معرفی و دانلود کتاب سفر به سرزمین افسانه‌ها

عکس جلد کتاب سفر به سرزمین افسانه‌ها
قیمت:
۵۸۰۰۰ 29000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سفر به سرزمین افسانه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سفر به سرزمین افسانه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سفر به سرزمین افسانه‌ها

کتاب سفر به سرزمین افسانه‌ها اثر هانس کریستین آندرسن، مجموعه‌ای از داستان‌های سحرانگیز دانمارکی است، که با زبانی ساده و روان برای کودکان و نوجوانان نگاشته شده است.

برای بیشتر ما نام هانس کریستین آندرسن (Hans Christian Andersen) همراه با دنیای شگفت‌انگیز داستان‌های جذابش همچون جوجه اردک زشت، بندانگشتی و دخترک کبریت‌فروش و... عجین شده است. قصه‌هایی که در عین سادگی، ژرف‌ترین مفاهیم بشری را در خود داشتند و صادقانه روح کودکانه‌ی ما را به محسور خود می‌کردند. افسانه‌هایی شیوا و شیرین که از زبان بلوط و باد و جادوگر و عروسک و گل سرخ و پری و صدها موجود جان‌دار و بی‌‌جان دیگر برای کودکان روایت می‌شد. اما کیست که نداند مخاطبان او نه ‌تنها کودکان، که تمام بزرگ‌سالانی هستند که کودکی و خاطرات دلچسب خود را در قصه‌های او می‌یافتند.

هانس کریستین آندرسن در آوریل 1805 در شهر اودنسه دانمارک چشم به دنیا گشود، در خانه‌ای که شور و علاقه‌ی پدر به ادبیات و نمایشنامه پسر را که از همان سن کم با دنیای جذاب و وسیع هنر و ادبیات آشنا کرد. بی‌دلیل نبود که در کودکی برای خود صحنه‌ی تئاتر درست می‌کرد و آثار بزرگان را با عروسک‌های چوبی‌اش از حفظ اجرا می‌نمود. بعد از مرگ پدر برای گذراندن زندگی مجبور شد به خیاطی و بافندگی مشغول شود. ولی انگار خداوند سرنوشت دیگری را برایش مقدر کرده بود و قرار بود که او قصه‌گوی دنیای کودکان شود.

پسرک بعد از انتشار اولین آثارش کسی شد که او را «گنجینه‌ی ملی» دانمارک خواندنش و به افتخارش تندیس‌ها ساختند. لقب «پدر ادبیات کودکان» را به او دادند و زادروزش را «روز جهانی کتاب کودک» نام گذاری کردند. «جایزه‌ی ادبی هانس کریستین آندرسن»، که به آن جایزه‌ی نوبل کوچک هم گفته می‌شود، به نام و یاد او هر دو سال یک بار به نویسندگان ادبیات کودک تعلق می‌گیرد و برنده، جایزه‌‌اش را از ملکه‌ی دانمارک دریافت می‌کند.

هانس کریستین آندرسن در اوت سال 1875 چشم از این جهان فروبست اما که روحش درافسانه‌های پریان و در یاد و خاطره‌ی تمام کودکانی که شب‌ها با قصه‌های او سر بر بالین گذاشتند و بزرگسالانی که واقعیت‌های زندگی را با او آموختند جاودان باقی خواهد ماند. او به آهنگ‌سازی که قرار بود موسیقی مراسم تدفینش را بسازد گفته بود: «بیشتر کسانی که در مراسم خاک‌سپاری‌ام مرا بدرقه خواهند کرد، کودکانند. پس ضرب‌آهنگ موسیقی‌ات را با قدم‌های کوچک آن‌ها هماهنگ کن».

در بخشی از کتاب سفر به سرزمین افسانه‌ها (Fairy tales)‌ می‌خوانیم:

روزی روزگاری ملکه بزرگی زندگی می‌کرد که تمام فصل‌های سال در باغش باشکوه‌ترین گل‌های عالم یافت می‌شد. او عاشق گل رُز بود و برای همین هم انواع و اقسام این گل را داشت، از رُز خودروی پرچین که برگ‌هایش بوی سیب می‌داد گرفته تا رُز زیبای پروونس. آن‌ها در پناه دیوارها می‌روییدند، به دور ستون‌ها و قاب‌های پنجره می‌پیچیدند و در راهروها و بر فراز سقف‌های تالارها می‌خزیدند. ولی افسوس که پریشانی و اندوه در این تالارها سکنی داشت. ملکه، بیمار و ناتوان، بر تخت افتاه بود و طبیبان اعلام کردند که امیدی به زندگی‌اش نیست. یکی از حکیم‌ترین طبیبان گفت: «فقط یک چیز هست که می‌تواند ملکه را نجات دهد. زیباترین گل رُز عالم را برایش بیاورید؛ گلی که مظهر پاک‌ترین و والاترین عشق باشد. اگر چشم ملکه به آن بیفتد شفا می‌یابد و از مرگ نجات می‌یابد.»

پیر و جوان از دور و نزدیک گل‌های رُز زیبایی را که در باغ‌شان می‌رویید آوردند، ولی هیچ کدام گل رُز مورد نظر نبود. آن گل از باغ عشق می‌آمد، ولی براستی کدام یک از آن گل‌های رز مظهر پاک‌ترین و والاترین بود؟. شاعران از این گل رز سرودند؛ از زیباترین گل رز عالم، و هر کدام از گل رزی نام بردند که گمان کردند شایسته این عنوان است. برای هر کسی، از هر طبقه و مقامی و سن و سالی، که دلش به عشق می‌تپید پیام فرستاده شد.

مرد حکیم گفت: «هیچ‌کس هنوز نام گل واقعی را نگفته. هیچ کس هنوز به جایی که این گل با تمام شکوه و زیبایی‌اش شکوفان می‌شود اشاره نکرده. این گل رز، گل رزی از تابوت رومئو و ژولیت، یا از مزار والبورگ نیست، هر چند که این گل‌های رُز تا ابد شکوفه خواهند کرد. گل رزی که به دنبالش هستیم رُزی نیست که بر شمشیر به خون آغشته وینکِل رید شکوفه می‌زند. خونی که از قلب پهلوانی که برای کشورش جنگیده بود جاری می‌شود، مقدس است و یادش گرامی؛ و هیچ گل رزی نمی‌تواند سرخ‌تر از خونی باشد که از رگ‌های او بر زمین ریخته. زیباترین گل رز عالم حتی گل رُز سحرآمیز دانش هم نیست که حاصل وقف ساعت‌های بسیار از ایام باطراوت جوانی، و شب زنده داری‌های طولانی در اتاقی تنهاست تا به گل بنشیند.

فهرست مطالب کتاب

سخن مترجم
لب پنجره‌ی نوانخانه
فرشته
آنه لیزبِث
شاخه‌ی مغرور درخت سیب
زیبایی صورت و زیبایی سیرت
سوسکی که به سفر رفت
ژرفای ناقوس
مرغ نغمه‌سرای مردم
اسقف بورگلوم و جنگجویانش
گردن بطری
گندم سیاه
پروانه
خوش‌خلق
طفل مرده
پرچانگی بچگانه
خروس مزرعه و خروس بادنما
گل داودی
سوزن رفو
پنهان است، ولی از یاد نرفته
قطره‌ی آب
پری جنگلی
جک خُله
کتاب خاموش
پری گل سرخ
تپه‌ی پریان
جامه‌ی نوی امپراطور
درخت کاج
چمدان پرنده
پیمان برادری
دختری که بر قرص نان پا گذاشت
کوتوله و بقال
گنج طلا
او به هیچ دردی نمی‌خورد
مادر‌بزرگ
بندانگشتی
بوته کتان
تاک کوچولو
زیباترین گل رُز عالم
قُلّک
گل‌های آیدا کوچولو
همسایه‌ها
بلبل
کاملاً راست است
دختر پادشاه باتلاق
در اتاق بچه‌ها
شب‌کلاه پیرعزب
کهنه‌ناقوس کلیسا
سنگ قبر قدیمی
خانه‌ی قدیمی
کار پدر همیشه درست است
کهنه‌چراغ خیابان
خواب‌بند
گل سرخی از مزار هومر
حلزون و بوته‌ی گل سرخ
قصه‌ای از تپه‌های شنی
پسرک شیطان
سایه
دخترک چوپان و عاشق ساده‌دل
سکه‌ی نقره
یقه
آدم برفی
ملکه‌ی برفی (هفت قصه)
چیزی
راه پختن سوپ، روی سیخ سوسیس
لک‌لک‌ها
توفان تابلو‌ها را جابه‌جا می‌کند
داستان یک مادر
پرتوی خورشید و اسیر
آشیانه‌ی قوها
گاو‌چران
ماجراهای بوته‌ی خار
راه پرخارِ افتخار
هزار سال دیگر
سرباز سربی شجاع
قوطی فندک
وزغ
فرفره و توپ
هم‌سفر
دو برادر
دو دوشیزه
جوجه‌اردک زشت
زیر درخت بید
در دورترین نقطه‌ی دریا
قدرت تخیل
پادشاه نابکار
قوهای وحشی
ساحره‌ی مرداب می‌گوید: «فانوس‌های شیطان در شهرند»
قصه‌ی باد
آسیاب بادی
قصه‌ی سال

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سفر به سرزمین افسانه‌ها
نویسنده
مترجمفرخ بافنده
ناشر چاپیانتشارات سپاس
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات756
زبانفارسی
شابک978-600-6767-02-4
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک
۵۸۰۰۰ 29000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سفر به سرزمین افسانه‌ها

اکبر فرجود
۱۴۰۱/۱۰/۱۸
آخه این همه سانسور برای کتاب بچه. ارزش خرید نداره. دنبال نسخه‌های وفادارانه تر بگردید. قصه رو عوض کرده مترجم. روح قصه رو کشته مترجم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سفر به سرزمین افسانه‌ها

برای دریافت کتاب سفر به سرزمین افسانه‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.