معرفی و دانلود کتاب شارلوت عنکبوته

عکس جلد کتاب شارلوت عنکبوته
قیمت:
22900 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شارلوت عنکبوته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شارلوت عنکبوته و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شارلوت عنکبوته

داستانی خاطره‌انگیز از دوستی و مهربانی... کتاب شارلوت عنکبوته‌ از ای. بی. وایت، قصه بچه خوکی است که می‌فهمد قرار است برای تهیه غذا جانش را از دست بدهد و به همین دلیل با کمک دوستش شارلوت، تلاشی ستودنی برای نجات جانش را آغاز می‌کند. این داستان پرفروش بعد از گذشت نیم قرن هنوز در میان خوانندگان محبوب است و توانسته جوایز و افتخارات متعددی از جمله نامزدی جایزه نیوبری را به دست بیاورد.

درباره کتاب شارلوت عنکبوته:

کتاب شارلوت عنکبوته (Charlotte's Web) داستانی لطیف درباره دوستی، ‌عشق، زندگی و مرگ است. ویلبر، بچه خوک ضعیفی است که توسط دختری به نام فرن بزرگ می‌شود و مورد محبت و علاقه او قرار می‌گیرد. با گذشت زمان این خوک ضعیف و کوچک، قوی شده و حالا یکی از گزینه‌های مزرعه‌داران برای تهیه خوراک شده است و به عنوان یک منبع غذایی برای انسان‌ها دیده می‌شود. او که دوستان بسیاری در مزرعه دارد، با کمک آن‌ها -به خصوص شارلوت عنکبوت- به دنبال راهی برای نجات خود می‌گردد و این اتفاق وقایعی خواندنی را رقم می‌زنند...

این اثر که پرفروش‌ترین رمان کلاسیک کودک و نوجوان در دنیا نام گرفته، در میان 100 رمان برتر آمریکا قرار دارد. دانش‌آموزان این کشور کتاب شارلوت عنکبوته را به عنوان یکی از تکالیف درس ادبیات مطالعه می‌کنند و حتی بزرگسالان آمریکایی نیز آن را یکی از نمادهای کودکی خود می‌دانند. علاوه بر این شهرت داستان ویلبر و شارلوت به سرزمین نویسنده محدود نمانده و بعد از ترجمه به 23 زبان دنیا، نامی آشنا برای کودکان و نوجوانان در سراسر جهان شده است.

اقتباس‌های هنری از کتاب شارلوت عنکبوته:

فیلمی با همین نام در سال 1973 براساس کتاب ساخته شد که باعث شد شرکت پارامونت پیکچرز در سال 2003 دنباله آن را با اسم Charlotte's Web 2: Wilbur's Great Adventure بسازد. همچنین در سال 2006 یک لایو اکشن سینمایی با بازی داکوتا فانینگ و جولیا رابرتز توسط همین شرکت منتشر شد. در تلویزیون نیز یک مینی سریال انیمیشنی براساس این کتاب در حال ساخت است که در سال 2024 توسط Cartoon Network و HBO Max پخش خواهد شد.

علاوه بر تلویزیون و سینما، هنرمندان عرصه تئاتر نیز از داستان شارلوت عنکبوته الهام گرفته‌اند و نمایشی موزیکال با اشعار چارلز استروز بر روی صحنه رفته است. جالب است بدانید نفوذ این اثر به بازی‌های ویدیویی هم رسیده و در سال 2006 یک بازی براساس داستان آن منتشر شد.

جوایز و افتخارات کتاب شارلوت عنکبوته:

- نامزد مدال نیوبری در سال 1953
- برنده جایزه Laura Ingalls Wilder در سال 1970
- برنده جایزه کتاب کودک و نوجوان ماساچوست در سال 1984
- نامزد جایزه Audie برای کتاب صوتی کودک و نوجوان در سال 2020
- برنده جایزه میراث ادبی کودکان (شاخه‌ای از انجمن کتابخانه آمریکا)
- برنده جایزه شایستگی Merit از طرف George C. Stone در سال 1970
- پرفروش‌ترین کتاب ادبی کودکان همه اعصار از نگاه مجله پابلیشرز ویکلی آمریکا در سال 2000

با‌ ای. بی. وایت بیشتر آشنا شویم:

الوین بروکس که با نام هنری‌ ای. بی. وایت (E. B. White) شناخته می‌شد نویسنده آمریکایی است. او به دلیل نوشتن آثار کلاسیک محبوبی مانند استوارت لیتل، قوی شیپورزن و شارلوت عنکبوته شهرت دارد ودر سال 1978 برای کوشش‌های ادبی خود، جایزه پولیتزر را دریافت کرد.

کتاب شارلوت عنکبوته مناسب چه کسانی است؟

مطالعه این کتاب آموزنده به کودکان 9 تا 12 ساله‌ و نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های حیوانات پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب شارلوت عنکبوته می‌خوانیم:

گوسفندها خیلی سریع به فِرن خو گرفتند و به او اعتماد کردند؛ همینطور غازها که آن‌ها هم با گوسفندها زندگی می‌کردند. همه‌ی حیوانات به فِرن اعتماد داشتند. فِرن خیلی آرام بود و رفتاری دوستانه داشت. آقای زاکرمن به فِرن اجازه نمی‌داد ویلبور را بیرون بیاورد یا درونِ خوکدانی برود؛ اما به فِرن گفته بود که می‌تواند روی سه‌پایه بنشیند و هر چقدر که دلش می‌خواهد ویلبور را تماشا کند. همین نزدیکی به خوک، فِرن را خوشحال می‌کرد و همینکه فِرن آنجا، درست کنارِ خوکدانی می‌نشست، سبب خوشحالی ویلبور می‌شد. اما ویلبور هیچ تفریحی نداشت. نه گردشی، نه شنایی، نه هیجانی.

بعدازظهری در ماهِ ژوئن که ویلبور تقریباً دو ماهه شده بود، هنگامِ پرسه زدن از حیاطِ کوچکِ بیرون از طویله سر درآورد. فِرن هنوز طبقِ عادتِ همیشگی‌اش برای ملاقات‌های روزانه از ویلبور، به آن جا نرسیده بود. ویلبور زیرِ آفتاب ایستاد و احساسِ تنهایی و پکری ‌کرد و با خودش اندیشید که «چیزِ سرگرم‌کننده‌ای این دور و برا نیست». به سمتِ غذایش راهی شد و بو کشید تا ببیند چیزی در ناهارش از قلم نیفتاده باشد. یک پَر از پوستِ گوجه‌فرنگی پیدا کرد و آن را بلعید. پشتش شروع کردن به خارش. بنابراین به حصار تکیه داد و خودش را به نرده‌ها مالید. وقتی از این کار خسته شد، درونِ طویله برگشت و بالای کپه‌ی پِهِن رفت و آن جا لم داد. احساس کرد دوست ندارد بخوابد یا سوراخی حفر کُند. از سکون و لم دادن خسته شده بود و گفت: «من هنوز دو ماه هم ندارم؛ اما از زندگی کردن خسته شده‌ام». دوباره به حیاط برگشت و گفت: «وقتی بیرونِ طویله‌ام، جایی ندارم جز اینکه برم توی طویله و وقتی توی طویله‌ام، جایی ندارم برم جز توی حیاط.»

فهرست مطالب کتاب

سخنی با خواننده
درباره ترجمه
1) پیش از صبحانه
2) ویلبور
3) فرار (1)
4) فرار (2)
5) تنهایی
6) شارلوت
7) شارلوت (2)
8) روزهای تابستان
9) خبر بد
10) گفتگویی در خانه
11) رجزخوانیِ ویلبور
12) انفجار
13) معجزه
14) جلسه
15) پیشرفت خوب
16) دکتر دوریان
17) جیرجیرک‌ها
18) به سوی نمایشگاه
19) عمو
20) در خنکای غروب
21) کیسه‌ی تخم‌ها
22) زمان پیروزی
23) آخرین روز
24) نسیم گرم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شارلوت عنکبوته
نویسنده
مترجمایمان مختار
ناشر چاپینشر آواژ
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات136
زبانفارسی
شابک978-600-8698-48-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
22900 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شارلوت عنکبوته

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شارلوت عنکبوته

برای دریافت کتاب شارلوت عنکبوته و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.