معرفی و دانلود کتاب سفرهای گالیور

عکس جلد کتاب سفرهای گالیور
قیمت:
17500 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سفرهای گالیور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سفرهای گالیور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سفرهای گالیور

کتاب سفرهای گالیور یکی از برترین عناوین داستانیِ تاریخ است. جاناتان سویفت، نویسنده‌ی بزرگ ایرلندی، در این شاهکار به‌یادماندنی، ماجراجویی‌های دریانوردی جسور و پرآوازه را به تصویر کشیده که سوار بر کشتی خود، به سوی سرزمین‌های عجیب و ناشناخته سفر می‌کند، و این‌چنین، رویدادهایی بس عجیب و حیرت‌انگیز را پشت سر می‌گذارد... نشریه‌ی گاردین، سفرهای گالیور را یکی از برترین رمان‌های انگلیسی‌زبانِ تاریخ لقب داده است.

درباره کتاب سفرهای گالیور

کدام‌یک از ما با کتاب سفرهای گالیور (Gulliver's Travels) آشنا نیست؟ کدام‌یک از ما با ماجراجویی‌های قهرمان دیوانه و کله‌شق این رمان کلاسیک خاطره ندارد؟ کدام‌یک از ما روزی در خیال خود، در سزمین‌های افسانه‌ایِ توصیف‌شده در این اثر سیر و سیاحت نکرده است؟ به راستی، کدام‌یک از ما؟...

کتاب سفرهای گالیور، شاهکاری بی‌بدیل از جاناتان سویفت، طنزنویس نامیِ ادبیات انگلیسی‌زبان، است. این اثر نخستین بار در سال 1726 به انتشار رسید؛ در عصری که نوع ادبی رمان در مراحل آغازین حیات خود به سر می‌برد؛ زمانی که هنوز اصطلاحاتی چون «پادآرمان‌شهری»، «فانتزی» و «علمی - تخیلی»، بر سر زبان‌ها نیفتاده بودند. آری، در چنین عصری بود که این شاهکار حیرت‌انگیز در ژانر فانتزی، این رمان درخشان که دهه‌ها از استانداردهای ادبی زمانه‌ی خویش جلوتر بود، خلق شد.

سویفت در کتاب سفرهای گالیور، از طریق نقل حکایتی طنزآمیز و خیالی، به نقد آن دسته از زشتی‌ها و ناراستی‌های فردی و اجتماعی نشسته که بر زمانه‌ی او حاکم بوده‌اند. او در این اثر به بهترین شکل ممکن از سلاح طنز و هجو، برای مقابله با دشمنان سرزندگی، آزاداندیشی و روشن‌بینی استفاده کرده است. سرزمین‌های خیالی‌ای که سویفت در رمان سفرهای گالیور خلق نموده، چیزی جز رونوشتی از جهانی که نویسنده در آن می‌زیسته، نیستند. اگر در منش و اندیشه‌ی مردمان این سرزمین‌های تخیلی، به وفور به نادانی، خرافه، جهل، تعصب و جزم‌اندیشی برمی‌خوریم، جز از آن رو نیست که خالق این سرزمین‌ها، تمام این ناپاکی‌های فکری و رفتاری را در میان مردمانِ هم‌عصر خویش تشخیص می‌داده است. ما امروزه سفرهای گالیور را با لبخندی بر لب می‌خوانیم و بی‌اغراق از مطالعه‌ی هر سطر آن عمیقاً محظوظ می‌گردیم. با این حال، نباید فراموش کنیم خنده‌هایی که ما به واسطه‌ی مطالعه‌ی این اثر سر می‌دهیم، به بهای خون جگر خوردن‌های مدامِ خالقِ نابغه‌ی آن به دست آمده است...

قهرمان کتاب سفرهای گالیور دریانوردی جسور و بی‌باک به نام لموئل گالیور است. داستانِ کتاب زمانی آغاز می‌شود که کشتی ناخدا گالیور، طی یکی از پرمخاطره‌ترین سفرهای دریاییِ او، دچار آسیبی جبران‌ناپذیر گشته و در نهایت به تمامی در عمق دریا فرو می‌رود. از بخت خوش، ناخدا گالیور از مهلکه جان به در می‌برد و به هر نحوی که هست، زنده به ساحلی امن می‌رسد. اما هنگامی که از پسِ خوابی طولانی در این ساحل چشم باز می‌کند، خود را اسیرِ دست قومی به نام «لی لی پوتی‌ها» می‌یابد؛ مردمانی عجیب وغریب که بلندای قامت هیچ‌کدامشان به بیش از یک وجب نمی‌رسد! ناخدا گالیور در چشم لی لی پوتی‌ها غولی بیابانی است که گویی از دنیای افسانه‌ها نزد ایشان آمده. در آن سو، لی لی پوتی‌ها نیز به چشم ناخدا گالیور، انسان‌هایی خیالی به نظر می‌آیند. اما ما می‌دانیم که هم لی لی پوتی‌ها، و هم ناخدا گالیور، به یک اندازه به جهانِ واقعی تعلق دارند. آری، ما می‌دانیم که آنچه در طول داستان می‌گذرد ابداً خواب و خیالِ یک دریانوردِ سودازده نیست!

باری، ناخدا گالیور به هر نحوی که شده، موفق به گریختن از چنگ اهالی سرزمین لی لی پوت می‌شود. اما اگر خیال می‌کنید که این پایان ماجرای اوست، سخت در اشتباهید! هنوز سرزمین‌های خیالی بسیاری مانده که قرار است گذر ناخدای داستان ما به آن‌ها بیفتد. با این وصف، بیایید دعا کنیم که رُبایندگانِ بعدیِ گالیور، به جای مردمانی نیم‌وجبی، غول‌هایی سربه‌آسمان‌ساییده نباشند! چرا که در این صورت، گریختن از دست آن‌ها به این آسانی‌ها نخواهد بود...

از کتاب سفرهای گالیور ترجمه‌های زیادی به زبان فارسی در دست است. ترجمه‌ی نسخه‌ی نشر افق که اکنون پیش روی شماست، محصول همت سپیده خلیلی است.

اقتباس از کتاب سفرهای گالیور

رمان سفرهای گالیور، همچون اغلب شاهکارهای ادبی جهان، الهام‌بخش ساخت آثاری گوناگون در عالم هنر بوده است. آنچه در ادامه می‌بینید، عناوین سه فیلم برجسته‌ است که با اقتباس از ماجراهای رمان ماندگار جاناتان سویفت ساخته شده‌اند.

- فیلم سینمایی سفرهای گالیور (2010)، ساخته‌ی پیتر آر. هانت
- فیلم سینمایی سفرهای گالیور (1939)، ساخته‌ی دیو فلیشر
- فیلم سینمایی سفرهای گالیور (1977)، ساخته‌ی راب لترمن

افتخارات کتاب سفرهای گالیور

- یکی از پرفروش‌ترین عناوین داستانی در سراسر جهان
- حضور در لیست برترین رمان‌های انگلیسی‌زبانِ گاردین

نکوداشت‌های کتاب سفرهای گالیور

- هیچ نویسنده‌ای همچون جاناتان سویفت این‌چنین از امکانات نهفته در زبان برای خلق تمثیل‌ها و استعارات بدیع استفاده نکرده. شکی نیست که سویفت یکی از چیره‌دست‌ترین نویسندگان در ادبیات بریتانیا، و شاهکار او، سفرهای گالیور، یکی از شگفت‌انگیزترین آثار ادبی در تمام اعصار است. (Adam Smith)
- کتاب سفرهای گالیور یکی از شاهکارهای بی‌همتای ادبیات جهان است. (Book Review Circle)
- آمیزه‌ای درخشان از ماجراجویی، فلسفه و طنز. (Barnes & Noble)
- یک هجویه‌ی فراموش‌نشدنی و بی‌نظیر. (Amazon)

کتاب سفرهای گالیور مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانِ علاقه‌مند به آثار ماجراجویانه، طرفداران داستان‌های فانتزی و دوست‌داران ادبیات طنز، سه گروه از مخاطبین اصلی کتاب سفرهای گالیور از جاناتان سویفت‌اند.

با جاناتان سویفت بیشتر آشنا شویم

جاناتان سویفت (Jonathan Swift) یکی از نوابغ مسلم ادبیات انگلیسی‌زبان بود. وی در سال 1667 به دنیا آمد و پس از عمری فعالیت درخشان فرهنگی، به تاریخ 19 اکتبر 1745، روی در نقاب خاک کشید.

آثار سویفت عمدتاً به سبب زبان غنی و درخشان، صحنه‌های بدیع و فرامو‌ش‌نشدنی، و البته، وجه انتقادی پررنگشان، در تاریخ ادبیات ماندگار شده‌اند. سویفت، در عرصه‌ی اندیشه، یکی از منتقدان سفت و سخت نهاد کلیسا بود، و در عالم هنر، یکی از جدی‌ترین مخالفان سنت‌گرایی به شمار می‌رفت. او یکی از نخستین نویسندگان انگلیسی‌زبان بود که از طنز به مثابه‌ی سلاحی برای مقابله با خشک‌اندیشان بهره بُرد.

آثار جاناتان سویفت تأثیری عظیم بر اغلب جریان‌های اصلی ادبیات انگلیسی در سه سده‌ی هجده، نوزده و بیست داشته‌اند. این تأثیر تا آن اندازه‌ آشکار و مسلم بوده که حتی مخالفان اندیشه‌های سیاسی و اجتماعی سویفت (از جمله جورج اورول) نیز، چاره‌ای جز اذعان به آن، پیش پای خود ندیده‌اند.

از میان کتاب‌های جاناتان سویفت می‌توان به عناوینی چون «سفرهای گالیور»، «حکایت بانوی آزرده»، «یادداشت‌هایی به استلا»، «نبرد کتاب‌ها» و «برهانی بر علیه لغو مسیحیت» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب سفرهای گالیور می‌خوانیم

لی‌لی‌پوت نام دارد و یک کشور سلطنتی است. فهمیدن زبان آن‌ها کار آسانی نبود؛ نه‌تنها به خاطر کلمه‌های آهنگین و عجیبشان، بلکه برای اینکه آن‌ها خیلی خیلی آهسته صحبت می‌کردند. البته این هم به جثه‌ی کوچکشان مربوط بود. صدایشان آن‌قدر آهسته بود که حتی وقتی یک وزیر در میدان بزرگ شهرشان سخنرانی می‌کرد و یا یک ژنرال پرچانگی می‌کرد، فقط صدای پچ‌پچ به گوش من می‌رسید. همین‌طور وقتی صدای زنگ‌ها و موزیک رژه بلند می‌شد، زیاد سر و صدا نداشت. به هر حال برای گوش‌های بزرگ ما این صداها زیاد نبود.

در‌حالی‌که من در آن دشت دراز کشیده بودم، در عرض یک ساعت، کنار گوش راستم داربست بلندی ساختند. بعد آدم ریشویی که به نظرم آدم مهمی می‌آمد، از داربست بالا رفت و شروع کرد به حرف زدن. آن‌وقت توانستم صدای جیرجیرش را بشنوم. ولی چه فایده، من که نمی‌توانستم حرف‌هایش را بفهمم! برای همین، وقتی جیرجیرش تمام شد، با تمام قدرت فریاد زدم: «دارم از گرسنگی می‌میرم!»

او ترسید و گوش‌هایش را گرفت. وقتی گفتم: «عالی‌جناب، من تشنه‌ام!» داربستی که رویش ایستاده بود، مانند بادبان کشتی در برابر بادی شدید، لق‌لق خورد. با انگشت اشاره‌ی دست چپم به دهانم اشاره کردم و لپ‌هایم را تکان تکان دادم. فهمید که چه می‌خواهم و سرش را آرام‌آرام تکان داد. روی داربست خم شد، دست‌های کوچکش را به هم زد و فرمانش را با صدای جیرجیری‌اش صادر کرد.

همه چیز به سرعت برق اتفاق افتاد. آن‌ها پشت ‌سر هم ایستادند؛ مثل یک نخ باریک. همه چیز را آماده کرده بودند. این از شانس من بود؛ چون یک شبانه‌روز بود که چیزی نخورده و ننوشیده بودم...

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
مقدمه
سفر گالیور به لی‌لی‌پوت
1: روی آب تخته چوبی نیست
2: 1500 متر، 1500 اسب
3: نگرانی تازه‌ی پادشاه
4: با نوک پنجه‌ی پا در پایتخت
5: پایان یک جنگ دریایی
6: پیراهن تازه و دشمنان تازه
7: داستان‌های ناگوار
8: بازگشت به وطن و خداحافظی
سفر گالیور به بُربدینگناگ
9: مسافرت اول و دوم
10: مردم بزرگ، سر و صدای بلند
11: بچه‌های زیر ده متر، نصف قیمت
12: یک اتاق عروسک با اندازه‌ی دقیق
13: خانه در دریا

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سفرهای گالیور
نویسنده
مترجمسپیده خلیلی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات108
زبانفارسی
شابک978-600-353-288-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
17500 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سفرهای گالیور

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سفرهای گالیور

برای دریافت کتاب سفرهای گالیور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.