معرفی و دانلود کتاب شرافت معلمی: مروری بر اندیشه‌ها و نظریات استاد دکتر غلامحسین شکوهی چهره ماندگار تعلیم ‌و تربیت

عکس جلد کتاب شرافت معلمی: مروری بر اندیشه‌ها و نظریات استاد دکتر غلامحسین شکوهی چهره ماندگار تعلیم ‌و تربیت
قیمت:
۱۵۰۰۰ ۷,۵۰۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شرافت معلمی: مروری بر اندیشه‌ها و نظریات استاد دکتر غلامحسین شکوهی چهره ماندگار تعلیم ‌و تربیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شرافت معلمی: مروری بر اندیشه‌ها و نظریات استاد دکتر غلامحسین شکوهی چهره ماندگار تعلیم ‌و تربیت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شرافت معلمی: مروری بر اندیشه‌ها و نظریات استاد دکتر غلامحسین شکوهی چهره ماندگار تعلیم ‌و تربیت

کتاب شرافت معلمی: مروری بر اندیشه‌ها و نظریات استاد دکتر غلامحسین شکوهی چهره ماندگار تعلیم ‌و تربیت نوشته‌ی محمد دشتی و محرم نقی زاده، از موضوعاتی مانند نظریه عمل و تجربه در اندیشه‌های دکتر شکوهی، پرورش خوی حرف شنوی در کودکان و سخنان دکتر خسرو باقری تشکیل شده است.

معلمی شرافتمندترین شغل دنیاست. بنابراین هیچ کاره است؛ چون تمام این تمهیدات در خلقت انسان پایه‌ریزی و نهاده شده و از سویی همکاره است؛ چون اگر حضور نداشته باشد، این وقایع اتفاق نمی‌افتند. از اینجاست که کانت می‌گوید: بشر تنها با تعلیم و تربیت رشد می‌یابد. معلمان کار خلقت را تکمیل می‌کنند. تفاوت بین افرادی که از برکات تعلیم و تربیت محروم بودند و کسانیکه از آن بهره‌مند شدند نمایان است.

معلمان بزرگ که آگاهانه به تعلیم و تربیت یک یا چند نسل و انتقال و حفظ سرمایه فرهنگی یک کشور می‌پردازند در جامعه پایگاه ویژه‌ای دارند. پرورش استعدادها در هر جامعه به ویژه خلاقیت و نوآوری در راه آماده کردن نسل جوان، برای تولید علم و فناوری و سرمایه‌های معنوی دارای اهمیت فراوان است و به همین جهت فرهنگیان و معلمان شاخص و نقش آفرین را نخبگان فرهنگی می‌نامند و جامعه ما اهمیت خاصی برای آموزش و پرورش قائل است و به کسانی که در این راه قدم گداشته و آن را با موفقیت و پشتکار می‌پیمایند احترام می‌گذارند.

همین گروه مؤثر و نقش آفرین می‌کوشند با به کار بردن روش‌های علمی، مشاهده، آزمایش و آشنایی با تجارب مربیان بزرگ، نظام آموزش و پرورش کشور را در رسیدن به اهداف یاری کنند که یکی از چهره‌های موفق و مؤثر در این عرصه، قطعأ چهره ماندگار تعلیم و تربیت، معلم فرزانه جناب آقای دکتر غلامحسین شکوهی است.

بدون شک توصیف شخصیت این استاد و بیان ویژگی‌های اخلاقی و خدمات آموزشی، علمی و حرفه‌ای ایشان کار ارزشمند و بزرگی است و تنها کسانی می‌توانند از عهده این کار مهم برآیند که از توانایی قدرت بیان و بازگویی آن همه عظمت و بزرگی با زبان قلم برخوردار باشند و این عزیز را در همه مراحل زندگی پربرکتش بهتر از ما بشناسند.

در بخشی از کتاب شرافت معلمی: مروری بر اندیشه‌ها و نظریات استاد دکتر غلامحسین شکوهی چهره ماندگار تعلیم ‌و تربیت می‌خوانیم:

امروز آموزش و پرورش ما به شدت گرفتار ابزار انگاری شده است. حالا اگر همین نئولیبرالیسم در غرب وجود دارد آن‌ها با یک اندیشه‌ای این کار را انجام می‌دهند؛ یعنی گروهی از افراد می‌آیند و درس می‌خوانند و بقیه سراغ دیگر کارهای اجتماعی و فردی می‌روند اما جامعه ما یک شاهراه - و اهدنا الصراط المستقیم - دارد و آن هم دانشگاه است. همه هم انگار مشغول ورود به این جاده هستند و این موضوع حتی به کلاس اولی‌ها و مقاطع قبل از آن هم کشیده شده است.

دوستان عزیزی که سیاست‌گذار هستند توجه دارند که تا زمانی که ما نیاییم و در یک سطح کلان کارهایی را که باید در این جامعه انجام شود، تعریف نکنیم که چه فعالیت‌هایی وجود دارد، مشکل حل نمی‌شود. باید دانشگاه را کوچک کنیم، همان طوری که کوچک شدن دولت مطرح و یک شعار برای نجات اقتصاد است، کوچک کردن دانشگاه هم یک راه نجات برای تعلیم و تربیت است تا افراد بدانند که راه‌های مختلفی وجود دارد و مسیر کار، پیشرفت، موفقیت و زندگی تنها دانشگاه نیست.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: نظریه عمل و تجربه در اندیشه‌های دکتر شکوهی
فصل دوم: شرافت معلمی
فصل سوم: شکوهی از نگاه فرزندان
فصل چهارم: پرورش خوی حرف شنوی در کودکان
فصل پنجم: از تکریم تا وداع
کارنامک
تکریم وداع با استاد در قاب تصویر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شرافت معلمی: مروری بر اندیشه‌ها و نظریات استاد دکتر غلامحسین شکوهی چهره ماندگار تعلیم ‌و تربیت
نویسنده،
ناشر چاپیموسسه مدارس یادگیرنده مرآت
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات188
زبانفارسی
شابک978-600-7977-45-3
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک
۱۵۰۰۰ ۷,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شرافت معلمی: مروری بر اندیشه‌ها و نظریات استاد دکتر غلامحسین شکوهی چهره ماندگار تعلیم ‌و تربیت

فاطمه پرندوش
۱۴۰۲/۲/۱۲
شرافت معلمی افسانه یا حقیقت
کتاب خوبیه پیشنهاد میدم مطالعه کنید
محمدرضا محمدی
۱۴۰۲/۸/۲۱
بر همه‌ی معلمین لازم و واجب است این کتاب را بخوانند.
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب شرافت معلمی: مروری بر اندیشه‌ها و نظریات استاد دکتر غلامحسین شکوهی چهره ماندگار تعلیم ‌و تربیت

برای دریافت کتاب شرافت معلمی: مروری بر اندیشه‌ها و نظریات استاد دکتر غلامحسین شکوهی چهره ماندگار تعلیم ‌و تربیت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.