معرفی و دانلود کتاب شیاد

عکس جلد کتاب شیاد
قیمت:
19000 تومان - 2.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شیاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شیاد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شیاد

زندگی یا مرگ، مسئله این است! در کتاب شیاد، اثر استادانه‌ی جان گریشام با داستانی دلهره‌آور همراه می‌شوید که حول محور مرگ و زندگی، جنایت و عدالت می‌چرخد. مالکوم، شخصیت اصلی رمان، وکیلی‌ست که به پول‌شویی متهم شده است. او برای بیرون آمدن از این بحران درگیر ماجراهای پیچیده‌ای می‌شود که نجات یافتن از آن‌ها ساده نیست! این اثر جنایی و معمایی که ذیل مجموعه‌ی ادبیات امروز به همت نشر افق به چاپ رسیده، در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌ تایمز جا خوش کرده است.

درباره‌ی کتاب شیاد

شغل قضاوت از آن گروه کارهای پرمخاطره‌ای‌ست که اگر قدم در آن بگذارید، زندگی‌تان احتمالاً بر پایه‌ی یک ریسک بزرگ قرار می‌گیرد. امری که برای قاضی فاوست اتفاق افتاد و باعث شد او به قتل برسد. این قتل رازآلود یک معمای پیچیده را در هزارتوی خود جای داده و رسیدن به پاسخ آن کار هر کسی نیست. مالکوم، شخصیت اصلی کتاب شیاد (The Racketeer)، یک وکیل سیاه‌پوست است که به‌ جرم پولشویی به ده سال زندان محکوم شده. او که به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهد این حکم را بپذیرد، فکری به سرش می‌زند و تصمیم می‌گیرد بر پرونده‌ی پیچیده‌ی قتل قاضی ریموند فاوست کار کند.

جان گریشام (John Grisham) از برترین جنایی‌نویسان آمریکا و استاد بی‌بدیل خلق داستان‌های معمایی، این‌بار نیز با یک رمان مهیج، درخشان‌ترین اثر خود را به نمایش گذاشته. او با توانایی شگرف خودش در داستان‌نویسی، به‌زیبایی هر چه تمام‌تر مشکلات و کمبودهای نظام حقوقی آمریکا را به‌ تصویر کشیده است‌. او به دقت موضوعات حقوقی آمریکا را به ساحت نقد و بررسی می‌برد و خواننده را با خود همراه می‌کند. کتاب شیاد از زبان مالکوم روایت می‌شود و شما را با افکار، اندیشه‌ها و تصمیمات او در یک زاویه‌ی دید قرار می‌دهد.

کتاب حاضر را انتشارات افق با ترجمه‌ی روان مریم حاجی علیرضا به چاپ رسانده است.

اقتباس سینمایی از کتاب شیاد

به گزارش هالیوود ریپورتر، به سال 2007 شرکت فیلم‌سازی آمریکایی 2000 و نیو ریجنسی بر سر ساخت اقتباسی سینمایی از کتاب شیاد به توافق رسیدند. بااین‌حال، از زمان گزارش اولیه تاکنون، هیچ پیشرفت بیشتری در مورد ساخت فیلم صورت نگرفته است.

جوایز و افتخارات کتاب شیاد

  • در صدر فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز؛
  • فروش بیش از یک و نیم میلیون نسخه در سرتاسر جهان.

نکوداشت‌های کتاب شیاد

  • یک کتاب قوی و بی‌ادعا از گریشام. (نقد کتاب Kirkus)
  • یک افسانه در میان رمان‌هایی با موضوع حقوقی (یو‌اس‌ای‌ تودی)
  • یکی از بهترین داستان‌سرایان حال حاضر آمریکا، جان گریشام است. (نیویورک‌ تایمز)
  • کتاب شیاد داستانی خلاقانه است که با نثری شیوا و روان روایت شده است. (واشنگتن پست)

کتاب شیاد برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به خواندن داستان و رمان‌های خارجی علاقه‌مند هستید و روایت‌های داستانی را با موضوعات حقوقی و جنایی دوست دارید، لذت خواندن این اثر درخشان را از دست ندهید.

با جان گریشام بیشتر آشنا شویم

یکی از داستان‌سرایان برتر آمریکایی، جان گریشام است که او را به‌خاطر خلق داستان‌‌ها و رمان‌های معمایی و جنایی می‌شناسند. او زاده‌ی سال 1955 است. او در کودکی به بازی بیسبال علاقه‌ی زیادی داشت، اگرچه وضعیت جسمانی جان گریشام هیچگاه اجازه‌ی بازی در زمین بیسبال را به او نداد و همین مسأله مسیر زندگی او را به سمت دیگری هدایت کرد. او ابتدا در دانشگاه در رشته‌ی حسابداری به تحصیل پرداخت، اما پس از مدتی به موضوعات حقوقی علاقه‌مند شد و حدود ده سال در این زمینه کار کرد. این نویسنده‌ی برجسته، در لیست پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین نویسندگان حقوقی و جنایی قرار دارد. از جمله دیگر آثار او می‌توان به کتاب‌های «اعتراف»، «مرد معصوم» و «باران‌ساز» اشاره کرد.

این نویسنده تاکنون جوایز و افتخارات بسیاری را از آن خود کرده است که از میان آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جایزه‌ی لوح طلایی آکادمی دستاوردهای آمریکا در سال 1993؛
  • جایزه‌ی نویسنده‌ی برجسته‌ی پگی وی هلمریچ (Peggy V. Helmerich) در سال 2005؛
  • جایزه‌ی یک عمر دستاورد گلکسی بریتانیا در سال 2007؛
  • جایزه‌ی دستاورد خلاقانه‌ی داستانی در کتابخانه‌ی کنگره در سال 2009؛
  • جایزه‌ی افتتاحیه‌ی هارپر لی برای داستان حقوقی «اعتراف» در سال 2011؛
  • جایزه‌ی افتتاحیه‌ی هارپر لی برای داستان حقوقی «ردیف درختان افرا» در سال 2014؛
  • پرفروش شدن هفت عنوان از کتاب‌های او در سال انتشار خود.

در بخشی از کتاب شیاد می‌خوانیم

وقتی خانه را ترک کردم، بو شش‌ساله بود. او تنها فرزند ما بود. داشتیم نقشه می‌کشیدیم بچه‌های بیشتری داشته باشیم. میلیون‌ها بار این محاسبه را در مغزم انجام داده‌ام؛ اینکه وقتی آزاد شوم او شانزده‌ساله و نوجوان است و من ده‌سال با ارزشی را که پدر و پسری می‌توانند با هم بگذرانند از دست داده‌ام. پسرها تا دوازده‌سالگی پدرشان را می‌پرستند و فکر می‌کنند هر کاری او بکند درست است. به بو بیسبال و فوتبال کودکان یاد داده بودم و او مثل سگی خانگی از من تقلید می‌کرد. ماهی‌گیری می‌کردیم، چادر می‌زدیم و گاهی شنبه‌ها صبح، بعد از صبحانه‌ای مردانه، او را به دفترم می‌بردم. بو همه‌ی دنیای من بود. وقتی می‌خواستم برایش توضیح بدهم که مدتی طولانی از هم دور می‌شویم، قلب هردوی ما شکست. اجازه ندادم من را پشت میله‌های زندان ببیند. خیلی دلم می‌خواست او را در آغوش بگیرم، اما فکر اینکه پسرکوچولویم پدرش را زندانی ببیند آزارم می‌داد.

وقتی مدتی طولانی در زندان باشید، نمی‌توانید جلوی طلاق را بگیرید. دولت فدرال، دارایی‌ها و املاک‌مان را که زیاد هم نبودند، بعد از هجده‌ماه توقیف، مصادره و تخلیه کرد. همه چیز را از دست دادیم جز پسرمان و تعهدی که داشتیم. پسرمان ماند، اما تعهدمان از بین رفت. دیون قول‌های قشنگی داده بود؛ اینکه قوی باشد و از پسرمان مراقبت کند. اما وقتی برای گذراندن دوران محکومیتم رفتم، واقعیت نمایان شد. او در شهر کوچک‌مان تنها و منزوی شده بود. در یکی از نامه‌هایش نوشته بود: «وقتی مردم من را می‌بینند پچ‌پچ می‌کنند.» در یکی دیگر از نامه‌ها گله و شکایت می‌کرد تنها شده است و کم‌کم نامه‌ها و ملاقات‌هایش به شکلی محسوس کمتر و کوتاه‌تر شدند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شیاد
نویسنده
مترجممریم حاجی علیرضا
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات416
زبانفارسی
شابک978-600-353-136-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
19000 ت - 2.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شیاد

Pani malak
۱۴۰۲/۶/۲۷
کتابه قشنگی بود من لذت بردم مختصر رمان موضوع در مورد وکیل سیاه پوستی است که بیگناه به حبس محکوم شده است و در زندان فراستبرگ زندانی است در این زمان یکی از قاضی ایالت آمریکا کشته میشود و اف بی‌ای بدنبال قاتل او میگردن مالکوم بنستر با زکاوت و زیرکی که دارد از این جریان و قتل قاضی برای آزاد خود از این زندان استفاده میکند کتاب از نظر من کتاب زیبا و جذابی بود که خواننده از خواندن آن خسته نمیشود و هر فصل یک معمآا برای خواننده حل میشود... سپاس از کتابراه که بستری فراهم کرد برای آشنایی ما با کتابهای متفاوت با قیمتهای مناسب و مهمترینش در دسترس بودن آن کتابها
محمد جمعدار
۱۴۰۲/۴/۶
داستان خوبی بود درکل و جالب تر از همه اینکه هیچ مشکلی برای بنیستر وجود نداشت. هیچ خطری هیچ ریسکی همه چیز خیلی رویایی و بعضی جاها به دور از منطق و عقل داستان پیش میرفت.
اشاره و انتقاد به گفتن جزییات زیاد توسط نویسنده درسته ولی شاید نویسنده با همین جزییات فراوان ذهن مارو از نقاطی که میتونستیم به و‌
غیر منطقی رویایی بودنش شک کنیم و ایراد بگیریم منحرف کرده باشه. البته که برای من نبودن هیچ مشکلی برای بنیستر بینهایت شک برانگیزه و نمیتونم بگم این کتاب عالی و بی نقص و فوق العاده و... بود.
فروغ حقیقی
۱۴۰۲/۳/۱۳
کتاب پلیسی جالبیه و داستان پر کششی داره، حتما از خواندنش لذت می‌برید، وقتی که هویت جدید شخصیت اصلی داستان بعد از تغییر قیافه لو رفت حدس پایان داستان خیلی سخت نبود ولی باز هم نویسنده با خلاقیتش داستان رو جالب تر کرد، تنها نکته منفی کتاب زیاده روی در بیان بعضی جزئیات بود که باعث می‌شد داستان کند پیش بره و گاهی خسته کننده بشه، ممنون از کتابراه
علیرضا مقام دوست
۱۴۰۲/۳/۱۱
سلام و خسته نباشید
برگردان کتاب گاهی جملات را مبهم و سخت فهم میکرد اما در کل باتوجه به فکر نویسنده در خصوص طرح موضوع از ابتدا تا انتها و شروع و پایان مناسب و دور از انتظار ب جذابیت داستان خیلی کمک میکرد در کل داستان کمی اغراق آمیز درپاره‌ای از مطالب اما دلنشین در خصوص ظرافت ب جزیات وکمی فانتری باعث میشد که تاپایان خواننده راجذب کند و خسته کننده نباشد
Elaheh Tabatabaee
۱۴۰۲/۳/۷
مانند اکثر داستان‌های جان گریشام موضوعی حقوقی جنایی داره کتاب جالب و هیجان انگیزه که سیستم قضایی وامنیتی آمریکا را به نقد وچالش کشیده ونشان میدهد برخورد نادرست بایک محکوم بیگناه او را به چه دزد شیادی بدل میکند ترجمه خوب و روان است
Zahra
۱۴۰۲/۲/۱۵
اینکه یه وکیل معمولی تو شهر کوچیک و محدود با اطلاعات محدود وقتی تو شرایطی قرار میگیره که برای زندگیش باید بجنگم چقدر فعال و تیزهوش میشه برام جالب بود و البته دیدن آمریکا از یه زاویه جدید هم خالی از لطف نبود
Arad Hashemi
۱۴۰۲/۴/۳۱
داستان جالبی داشت وسطای داستان یکم خسته کننده میشه اما ابتدا وانتهای داستان جذاب هست و حتما تا آخر باید بخوانید تا متوجه پیچیدگی وجذاب بودنش شوید، در کل داستان خوبی هست وارزش خواندن دارد.
Navid Motamedi
۱۴۰۲/۱۰/۱۲
کتاب بی نظیر شروع شد و تا اواسط داستان همه چی عالی بود به طوری که ذوق داشتم تمامش کنم.. ولی از وسطا کلا داستان عوض شد و به نظرم کشش داستان کم شد.. مجموعا خوب بود
اصغر فرهادی
۱۴۰۲/۳/۲۷
خیلی داستان جالب وخوبی بود از کتابهایی است که دوست داری یک شبه تمامش کنی شاید اگر اسم دیگری داشت بهتر بود
Fariba.A
۱۴۰۲/۲/۴
بسیار عالی ۲۴ ساعت نشده که این کتابو خریدم تا اخرین لحظه نمیتونی ازش جدا بشی تردید نکنید این کتاب عالیه
maryam nazemi
۱۴۰۲/۱/۵
هیچ وقت از خوندن کتابای جان گریشام پشیمان نمیشید، آمریکایی رو بهتون نشون میده که نمی‌شناختید
فاطمه اس
۱۴۰۲/۱/۲۵
کتابی فوق العاده سرگرم‌کننده که مجبور میشی تا آخر داستان بری تا بفهمی قضیه چیه؟
سارا سوری
۱۴۰۲/۵/۲۷
یک داستان جنایی پلیسی جذاب پر کشش و هیجان انگیز با روایتی عالی
Elnaz Mansoury
۱۴۰۲/۲/۲۱
داستان متفاوتی از انچه تا به حال از امریکا و زندگی در این کشور شنیده بودم.
Nirvana Goodarzi
۱۴۰۲/۴/۲۸
کتابهای جان گریشام در عین سادگی بسیار جذاب است
مشاهده همه نظرات 20

راهنمای مطالعه کتاب شیاد

برای دریافت کتاب شیاد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.