معرفی و دانلود کتاب اصول ارزیابی و آزمون‌های عملکردی آسیب‌های ورزشی

برای دانلود قانونی کتاب اصول ارزیابی و آزمون‌های عملکردی آسیب‌های ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول ارزیابی و آزمون‌های عملکردی آسیب‌های ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول ارزیابی و آزمون‌های عملکردی آسیب‌های ورزشی

کتاب اصول ارزیابی و آزمون‌های عملکردی آسیب‌های ورزشی، با تألیف هادی میری، امیر لطافت‌کار، سمانه سلطانی نجیب‌پور و نوشین غلامی به رشته‌ی تحریر در آمده است. مؤلفان در اثر مشترک خود، مجموعه‌ای از تکنیک‌های آسیب‌شناسی و حرکات اصلاحی در آسیب‌های ورزشی را گردآوری و ارائه کرده‌اند.

درباره‌ی کتاب اصول ارزیابی و آزمون‌های عملکردی آسیب‌های ورزشی

ورزش در کنار فواید بی‌شماری که دارد، در مواردی نیز باعث بروز آسیب‌هایی برای فرد می‌شود. این امر در مورد ورزشکاران حرفه‌ای مصداق بیشتری دارد، زیرا این افراد به صورت مداوم مشغول تمرینات فشرده‌ی بدنی هستند تا آمادگی جسمانی خود را حفظ کنند. رشته‌ی آسیب‌شناسی ورزشی و حرکات اصلاحی ازجمله گرایش‌های پرطرفدار علوم ورزشی به‌شمار می‌آید که مخصوصاً در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.

هادی میری، امیر لطافت‌کار، سمانه سلطانی نجیب‌پور و نوشین غلامی، مؤلفان کتاب اصول ارزیابی و آزمون‌های عملکردی آسیب‌های ورزشی، با توجه به اهمیت این گرایش کتاب حاضر را تدوین نموده‌اند. یکی از اصولی که در این رشته از اهمیت بسزایی برخوردار است، تشخیص صحیح آسیب‌ها، ارزیابی مشکل و سپس اقدامات پیشگیرانه و درمان مبتنی بر تمرین و ورزش می‌باشد. روش‌های ارزیابی دارای مراحل مختلفی هستند که با استفاده از آزمون‌های گوناگون انجام می‌گیرند. مؤلفان کتاب حاضر با بررسی و جمع‌آوری آزمون‌های عملکردی در تشخیص آسیب‌های ورزشی، مجموعه‌ای جامع از پرکاربردترین آزمون‌های ارزیابی را در این اثر گردآوری کرده‌اند.

کتاب اصول ارزیابی و آزمون‌های عملکردی آسیب‌های ورزشی شامل پنج فصل است که هرکدام به بخشی از مطالب مربوط به آسیب‌شناسی حرکات ورزشی می‌پردازد. اثر حاضر پس از بررسی اصول ارزیابی صحیح، آزمون‌های آسیب‌شناسی اندام‌های گوناگون را به تفکیک آن‌ها ارائه می‌دهد. این آزمون‌ها ابتدا با اندام‌های فوقانی آغاز می‌شوند تا به قسمت‌های تحتانی می‌رسند. هدف از انجام هر کدام از این آزمایشات و روش کاربردشان شرح داده شده و تصاویر مناسب برای توضیح نحوه‌ی انجام هر آزمون نیز در بخش مربوطه درج شده‌اند. انتخاب و گردآوری این آزمون‌ها حاصل مطالعه و پژوهش در منابع معتبر لاتین و فارسی بوده و به همین سبب، کتاب پیش رو را تبدیل به اثری مفید برای دست‌اندرکاران این رشته کرده است.

کتاب اصول ارزیابی و آزمون‌های عملکردی آسیب‌های ورزشی توسط انتشارات حتمی به چاپ رسیده و روانه‌ی بازار کتاب شده است.

کتاب اصول ارزیابی و آزمون‌های عملکردی آسیب‌های ورزشی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی کتاب اصول ارزیابی و آزمون‌های عملکردی آسیب‌های ورزشی به دانشجویان، مربیان، امدادگران ورزشی و متخصصان فیزیوتراپی که در امر درمان آسیب‌های ورزشی فعالیت می‌کنند، پیشنهاد می‌شود.

(این کتاب حجمی بیش از 20 مگابایت دارد. لطفاً‌ پیش از خرید، نسخه‌ی نمونه را دانلود و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت خود اطمینان حاصل کنید.)

در بخشی از کتاب اصول ارزیابی و آزمون‌های عملکردی آسیب‌های ورزشی می‌خوانیم

استفاده از اندازه‌گیری‌های گونیامتری:

ابزارهای گوناگونی برای ارزیابی دامنۀ حرکتی مفصل طراحی شده‌اند تا اختلاف‌ها در اندازۀ مفاصل و پیچیدگی حرکات در مفاصلی که بیش از یک مفصل هستند را در خود جای دهند. ساده‌ترین و کاربردی‌ترین این ابزارها گونیامتر است. گونیامتر ابزاری است که با آن حرکت مفصلی اندازه‌گیری می‌شود. استفاده از اندازه‌گیری‌های گونیامتری، متخصص آمادگی جسمانی را قادر می‌سازد تا به‌طور عینی دامنۀ حرکتی موجود در هر مفصل را تعیین کند.

البته اندازه‌گیری دقیق دامنۀ حرکتی نیازمند تمریناتی از سوی متخصص آمادگی جسمانی و سلامت است. اما برای تعیین میزان محدودیت موجود ذر مفصل می‌توان با حرکت غیرفعال دیستال مفصل فرد (نقطه‌ای که حرکت بیشتر یا حرکت جبرانی آن مفصل وجود ندارد)، میزان حرکت قابل‌دسترس فرد را با اطلاعات دامنۀ حرکتی طبیعی مقایسه کرد. اندازه‌گیری‌های گونیامتری می‌توانند در کمک به تعیین علت و میزان محدودیت در دامنۀ حرکتی مفصلی بسیار مؤثر باشند. این موضوع به‌ویژه زمانی درست است که ارزیابی دامنۀ حرکتی فعال، مانند اسکات بالای سر یا اسکات روی یک پا، پیش از اندازه‌گیری‌های گونیامتری اجرا شده باشد.

فهرست مطالب کتاب

فصل 1: اصول ارزیابی آسیب ‌ها
فصل 2: آزمون‌های تشخیصی و عملکردی اندام فوقانی
فصل 3: آزمون‌های تشخیصی و عملکردی اندام تحتانی
فصل 4: آزمون‌های تشخیصی و عملکردی تخصصی ناحیۀ گردن
فصل 5: آزمون‌های تشخیصی و عملکردی ستون فقرات
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول ارزیابی و آزمون‌های عملکردی آسیب‌های ورزشی
نویسنده، ، ،
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات269
زبانفارسی
شابک978-600-355-617-1
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب اصول ارزیابی و آزمون‌های عملکردی آسیب‌های ورزشی

برای دریافت کتاب اصول ارزیابی و آزمون‌های عملکردی آسیب‌های ورزشی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.