معرفی و دانلود کتاب پژواک

عکس جلد کتاب پژواک
قیمت:
۱۱۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پژواک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پژواک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پژواک

دنیای آینده قرار است چه شکلی باشد؟ چطور می‌توان این دنیای نیامده را متصور شد و آن را خیال کرد؟ کتاب پژواک سومین جلد از مجموعه‌ی داس مرگ نوشته‌ی نیل شوسترمن که جایزه‌ی کتاب ملی آمریکا را نیز از آن خود کرده، روایتگر جهانی خیالی است که پس از قرن‌ها فرا می‌رسد. اثر نامبرده ادامه‌ی ماجراهای دو جلد قبلی است؛ همان‌قدر جذاب و کنجکاوی‌برانگیز! گفتنی‌ست این اثر خواندنی جوایز فراوانی را برای نویسنده‌اش به ارمغان آورده است.

درباره‌ی کتاب پژواک

چه چیز می‌تواند سد راه گدارد و مانع از رفتارهای او شود؟ اگر دو جلد قبلی را خوانده باشید، حتماً این سوال‌ برایتان پیش خواهد آمد. اما واقعاً چه چیزی در انتظار آینده‌ی زمین است؟ قرار است ادامه‌ی ماجرا چطور پیش برود و ما شاهد چه ماجراهای غیرقابل‌پیش‌بینی‌ای باشیم؟

سه سال از ماجرای کتاب‌ قبلی گذشته است. در دو مجلد قبلی خواندیم که در دنیای به‌تصویرکشیده‌شده در کتاب پژواک (The Toll) هیچ خبری از تلخی و رنج‌های معمول زندگی مانند جنگ و فقر و بدبختی نیست. انسان‌ها توانسته‌‌اند بر همه‌ی این‌ها پیروز شوند و سلطه‌ی برتر دنیا به حساب بیایند. در این دنیای تازه‌ی بدون رنج، حتی مرگی هم در کار نیست و همگی در جاودانی به ‌سر می‌برند. اما در این بین، فقط داس‌ها هستند که قدرت نابودی و گرفتن جان بقیه را دارند تا بتوانند دنیا را به تعادلی برسانند.

درکتاب پژواک نوشته‌ی نیل شوسترمن می‌فهمیم که از سیترا و روئن که به عنوان کارآموز یک داس انتخاب شده‌اند، هیچ خبری نیست؛ چراکه آن‌ها ناپدید شده‌اند و دلیل همین ناپدیدی یکی از رازهای سربه‌مهر داستان است. جهان در سکوت و لرزشی مهیب فرو رفته است. آیا کسی باقی مانده است که جرئت و جسارت این را داشته باشد که همچون سدی بتواند مانع از گدارد شود؟

نیل شوسترمن (Neal Shusterman) در کتاب پژواک که آرزو مقدس آن را به فارسی ترجمه کرده است، بنا دارد به این سوال جواب دهد و ادامه‌ی قصه‌ و ماجراهای پرکشش دو جلد قبل را روایت کند. کتاب پژواک و دو جلد قبلی این مجموعه را انتشارات پرتقال در دسته‌بندی کتاب‌های علمی-تخیلی برای نوجوانان منتشر کرده است.

درنهایت این که اگر دو جلد قبلی از مجموعه‌ی داس مرگ را خوانده‌اید، آب دست‌تان است بگذارید زمین و آماده‌ی خواندن سومین یا آخرین جلد از این مجموعه شوید.

درباره‌ی مجموعه‌ی داس مرگ

مجموعه‌ی کتاب داس مرگ (Arc of a Scythe) که سه جلد آن توسط انتشارات پرتقال منتشر شده، مجموعه‌ای هیجان‌انگیز است که در قفسه‌ی کتاب‌های علمی و تخیلی و حتی وحشت جای می‌گیرد. این مجموعه که جدیدترین اثر نیل شوسترمن است، روایت دو شخصیت اصلی با نام‌های سیترا و روئن است که پا در راهی پرفرازونشیب می‌گذارند تا دست‌آخر به این آگاهی برسند که داشتن دنیایی خالی از رنج و بدون هیچ کاستی و عیبی، مستلزم پرداختن بهای بسیار است. این مجموعه داستان آینده است و روایتگر مرگ و زندگی، تلاش و فداکاری‌هایی‌ست که لازمه‌ی زندگی درست است. کتاب پژواک سومین جلد از این مجموعه‌ی خوش‌خوان و جذاب است.

آگاهی از افتخارات و جوایز یک اثر از دلایلی است که می‌تواند ما را به خواندن آن مشتاق‌تر کند. این مجموعه در سرتاسر جهان مورد استقبال قرار گرفت و به زبان‌های مختلفی هم ترجمه شد. از افتخارات سه‌گانه‌ی داسِ مرگ می‌توان به «پرفروش‌ترین و موردانتظارترین کتاب نیویورک تایمز» اشاره کرد. هرکدام از افتخارات این مجموعه در نوع خود، بزرگ و ارزشمند هستند.

جوایز و افتخارات کتاب پژواک

  • برنده‌ی جایزه‌ی مایکل ال. پرینتز
  • برنده‌ی جایزه‌ى کتاب ملى آمریکا
  • در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌ تایمز
  • نامزد بهترین رمان علمی - تخیلی نوجوانان از سوی کاربران گودریدز در سال 2017

نکوداشت‌‌های کتاب پژواک

  • اثری «درخشان»... (Publishers Weekly)
  • یک پایان خیره‌کننده و کاملاً رضایت‌بخش. (BCCB)
  • پایانی گیرا بر این مجموعه. به شدت توصیه می شود. (School Library Journal)

خواندن کتاب پژواک برای چه کسانی مناسب است؟

اگر مشتاق خواندن کتاب‌هایی با ژانر علمی تخیلی که روایتگر آینده باشند هستید، مجموعه‌ی داس مرگ و در نهایت کتاب پژواک را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شک نداریم که از خواندن این مجموعه‌ی پرحادثه به‌خصوص جلد آخر آن، یعنی کتاب پژواک لذت خواهید برد.

نیل شوسترمن را بیشتر بشناسیم

نیل شوسترمن با خلق سه‌گانه‌ی داس مرگ توانست در دنیای ادبیات کودک و نوجوان به‌ویژه ژانر علمی- تخیلی بدرخشد. او زاده‌ی بروکلین آمریکاست و در همین کشور نیز روزگار می‌گذارند. دوره‌ی کودکی و نوجوانی این نویسنده‌ی پرآوازه به خواندن کتاب گذشت و همین علاقه نیز بعدها او را به دنیای نویسندگی کشاند.

از او تا‌به‌حال کتاب‌های متفاوت و متنوعی به فارسی منتشر شده است. از میان آثار شوسترمن‌ می‌توان به عناوینی چون «خشکسالی»، «داس مرگ»، «ابرِ تندر»، «بی‌روح»، «ناکامل» و «گسسته» اشاره کرد.

او یکی از پرافتخارترین نویسندگان حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان محسوب می‌شود که برخی از جوایز و افتخارات او عبارت‌اند از:

  • جایزه‌ی کتاب مجلات بوستون گلوب - هورن
  • جایزه‌ی خوانندگان جوان کالیفرنیا برای کتاب «شوا اینجا بود»
  • جایزه‌ی ملی کتاب ادبیات جوانان برای کتاب «چلنجر دیپ»

در بخشی از کتاب پژواک می‌خوانیم

تمام هفته‌ی اول عملیات بازیابی مانا به نقشه‌برداری از محل لاشه و منطقه‌ی گسترده‌ای گذشت که آوار به‌جامانده در آن پراکنده شده بود.

ناخدا سوبرانیس تصویر هولوگرامی را ظاهر کرد و به داس پوزوئلو گفت: «این چیزیه که تا اینجا فهمیدیم. جزیره‌ی قلب مانا درست کنار یه رشته‌کوه زیردریایی غرق شد. وقتی در حال پایین رفتن بود، به یکی از قله‌ها برخورد کرد و به سه قسمت تبدیل شد.» جریکو تصویر را چرخاند. «دوتا از تکه‌های جزیره در این منطقه‌ی هموار در شرق کوه فرود اومدن و سومی توی گودالی در غربش افتاد. همه‌ی این‌ها هم در منطقه‌ای به قطر بیست‌وپنج مایل دریایی پراکنده شده.»

پوزوئلو پرسید: «چقدر مونده تا بتونیم تکه‌هاش رو از آب خارج کنیم؟»

جریکو جواب داد: «خیلی چیزها هست که باید کشف و ثبت بشه. شاید یه ماه طول بکشه تا بتونیم شروع کنیم. اما یه عملیات بازیابی درست‌وحسابی ممکنه سال‌ها یا حتی چندین دهه طول بکشه.»

پوزوئلو به تصویر لاشه نگاه کرد. شاید داشت به آنچه از منظره‌ی افقش باقی مانده بود نگاه می‌کرد و دنبال سازه‌ای مشهور و آشنا می‌گشت. سپس خودش دست‌به‌کار شد و نقشه را چرخاند. به تکه‌ای که در اعماق گودال افتاده بود اشاره کرد. «این بخش از نقشه ناقص به نظر می‌رسه. دلیلش چیه؟»

«عمق زیاد. سطح ناهموارِ منطقه کار رو دشوار می‌کنه؛ اما بعداً می‌تونیم بهش بپردازیم. فعلاً می‌تونیم کار رو با منطقه‌ای که ویرانه‌ها توش پراکنده شده‌ان و قسمت‌هایی که روی منطقه‌ی هموار جا گرفته‌ان شروع کنیم.»

پوزوئلو طوری دست تکان داد که انگار پشه‌ی مزاحمی را می‌راند. «نه، من به این قسمت توی گودال بیشتر علاقه دارم.»

جریکو لحظه‌ای با دقت به داس نگاه کرد. تا اینجای کار که کاملاً خوش‌برخورد و روراست بوده؛ شاید حالا به‌اندازه‌ای به هم اعتماد پیدا کرده باشند که بتواند از اطلاعاتی که پوزوئلو حاضر نیست با دیگران در میان بگذارد، خبردار شود.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول. جزیره‌ی گمشده و شهر زیر آب
1. خود را به جریان بسپار
2. دیر رسیدن به مهمانی
3. آغاز پرشور هفته
4. اشیای گران‌بها
5. دیگر به خدمات شما نیازی نیست
6. سرنوشت بانوی لا نیکای
7. چشم دریا
8. جزیره‌ی کارمندان بیکار
9. پیامدهای جانبی
10. رویارویی با خاموش شدن پرتو نور
11. هواپیمای عبوری
بخش دوم. آوا، پژواک و تندر
12. پل شکسته
13. کیفیت طنین صدا
14. قلعه‌ی سه مرد خردمند
15. من شما رو می‌شناسم؟
16. سقوط ناگزیر ما
17. فوگ در سُل دیِز (لا بِمُل)
18. داسی که شما خواسته‌اید
19. جزیره‌ی کوچک تنهایی
20. منطق پیچشی
21. شبیخون
22. شیرینی‌پز
23. شیوه‌ی خوشه‌چینی زاهد آوایی
بخش سوم. سال کبرا
24. ویرانه‌ی پر از موش
25. آفتاب و سایه
26. خزانه‌ی نفرت جهانیان
27. گنبد پرشکوه تنکامنین
28. نامدارِ بدنام
29. خرس بدیهی
30. قربانی سوخته
31. جبران مافات
بخش چهارم. تنها ابزاری که می‌توانیم به دست بگیریم
32. شالوده‌ی شوم
33. ناشکستنی
34. یک جای بهتر
35. مرثیه‌ای در ده بخش
36. خدمتگزار چه کسی هستید؟
37. اصلاً روز خوبی نیست
38. گردهمایی بزرگ قربانیانِ مرگ‌های رازآلود
39. هر چه آینه داشت باز هم کم بود
40. بستر ستارگان
41. اکتاوی بالا تر
بخش پنجم. انتقال
42. گهواره‌های تمدن
43. اخبار جهان
44. خشم، تنها احساس پایدار
45. پنجاه‌وسه‌ثانیه مانده به دمیدن آفتاب
46. رو به شرق، به‌سوی ناکجا
47. ابر پرسا
48. وقتی به آن گستره برسیم، از آن عبور خواهیم کرد
49. وظیفه‌ای خطیر
50. دوران چیزهای قابل‌لمس سر آمده
51. نابودی رؤیاها
52. نودوچهار ممیز هشت
53. راه رنج و رحمت
54. سال بی‌نام
درباره‌ی نویسنده
سپاسگزاری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پژواک
نویسنده
مترجمآرزو مقدس
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات644
زبانفارسی
شابک978-600-462-972-0
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پژواک

حانیه اسکویی
۱۴۰۱/۱۱/۲۹
جلد سوم از مجموعه داس مرگ هم مثل جلد اولش فوق العاده بود. البته کسانی مثل من ازش لذت کامل رو میبرن که به داستان‌های فانتزی و تکنولوژی علاقه‌مند باشن و پیشرفت تکنولوژی رو درک کرده باشن یعنی اگه اطلاعاتی از تکنولوژی نداشته باشید درک داستان سخت خواهد بود. داستان توی جلد دوم یکم افت داشت ولی توی این هم جلد بسیار هیجان انگیز بود ولی باز در پایان جالب تموم نشد انگاری نویسنده فقط میخواسته تموم بشه مثلا اگه قرار بوده فارادی راه حل داس‌ها رو پیدا کنه اصلا رفتن روئن و سیترا نباید اتفاق میوفتاد. و همچنین اصلا مشخص نشد مردمی که از گودارد عصبانی بودن چیشدن و چیکار کردن و آخر و عاقبت گودارد باید با هیجان تموم میشد نه اینکه مغزش جایگزین بشه. ولی باز هم با وجود پایان بدش من عاشق این مجموعه داستان‌ام واز خوندن تک تک جلد هاش لذت بردم.
محمدعلی احمدپور
۱۴۰۲/۱/۱۴
طبق نظراتی که به دو جلد قبلی دادم این کتاب نیز از آن‌ها مستثنی نیست...
چون واقعا فکر نمیکنم فقط من بوده باشم!!!
حتما خیلی از خوانندگان دیگر هم درباره اینکه نمیشد پایان داستان رو حدس زد با من هم نظرند!!!!
میشد بعضی از مواقع برای خودت پایان بسازی...
اما حدس زدن پایان اصلی تا تقریبا نصف بیشتر کتاب که گذشته نشده بود ممکن نبود.
واقعا دست نویسنده درد نکنه که چنین اثری از خودش باقی گذاشته...
S
۱۴۰۳/۱/۲۸
این کتاب جلد سوم (و آخرین جلد) داس مرگ هستش که مثل بقیه کتاب‌های این نویسنده عالیه این کتاب اوج‌گیری داس گدارد (کم و بیش دیوونه) رو نشون میده و اینکه ابر تندر چه پروژه و برنامه‌ای برای نجات مردم داره و اینکه اون نقشه‌ای که داس‌های نخستین برای براندازی و نجات دنیا از داس‌هایی مثل گدارد چی بود
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب پژواک

برای دریافت کتاب پژواک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.