معرفی و دانلود کتاب سندروم پیریفورمیس و اختلالات مفصل خاجی - خاصره‌ای با رویکرد بازتوانی ورزشی

عکس جلد کتاب سندروم پیریفورمیس و اختلالات مفصل خاجی - خاصره‌ای با رویکرد بازتوانی ورزشی
قیمت:
۱۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سندروم پیریفورمیس و اختلالات مفصل خاجی - خاصره‌ای با رویکرد بازتوانی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سندروم پیریفورمیس و اختلالات مفصل خاجی - خاصره‌ای با رویکرد بازتوانی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سندروم پیریفورمیس و اختلالات مفصل خاجی - خاصره‌ای با رویکرد بازتوانی ورزشی

پائولا کلیتون با داشتن بیش از بیست سال تجربه در بازپروری ورزشکاران حرفه‌ای، در کتاب سندروم پیریفورمیس و اختلالات مفصل خاجی - خاصره‌ای با رویکرد بازتوانی ورزشی به ارائه‌ی تکنیک‌هایی ترکیبی پرداخته که به درمانی سریع‌تر و پایدارتر منجر می‌شوند. اثر پیش رو کتابی مفید برای متخصصان فیزیوتراپی به شمار می‌آید.

درباره‌ی کتاب سندروم پیریفورمیس و اختلالات مفصل خاجی - خاصره‌ای با رویکرد بازتوانی ورزشی

سندروم پیریفورمیس به فشرده شدن عصب سیاتیک به وسیله‌ی عضله‌ی پیریفورمیس گفته می‌شود که در واقع بخشی از ماهیچه‌های لگن را تشکیل می‌دهد. اگر این عضله به هر دلیلی کوتاه شود، عصب سیاتیک را ضخیم و سفت و منقبض می‌کند که منجر به درد در باسن و لگن می‌شود و ممکن است پاها را نیز درگیر نماید. مفصل ساکروایلیاک که به آن مفصل خاجی - خاصره‌ای نیز گفته می‌شود، در صورت آسیب دیدن باعث درد در ناحیه‌ی کمر و باسن می‌گردد. پائولا کلیتون (Paula Clayton) در کتاب سندروم پیریفورمیس و اختلالات مفصل خاجی - خاصره‌ای با رویکرد بازتوانی ورزشی (Sacroiliac Joint Dysfunction and Piriformis Syndrome) به ارائه‌ی تکنیک‌های درمانی مفید برای کسانی پرداخته که از این آسیب‌های مفصلی رنج می‌برند.

کتاب حاضر شامل آخرین مباحث درمانی در زمینه‌ی حل مشکلات ناشی از سندروم پیریفورمیس و مفصل ساکروایلیاک می‌باشد. اثر نامبرده متخصصان فیزیوتراپی را قادر می‌سازد قبل از شروع پروسه‌ی درمان، نقشه‌ای جامع برای رویکرد خود ترسیم و همچنین روش‌های مناسبی برای اجتناب از عوارض این دو سندروم به بیماران خود ارائه کنند. این کتاب حاوی تصاویری باکیفیت است که باعث تفهیم بهتر مطالب آن می‌شود.

کتاب سندروم پیریفورمیس و اختلالات مفصل خاجی - خاصره‌ای با رویکرد بازتوانی ورزشی توسط انتشارات حتمی روانه‌ی بازار کتاب شده است. این اثر با ترجمه‌ی مشترک هادی میری، سمانه سلطانی نجیب‌پور و الهام امیدی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب سندروم پیریفورمیس و اختلالات مفصل خاجی - خاصره‌ای با رویکرد بازتوانی ورزشی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی کتاب حاضر به متخصصان فیزیوتراپی و دانشجویان این رشته پیشنهاد می‌شود.

(این کتاب حجمی بیش از 20 مگابایت دارد. لطفاً پیش از خرید، نسخه‌ی نمونه را دانلود و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت خود اطمینان حاصل کنید.)

با پائولا کلیتون بیشتر آشنا شویم

پائولا کلیتون متخصص فیزیوتراپی و درمان آسیب‌های ورزشی و اهل بریتانیاست. او تیم‌های ورزشی کشور خود را در بسیاری از مسابقات معتبر دنیا همراهی کرده که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به بازی‌های المپیک 2012، مسابقات قهرمانی جهان 2010 و مسابقات ارتش‌های جهان در سال 2014 اشاره کرد. پائولا کلیتون همچنین کلاس‌های تخصصی گوناگونی برگزار کرده و به‌عنوان سخنران در کنفرانس‌های داخلی و خارجی فعالیت داشته است.

پائولا کلیتون در سال 2021 بر اثر بیماری درگذشت. کتاب «درمان آشیل (Achilles Heal)» و «چگونه آشیل خود را درمان کنید (Treat Your Own Achilles)» دو کتابی هستند که توسط پائولا کلیتون نوشته شده‌اند.

در بخشی از کتاب سندروم پیریفورمیس و اختلالات مفصل خاجی - خاصره‌ای با رویکرد بازتوانی ورزشی می‌خوانیم

یک بافت نرم درون سیستم بافت پیوندی است که در بدن انسان پراکنده می‌شود. شبکۀ مؤثری است که به‌عنوان بخشی از سیستم انتقال نیروی کشش در سراسر بدن شناخته می‌شود. (شلیپ و همکاران، 2012) شبکۀ یکپارچۀ کامل که در یک بدن زنده دیده می‌شود. هنگامی که یک بخش از بدن حرکت می‌کند، بدن به صورت یک کل پاسخ می‌دهد. به صورت عملکردی، تنها بافتی که می‌تواند واسطۀ چنین پاسخگویی باشد، بافت پیوندی است. (شولتز و فیتیس، 1996)

به‌ندرت پیش می‌آید که عضلات نیروی کامل خود را مستقیماً از طریق تاندون‌ها به استخوان‌های اسکلتی منتقل کنند. در واقع، آن‌ها بخش زیادی از نیروی انقباضی خود را در غلاف‌های فاشیال توزیع می‌کنند. (فیندلی، 2011) هشتادوپنج درصد فیبرهای عضلاتی مانند سرینی بزرگ وارد نیام پهن می‌شوند (برخلاف سر انتهایی عضلات). عضلات نیز نیروهای خود را به عضلات مجاور منتقل می‌کنند؛ در برخی موارد، حدود پنجاه درصد از نیروی تولیدشدۀ عضله به سمت خارج حرکت می‌کند و به تاندون‌ها نمی‌رود. (مس و سندرکوک، 2010؛ فیندلی، 2011) این نیروها به سمت عضلات سینرژیت و همچنین به اندام‌ها و عضلات آنتاگونیست می‌روند. بنابراین نه‌تنها موجب سفتی سفتی عضلۀ مربوطه می‌شوند، بلکه ممکن است تا چند مفصل دورتر نیز اثر بگذارند. (فیندلی، 2011)

فهرست مطالب کتاب

فصل 1. اصطلاحات آناتومیکی
فصل 2. فاشیا
فصل 3. طب سوزنی (سوزن خشک)
فصل 4. تیپینگ دینامیک
فصل 5. اختلالات مفصل خاجی-خاصره ‌ایی و اصول ارزیابی
فصل 6. نقص عملکردی در مفصل خاجی-خاصره ‌ای درمان
فصل 7. سندرم پیریفورمیس و اصول ارزیابی آن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سندروم پیریفورمیس و اختلالات مفصل خاجی - خاصره‌ای با رویکرد بازتوانی ورزشی
نویسنده
مترجمهادی میری، سمانه سلطانی نجیب پور، الهام امیدی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات229
زبانفارسی
شابک978-600-355-606-5
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، تخصص‌های پزشکی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سندروم پیریفورمیس و اختلالات مفصل خاجی - خاصره‌ای با رویکرد بازتوانی ورزشی

برای دریافت کتاب سندروم پیریفورمیس و اختلالات مفصل خاجی - خاصره‌ای با رویکرد بازتوانی ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.