معرفی و دانلود کتاب سه گینی: همراه با دو بررسی انتقادی

عکس جلد کتاب سه گینی: همراه با دو بررسی انتقادی
قیمت:
۶۳۰۰۰ ۳۱,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سه گینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سه گینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سه گینی: همراه با دو بررسی انتقادی

کتاب سه گینی مقاله‌ای بلند از ویرجینیا وولف، نویسنده‌ی شهیر انگلیسی‌زبان، است که در آن دیدگاه‌های مؤلف در باب شیوه‌های اجتناب از جنگ و دست یافتن به صلحی پایدار در سراسر جهان، شرح داده شده است.

درباره کتاب سه گینی

ویرجینیا وولف، نویسنده‌ی کتاب سه گینی (Three Guineas)، یکی از نام‌های بزرگ تاریخ ادبیات مدرن است. نوشته‌های داستانی او، هر روز که می‌گذرد، قدرتمندتر، ژرف‌تر و پرنفوذتر به نظر می‌رسند. گواه این مطلب آن است که با این‌که قریب به هفتاد سال از درگذشت ویرجینیا وولف می‌گذرد، اقبال به آثار او ذره‌ای کاستی نگرفته؛ بلکه برعکس، توجه عام و خاص به این آثار به مرور بیشتر و بیشتر شده است. این توجه، خصوصاً از دهه‌ی هفتاد بدین سو، عموماً تحت تأثیر رواج نظریات فمینیستی در ادبیات، فزونی یافته است. امروزه، کتاب‌های ویرجینیا وولف را از درخشان‌ترین نمونه‌های نوشتار زنانه تلقی می‌کنند. (اصطلاح نوشتار زنانه، نخستین بار توسط هلن سیکسو، نویسنده و ناقد ادبی اهل فرانسه، متداول گشت. این اصطلاح، توصیف‌گر آن دسته از متونی است که در آن‌ها، عناصر زنانه در بطن نوشتار حضوری پررنگ و آشکارا دارند.)

کتابی که پیش رو دارید، یکی از عناوین کمترخوانده‌شده‌ی ویرجینیا وولف است. سه گینی در اصل مقاله‌ای بلند است که اول‌بار به سال 1938 به انتشار رسید. وولف، ابتدا به ساکن قصد داشت که محتوای این مقاله را، در فرم رمان به خوانندگانش عرضه کند. اما به دلایل فنی و تکنیکی، از انجام این کار منصرف شد. با این همه، در رمانی با عنوان «سال‌ها» به بسیاری از مضامینی که در مقاله‌ی سه گینی مطرح ساخته، بازگشت.

ویرجینیا وولف در کتاب سه گینی، در مقام یک فعال اجتماعی ضدجنگ ظاهر شده است. برهه‌ای که این اثر در آن به نگارش درآمد، عصر فزونی یافتنِ گرایشات جنگ‌طلبانه در بریتانیا بود. در این ایام بود که وولف، در قامت روشنفکری تیزبین، به بررسی امیال جنگ‌طلبانه‌ی هم‌میهنان خویش همت گمارد، و میان این امیال و فرهنگِ مردسالارِ حاکم بر جوامع غربی، پیوندی آشکار یافت.

ویرجینیا وولف در کتاب سه گینی مختصات فرهنگی را آشکار ساخته که مدام در حال دمیدن در آتش جنگ‌افروزی است. فرهنگی که به زعم او، نیاز به اصلاحاتی جدی و اساسی دارد. اصلی‌ترینِ این اصلاحات، چنان‌که ویرجینیا وولف خاطرنشان می‌کند، بایست ناظر به حذف عناصر مردسالارانه از وجوه گوناگونِ فرهنگِ حاکم باشد.

کتاب سه گینی توسط منیژه نجم عراقی به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر چشمه در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است. در این اثر، علاوه بر متن مقاله‌ی وولف، مخاطب دو بررسی انتقادی در باب این مقاله نیز، خواهید بود.

نکوداشت‌های کتاب سه گینی

  • هدف ویرجینیا وولف صرفاً تحقق آزادی‌ها و برابری‌های جنسیتی و نژادی نیست. این خود تمدن بشری، در تمامیتِ آن است که دستمایه‌ی نقد او قرار گرفته است؛ تمدنی که می‌بایست بهتر و سالم‌تر از آنچه هست، باشد. (The New York Times)

  • اثری شوخ و در عین حال، عمیقاً جدی. اگر خود را فمینیست یا فعال ضدجنگ می‌دانید، مطالعه‌ی کتاب سه گینی را در اولویت قرار دهید. (The New Yorker)

کتاب سه گینی مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به مباحث فمینیستی و مخاطبین مقالاتی که در ضدیت با جنگ به نگارش درآمده‌اند، بیش از همه از مطالب کتاب سه گینی بهره خواهند گرفت.

با ویرجینیا وولف بیشتر آشنا شویم

ویرجینیا وولف (Virginia Woolf) نویسنده، فعال حقوق زنان و ناقد ادبی برجسته‌ی اهل انگلستان بود. وی به سال 1882 در منطقه‌ی کنزینگتون جنوبی (واقع در شهر لندن) دیده به جهان گشود. خانواده‌اش از اعیان انگستان بودند. آشنایی ویرجینیا با ادبیات و علوم انسانی، به لطف کتاب‌های پرشماری میسر شد که در کتابخانه‌ی پدری یافت می‌شد. وولف از سال 1897 تا 1901 به تحصیل در دپارتمان بانوان کینگز کالج لندن پرداخت، و این‌چنین، در بطن جنبش‌های ادبی و اجتماعی زمانه‌ی خویش قرار گرفت.

فعالیت ویرجینیا وولف در حیطه‌ی نویسندگی، از سال 1900 و بنا به تشویق‌های مکرر پدر آغاز شد. او در سال 1904، همراه خانواده به منطقه‌ی بلومزبری لندن عزیمت کرد و در آنجا حلقه‌ای ادبی موسوم به «گروه بلومزبری» تأسیس نمود. در 1912 با لئوناردو وولف پیمان ازدواج بست و اندکی بعد، به همت او بنگاهی انتشاراتی به نام «هوگارت» دایر نمود. اغلب کتاب‌های ادبی ویرجینا وولف، نخستین بار توسط همین انتشارات روانه‌ی بازار شدند.

ویرجینا وولف اغلب ایام عمر مشغول دست‌وپنجه نرم کردن با معضلات روانی، از جمله افسردگی، حمله‌های عصبی، اضطراب و وسواس فکری بود. مشکلاتی که بارها و بارها فکرِ اقدام به خودکشی را به ضمیر آشفته‌ی نویسنده القا نمودند. تا اینکه سرانجام، در تاریخ 28 مارس 1941، طی یک بحران روانی حاد، وولف با پر کردن جیب‌های لباس خویش از سنگ‌های سنگین، اقدام به غرق ساختن خود در رودخانه‌ی اوز کرد.

امروزه، عموم صاحب‌نظران ادبی بر این باورند که ویرجینیا وولف یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان انگلیسی‌زبان در نیمه‌ی نخست سده‌ی بیستم بوده است. در همین راستا، بسیاری مقام او را هم‌ردیف بزرگانی چون جیمز جویس و ویلیام فاکنر می‌دانند؛ نویسندگانی که هر یک به نوبه‌ی خود، سهمی مهم در رشد و اعتلای ادبیات مدرنیستی ایفا نموده‌اند.

در این‌که کدام‌یک از آثار ویرجینیا وولف بهترین ثمره‌ی نبوغ خلاقه‌ی اوست، اختلاف نظرهای بسیاری وجود دارد. برخی رمان خانم دلوی (منتشرشده به سال 1925) را شاهکار مسلم او تلقی می‌کنند، و برخی دیگر، رمان به سوی فانوس دریایی (منتشرشده به سال 1927) را. در این میان، بعضی - از جمله فرهاد غبرایی، مترجم فارسی آثار وولف- نیز، کتاب موج‌ها را که چاپ نخست آن به سال 1931 بازمی‌گردد، یک سر و گردن بالاتر از دیگر نوشته‌های داستانی وولف می‌دانند.

«اتاقی از آن خود»، «اتاق جیکوب»، «اورلاندو»، «شب و روز»، «سال‌ها» و «سه گینی» از دیگر عناوین مهم در کارنامه‌ی ادبی ویرجینیا وولفند.

در بخشی از کتاب سه گینی می‌خوانیم

حتا ماه، با آن صورت زخمی از لک‌و‌پیسِ گودال‌های فراموش‌شده، به چشم او یک سکه‌ی شش‌پنسی سپید بود، سکه‌ای دست‌نخورده، محرابی که در برابر آن عهد می‌کرد هرگز کنار حلقه‌به‌گوش‌ها و مفت‌خورها جای نگیرد زیرا این سکه به او تعلق داشت تا برای هر چه دوست دارد خرج کند سکه‌ی شش‌پنسی مقدسی که دست‌رنج خودش بود. و اگر شما، شعور را سد راه خیال‌پردازی کنید و معترض شوید که وابستگی به شغل نیز شکل دیگری از بردگی است، باید بپذیرید که نسبت به وابستگی به پدر، بردگیِ خوشایندتری است. شعف دریافت نخستین گینی بابت نخستین نوشته‌ی خود را به یاد آورید، و نفس عمیقی را که کشیدید هنگامی ‌که دریافتید از بندِ وابستگی به بنیاد آموزشی آرتور آزاد شده‌اید. همه‌ی چیز‌هایی که برای شما ارزش دارد زن، فرزندان، خانه و بالاتر از همه آن نفوذی که اکنون به شما تواناییِ تأثیرگذاری بر مردان دیگر را می‌دهد از همان یک گینی برمی‌خیزد، درست شبیه گلوله‌های جادویی بچه‌ها که [وقتی] آتش می‌زنند‌، درختی از آن سر برمی‌آورد.

اگر هنوز سالی چهل پوند از کیسه‌ی خانواده خرج می‌کردید و برای هر هزینه‌ای افزون بر آن به پدر حتا دست‌ودل‌بازترین پدرها وابسته بودید، از آن نفوذ چه باقی می‌ماند؟ اما نیاز به تفصیل بیشتری نیست. دلیل آن هر چه بود، غرور، عشق به آزادی یا نفرت از ریاکاری، شاید هیجانی را که در سال 1919 خواهران شما از امید به کسب نه یک گینی بلکه فقط یک شش‌پنسی پیدا کرده بودند بفهمید، و آن غرور را ملامت نکنید، یا منکر نشوید که بنیاددرستی داشت، چون به این معنا بود که دیگر نیازی نداشتند نفوذی را به کار بگیرند که جناب ارنست وایلد گفت.

فهرست مطالب کتاب

پیش‌گفتار
سه گینی
یک
دو
سه
دو بررسی انتقادی
اقتدارِ خشم: با بررسی «سه‌ گینی»
خاطره، عکس، و مدرنیسم «جنازه‌ها و خانه‌های ویران‌شده» در «سه‌ گینی»
واژه‌نامه‌ی فارسی به انگلیسی
واژه‌نامه‌ی انگلیسی به فارسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سه گینی: همراه با دو بررسی انتقادی
نویسنده
مترجممنیژه نجم عراقی
ناشر چاپینشر چشمه
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات281
زبانفارسی
شابک978-600-229-084-7
موضوع کتابکتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
۶۳۰۰۰ ۳۱,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سه گینی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سه گینی

برای دریافت کتاب سه گینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.