معرفی و دانلود کتاب سه‌گانه تسخیرگر 1: برزخ گم شدگان

عکس جلد کتاب سه‌گانه تسخیرگر 1: برزخ گم شدگان
قیمت:
۷۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سه‌گانه تسخیرگر 1: برزخ گم شدگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سه‌گانه تسخیرگر 1: برزخ گم شدگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سه‌گانه تسخیرگر 1: برزخ گم شدگان

کتاب سه‌گانه تسخیرگر 1: برزخ گم شدگان، نوشته‌ی نیل شوسترمن، اولین قسمت از سه‌گانه‌ی جذاب تسخیرگر است. این کتاب که در زمان انتشار، از سوی School Library Journal به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌های سال انتخاب شده بود، ماجراهای نیک و اَلی را روایت می‌کند که پس از کشته‌شدن در یک تصادف رانندگی، خود را در جهانی به نام برزخ گم‌شدگان می‌یابند و تلاش می‌کنند راز این جهان مرموز و خطرناک را کشف کنند.

درباره‌ی کتاب سه‌گانه تسخیرگر 1: برزخ گم شدگان

نیل شوسترمن (Neal Shusterman)، یکی از موفق‌ترین نویسندگان ادبیات علمی-تخیلی سال‌های اخیر آمریکا به‌شمار می‌رود که جوایز متعددی را برای نوشتن داستان‌هایش برده و طرفداران زیادی بین خوانندگان علاقه‌مند به ادبیات علمی-تخیلی پیدا کرده است. او در سه‌گانه‌ی تسخیرگر (Skinjacker Trilogy)، جهانی به نام برزخ گم‌شدگان (Everlost) را توصیف می‌کند که ارواح کودکان، پس از مرگ به آن می‌روند. البته در این جهان، ارواح خود را «نورانی» می‌خوانند و کسی خوشش نمی‌آید به او «روح» بگویند.

در بخش اول کتاب سه‌گانه تسخیرگر 1: برزخ گم شدگان، ماشین الی و نیک با هم تصادف می‌کند و این دو کشته می‌شوند. الی که دختری 15 ساله است، قبل از اینکه با ماشین خانواده‌ی نیک تصادف کند، برای مرتب کردن بلوزش، کمربند ایمنی‌اش را باز می‌کند. نیک هم که با خانواده‌اش از مراسم عروسی پسرعمویش به خانه باز می‌گشتند، در وسط صندلی عقب نشسته بود و کمربند ایمنی نداشت. هر دو پس از تصادف، ناگهان خود را در تونلی تاریک می‌بینند که در انتهایش نوری می‌درخشد. اما قبل از اینکه به نور برسند، از مسیر منحرف می‌شوند و با شدت به زمین برخورد می‌کنند.

در ادامه‌ی رمان سه‌گانه تسخیرگر 1: برزخ گم شدگان، الی و نیک خود را در جهانی به نام برزخ گم‌شدگان می‌یابند. آن‌ها متوجه می‌شوند، تمامی ویژگی‌های ظاهری قبل از مرگ خود را دارند و نیک حتی روی صورتش لکه‌ای شکلات دارد که در ماشین و قبل از تصادف آن را خورده بود. جست‌وجوهای الی و نیک در برزخ گم‌شدگان، آن‌ها را به پسر 11 ساله‌ای به نام لیف می‌رساند که مثل خودشان یک نورانی‌ست و آن‌ها را از هیولایی به نام مک‌گیل می‌ترساند. مک‌گیل، هیولایی‌ست که می‌خواهد اهالی برزخ گم‌شدگان را تا آخر زمان عذاب دهد و همه از او می‌ترسند.

معرفی و دانلود کتاب سه‌گانه تسخیرگر 1: برزخ گم شدگان

اصلی‌ترین نقطه‌قوت کتاب سه‌گانه تسخیرگر 1: برزخ گم شدگان را می‌توان در جهان‌سازی نیل شوسترمن دانست. این نویسنده، که پیش از این نیز در داستان‌های علمی-تخیلی خود، جهان‌هایی خیالین را تصویر و ترسیم کرده بود، در این کتاب نیز، برزخ گم‌شدگان را با دقت و ظرافتی ویژه به تصویر می‌کشد. برزخ گم‌شدگان تنها یک جهانِ پس از مرگ ساده نیست که در بسیاری از داستان‌های فانتزی و تخیلی مشابه‌اش را دیده باشیم. این جهان، قوانین و ویژگی‌های خاص خودش را دارد که باعث شده برای خواننده، در عین جذابیت، مرموز و جادویی نیز باشد.

کتاب سه‌گانه تسخیرگر 1: برزخ گم شدگان، توسط پگاه خدادی ترجمه شده و انتشارات پرتقال آن را منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی تسخیرگر

نویسنده‌ی آمریکایی، نیل شوسترمن در سه‌گانه‌ی تسخیرگر، جهانی به نام برزخ گم‌شدگان را به تصویر می‌کشد که پر است از چیزها و مکان‌هایی که دیگر وجود ندارند. برزخ گم‌شدگان، جهانی‌ست که ارواح کودکانی که پس از مرگ نتوانسته‌اند به عالم پس از مرگ بروند، در آن گرفتار شده‌اند. این ارواح که نورانی‌ها نامیده می‌شوند، اگر به‌مدت زیادی در یک جا بمانند، در زمین فرو خواهند رفت و به همین علت همیشه باید در حرکت باشند. دلیل اینکه آن‌ها نورانی نامیده می‌شوند این است که همه‌ی این ارواح، از خود نوری را ساطع می‌کنند که مطابق با احساسات و افکارشان رنگ‌های متعدد و متفاوتی را به خود می‌گیرد.

سه‌گانه‌ی تسخیرگر، به‌علت جهان‌سازی قدرتمند و شخصیت‌های داستانی جذابش مورد تحسین بسیاری از منتقدین قرار گرفته است و جلد اول این سه‌گانه، توسط School Library Journal به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌های سال انتخاب شد.

جوایز و افتخارات کتاب سه‌گانه تسخیرگر 1: برزخ گم شدگان

  • انتخاب‌شده توسط School Library Journal به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌های سال در سال 2008
  • انتخاب‌شده توسط کتابخانه‌ی عمومی نیویورک به‌عنوان یکی از بهترین کتاب‌های نوجوان در سال 2008
  • منتخب انجمن کتابخانه‌های آمریکا در سال 2009
  • نامزد دریافت جایزه‌ی Garden State در بخش کتاب‌های نوجوان در سال 2009
  • نامزد دریافت جایزه‌ی ادبی انجمن قلم آمریکا در سال 2007

نکوداشت‌های کتاب سه‌گانه تسخیرگر 1: برزخ گم شدگان

  • نیل شوسترمن در این کتاب، به‌زیبایی پیچیدگی‌های جهان خیالین که برای داستانش ایجاد کرده را نشان می‌دهد و یک ماجراجویی جذاب و به‌یادماندنی را در برابر خواننده می‌گذارد. (The Bulletin of the Center for Children's Books)
  • یک ماجراجویی بسیار سرگرم‌کننده، پر از هیولاها، کشتی‌های هوایی و اسب‌های شناگر. (School Library Journal)
  • سفری عجیب و متفاوت به جهان پس از مرگ. (Booklist)
  • کتاب سه‌گانه تسخیرگر 1: برزخ گم شدگان بسیار مبتکرانه است و یک زیبایی جادویی دارد. (اورسن اسکات کارد، نویسنده‌ی کتاب پرفروش «بازی اِندِر»)

کتاب سه‌گانه تسخیرگر 1: برزخ گم شدگان برای چه کسانی مناسب است؟

مخاطبین اصلی کتاب سه‌گانه تسخیرگر 1: برزخ گم شدگان، نوجوانی هستند که به داستان‌های علمی-تخیلی علاقه دارند و از خواندن داستان‌هایی که در جهان‌های فانتزیِ خاصِ خود روایت می‌شوند، لذت می‌برند.

در بخشی از کتاب سه‌گانه تسخیرگر 1: برزخ گم شدگان می‌خوانیم

خیلی وقت می‌شد که پسر به جاده نرفته بود. چه فایده‌ای داشت؟ ماشین‌ها همیشه می‌رفتند و می‌آمدند، می‌رفتند و می‌آمدند و هیچ‌وقت هم نه از سرعتشان کم می‌کردند، نه متوقف می‌شدند. برای او فرقی نمی‌کرد که چه کسانی در مسیر رفتن به جا‌های دیگر از کنار جنگل او می‌گذشتند. آن‌ها که به او اهمیتی نمی‌دادند، پس چرا باید به آن‌ها اهمیت می‌داد؟

وقتی صدای تصادف را شنید، سرگرم یکی از آن بازی‌های محبوبش بود، پریدن از شاخه‌ی درختی به شاخه‌ی دیگر در ارتفاعی بسیار بالا‌تر از سطح زمین. صدای برخورد اتومبیل‌ها به همدیگر آن‌قدر بلند بود که باعث شد حواس پسر پرت شود و نتواند فاصله‌اش با شاخه‌ی بعدی را به‌درستی محاسبه کند؛ درنتیجه به آن نرسید. همچنان‌که از بالای درخت به پایین پرتاب شد، مانند توپی که به موانع بخورد، همین‌طور به یک شاخه و بعد به شاخه‌ی دیگر خورد و به‌سمت زمین آمد. هیچ‌کدام از این ضربه‌ها درد نداشت. درواقع پسر خنده‌اش گرفت و آن‌قدر خندید که از روی همه‌ی شاخه‌ها افتاد پایین و پس از سقوطی طولانی به زمین خورد.

فرودش آن‌قدر محکم بود که در هر موقعیت دیگری او را به کشتن می‌داد، اما در وضع فعلی فقط راه سریع‌تری بود که خودش را به سطح زمین جنگل برساند.

از جا بلند شد و خود را جمع‌و‌جور کرد. به همین زودی بالای جاده همهمه شده بود. صدای ساییده شدن چرخ اتومبیل‌ها را می‌شنید که یک‌دفعه روی آسفالت ترمز می‌کردند و صدای مردمی که فریاد می‌زدند.

پسر از سربالایی صخره‌ای سنگی که به‌سمت جاده می‌رفت، به‌سوی صدا‌ها حرکت کرد. این اولین بار نبود که توی آن اتوبان تصادف وحشتناکی می‌شد؛ دست‌کم سالی دو سه بار از این اتفاق‌ها می‌افتاد. مدت‌ها پیش یک ماشین حتی از جاده خارج شد و بعد از اینکه مانند پرنده‌ای در آسمان پرواز کرد، با شدت توی جنگل فرود آمد. کسی داخل آن نبود. اتومبیل حتماً سرنشینانی داشت، ولی آن‌ها، قبل از اینکه آن پسر خود را به صحنه برساند، گذر کرده بودند.

این‌یکی صحنه‌ی تصادف هم بد بود. بدتر از بد، افتضاح بود. چندین آمبولانس و ماشین آتش‌نشانی و جرثقیل آمده بودند. وقتی همه‌ی این‌ها جاده را خالی کردند، هوا دیگر تاریک شده بود. خیلی زود چیزی نماند جز تکه‌های آهن‌پاره و خرده‌شیشه که کف اتوبان ریخته بودند. پسر اخم کرد. این آدم‌ها هم از آنجا گذر کرده بودند.

پسر نا‌امید و کمی خشمگین از شیب صخره به‌سوی جنگل بازگشت.

اصلاً چه اهمیتی داشت؟ اگر کس دیگری نمی‌آمد، چه می‌شد؟ این جنگل او بود. او همان‌جا به بازی‌هایش ادامه می‌داد؛ فردا، روز بعد و روز‌های دیگر، آن‌قدر که خود اتوبان ناپدید شود.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول
1: به‌سوی نور
2: ورود به برزخ گم‌شدگان
3: لیف بی‌رؤیا
4: سکه‌ی ایستاده بر لبه
5: دوستان رده‌بالا
6: جست‌وجوگران
بخش دوم: مری، ملکه‌ی دماغو‌ها
7: مکان‌های ابدی
8: واقعیت غالب
9: چرخه‌ی بی‌پایان
10: در آسانسور، به‌سمت پایین
11: هانتر
12: یاد گرفتن سواری
13: زمان در بطری
14: پسران آلتِر
بخش سوم: مک‌گیل
15: کشتی گوگرد
16: عبور خطرناک
17: تالار وارونگان
18: تسخیرگری برای احمق‌ها
19: بیسکویت‌های چینی شیطانی مرگ‌بار
20: روزی که مک‌گیل وارونه شد
21: تار عنکبوت جنون‌آمیز
22: عضو شورا
23: فال تکان‌دهنده
بخش چهارم: هزار روح
24: سفر نیک
25: پل‌های شکست
26: آه، انسانیت
27: روز ارواح در‌گذشته
28: تسخیر‌گر
29: زندگی پس از مرگ
30: رفتن از برزخ گم‌شدگان
سخن آخر: جادوگر آسمان‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سه‌گانه تسخیرگر 1: برزخ گم شدگان
نویسنده
مترجمپگاه خدادی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات328
زبانفارسی
شابک978-622-274-239-3
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سه‌گانه تسخیرگر 1: برزخ گم شدگان

برای دریافت کتاب سه‌گانه تسخیرگر 1: برزخ گم شدگان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.