معرفی و دانلود کتاب زمانی برای بخشش

عکس جلد کتاب زمانی برای بخشش
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب زمانی برای بخشش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب زمانی برای بخشش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب زمانی برای بخشش

تعلیق،‌ هیجان و پیچیدگی! سه ویژگی جذابی که در کتاب زمانی برای بخشش، رمان پرفروشِ جان گریشام وجود دارد. این کتاب داستان دفاع جِیک بریگنسِ وکیل از پسربچه‌ای شانزده‌ساله را روایت می‌کند که به اتهام قتل زندانی شده. با خواندن اثر حاضر که در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز بوده، تا آخرین صفحه نفس در سینه‌تان حبس می‌شود!

درباره‌ی کتاب زمانی برای بخشش

اثری که در دست دارید، یک رمان حقوقی-جنایی پرفروش به نام زمانی برای بخشش (A Time for Mercy) نوشته‌ی جان گریشام (John Grisham) است. در این رمان با دروو گمبل آشنا می‌شوید که نوجوان شانزده‌‌ساله‌ای‌ست که به قتل یک معاون محلی متهم شده و البته به این قتل اعتراف کرده. این پسر همراه با مادر و ناپدری‌اش که یکی از افسران پلیس است زندگی می‌کند. البته باید گفت که این زندگی چندان با موفقیت همراه نیست. زیرا مادر دروو برای تأمین هزینه‌های بچه‌هایش تن به زندگی با مردی داده که اغلب مست به خانه می‌آید و با رفتارهای جنون‌آمیزش آن‌ها را می‌آزارد. زندگیِ نه‌چندان خوشایند آن‌ها با اتهام قتل به دروو گمبل بیشتر به سمت نابودی کشیده می‌شود و در این میان، دادگاه وکیلی به نام جِیک بریگنس را به‌عنوان وکیل این پسر انتخاب می‌کند.

جان گریشام که در تصویرسازی‌های پرتعلیق و اضطراب‌آور تبحر دارد،‌ داستان کتاب زمانی برای بخشش را نیز با همین مهارت شگفت‌انگیز روایت می‌کند. ماجرای این نوجوان شانزده‌ساله پس از ورود جِیک بریگنس پیچیدگی‌های بیشتری پیدا می‌کند. بریگنس که وکیلی کارکشته است،‌ در میان اعترافات دروو به قتل، یک حلقه‌ی مفقوده می‌یابد که تقریباً مطمئن می‌شود قتل کارِ دروو نیست و از سر ترس به این اتفاق اعتراف کرده است.

معرفی و دانلود کتاب زمانی برای بخشش

کتاب زمانی برای بخشش شما را به یک مثلث پرکشش و سرشار از ابهام می‌کشاند که یک سر آن دروو، سر دیگر آن جِیک و در نهایت، در ضلع سوم، اداره‌ی پلیس قرار دارد که کار کردن روی این پرونده را برای بریگنس سخت کرده است. نویسنده در اثر خود داستان را به‌گونه‌ای پیش می‌برد که جِیک توسط افراد ناشناس به شدت تهدید می‌شود و امنیت جانی خود و خانواده‌اش به خطر می‌افتد. به‌راستی چه چیزی پشت این ماجرا قرار دارد؟ آیا بریگنس می‌تواند معمای این قتل را حل کند یا دادگاه رأی اعدام را برای دروو گمبل صادر می‌کند؟

رمان زمانی برای کشتن یکی از درخشان‌ترین آثار جان گریشام، نویسنده‌ی چیره‌دست آمریکایی است که تمام عناصر هیجان‌انگیز و زیبایی را برای یک رمان پلیسی-جنایی در خودش جای داده. درست همان لحظه‌ای که فکر می‌کنید به پاسخ معمای کتاب رسیده‌اید، با اتفاق و گره جدیدی برخورد می‌کنید که ذهن شما را به پیچ و تاب می‌اندازد! ترس و دلهره، جذابیت و کشش و شوخ‌طبعی و درام همگی در این اثر خودشان را نشان می‌دهند و کتاب زمانی برای کشتن را به یک رمان محبوب در میان خوانندگان آثار جنایی تبدیل می‌کنند. این شما و این یک تریلر جنایی، حقوقی و پلیسی بی‌نظیر از جان گریشام...

کتاب پیش رو با ترجمه‌ی الهه شمس‌نژاد و به همت نشر مروارید به چاپ رسیده است.

اقتباس سینمایی از کتاب زمانی برای بخشش

جان گریشام، پیش از نوشتن کتاب زمانی برای بخشش،‌ دو رمان دیگر با نام‌های «زمانی برای کشتن» و «زمانی برای عدالت» نوشت که وجه مشترک این دو رمان با کتاب حاضر، حضور وکیلی به نام جِیک بریگنس است. در سال 1996، متیو مک کانهی در فیلمی که با اقتباس از رمان زمانی برای کشتن ساخته شد، در نقش جِیک بریگنس نقش‌آفرینی کرد. در سال 2022 اعلام شد که این بازیگر قرار است در اقتباس سینمایی دیگری که این‌بار از روی کتاب زمانی برای بخشش ساخته خواهد شد، ایفای نقش کند.

افتخارات کتاب زمانی برای بخشش

  • در فهرست کتاب‌های پرفروش ساندی تایمز؛
  • در فهرست کتاب‌هاب پرفروش نیویورک تایمز.

نکوداشت‌های کتاب زمانی برای بخشش

  • پر از تعلیق! (نیویورک تایمز)

  • یک درام حقوقی تعلیق‌آمیز و سرشار از درگیری و پیچش‌های داستانی. (St. Louis Post-Dispatch)

  • یک تریلر جدید از جان گریشام. زمانی برای بخشش کتابی استثنایی است؛ زیرا گریشام در این اثر به قهرمان اولین کتاب خود، یعنی جِیک بریگنس برگشته است! (دیلی مِیل)

  • روایتی از یک محاکمه‌ی جذاب. گریشام در این کتاب یک داستان شگفت‌انگیز تعلیق‌آمیز را به‌تصویر می‌کشد و نشان می‌دهد که ما در زندگی چقدر درگیر جزئیات کوچک هستیم. (سارا لیال)

کتاب زمانی برای بخشش برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب پرفروش را به همه‌ی طرفداران قلم جان گریشام و علاقه‌مندان به داستان‌های پلیسی و جنایی هیجان‌انگیز پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب زمانی برای بخشش می‌خوانیم

لاول زبانش را گاز گرفت و به قاضی فرصت داد تا جواب دهد. نوز ابروهایش را بالا انداخت و نگاهی به او کرد. سپس دایر گفت: «البته که دادستان ایالتی با این کار مخالفه. ما فکر می‌کنیم این پرونده به این دادگاه تعلق داره و متهم به‌عنوان یک فرد بالغ و بزرگسال، در همین دادگاه باید مورد بازجویی قرار بگیره.»

جیک عکس‌العملی نشان نداد. جرعه‌ای از قهوه‌اش سر کشید و نگاهی به یادداشت‌هایش انداخت، طوری که می‌دانست چنین خواهد شد. می‌دانست عالیجناب اُمار نوز قصد ندارد پرونده‌ای تا این اندازه جدی را به دادگاه جوانان بخش فورد بسپارد. جرایمی چون دزدی اتومبیل، مواد مخدر، ورود غیرمجاز به اماکن و دستبرد از هر نوع را به دادگاه جوانان ارجاع می‌دادند و قاضی جوانان به‌عنوان یک قاضی توانا و مدبر، شناخته می‌شد. اما جرایمی که به آسیب شخصی و البته قتل منجر می‌شد، به آن دادگاه راه پیدا نمی‌کرد.

بیشتر اقوام سفیدپوستِ ساکن جنوب اعتقاد داشتند پسری شانزده‌ساله مانند دروو گمبل که مردی را در خواب با اسلحه‌ی خودش در اتاق‌خواب خودش به قتل رسانده، باید بزرگسال در نظر گرفته شود و به اشد مجازات، حتی اعدام برسد. تنها اقلیت کمی وجود داشتند که غیر از این فکر می‌کردند. جیک هنوز نمی‌دانست آیا موکلش معنای قصد عمل جنایتکارانه را می‌داند یا نه؟ اما او معنای واقعیات سیاسی را می‌دانست. سال آینده، 1991، اُمار نوز و لاول دایر با انتخابات روبه‌رو بودند، دایر برای اولین بار و نوز برای پنجمین مرتبه. عالیجناب گرچه هفتاد سال را گذرانده بود و مرتب قرص می‌خورد، اما از توان خوبی برخوردار بود و کُند نشده بود. از شغل، اعتبار و حقوقش لذت می‌برد. مخالفان کمی داشت چند وکیلی که دوست داشتند او را به چالش بکشند و به او بتازند اما همیشه این احتمال وجود داشت که گوی انتخابات بچرخد و مردم چهره‌ی جدید را ترجیح دهند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب زمانی برای بخشش
نویسنده
مترجمالهه شمس نژاد
ناشر چاپیانتشارات مروارید
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات551
زبانفارسی
شابک978-964-191-949-0
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب زمانی برای بخشش

ترنج
۱۴۰۲/۱۱/۳
داستان درمورد قتل یک افسر پلیس به دست یک نوجوان هست. اطلاعات خوبی درباره قوانین جزا در امریکا به خواننده ارائه میشه هر چند بخشی از ان ها انقدر پشت سر هم و مفصله که شاید خواننده غیر آمریکایی رو کمی سردرگم کنه. من به شخصه چیز زیادی راجع به نحوه انتخاب و وظایف هیئت منصفه در دادگاه ها نداشتم ولی با این خوندن کتاب راجع بهش بیشتر آشنا شدم. البته به نظرمن قضاوت و تصمیم گیری یک عده افراد ناشناس و غریبه بدون هیچ علم و سواد به خصوص برای یک پرونده قتل شاید کمی دور از عدل و انصاف باشه. مخصوصا که همه چیز برمیگرده به تحت تاثیر قرار گرفتن احساسات یا منطق انها. این جا است که یک وکیل حاذق مثل جیک میتونه هر محالی رو ممکن کنه
ترجمه خوب بود توضیحات پانویس ها عالی بود ولی یا نویسنده یا مترجم تکلیف خودش رو با زمان ها رو نمیدونست گاهی میگفت یک ماه مونده تا دادگاه بعد از چندفصل میگفت دو ماه دیگه دادگاه هست. یا یک جا میگفت ان خانم شش ماهه بارداره و چندین صفحه بعد میگفت چهارماهه است. و در نهایت من نفهمیدم پرونده اسمال وود چی شد نمیدونم شاید هم من ان قسمت رو سرسری خوندم و متوجه نشدم.
مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۱۲/۱۳
کاش ما هم یک وکیل داشتیم که در قالب داستان، نکات حقوقی قانون کشورمان رو آموزش می‌داد. نویسنده این کتاب خودش وکیل هست و  در قالب داستان، موارد حقوقی امریکا رو به خواننده یاد میده. قسمت روند انتخاب هیات منصفه برایم جالب بود. نویسنده به جزییات زیادی پرداخته که اگر قرار بود تا پایان پرونده‌ها به همان و سبک پیش بره، پانصد صفحه دیگه‌ای نیاز داشت. به نظر من داستان جذابیت هیجان متوسطی داشت، شخصیت پردازی افراد داستان رو دوست داشتم، خوبی داستان این بود که شخصیت وکیل رو بی عیب ترسیم نکرده بود و به خوبی هم نشون داده که سرنوشت بچه‌ها چه طور تحت تاثیر تصمیمات والدین قرار میگیره. ترجمه خوب بود و در جایی که لازم بود از زیرنویس استفاده کرده بود و غلط املایی هم نداشت. در کل داستان رو دوست داشتم. داستان رو به افرادی که به حقوق و وکالت علاقمندن به شدت پیشنهاد میکنم
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۱۰/۲۴
داستان این کتاب درباره قتل‌ یک پسر بچه نوجوان یا جوان رخ داده شد و سبک آن با نگرش روان تاریک جلو رفته، مثل قوانین تعلق که خودش فلسفه خودش رو داره که‌ یک مخاطب با تسلط به این قانون درک بیشتری به این نگاه داره، شما‌ یک نگاهی به گفته آقای جان ویشینام بیندازید که داستان که دادگاه او را به عنوان وکیل به درو گمبل، پسر شانزده ساله ترسیده‌ی متهم قتل یک معاون محلی، منصوب می‌کند، خود را درگیر یک محاکمه عمیقا تفرقه انگیز می‌بیند. بسیاری از افراد در کلنتون خواهان محاکمه سریع و مجازات اعدام هستند، اما بریگنس در کاوشی که می‌کند متوجه می‌شود که در داستان چیزهای بیشتری از آنچه به چشم می‌آید وجود دارد. تعهد شدید جیک به نجات درو از اتاق گاز، شغل او، امنیت مالی و امنیت خانواده‌اش را خلق میکند، تشکر از کتابراه
محمدرضا مولاءی
۱۴۰۲/۱۱/۳
خیلی رمان عالی بود. احتمال قوی از پرونده‌های واقعی الهام گرفته شده است. و از این که خواننده را با موارد قانونی آشنا می‌کنه و تلنگری است برای آشنایی با قوانین جاری کشور. امیدوارم در مدارس کشور ما حداقل از دوره متوسطه کتاب قانون اساسی آموزش‌ داده شود و جوانان با قانون جاری کشور آشنا باشند. و این برای پیشگیری از جرایم و اتقاقات ناخواسته خیلی مفید واقع می‌شود. امیدوارم جامعه ما هم به آن رشد و آگاهی برسد که هر کسی برای خود وکیلی داشته باشد. نقدم از داستان این است که به دادگاه آخر اشاره نشده و سرنوشت متهم مبهم مانده و وکیل جیگ که بدهی زیادی که داشته با ۲۱هزار دلار اشاره شده حل شد یا نه. و عکس العمل خانواده مقتول و مردم بعد رهایی متهم از زندان چگونه بوده. متشکرم موفق باشین.
مهدی عزتی
۱۴۰۳/۱/۵
شروع قوی و تکان دهنده‌ای داره که همون صفحه اول وادار میشید تا آخر بخونید واقعا کتاب جالبی هست که با خوندنش میشه قوانین آمریکا رو فهمید موضوع تکان دهنده‌ای بود و البته هیئت منصفه واقعا غیر قابل درک برام موند که نمی فهمم چرا باید افرادی که دانشی ندارند قضاوت کنند داستان تنها ضعفی که داشت این بود که آخرش معلوم نشد که به کجا رسید درکل سرگرم کننده بود خلاصه داستان: مادر و دو فرزند با فردی زندگی می‌کنند که مشروب خورده و دائما آن‌ها را کتک می‌زند و سرانجام پسر مرد را میکشد و وکیلی برای اثبات بی گناهی آن و حداقل جلو گیری از اعدام آن مبارزه میکند
کیومرث صدیق وزیری
۱۴۰۲/۱۱/۴
رمان سرگرم کننده ای است به همراه حدود ۲۵۰ اسم. توضیحات اضافی و شرح وقایع جنبی که ارتباطی به اصل داستان ندارد و فقط به صفحات کتاب افزوده است برای خواننده گاهی ملال آور می‌شود. البته از شروع دادگاه خواننده متوجه می‌شود که چه مقدمات و تمهیداتی برای تشکیل یک دادگاه باید به کار گرفته شود که حالتی از یک فیلم دارد که کارگردان باید بازیکنان را در جای مقرر قرار دهد و نوبت و گفتار هر یک را مدیریت کند تا نتایج مطلوب به دست آید که اطلاعات مفیدی از دادگاه‌های متداول درآمریکا است.
یاس عباسی
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
کتاب خوبیه مخصوصا برای کسانی که به حقوق علاقه مند هستند داستان تقریبا جذاب ولی خیلی طولانی و تا حدودی خسته کننده ست و خواننده رو ترغیب میکنه صفحات رو زودتر رد کنه. شاید بهتر بود کمی خلاصه تر میشد و نتیجه دادگاه نهایی هم برای هر دو مورد صریحا پرداخته میشد مخصوصا دادگاه دروو
افسانه
۱۴۰۳/۱/۱۳
این دومین کتاب از آقای جان گریشهام بود که خوندم کتاب خوبیه و آدم چقدر تحت تاثیر قرار میگیره که چقدر زندگی‌ها تو تمام دنیا سخته و ما اگر بنا بود جای پسر داستان قرار می‌گرفتیم چیکار میکردیم. اگر جای وکیل بودیم یا اگر جای قاضی و هیئت منصفه بودیم چه میکردیم
رضا ابراهیمی
۱۴۰۳/۱/۱۱
نویسنده این کتاب با توجه به اینکه خودش وکیل هستش در این کتاب داره قانون جزا و قضا کشورش رو در قالب داستان توضیح میده.. داستان پسرکی که به قتل خودش قتل افسر پلیس.. اعتراف کرده ولی وکیلش وی را بی گناه میدونه و به دنبال حکم بی‌گناهی وی در دادگاه هستش
نازنین شریفی
۱۴۰۲/۱۰/۱۶
از اینهمه خشونت دل انسان به درد می‌آید متاسفانه هستند کسانیکه قربانی خشونت خانگی میشوند و بی صدا به زندگی دردناک خود ادامه میدهند این کتاب سرگذشت همین بچه‌های معصوم و بیگناه و زنان بیچاره‌ای است که قربانی این خشونت‌ها میشوند
ممنون از کتابراه بابت این کتاب
زهرا فرخ
۱۴۰۲/۱۰/۲۶
داستان جالبی بود ولی نویسنده زیاد از جزئیات استفاده کرده بود درست مثل این که بخواهد بدهد یک بازیگر تا ان ریز ریز نقشش را بفهمه که چطور رفتار کنه یا حرف بزنه طوری که برای فهمیدن هر قسمت از اصل داستان آدم خسته و کسل میشد
افسانه ذوالفقار
۱۴۰۲/۱۲/۲۹
کتاب درباره قتل جوانی بود ولذت بردن این کتاب برمیگرده به قوانین امریکاوبیشتراینکه تلاش یک وکیل زبده وباوجدان که به خوبی از موکل خود واستفاده القوانین که بارون ودل دفاع کردن از موکل خود باتشکراز کتابراه
طلوع وحیدی
۱۴۰۲/۱۲/۳
داستان جالبی بود با تمام نکات حقوقی کشور دیگر. روند دادگاه برایم مهیج بود. و البته که داستان با شادی تمام شد امایکجوری مابقی داستان به ذهن خواننده داده شد که خودش محاسبه کند. اما در نهایت برای یکبار مطالعه کتاب خوب بود
Saeedehpardis
۱۴۰۲/۱۱/۱
این که همیشه به کنه مسائل نگاه کنید و تعقل و انصاف داشته باشید. چقدر خوب شد که نوزاد به راحتی به فرزند خواندگی گرفته شد و انگ منفی «حرامزاده» را یدک نمی‌کشد. همین طور که وکیل خوب هست، پلیس بد هم هست و بر عکس.
زینب آزادمنش
۱۴۰۳/۱/۱۰
داستان‌ای رمان هیجان انگیز بود و کمی هم ناراحت کننده. بی دلیل نبود که این رمان بکی از مشهورترین رمان هاست. همواره در تلاش برای فهمیدن آخر داستان هستی و نمی‌توانی از خواندنش دست برداری.
مشاهده همه نظرات 68

راهنمای مطالعه کتاب زمانی برای بخشش

برای دریافت کتاب زمانی برای بخشش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.