معرفی و دانلود کتاب سه پرسش: چگونه قدرت درونتان را کشف کنید و بر آن تسلط یابید

برای دانلود قانونی کتاب سه پرسش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سه پرسش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سه پرسش: چگونه قدرت درونتان را کشف کنید و بر آن تسلط یابید

کتاب سه پرسش نوشته‌ی دون میگوئل روئیز و باربارا امریز، راهنمایی برای کنترل دنیای درون و آزاد کردن قدرت پنهان انسان است. این کتاب که بر مبنای فرهنگ و تعالیم سرخ‌پوستی تُلتِک نگاشته شده، سه سؤال اساسی زندگی انسان‌ها را مطرح و به‌دنبال پاسخ آن‌ها می‌گردد. این اثر دنباله‌ی مطالب کتاب مشهور چهار میثاق می‌باشد و افتخارات متعددی را برای نویسندگانش به ارمغان آورده است.

درباره‌ی کتاب سه پرسش

پی بردن به حقیقت زندگی و هستی در تمامی فرهنگ‌ها، حتی در باستانی‌ترین آن‌ها، یکی از دغدغه‌های اصلی بوده. اینکه ما که هستیم و برای چه آمده‌ایم و زندگی چه معنایی دارد، همیشه برای انسان سؤالات مهمی محسوب می‌شده. دست یافتن به پاسخ این پرسش‌های اساسی می‌توانست به او آرامش بدهد، چون این‌گونه انسان به قدرت بالقوه‌ی خود پی می‌بُرد و همه‌چیز برایش معنا پیدا می‌کرد. در همه‌ی فرهنگ‌ها، از شرق تا غرب، می‌توان این کندوکاو را دید. یکی از این اقوام باستانی، تُلتِک‌ها بودند که در حدود ده تا دوازده پس از میلاد در آمریکای مرکزی و در مکزیک زندگی می‌کردند. قومی سرخ‌پوست که مثل همسایه‌اش مایا، فرهنگی غنی و عمیق داشت. آنچه که از این مردم باقی مانده نشان می‌دهد که آن ها نیز به این موضوعات علاقه‌ی فراوانی داشته‌اند. فرهنگ تُلتِک به‌دنبال آزادی فردی و قدرت روحانی بود: «زندگی چیزی به جز رؤیا نیست، اما رؤیایی زنده است. شما خلقش می‌کنید و همین جادوی خالص است.»

دون میگوئل روئیز (don Miguel Ruiz) که از نوادگان تلتک‌هاست، تلاش دارد این فرهنگ را بار دیگر زنده کند و راهی نو پیش پای مردم بگذارد. کتاب اول او، «چهار میثاق» موفقیتی کامل و بزرگ بود. فروش چندین میلیون جلدی و ترجمه به بیش از چهل زبان نشان داد که مردم دنیا ایده‌های او را درک می‌کنند. کتاب جدید او، سه پرسش (The Three Questions) که با همکاری خانم باربارا اِمریز (Barbara Emrys) نوشته شده، بعد دیگری از فلسفه‌ی معنوی و روحانی اقوام تلتک را نشان می‌دهد.

دون میگوئل که در جوانی پزشکی می‌خوانده، فقط به آموزه‌های باستانی اکتفا نمی‌کند؛ بلکه این ایده‌ها را با علوم جدید ترکیب می‌کند. در این کتابْ او سه پرسش مهم هستی را پیش می‌کشد:

  • من کیستم؟
  • واقعیت چیست؟
  • چطور می‌توانم عشق را بیان کنم؟

دون میگوئل روئیز و باربارا اِمریز معتقدند پاسخ به این سؤالات دریچه‌ی جدیدی به روی ما خواهد گشود و از ما انسان‌هایی کامل‌تر و حقیقی‌تر خواهد ساخت؛ اما اگر از جواب دادن به این سه پرسش شانه خالی کنیم، دچار رنج خواهیم شد.

کتاب سه پرسش به ما می‌آموزد که چطور بر ترس و اضطراب‌هایمان غلبه کنیم و به آرامش درونی برسیم. این کتاب سفری روحانی به درون برای فهم و پذیرش خویشتن است. این سه پرسش گام اول در دگردیسی معنوی ماست. ترجمه‌ی فارسی کتاب را نشر ذهن‌آویز با ترجمه‌ی فریده مهدوى دامغانى منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب سه پرسش

  • جایزه‌ی بهترین مترجم جشنواره‌ی فارابى 1391
  • جایزه‌ی بین‌المللى ترجمه مُنسلیچه 2003 از ایتالیا
  • نشان افتخار طلاى 2003 از راوِنا و 2004 از شهر فلورانس
  • نشان لیاقت «کُمن داتُره» از ریاست‌جمهورى ایتالیا در سال 2007
  • و ...

نکوداشت‌های کتاب سه پرسش

  • همان زمانی انقلابی درونی در ما برپا می‌شود که اولین پرسش را از خود می‌پرسیم: «من که هستم؟» (وبسایت معنویت و سلامتی)
  • مفصل، خردمندانه، تفکربرانگیز. کتاب خوانندگانش را به سفر خودشناسی، دگرگونی و حقیقت می‌برد... طرفداران روئیز از خواندن کتاب پشیمان نخواهند شد. (بوک‌لیست)

کتاب سه پرسش برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به فرهنگ سرخ‌پوستان و تعالیم معنوی آن‌ها علاقه دارید، این کتاب گزینه‌ی مناسبی برای مطالعه است.

با نویسندگان کتاب سه پرسش بیشتر آشنا شویم

میگوئل آنخل روئیز ماکیاس معلم معنوی و نویسنده در سال 1952 در مکزیک به دنیا آمد. او عموماً به‌خاطر مجموعه کتاب‌های تعالیم «تُلتِک» مطرح است که از عرفان سرخ‌پوستان مکزیکی ریشه می‌گیرند. «چهار میثاق» مشهورترین و پرفروش‌ترین کتاب این مجموعه است که بیش از دوازده‌ میلیون جلد از آن در دنیا فروش رفته و به بیش از چهل زبان ترجمه شده است. دون میگوئل دانشجوی رشته‌ی پزشکی بود که در تصادف ماشین، آسیبی جدید دید. همین باعث شد که مسیرش تغییر کند و در پی معنای زندگی و انسانیت برود. شیوه‌ی آگاهی او ترکیبی از فهم عمیق جهان فیزیکی (علم) و دنیای مجازی ذهن (تلتک) است. کتاب‌های «ستایشگران» و «میثاق پنجم» از دیگر آثار او هستند.

باربارا اِمریز از خانواده‌ای آمریکایی و دیپلمات در فرانسه به دنیا آمد. در کودکی به کشورها زیادی در اروپا، آفریقا و آسیا سفر کرد. سه دهه پیش با دون میگوئل روئیز و فرهنگ تلتک آشنا شد. از آن زمان این دو با هم همکاری دارند و چندین کتاب در کنار هم نوشته‌اند. «خاک سرخ بوروندی» رمان اوست که به صورت مستقل منتشر کرده.

جملات برگزیده کتاب سه پرسش

  • انسان زمانى خواهد فهمید کیست که بفهمد چه کسى نیست.
  • حقیقت این است که کالبد ما، و ذهن ما، باید همواره دوستانى جداناشدنى باشند.
  • در یک دنیاى ایده‌آل و مطلوب، ما هیچ نیازى براى قضاوت کردن و سنجیدن اعمال دیگران و حتى سرزنش کردن آن‌ها نمى‌بینیم.
  • «من»، تمام آن چیزهایى است که به شخصیتى که شما بر اساس باورها و اعتقادات درونى‌تان و نیز تجربیات بى‌شمارتان آفریده‌اید مرتبط مى‌باشد.

در بخشی از کتاب سه پرسش می‌خوانیم

ذهن انسان نیز قوانین سختى براى خود وضع مى‌کند (البته، نه آن قوانینى که از سوى خانواده و جامعه‌اى که در آن زندگى مى‌کنید به شما منتقل شده است، بلکه قوانینى مخصوص به خودِ ذهن که خودآگاهانه یا ناخودآگاهانه وضع کرده است) تا به ما بیاموزد باید به چه شکل و شیوه‌اى زندگى کنیم. این قوانین، همانا سرزنش‌هایى است که همواره علیه خود به انجام مى‌رسانیم؛ و نیز تصمیمات سختى که بر روى رفتار و کردار ما تأثیرى مستقیم اعمال مى‌کند. این قوانین، همزمان، شامل مجموعه‌اى از تمام تعصبات و ترس‌هاى خیالى یا واقعى ما مى‌باشد. زیرا شما به طرز اجتناب‌ناپذیرى، بر اساس قوانین ذهنتان زندگى مى‌کنید، در حالى که از آن‌ها دقیقا اطاعت مى‌کنید، و ذهن شما توقع دارد که دیگران نیز به مانند «منِ» درون وجودتان، از آن قوانین اطاعت و پیروى کنند. و همان‌گونه که حتما در طول زندگى‌تان ملاحظه کرده‌اید، شما همواره با افرادى که به قوانین درونى شما احترام گذاشته‌اند و نظراتِ درونىِ شما را پذیرا بوده‌اند، بهتر کنار آمده‌اید و راحت‌تر با آن‌ها و در کنار آن‌ها زندگى کرده‌اید و همچنان زندگى مى‌کنید. اینک بیایید و اندکى به فکر فرو بروید و ببینید تا چه اندازه، به قوانین و اصول اخلاقى درون ذهنتان اهمیت قائل هستید؟

این مهم نیست که آن‌ها بازتابى از اصول اخلاقى والدین یا اجدادتان باشد، زیرا اینک دیگر جزو قوانینِ درونىِ خودِ شما محسوب مى‌شود و به هیچ‌کس دیگرى تعلق ندارد. شاید بتوانید با نهایت روشنى و وضوح، از آن قوانینِ درونى با دیگران سخن بگویید و شاید حتى، هنگامى هم که برخى از افراد، در قوانین و اصول باطنى‌اى که دارید، با شما همفکر و هم‌عقیده نباشند، از آنان ناراحت بشوید؛ شاید هم به تلاش بیفتید که اعضاى خانواده یا دوستان یا آشنایانتان را متقاعد سازید که از آن قوانین پیروى کنند.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت نویسنده
فصل نخست: سه مروارید حکمت
فصل دوم: گشودن درى جدید...
فصل سوم: من کیستم؟
فصل چهارم: ندایى که «من» است
فصل پنجم: ذهنى یگانه، در جامعه‌اى یگانه
فصل ششم: ذهن بشر، در قالب دولت درون مغزمان
فصل هفتم: عدالت و قاضى
فصل هشتم: فرمانده قوا
فصل نهم: دومین دانه مروارید خرد و حکمت
فصل دهم: حیاتى که تحت استبداد باشد
فصل یازدهم: سیاستمدارِ درون
فصل دوازدهم: صلح درون و سلامت ذهن
فصل سیزدهم: سومین مروارید حکمت
فصل چهاردهم: عشق زندگى‌تان
فصل پانزدهم: عشاق و عزیزانِ عزیزتر از جانِ انسان
فصل شانزدهم: عشق به بشریت
فصل هفدهم: ترس و دانش
فصل هجدهم: صلح، در دوران کنونى
فصل نوزدهم: پایان سخن...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سه پرسش: چگونه قدرت درونتان را کشف کنید و بر آن تسلط یابید
نویسنده،
مترجمفریده مهدوی دامغانی
ناشر چاپیانتشارات ذهن آویز
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-600-118-242-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سه پرسش

مریم کریمی
۱۴۰۲/۸/۹
جالب خواندنی اثربخش مفید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سه پرسش

برای دریافت کتاب سه پرسش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.