معرفی و دانلود کتاب سپید دندان: متن کوتاه شده

عکس جلد کتاب سپید دندان: متن کوتاه شده
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سپید دندان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سپید دندان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سپید دندان: متن کوتاه شده

کتاب سپید دندان یکی از رمان‌های معروف جک لندن است و روند اهلی شدنِ سگی دورگه را به تصویر می‌کشد. او در طبیعتِ وحشی منزوی و تک‌افتاده است و مدام توسط هم‌نوعانش و حتی انسان‌ها به مبارزه‌های خشونت‌بار کشیده می‌شود، اما آشنایی او با مردی جوان، وفاداری و دوستی را در وجودش بیدار می‌کند. این اثر هم‌زمان که خوی حیوانی را در طبیعت به تصویر می‌کشد، بیان‌کننده‌ی جهانِ آشفته و بی‌رحمانه‌ی انسان‌ها نیز هست.

درباره‌ی کتاب سپید دندان

کتاب سپید دندان (White Fang) ماجرای سگی گرگ‌تبار را روایت می‌کند که در مسیرِ اهلی شدن، خطرات و دشواری‌های زیادی را پشت سر می‌گذارد. این کتاب یکی از رمان‌های جک لندن (Jack London) است که برای او شهرت فراوانی به همراه داشت. این اثر برای اولین بار در سال 1906 به چاپ رسید و خوانندگان زیادی را ابتدا در آمریکا و سپس در سراسر جهان مجذوب خود کرد. رمان سپید دندان به بررسی دنیای خشن حیوانات وحشی و جهانِ خشونت‌بار انسان‌ها می‌پردازد و زاویه‌ دید یک سگ-گرگ را نسبت به جهانِ حیوانات و انسان‌ها نشان می‌دهد. این کتاب همچنین موضوعات پیچیده‌ای از جمله اخلاق و رستگاری را به بحث می‌گذارد.

سگی دورگه (از نژادی نیمه‌گرگ‌سان) در سرزمین‌های شمالی آمریکا زندگی می‌کند. او که تنها بازمانده از خانواده‌ی خویش است، به‌زودی قانون وحش را یاد می‌گیرد. سپید دندان درمی‌یابد که برای بقای خویش باید درنده و خشن باشد. این را زمانی فرامی‌گیرد که توسط هم‌نوعان و رقیبان خود به مبارزه طلبیده می‌شود. سپید دندان به خدمتِ یک بومی سرخ‌پوست درمی‌آید تا غذا و سرپناهش تأمین گردد، اما درنهایت در ازای یک بطری نوشیدنی به مردی خشن سپرده می‌شود؛ مردی که سگ‌ها را به جان هم می‌اندازد و از این راه گذران زندگی می‌کند. سپید دندان در جنگ با یک بولداگ وحشی در موقعیت سختی قرار می‌گیرد، اما سرانجام توسط مهندس جوانی به نام ویدن اسکات از مهلکه نجات می‌یابد. او شریک و همراهِ ویدن می‌شود و به او دل می‌بندد؛ این امر سپید دندان را در چشم هم‌نوعانش یک مجرم جلوه می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب سپید دندان

جک لندن با بیان جزئیات جذاب، واقعیت‌های وحشیانه‌ی نبرد برای بقا در میان گونه‌های حیوانی و انسانی را در محیطی خشن آشکار می‌کند. او همچنین قدرتِ شگرفِ سگ را در سازگاری با محیطِ پیرامونش به تصویر می‌کشد. این اثر توسط افراد زیادی در ایران ترجمه شده. ترجمه و تلخیصِ نسخه‌ی نشر افق را محسن سلیمانی بر عهده داشته است.

نکوداشت‌های کتاب سپید دندان

  • این کتاب تا مدت‌ها پس از پایان یافتنش در ذهن خواهد ماند. (دیلی تلگراف)
  • مهیج و جذاب. (Penguin Random House)
  • کتاب سپید دندان شاهکار ماجراجویانه‌ی جک لندن است. (Barnes & Noble)

اقتباس‌های سینمایی از کتاب سپید دندان

تاکنون فیلم و سریال‌های زیادی از این اثرِ جک لندن اقتباس شده که به سه مورد از مطرح‌ترین‌ها می‌پردازیم. در سال 1925 فیلمِ صامت سپید دندان در ژانر وسترن توسط لارنس تریمبل (Laurence Trimble) ساخته شد. اقتباس مهم بعدی در سال 1991 با بازی ایثن هاک (Ethan Hawke) صورت گرفت. این درام ماجراجویانه به کارگردانی رندال کلایسر (Randal Kleiser) کارگردان آمریکایی ساخته شد. این فیلم داستان دوستی یک جوینده‌ی طلای جوان و یک سگ از نژاد گرگ‌ها را روایت می‌کند. دنباله‌ی این فیلم با نام White Fang 2: Myth of the White Wolf در سال 1994 به نمایش درآمد.

جدیدترین اقتباس از رمان سپید دندان متعلق به انیمیشنی محصولِ سال 2018 است که الکساندر اسپیگارس (Alexandre Espigares) آن را کارگردانی کرده است. این فیلم ابتدا در جشنواره‌ی فیلم ساندنس به نمایش درآمد و پس از اکران محدود در فرانسه و ایالات متحده، نتفلیکس آن را خریداری کرد. انیمیشن سپید دندان تاکنون نقدهای مثبت زیادی از سوی منتقدان و تماشاگران دریافت کرده و در طول نمایش خود در سراسر جهان 7/8 میلیون دلار فروش داشته است.

کتاب سپید دندان برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به طرفداران رمان‌های آمریکایی و ادبیات کلاسیک پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب سپید دندان: متن کوتاه شده می‌خوانیم

سپیددندان نه‌تنها طبیعتاً موجودى تغییرپذیر بود، بلکه چون سفر زیاد کرده بود، معنى و لزوم تطبیق خود با محیط تازه را مى‌فهمید. کم‌کم سپیددندان در دهکده‌ى قاضى اسکات سى‌ئراویستا با همه چیز خو گرفت. دیگر با سگ‌ها مشکل چندانى نداشت.

دیک پس از اینکه یک مشت مقررات خشک را پذیرفت، کم‌کم وجود سپیددندان را هم به‌عنوان مقدمات آن مقررات قبول کرد. حتى اگر سپیددندان مى‌گذاشت، با او دوست مى‌شد، اما سپیددندان که در تمام زندگى‌اش از هم‌نوعانش فاصله گرفته بود، از دوستى با سگ‌ها بیزار بود. با این‌حال مثل موقعى‌ که در شمال بود، کارى به کار سگ‌هاى اربابش نداشت و اعتنایى به دیک نمى‌کرد. سگ خوش‌قلب هم بالاخره او را به حال خود گذاشت.

اما کالى این‌طور نبود و او را آرام نمى‌گذاشت، چون نمى‌توانست یکى دو روزه خاطره‌ى جنایات گرگ‌ها علیه اجدادش و گله‌خوارى آن‌ها را فراموش کند. با اینکه با اربابانش مخالفت نمى‌کرد، اما زندگى را هم بر سپیددندان تلخ کرده بود.

سپیددندان به‌طور غریزى به کالى که ماده سگ بود حمله نمى‌کرد، به همین دلیل وقتى کالى به او هجوم مى‌برد شانه‌هاى پرپشمش را سپر دندان‌هاى تیز کالى مى‌کرد و از او دور مى‌شد. با این‌حال شأن و وقارش را حفظ مى‌کرد. در صورت امکان به کالى محل نمى‌گذاشت و دوروبر او نمى‌گشت و وقتى مى‌دید که او نزدیک مى‌شود، بلند مى‌شد و از جایى‌ که نشسته بود دور مى‌شد.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ى نویسنده
فصل اول: سرزمین وحش
1: رد گوشت
2: ماده گرگ
3: زوزه‌ى گرسنگى
فصل دوم: زاده‌ى وحش
1: ستیزدندان‌ها
2: لانه
3: توله‌ى خاکسترى
4: دیوار جهان
5: قانونِ گوشت
فصل سوم: خداوندگارانِ سرزمین وحش
1: آفرینندگان آتش
2: بندگى
3: رانده شده
4: ردّ خدایان
5: پیمان
6: قحطى
فصل چهارم: خداوندگارانِ برتر
1: دشمن هم‌نوعِ خود
2: خداوندگار دیوانه
3: فرمانروایى نفرت
4: مرگ چسبنده
5: رام‌نشدنى
6: خداوندگار محبت
فصل پنجم: حیوان اهلى
1: سفر طولانى
2: جنوب
3: املاک خداوندگار
4: نداى هم‌نوع
5: گرگِ خفته

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سپید دندان: متن کوتاه شده
نویسنده
مترجممحسن سلیمانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۳
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-964-6742-65-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سپید دندان

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سپید دندان

برای دریافت کتاب سپید دندان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.