفت گره داشت که باید به شیوه‌ای خاص دور مفصل متورم پاهایش می‌پیچید بعد متن زیر را دکلمه می‌کرد:

استخوان به استخوان خون به خون

و هر رباط سر جای درستش

اسب ابلق از فرط درماندگی روی کف گل‌آلود ایوان ادرار کرد می‌توانستم بوی سرخ شدن گوشت خوک را داخل آلونک حس کنم اما ذره‌ای از آن برای من به بیرون کلبه نفرستادند. داشتم از این بابت جوش می‌آوردم که در چهارتاق باز شد هری پاور بود که زغال داغ سرخی را در انبر آهنگری نگه داشته بود. کنار او زن ا‌ستخوان‌درشت مرد مهمانخانه‌دار می‌آمد مثل یک پسربچه کمرباریک بود و دستان بسیار زیبایی داشت که در آن‌ها شکردانی را حمل می‌کرد. خندۀ مستانه‌ای می‌کرد وانمود می‌کرد که دارد روی یاغی جنگلی مشهور می‌افتد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمۀ مترجم
بستۀ اول
بستۀ دوم
بستۀ سوم
بستۀ چهارم
بستۀ پنجم
بستۀ ششم
بستۀ هفتم
بستۀ هشتم
بستۀ نهم
بستۀ دهم
از کار انداختن تلگراف
سرقت بانک یوروا
هشداری که نادیده گرفته شد
بستۀ یازدهم
روزنامۀ جریلدری، 16 فوریه، 1879
حمله
غافلگیری
روایت لیوینگ تحصیلدار بانک
بستۀ دوازدهم
بستۀ سیزدهم
مرگ ادوارد کلی
تقدیرنامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرگذشت واقعی دار و دسته کلی
نویسنده
مترجمفرزام امین صالحی
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات448
زبانفارسی
شابک978-622-6983-37-2
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
95000 ت - 10.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سرگذشت واقعی دار و دسته کلی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سرگذشت واقعی دار و دسته کلی

برای دریافت کتاب سرگذشت واقعی دار و دسته کلی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.