معرفی و دانلود کتاب شرکت

عکس جلد کتاب شرکت
قیمت:
۲۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شرکت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شرکت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شرکت

داستانی جذاب و هیجان‌انگیز از زندگی یک وکیل که در مخمصه‌ای مهلک اسیر شده است! جان گریشام، این‌بار در کتاب شرکت، زندگی ساده‌ی یک وکیل را به تصویر می‌کشد که در شرکتی حقوقی استخدام شده است؛ غافل از آنکه آینده‌ای پیش‌بینی‌ نشده در انتظار اوست. در سال 1991، این کتاب به مدت 47 هفته در صدر آثار پرفروش نیویورک‌تایمز قرار داشت.

درباره‌ی کتاب شرکت

جان گریشام (John Grisham)، همواره با داستان‌های هیجان‌انگیز و معمایی خود که رگه‌هایی از دانش حقوقی را به همراه دارند، توجه مخاطبان را به خود جلب و در بسیاری از مواقع، آن‌ها را شگفت‌زده می‌کند. بسیاری از آثار او حتی به فیلم و سریال تبدیل شده‌اند و از جذابیت بالایی برخوردارند. یکی از رمان‌های معروف او، کتاب شرکت (The Firm) است که در سال 1991 منتشر شد.

داستان کتاب شرکت، درمورد میچ مک دییر، یعنی وکیل تازه‌کاری است که به تازگی موفق شده به استخدام یک شرکت معروف حقوقی دربیاید. او و همسرش فکر می‌کنند به‌واسطه‌ی این اتفاق، مسیر زندگیشان هموار شده است و دیگر مشکلی، لاأقل از نظر مالی، نخواهند داشت. شرکت به میچ یک ماشین اختصاصی داده است، بدهی‌ او به دانشگاه را تسویه کرده و تسهیلات مناسبی را در اختیار او قرار داده؛ اما به قول برادر میچ، «هرچیزی، هزینه‌ای دارد.»

اتفاقات، همیشه آنطور که ما انتظار داریم، رخ نمی‌دهند. گاهی زندگی بر لبه‌ی پرتگاهی قرار می‌گیرد که هیچ‌گاه آن را پیش‌بینی نمی‌کردیم. همانطور که زندگی میچ مک دییر در زمانی کوتاه، از این رو به آن رو شد.

میچ به ناگاه درمی‌یابد که در منجلابی بزرگ گیر افتاده است. او به استخدام شرکتی درآمده که مالامال از فساد است و در جنایت‌های مختلفی دست داشته؛ ماجرا تا جایی پیش می‌رود که میچمی‌فهمد تعدادی از همکارانش، توسط شرکت به قتل رسیده‌اند.

پلیس اف.بی.آی، به تازگی تحقیقاتی را روی شرکت میچ آغاز کرده است و برای پی بردن به جنایت‌های آن، نیاز به کمک میچ دارد؛ اما میچ چندان گزینه‌ای در مقابل خود ندارد. او مانند کوهنوردی است که ناگهان لیز خورده و بین دو صخره‌ی تیز و سخت گیر افتاده است و اگر می‌خواهد زنده بماند، نباید لب از لب باز کند؛ اما از طرف دیگر، وجدان اجازه‌ی سکوت کردن را به او نمی‌دهد. دوراهی مقابل میچ، آنچنان مهلک است که شما به هیچ عنوان نمی‌توانید پایان داستان را حدس بزنید.

جان گریشام، بار دیگر با هنرنمایی مخصوص به خود، اثری را آفریده است که شما را در تعلیق قرار می‌دهد و اجازه نمی‌دهد آن را پیش از پایان، زمین بگذارید.

اگر به دنبال تجربه‌ای جذاب و لذت‌بخش از کتاب خواندن هستید، مطالعه‌ی این رمان بی‌نظیر را از دست ندهید.

اقتباس‌های فرهنگی از کتاب شرکت

  • فیلمی با همین نام در سال 1993، به کارگردانی سیدنی پولاک
  • سریالی تلویزیونی در یک فصل و به همین نام در سال 2012 به کارگردانی لوکاس رایتر

جوایز و افتخارات کتاب شرکت

  • هفتمین رمان پرفروشِ سال 1991
  • فروش بیش از یک‌ونیم میلیون نسخه پس از انتشار
  • قرار گرفتن به مدت 47 هفته در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز در سال 1991

نکوداشت‌های کتاب شرکت

  • اثری جذاب از گریشام. (Publishers Weekly)
  • پرتنش، سریع و بی‌وقفه. (San Francisco Chronicle)
  • کتاب شرکت خواننده را میخکوب می‌کند. (Wall Street Journal)
  • این اثر از همان نخستین صفحه، مخاطب را جذب می‌کند. (Newsweek)

کتاب شرکت مناسب چه کسانی است؟

کتاب شرکت برای تمام کسانی که به رمان‌های هیجان‌انگیز و معمایی علاقه دارند، جذاب خواهد بود. همچنین اگر فیلم یا سریال اقتباس شده از این اثر را دیده‌اید، خواندن کتاب، تجربه‌ای جدید را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

با جان گریشام بیشتر آشنا شویم

جان گریشام پس از فارغ شدن از تحصیلات حقوق، دفتری حقوقی باز کرد و زمان خود را به وکالت اختصاص داد؛ اما یک بار، پس از شنیدن شکایت‌ها و داستان زندگی دختری در دادگاه، به فکرش رسید که گفته‌های او را به رمان تبدیل کند. حاصل این الهام، اولین کتاب گریشام، با نام «زمانی برای کشتن» است. از آن پس، او بیشتر وقتش را به نگارش رمان‌هایی اختصاص داد که درون‌مایه‌ی هیجان‌انگیز و معمایی داشتند و اتفاقاً با استقبال کم‌نظیری مواجه شدند. آثار گریشام، یکی پس از دیگری به کتاب‌های پرفروش بدل شدند و ترجمه از آن‌ها به زبان‌های مختلفی صورت گرفت. کتاب‌های او همچنین از طرف اهالی سینما مورد توجه واقع شدند و فیلم و سریال‌های گوناگونی با اقتباس از آن‌ها ساخته شد؛ به عنوان مثال کتاب‌های «پرونده‌ی پلیکان»، «زمانی برای کشتن» و «مشتری» مورد اقتباس قرار گرفتند. از دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های «مرد معصوم»، «وکیل خیابانی» و «اعتراف» اشاره کرد.

جوایز و افتخارات جان گریشام

  • جایزه‌ی یک عمر دستاورد گلکسی بریتانیا در سال 2007
  • جایزه‌ی لوح طلایی آکادمی دستاوردهای آمریکا در سال 1993
  • جایزه‌ی دستاورد خلاقانه‌ی داستانی در کتابخانه‌ی کنگره در سال 2009
  • جایزه‌ی افتتاحیه‌ی هارپر لی برای داستان حقوقی «اعتراف» در سال 2011
  • جایزه‌ی افتتاحیه‌ی هارپر لی برای داستان حقوقی «ردیف درختان افرا» در سال 2014
  • قرار گرفتن هفت عنوان از کتاب‌های او در فهرست پرفروش‌ترین رمان‌های سال انتشار خود
  • جایزه‌ی نویسنده‌ی برجسته‌ی پگی وی هلمریچ (Peggy V. Helmerich) در سال 2005 ( این جایزه هر ساله توسط کتابخانه‌ی تولسا تراست (Tulsa Trust) ارائه می‌شود)

در بخشی از کتاب شرکت می‌خوانیم

تخت آپارتمان هنوز مرتب نشده و ملافه‌های ارزان‌قیمت آن، تا حدودی روی زمین کشیده شده بود. ظاهراً تمی زیاد اهل کار کردن در خانه نبود و کدبانوی خوبی به شمار نمی‌آمد. میچ نگاهی به تخت‌خواب موقت آن خانه انداخت و به فکر ابی افتاد. فقط پنج شب پیش دقیقاً روی همین تخت درکنار همسرش غنوده بود... شکر خدا که ابی الان در هواپیما بود؛ تنهای تنها.

او در اتاق خواب، روی جعبۀ مقوایی دوربین فیلمبرداری «سونی» باز نشده‌اش نشست و در برابر آن همه اوراق و مدارک به شگفتی و تحسین افتاد. در آن سوی اتاق، تمی تعدادی ستون‌های کامل کاغذی درست کرده بود. او با زحمت و کوشش فراوان آن اسناد را به دو قسمت تقسیم کرده بود: اسناد مربوط به بانک‌های کی‌من و اسناد مربوط به شرکت‌های کی‌من. در بالای هریک از آن ستون‌ها نیز یک دفتر یادداشت زردرنگ وجود داشت که اسم هر شرکت، صفحۀ هر سند، تاریخ جمع‌آوری آن‌ها و خلاصه هر نوع اطلاعات لازم برای آن‌ها که میچ بتواند به سهولت به کار اصلیش بپردازد، در آن‌ها نوشته شده بود.

یادداشت‌های تمی به قدری مرتب و روشن بود که حتی تارنس نیز می‌توانست با کمک گرفتن از آن‌ها به دنبال کردن متن پرونده‌ها بپردازد. هیئت قضات دادگاه می‌توانست با کمک این اسناد، جرم همه اعضای شرکت و دست اندرکاران آن را ثابت کند. به طورحتم دادستان عالی کشوری از خبرنگاران جراید درخواست می‌کرد از آن مدارک دیدن کنند و آن‌گاه هیئت منصفه به استناد آن‌ها افراد سرشناس و پرنفوذی را در چنگال عدالت گرفتار می‌ساخت.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شرکت
نویسنده
مترجمفریده مهدوی دامغانی
ناشر چاپینشر البرز
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات639
زبانفارسی
شابک978-964-442-059-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شرکت

سعیده فاطمی
۱۴۰۲/۸/۱
کتاب خوبیه کلا داستان‌های گریشام درباره حقوق وکالته اگه به این سبک داستان‌ها علاقه دارید حتما پیشنهاد میدم بخونید
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب شرکت

برای دریافت کتاب شرکت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.