معرفی و دانلود کتاب واژه‌های نقاشی شده (فریب هنر)

عکس جلد کتاب واژه‌های نقاشی شده (فریب هنر)
قیمت:
16900 تومان - 1.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب واژه‌های نقاشی شده (فریب هنر) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب واژه‌های نقاشی شده (فریب هنر) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب واژه‌های نقاشی شده (فریب هنر)

آیا تابه‌حال در عمق معنای نقاشی‌های مدرنی که بسیاری از آن‌ها مشهور هم هستند، تامل کرده‌اید؟‌ کتاب واژه‌های نقاشی شده (فریب هنر) نوشته تام ولف یکی از مهم‌ترین آثار نقد هنر مدرن است که دیدگاه‌ها‌ی آن همچنان پس از حدود چهل سال تازه و قابل تامل‌اند. کتاب حاضر نقدی جدی بر جریان هنر مدرن از پیکاسو تا اندی وارهول،‌ پاپ آرت تا هنر زیرزمینی ارائه می‌دهد.

درباره کتاب واژه‌های نقاشی شده (فریب هنر):

هنر مدرن یکی از حوزه‌های گسترده و بسیار متنوع در هنر است که تاکنون هنرمندان بسیاری به سمت آن جذب شده‌اند. اما،‌ همچنان انتقادهایی به این دوره وارد بوده است که موشکافانه‌ترین نقد را تام ولف (Tom Wolfe) در دهه 70 میلادی نوشته است. کتاب واژه‌های نقاشی‌شده (فریب هنر) (The Painted Word) از بحث‌برانگیزترین کتاب‌های نقد و بررسی درباره نقاشی معاصر است.

ولف در این کتاب نگاهی بسیار انتقادی را نسبت به نقاشی دوران معاصر و جریان هنر آوانگارد به نمایش گذاشته است و این انتقادها را متوجه بسیاری از هنرمندان، ازجمله پیکاسو، اندی وارهول و ... می‌کند. او در این کتاب لحن بسیار گزنده، طنزآمیز و تندی دارد و در میان نوشته‌هایش به انواع کنایه‌ها و اشارات روی می‌آورد. ولف در کتاب خود به این نکته اشاره می‌کند که هنر مدرن، به جای آنکه یک تجربه بصری را به مخاطب منتقل کند، به تصویرگریِ نظریه‌های منتقدان هنری می‌پردازد. تام ولف با نگاه دقیق و متفاوت خود بیان می‌کند که هنرمندان مدرن به جای خلق آثار هنری، فقط نظریه‌ها را روی سطح تابلو پیاده‌سازی می‌کنند.

نکوداشت‌های کتاب واژه‌های نقاشی شده (فریب هنر):

- تام ولف در کنار شماست تا تاریک‌ترین نظراتتان را درباره هنر مدرن تایید کند. (New York Sunday News)
- کتاب واژه‌های نقاشی‌شده،‌ تا به امروز موفق‌ترین اثر تام ولف درباره نقد اجتماعی است. (The New York Times)
- ولف در مشاهدات دقیق بی‌همتاست و این ویژگی برای یک طنزپرداز،‌ شبیه به گلوله برای تفنگ است. (The Boston Sunday Globe)

کتاب واژه‌های نقاشی شده (فریب هنر) مناسب چه کسانی است؟

این کتاب برای همه دوستداران هنر و علاقه‌مندان به نقد هنر نقاشی بسیار مفید است.

با تام ولف بیشتر آشنا شویم:

اعجوبه روزنامه‌نگاری و نویسندگی در آمریکا، فردی که در نگارش نقد هنری بی‌همتاست کسی نیست جز تام ولف! او مدارک دانشگاهی خود را در مقاطع مختلف تحصیلی، از دانشگاه‌های واشنگتن ولی دریافت کرده و مقطع دکتری را در رشته مطالعات آمریکایی و در دانشگاه ییل گذرانده است. این نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی در اواسط دهه 70میلادی به نقد هنر و معماری مدرن آمریکای زمان خودش پرداخت و نقادی‌های هنرمندانه و دقیقش را با زبان خاص طنز پیوند دارد. ولف با نوشتن کتاب واژه‌های نقاشی‌شده (فریب هنر) اثری ماندگار از خودش بر جای گذاشته است که نگاه مخاطب را نسبت به هنر مدرن تغییر می‌دهد.

جوایز و افتخارات تام ولف:

_ برنده جایزه کتاب ملی
_ برنده جایزه جان دوس پاسوس
_ برنده مدال واشنگتن ایروینگ برای تعالی ادبی
_ برنده مدال ملی علوم انسانی و مدال بنیاد ملی کتاب برای مشارکت برجسته در نامه‌های آمریکایی
_ برنده جایزه روزنامه‌نگاری گیلد

در بخشی از کتاب واژه‌های نقاشی شده (فریب هنر) می‌خوانیم:

امروزه پاداشِ مدرنِ عجیبی وجود دارد که هنرمندِ آوانگارد می‌تواند تقدیمِ ولی‌نعمتِ خود کند: عمدتاً این احساس که او تافته‌ جدا بافته است و از بورژوازی و طبقه متوسط دوری می‌کند، این احساس که گرچه او پرورش‌یافته‌ طبقه‌ متوسط است اما دیگر جزو این طبقه نیست، این احساس که او دیگر سربازی مطیع نیست، بلکه آجودانی متخصص و یا پارتیزانی پرافتخار و پیش‌قراولِ ارتشی در سرزمینی‌ست که مردمانش مشتی بی‌فرهنگ و یا ضد‌فرهنگ‌اند. و این موضوع نیازی مدرن، و صرفاً نوعی رستگاریِ مدرن است (گناهِ داشتنِ پولِ بیش از حد) که در میانِ ثروتمندانِ سرتاسرِ غرب، چه در رم و میلان و چه در نیویورک، کاملاً امری رایج است. به همین سبب پیگیریِ لحظه‌به‌لحظه‌ هنر، جمع‌آوریِ هنرِ مدرن و آخرین آثار که تازه از تنورِ اتاق‌های زیرشیروانی بیرون آمده‌اند، خواسته‌ اصلیِ آنانی‌ست که با داشتنِ ثروتِ هنگفت، همچنان تهی از احساسِ آسایش و آرامش‌اند و می‌خواهند با این کار بگویند: ببینید من مانندِ دیگران نیستم، مانند آن تاجرانِ جوان، مانندِ مدیرانِ مؤسساتِ مالیِ آمریکا، مانندِ رؤسای جوان و یا آن طبقه‌ی مرفهِ بی‌فکر و اندیشه‌ نیویورک نیستم. هنرِ آوانگارد بیش از هر چیزِ دیگری باعثِ نابودیِ پول‌پرستی و بت‌شدگی می‌شود و شلوارِ جین و بلوزِ یقه‌اسکی و ردای کولی‌وار را در جایگاهی والاتر از پول و ثروت قرار می‌دهد.

امروزه از همین روست که مجموعه‌داران نه تنها به دنبالِ آشنایی با هنرمندان، بلکه خواهانِ وقت گذراندن و ورود به مجامعِ هنرمندانی هستند که آن‌ها را زیرِ بال‌ و ‌پر خود گرفته‌اند. آن‌ها می‌خواهند در خیابانِ «هاوارد» از ساختمان‌های بلند و سرگیجه‌آور، که راه‌پله‌هایشان حتی پاگرد هم ندارد، یک‌نفس پنج طبقه بالا بروند تا به اتاقِ زیرشیروانی برسند. مستقیم بالا بروند. گویی در رویایی فرو‌رفته‌اند تا بتوانند به قلب‌های سرگردانِ درونِ سینه‌شان، و نیز به این تپش ِ قلبِ برخاسته از تقلاهای بی‌شمار آرامش عطا کنند. و توقع دارند پشتِ درِ اتاقِ زیرشیروانی، کالای موعود را پیدا کنند. مثلاً نقاشی و یا مجسمه‌ای که بی‌هیچ بحثی محصولِ جنبشی جدید و موجی جدید است. می‌خواهند چیزی بیابند خدشه‌ناپذیر و ضدبورژوازی.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل یکم: رقصِ آپاچی
فصل دوم: مردم دعوت نشده‌اند. (هرگز دعوت نشده بودند.)
فصل سوم: تمامِ نیویورک بر پشتِ اسبی کوبیستی
فصل چهارم: گرینبرگ، روزنبرگ و سطحی تخت
فصل پنجم: سلام اشتاینبرگ (خداحافظ گرینبرگ و همچنین تو روزنبرگ، شادی به کالچربرگ باز می‌گردد.)
فصل ششم: به سوی حفره‌ی بنیادین
سخنِ آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب واژه‌های نقاشی شده (فریب هنر)
نویسنده
مترجمایمان مختار
ناشر چاپینشر آواژ
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات76
زبانفارسی
شابک978-600-869853-1
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نقاشی
قیمت نسخه الکترونیک
16900 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب واژه‌های نقاشی شده (فریب هنر)

sara
۱۴۰۲/۱۱/۲۶
تام ولف نویسنده کتاب زبان پر از استعاره؛ کنایه‌آمیز و نقادانه‌ای داره با این وجود جذاب و گیرا هم هست. این کتاب به قدری زیباست و خواندنش لذت داره که حیف‌تون میاد وقتی تموم میشه. البته در کنار دانشی که در مورد سیر تحول تاریخ نقاشی به شما میده جملاتی پرمعناش هم مخاطب رو میخکوب می‌کنه. اما اینکه چرا یه اسم کتاب شده "واژه‌های نقاشی شده" علت واضح داره. به قول خود تام ولف «تمام یک نسل از هنرمندان خود را و هنرشان را وقف رسیدن به واژه‌ها کردند و خود را وقف وظیفه نابودسازی خویش.» یعنی نقاشان به جای خلق یه اثر هنری خلاقانه واژه‌های داخل اشعار و متون ادبی رو به تصویر کشیدن و این خودش یه نوع انحطاط هنری به شمار می‌رفت.
اون معتقده هنر خلاق و واقعی فقط باید برای هنر باشه:
_ هنر ممکن است هر چیزی باشد اما هنرهای متعالی فقط درباره خود هنر هستند.
ولف به برهه‌ای اشاره می‌کنه که معاصرانش دیگه خواهان هنر انتزاعی نیستن و به پاپ آرت علاقه نشون میدن:
_ هنر پاپ آرت نیویورک را بار دیگر مطبوعات هنری و دستمزده صحنه هنر نیویورک را بار دیگر جوان کرد پاپ آرت همان کاری را برای گالری‌ها مجموعه داران گالری روها مطبوعات هنری و دستمزدهای هنرمندان انجام داد که گروه بیتلز در همان دوران برای موسیقی. یخا آب شدند دوباره بهار شد مطبوعات با شهوتی بی مثال آن را در آغوش می‌کشیدند.
کتاب جذابی هست توصیه می‌کنم بخونید.
مارینا ورزی
۱۴۰۱/۴/۱۷
به عنوان یک نقاش، از خواندن کتاب لذت بردم و از نقد هنر مدرن وتوصیف حال وهوای هنری قرن بیستم از دیدگاهی بسیار متفاوت و مخالف برایم جالب و آموزنده بود ممنون از مترجم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب واژه‌های نقاشی شده (فریب هنر)

برای دریافت کتاب واژه‌های نقاشی شده (فریب هنر) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.