معرفی و دانلود کتاب سولی

عکس جلد کتاب سولی
قیمت:
۱۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سولی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سولی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سولی

رمانی الهام‌بخش و درخشان که خواننده را به وجد می‌آورد. جان گریشام در کتاب سولی، داستان زندگی بسکتبالیست جوانی از کشور فقیر و توسعه‌نیافته‌ی سودان جنوبی را روایت می‌کند که فرصتی بی‌نظیر پیدا کرده است تا به آمریکا سفر کند و روبه‌روی ده‌ها استعدادیابِ لیگ معتبر ان‌بی‌ای، مهارت‌های خود را به نمایش بگذارد. این رمان، جزو پرفروش‌ترین کتاب‌‌های نیویورک‌ تایمز در سال 2021 به حساب می‌آید.

درباره‌ی کتاب سولی

جمهوری سودان جنوبی، کشوری در شمال قاره‌ی آفریقاست که در تاریخ 2011 میلادی، به صورت رسمی از کشور سودان جدا شد و اعلام استقلال کرد. وجود نیروهای شورشی متعدد در نقاط مختلف کشور، حکومت مرکزی سست و ضعیف، ناکارآمدی ادارات دولتی، فساد افسارگسیخته‌ی دستگاه‌های حکومتی، کمبود نیروی انسانی باسواد و تحصیل‌کرده و درگیری‌های قبیله‌ای، در کنار بحران‌های بزرگ دیگر که بسیاری از کشورهای آفریقایی با آن‌ها درگیر هستند، از سودان جنوبی، کشوری توسعه‌نیافته و عقب‌مانده ساخته است.

در چنین شرایط سختی که شهروندان به ندرت می‌توانند سرگرمی خاص و یا دلیلی برای شاد بودن پیدا کنند، ورزش به یکی از تنها دلخوشی‌های این مردم بدل شده است. شور و شوقی که اکثر جوانان این کشور به ورزش بسکتبال نشان می‌دهند، الهام‌بخش جان گریشام (John Grisham)، نویسنده‌ی محبوب آمریکایی، برای نگارش کتاب سولی (Sooley) شده است. او در این اثر خواندنی، به روایت زندگی جوان هفده‌ساله‌ای با نام ساموئل سولیمان می‌پردازد. ساموئل، بسکتبالیست مستعدی‌ست که شانس این را پیدا کرده است با سفر به آمریکا، روبه‌روی استعدادیاب‌هایی از معتبرترین باشگاه‌های بسکتبال لیگ ان‌بی‌ای، بازی و مهارت‌های خود را اثبات کند.

معرفی و دانلود کتاب سولی

جان گریشام در کتاب سولی، علاوه بر آن که در توصیف سختی‌های زندگی در کشورهای توسعه‌نیافته بسیار موفق عمل کرده است، با روایت داستانی نفس‌گیر، مخاطب را مجذوب خود می‌سازد: ساموئل سولیمان که تمام عمر خود را در کشور سودان جنوبی گذرانده و هیچ‌گاه از این سرزمین خارج نشده است، حالا قرار است برای نخستین بار در زندگی، همراه با هم‌تیمی‌های خود، سوار هواپیما شود و با سفر به کشور آمریکا، در یک مسابقه‌ی استعدادیابی بسکتبال شرکت کند. ساموئل، نسبت به سن و سال کمی که دارد بازیکن آینده‌داری به نظر می‌رسد و از سرعت، شتاب و پرش‌های بسیار خوبی برخوردار است. اما شرایط بر طبق انتظارات او پیش نمی‌رود و یک روز که در حال آماده‌سازی خود برای شرکت در ادامه‌ی مسابقات بسکتبال است، اخبار تلخ و ویران‌کننده‌ای از محل زندگی خود دریافت می‌کند: جنگ داخلی و ناامنی تمام کشور سودان جنوبی را در بر گرفته است، پدر او توسط سربازان شورشی و یاغی به طرز فجیعی به قتل رسیده است، مادر و برادران خردسالش به پناهگاهی انتقال یافته‌اند و خواهرش نیز مفقود شده است.

ساموئل که به دلیل شرایط ناامن حاکم بر سودان جنوبی، برخلاف میل باطنی خود نمی‌تواند به خانه بازگردد، تصمیم می‌گیرد پیشنهاد بورسیه‌ی تیم بسکتبال سنترال ایگلز که متعلق به دانشگاه کارولینای شمالی است را بپذیرد و به شهر دورهام نقل مکان کند. او برای آن که شرایط مهاجرت خانواده‌‌اش به آمریکا را مهیا کند، باید بسیاری از مؤلفه‌های بازی خود را ارتقا ببخشد تا بتواند در سطح اول بسکتبال آمریکا بازی کند؛ اما آیا این انگیزه‌ی شخصی ساموئل که او را از دیگر بازیکنان جدا کرده است، برای دستیابی به موفقیت کافی خواهد بود، یا او در این مسیر طاقت‌فرسا شکست خواهد خورد؟...

کتاب سولی توسط الهه شمس‌نژاد به زبان فارسی ترجمه شده و به وسیله‌ی انتشارات مروارید در اختیار مخاطبین قرار گرفته است.

افتخارات کتاب سولی

  • در فهرست کتاب‌های پرفروش ساندی تایمز
  • در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز
  • از جمله پرفروش‌ترین آثار جان گریشام

نکوداشت‌های کتاب سولی

  • کتاب سولی، نشان‌دهنده‌ی اشتیاق زیاد جان گریشام به بسکتبال است؛ ورزشی که او از دوران مدرسه به آن علاقه داشت. (واشینگتن پست)
  • وقتی مطالعه‌ی کتاب سولی را آغاز می‌کنید، دیگر به سختی می‌توانید آن را کنار بگذارید. زمانی که داستان این رمان اوج می‌گیرد، مهارت بی‌نظیر جان گریشام در قصه‌گویی‌ ثابت می‌شود. (آسوشیتد پرس)
  • کتاب سولی، داستانی به‌شدت تکان‌دهنده‌ و پر از تعلیق دارد. گریشام در نگارش این اثر، شخصیت‌ها و جزئیات‌ را همانند رمان‌های جنایی هیجان‌انگیزش توصیف می‌کند. او در توصیف سلیمان، به عنوان جوانی خام و احساسی، بسیار موفق عمل کرده است. (بوکلیست)

کتاب سولی برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به مطالعه‌ی داستان‌‌های آمریکایی و رمان‌های ورزشی، از مخاطبین اصلی کتاب سولی به حساب می‌آیند.

در بخشی از کتاب سولی می‌خوانیم

روز چهارشنبه یازدهم نوامبر، ساموئل در اوج احساسات با مادرش خداحافظی کرد و با اعلام این‌که دلش می‌خواست نزد آن‌ها باشد، به مکالمه خاتمه داد. آن روز برایش روز مهمی بود، چراکه اولین مسابقه همان شب برگزار می‌شد و گرچه قرار نبود داخل زمین بازی کند اما لباس تیم را تنش می‌کرد و روی نیمکت می‌نشست. به خوابگاه برگشت، موری را از خواب عمیق بیدار کرد و هر دو راهی سالن ورزش شدند. آن روز یک ساعت پرتاب توپ انجام داد، در تمام کلاس‌هایش شرکت کرد حتی یک کلاس را غیبت نکرد چون می‌دانست کسی مراقب اوست و مدت یک ساعت به شستشوی لباس‌های کثیف بازیکنان فوتبال پرداخت. تیم فوتبال فصل بدی را به آخر می‌رساند، چراکه در چهار بازی متوالی هیچ بردی نداشتند. ساعت 5:30، در رختکن همراه هم‌تیمی‌هایش موزیک‌های رپ شنید و به بازی ویدئویی مشغول شد.

چهار نفر از پنج نفری که قرار بود در تیم بازی کنند، مشخص شده بودند. میچ راکر که در بازی‌های دو فصل گذشته شرکت کرده و کاپیتان تیم بود، به‌عنوان دفاع بازی می‌کرد. دو بازیکن بزرگسال، دیمیتری رابینز و رُی تایس، در خط حمله بازی می‌کردند. و نفر دیگر، بازیکن جوانی به نام دافی ساندِی که فصل قبل مدت بیست دقیقه در دفاع بازی کرده بود، وارد زمین می‌شد. هیچ‌یک از آن سه بزرگسال در تمرینات تسلط خوبی روی توپ نداشتند اما ملوین مونتگومری، جوان دیگری که در تیم بود، از همه بیشتر تجربه داشت و احتمالاً او بازی را از مرکز شروع می‌کرد.

تیم مقابل‌شان بسیار باتجربه‌ بود و اعضای آن از خودشان انتظارات بالایی داشتند. احتمالآً، انتظار داشتند حریف‌ را که از یک کالج خصوصی در شارلوت بود که کسی چیزی از آن نشنیده بود، همان اول تارومار کنند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سولی
نویسنده
مترجمالهه شمس نژاد
ناشر چاپیانتشارات مروارید
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات376
زبانفارسی
شابک978-622-324-045-4
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سولی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سولی

برای دریافت کتاب سولی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.