معرفی و دانلود کتاب خشکسالی

عکس جلد کتاب خشکسالی
قیمت:
۵۷۶۰۰ 28800 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب خشکسالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خشکسالی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خشکسالی

روایتی آخرالزمانی با موضوع بحران‌های زیست‌محیطی؛ کتاب خشکسالی، نوشته‌ی نیل شوسترمن و جرود شوسترمن، داستانی علمی - تخیلی است که وقایع آن در آینده‌ای نه‌چندان دور رخ می‌دهد: زمانی که زمین، به سبب بحران کمبود آب، به ویرانه‌ای عظیم بدل شده، و جامعه‌ی انسانی، در پی این بحران بزرگ، در آستانه‌ی فروپاشی قرار گرفته است. گفتنی است که رمان خشکسالی، پس از انتشار در سال 2018، موفق به دریافت جایزه‌ی معتبرِ Westchester Fiction شد.

درباره کتاب خشکسالی

در رمان خشکسالی (Dry)، اثر شگفت‌انگیز و تحسین‌شده‌ی نیل شوسترمن و جرود شوسترمن، مخاطب داستانی خواهید بود که مطابق تعاریف رایج، در رده‌ی آثار علمی - تخیلی یا آخرالزمانی قرار می‌گیرد. از این دو اصطلاح برای اشاره به روایت‌هایی استفاده می‌شود که از حیث زمانی، اغلب در آینده‌ای دور رخ می‌دهند، و از حیث موضوعی، معمولاً حول محور بحرانی بزرگ و غیرطبیعی می‌گردند. رمان خشکسالی هر دو این ویژگی‌ها را دارد. با این حال، این داستان، از این جهت که به تهدیدی ملموس، کمابیش حاضر، و کاملاً قابل پیشبینی می‌پردازد، با نمونه‌های دیگرِ ژانری که به آن تعلق دارد، متفاوت است. این تهدید همانا تهدیدِ خشکسالی قریب‌الوقوع در سطح جهانی‌ست.

حوادث کتاب خشکسالی در ایالت کالیفرنیای آمریکا و حول محور گروهی از نوجوانان رخ می‌دهد. اصل ماجرا، به طور خلاصه از این قرار است: جهان به طور فزاینده‌ و غیرقابل اجتنابی با بحران کمبود آب مواجه شده است. در این بین وضعیت ایالت کالیفرنیا، به سبب شرایط اقلیمی خاص آن، بغرنج‌تر از اغلب دیگر نقاط دنیاست. در این ناحیه بی‌آبی به اوجی بی‌رحمانه رسیده؛ به نحوی که عملاً بقای فردفردِ ساکنان این ایالت در معرض تهدید قرار گرفته است. همپای بحران بی‌آبی، چنان‌که می‌توان حدس زد، نرخ جنایت، دستبرد، مهاجرت جمعی و... نیز، با افزایشی سرسام‌آور روبه‌رو شده. در این شرایط است که با ماجراهای قهرمان داستان پیش می‌رویم. این قهرمان کوچک، الیسا نام دارد؛ دختری نوجوان که پس از مفقود شدنِ مادر و پدر خود (که به امید یافتن آب فرزندان خویش را ترک گفته‌اند)، با برادر کوچک‌ترش تنها می‌ماند. اینجاست که الیسا تن به عملی پرخطر و قهرمانانه می‌دهد. او، دست‌دردست برادر خویش، و به همراهی شماری چند از نوجوانانِ دیگری که در وضعیتی به بغرنجیِ وضعیت خود او به سر می‌برند، برای جست‌وجوی آب سفری پرماجرا و حادثه‌خیز را آغاز می‌کند. اما ضمن در نظر داشتن اولویت خود، که یافتن آب است، در سر نقشه‌ای نیز برای پیدا کردن نشانی از والدینِ گم‌شده‌اش می‌کشد...

کتاب خشکسالی را به اعتبار سنِ شخصیت‌های اصلی داستان، ذیل دسته‌ی ادبیات نوجوان تقسیم‌بندی می‌کنند. با این حال، این رمان از بسیاری جهات، برای خوانندگان بزرگسال نیز واجد جذابیت است. خصوصاً که در آن، در باب فجایع زیست‌محیطیِ مهم و خطیری بحث شده که به گواه اغلب کارشناسان، به زودی سر خواهند رسید. ضمن این‌که جرود و نیل شوسترمن در کتاب خشکسالی، از خلال روایتِ داستانی پرکشش و تب‌آلود، پرسش‌های اخلاقی - فلسفیِ بس تأمل‌برانگیز و دشواری در باب رفتار انسانی در شرایط بحرانی مطرح نموده‌اند. پس از این جهت نیز، اثر ایشان فراتر از یک رمانِ صرفاً سرگرم‌کننده‌ی نوجوان است.

کتاب خشکسالی تحت عنوان «بی‌آبی» نیز به زبان فارسی ترجمه شده. ترجمه‌ای که هم‌اینک در دستان شماست، به همت آرزو مقدس فراهم آمده است.

افتخارات کتاب خشکسالی

- برنده‌ی جایزه‌ی Bank Street Best Children's Book of the Year
- نامزد دریافت جایزه‌ی North Carolina Young Adult Book
- نامزد دریافت جایزه‌ی Rhode Island Teen Book
- برنده‌ی جایزه‌ی Intermediate Sequoyah Book
- نامزد دریافت جایزه‌ی Iowa High School Book
- نامزد دریافت جایزه‌ی Gateway Readers
- برنده‌ی جایزه‌ی Westchester Fiction
- نامزد دریافت جایزه‌ی Golden Sower
و...

نکوداشت‌های کتاب خشکسالی

- تریلری جذاب و گیرا. (New York Times)
- وقایع کتاب خشکسالی به طرز نگران‌کننده‌ای به آینده‌ای که در پیش داریم شبیه است! (Kirkus Reviews)
- یأس ملموسی که در سراسر کتاب خشکسالی موج می‌زند، حقیقتی را در خود نهفته دارد. (Publishers Weekly)
- شوسترمن‌ها در کتاب خشکسالی خوانندگان خود را به چالشی اساسی فرا می‌خوانند. (School Library Journal)

کتاب خشکسالی مناسب چه کسانی است؟

نوجوانانِ رمان‌خوان و دوست‌داران داستان‌های علمی - تخیلی و آخرالزمانی، دو گروه از مخاطبین اصلی کتاب خشکسالی از نیل شوسترمن و جرود شوسترمن‌اند.

با نویسندگان کتاب خشکسالی بیشتر آشنا شویم

نیل شوسترمن (Neal Shusterman)، داستان‌نویسِ پرفروش نیویورک تایمز، متولد سال 1962 و اهل کشور آمریکاست. این نویسنده‌ی پرافتخار با داستان‌های تریلری شناخته می‌شود که عمدتاً برای مخاطبین نوجوان به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند. نیل شوسترمن تاکنون افتخارات مهمی را از آن خود نموده، که از میان مهم‌ترینِ آن‌ها، می‌توان به توفیقش در دریافت جایزه‌ی کتاب ملی برای ادبیات جوانان و جایزه‌ی بادبادک طلایی (Golden Kite) اشاره کرد. جرود شوسترمن (Jarrod Shusterman)، برادر نیل، نیز همچون او نویسنده‌ای پرافتخار و شناخته‌شده است.

از میان آثار شوسترمن‌ها می‌توان به عناوینی چون «خشکسالی»، «داس مرگ»، «ابرِ تندر»، «بی‌روح»، «ناکامل» و «گسسته» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب خشکسالی می‌خوانیم

اگر کسی بخواهد موفق شود، باید طرز فکر بسیار خاصی داشته باشد. شاید بهترین کمپانی نساجی جهان را داشته باشید، یک سیستم پیشرانه‌ی جدید برای ناسا طراحی کنید، حتی مونالیزای ثانی را بکشید و ممکن است وقتی به اینجا می‌رسید پولدار باشید، اما هنوز یک مهارت مهم باقی مانده تا ثروتمند به شمار بیایید.

برای اینکه ثروتمند بودن نوعی طرز فکر است.

یا همان‌طور که راهنمای من، معاون مدیر مِتزِر همیشه می‌گوید: «پولدار یک صفت است و ثروت نوعی فعل.» البته در‌واقع اسم است، اما خب، این یک بحث جانبی است.

ثروت حقیقی فقط زمانی به دست می‌آید که خودتان را به سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی عادت داده باشید که درآمدزایی‌شان برای پوشش دادن مخارجتان کافی باشد. در حال حاضر مخارج من بسیار اندک است و تجارتِ آب‌رسانی‌ام راه افتاده، از سقف بیرون زده و به سوی استراتوسفر پرتاب شده.

من و پدر و مادرم در یک شهرک اختصاصی به اسم داو کَنیون زندگی می‌کنیم. وقتی در منطقه‌ی متوسط رو به بالای اورنج کانتی و مخصوصاً در یکی از کَنیون‌ها زندگی می‌کنید، ارتفاع مهم‌ترین چیز است. برای همین است که مامان و بابای من در خانه‌ای نزدیک قله‌ی تپه سرمایه‌گذاری کردند. یکی از بزرگ‌ترین خانه‌های شهرک است که نمایی سیصدوشصت‌درجه دارد و به زمین گلف و همه‌ی خانه‌های دیگر در منطقه‌مان مُشرف است. هفته‌ی پیش پدر و مادرم به تعطیلات رفتند و به همین دلیل هم من، حتی در این دوران سخت، به‌تنهایی از خانه مراقبت می‌کنم.

بحران لوله‌های خالی نه‌تنها موجب رشد شخصیت من شده، بلکه یک موقعیت آموزشی بی‌نظیر در تجارت و بازرگانی را هم در اختیارم گذاشته. مدتی پیش، پدرم مادرم را تشویق کرد که برای خودش تجارتی راه بیندازد. در عوض، مادرم به تشویق یکی از دوستانش شصت بسته آگوا ویوا خرید. این یکی از آن شرکت‌های هرمی است که پول گزافی می‌پردازید و 720 بطری آب معدنیِ قلیایی با عصاره‌ی گوجی‌بِری می‌خرید و بعد هم شش ماه آن‌ها را توی اتاق مهمان انبار می‌کنید، چون هیچ‌کس نمی‌خواهد آب معدنی قلیایی با عصاره‌ی گوجی‌بِری بخرد. اما حالا که ارزش آب چندین و چند برابر شده، من حسابی روی آگوا ویواها سود کرده‌ام.

فهرست مطالب کتاب

بخش یک: لوله‌های خالی
بخش دو: سه روز تا حیوان شدن
بخش سه: شکاف بزرگ
بخش چهار: فرارگاه
بخش پنج: باران آتش و سنگ
بخش شش: روال عادیِ تازه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خشکسالی
نویسنده،
مترجمآرزو مقدس
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات416
زبانفارسی
شابک978-600-462-669-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۵۷۶۰۰ 28800 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب خشکسالی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب خشکسالی

برای دریافت کتاب خشکسالی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.