معرفی و دانلود کتاب صدای پنهان ذهن

عکس جلد کتاب صدای پنهان ذهن
قیمت:
۴۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صدای پنهان ذهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صدای پنهان ذهن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صدای پنهان ذهن

از صداهای درون سرتان و واگویه‌های ذهنی خود به ستوه آمده‌اید؟ اتان کراس در کتاب صدای پنهان ذهن می‌کوشد نحوه‌ی مواجهه‌ی صحیح با این صداها را در اختیار شما قرار دهد. این اثر پرافتخار از سوی نشریات معتبر بسیاری مورد تقدیر قرار گرفته و در شمار پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا قرار دارد.

درباره‌ی کتاب صدای پنهان ذهن

اگر به یک فرد غریبه درباره‌ی گفت‌وگوهای درونی ذهنتان با خودتان بگویید، شاید شما را دیوانه یا دست‌کم عجیب‌وغریب بپندارد. اما همه‌ی ما بلااستثناء از این ویژگی برخورداریم. هیچ‌یک از ما نیست که در طول روز با خود و در ذهن خود صحبت نکند. همین که به چیزی فکر می‌کنیم، در حقیقت مشغول مکالمه با خودمان درباره‌ی آن موضوع هستیم. این صدای درونی اما در بعضی موارد به شکلی آسیب‌زننده پدیدار می‌شود و می‌تواند مضراتی را برای شما به همراه بیاورد. اتان کراس، روان‌شناس و عصی‌شناس کارکشته‌ی آمریکایی، در کتاب صدای پنهان ذهن (Chatter: The Voice in Our Head, Why It Matters, and How to Harness It) به سراغ این نجواها و نداهای درونی رفته است. نداهایی که گاه مشوق شما هستند و گاهی شما را به شقاوتمندانه‌ترین شکل ممکن مورد سرزنش و یا حتی خشونت قرار می‌دهند.

اتان کراس در کتاب صدای پنهان ذهن، به گفت‌وگوهای ذهنی ما با خودمان می‌پردازد. او در این راستا از دانش تجربی خود و همچنین ماحصل سال‌ها تحقیق و پژوهش دراین‌باره بهره می‌گیرد تا نشان دهد که چگونه می‌توانیم از این ندای درونی به سود خود استفاده کنیم و آن را در شرایطی امن و سالم نگه داریم. کراس از نحوه‌ی اثرگذاری این واگویه‌ها بر شخصیت، سلامت روان، کار و به طور کلی زندگی ما سخن می‌گوید. با خواندن این کتاب از وجه منفی و مخرب این نداها و واگویه‌های درونی آگاه خواهید شد و اتان کراس به شما خواهد آموخت که چگونه می‌توانید از شر آثار منفی آن رها شوید و بدین ترتیب از تضعیف روحیه‌ی خود پیشگیری کرده و به بهبود روابط اجتماعی و سلامت روانتان کمک کنید.

پروفسور کراس تخمین می‌زند که ما حدود یک‌سوم تا نیمی از ساعات بیداری خود را صرف صحبت کردن با خود می‌کنیم. او می‌گوید عموم مردم می‌توانند با سرعت 4000 کلمه در دقیقه با خود حرف بزنند. بسیاری از صحبت‌های ما با خود برایمان مفید است. برای مثال هنگامی که در تلاش هستیم تا برای یک مصاحبه‌ی شغلی آماده شویم، و یا وقتی که با خودمان صحبت می‌کنیم تا بتوانیم از خانواده یا دوستمان به خاطر رفتار بی‌ادبانه و عصبانیت کنترل‌نشده‌ی خود عذرخواهی کنیم؛ در چنین مواقعی واگویه‌های درونی به کمک ما خواهند آمد. اما این پچ‌پچه‌ها می‌توانند روی روابط، کار و سلامت جسمانی‌مان تأثیر منفی از خود بر جای بگذارند. اتان کراس در کتاب صدای پنهان ذهن می‌کوشد از طریق تحقیقات عملی و نظری خود، روش‌ها و ابزارهایی را برای مواجهه‌ی صحیح با این واگویه‌های درونی در اختیار ما قرار دهد.

این کتاب با اسامی دیگری همچون «ورّاجی» و «نشخوار ذهنی» نیز ترجمه شده است. نسخه‌ای که اکنون در اختیار شما قرار دارد، ترجمه‌ی سیمین کاظمی از این اثر است که به همت انتشارات هورمزد تهیه و منتشر شده.

جوایز و افتخارات کتاب صدای پنهان ذهن

  • نامزد دریافت جایزه‌ی گودریدز در سال 2021
  • نامزد دریافت جایزه‌ی کتاب Porchlight
  • راه‌یافته به فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا
  • بهترین کتاب روان‌شناسی سال از نگاه واشنگتن‌پست
  • مورد تقدیر قرار گرفته از سوی خبرگزاری‌های پابلیشرز ویکلی، یو‌ای‌اِی تودی، بی‌بی‌سی و ...

نکوداشت‌های کتاب صدای پنهان ذهن

  • یک ندای عمیقاً اسرارآمیز و شگفت‌انگیز درون ما وجود دارد؛ ابزاری که به واسطه‌ی آن از کیستی خود و آنچه فکر می‌کنیم آگاه می‌شویم. اتان کراس در کتاب صدای پنهان ذهن ایده‌های خوبی در مورد نحوه‌ی مدیریت و کنترل این صداها به شما ارائه می‌دهد. (نیویورکر)

  • آیا راه‌های درست و غلطی برای برقراری ارتباط با خودتان وجود دارد؟ و اگر چنین است، آیا تکنیکی وجود دارد که از سوی افرادی که صدای درونی‌شان بیش از حد بلند است به‌کار گرفته شوند؟ کراس برای برخی از این پرسش‌ها، پاسخ‌هایی پیدا کرده است. (گاردین)

  • تو آن صدایی را که در سرت هست می‌شناسی؟ صدایی که گاهی تو را تشویق می‌کند و گاهی روحیه‌ات را پایین می‌آورد. اتان کراس توضیح می‌دهد که چگونه ندای درونی خود را ساکت نموده و از آن برای موفقیت استفاده کنید. (People)

  • این اثر یک راهنمای آموزنده برای مقابله با اضطراب و فاصله گرفتن از آن است. (Harvard Business Review)

  • یک اثر شاخص که طرز فکر شما را در مورد طبیعت انسان دگرگون خواهد کرد. خواندن کتاب صدای پنهان ذهن برای همه ضروری است. (آنجلا داکورث)

  • اتان کراس صدایی را که در ذهنمان وجود دارد و مدام با ما صحبت می‌کند بررسی نموده و توضیح می‌دهد که این صدا چرا وجود دارد، و چگونه می‌توانیم یاد بگیریم به جای از بین بردنش، به آن تکیه کنیم. (نقد کتاب آمازون)

کتاب صدای پنهان ذهن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از صداها و همهمه‌های درون ذهن خود خسته شده‌اید، خواندن این کتاب را اکیداً به شما توصیه می‌کنیم.

با اتان کراس بیشتر آشنا شویم

این نویسنده، روان‌شناس و عصب‌شناس آمریکایی در نیویورک چشم به جهان گشود. او تحصیلات خود را در دانشگاه پنسیلوانیا تکمیل نمود و برای مقطع دکترا به دانشگاه کلمبیا رفت. اتان کراس (Ethan Kross) همچنین مدرک فوق دکترای خود را نیز در رشته‌ی علوم اعصاب عاطفی اجتماعی دریافت کرد. کراس از سال 2008 در دانشگاه میشیگان فعالیت می‌کند و اکنون کرسی استادی این دانشگاه را در رشته‌ی روانشناسی و مدیریت در دست دارد. او آزمایشگاه تخصصی خود را نیز در حوزه‌ی احساسات تأسیس کرده و مدیریت آن را به عهده دارد.

در بخشی از کتاب صدای پنهان ذهن می‌خوانیم

جایی که پای غرق‌شوندگان در علف‌هرزه‌های احساسات گیر می‌کرد، فاصله‌گیرندگان پا را آن‌طرف‌تر می‌گذاشتند که باعث می‌شد احساس بهتری پیدا کنند. یکی از آن‌ها نوشته بود: «می‌توانستم جر و بحث را واضح‌تر ببینیم. اول بهتر با خودم احساس همدلی کردم اما بعد کم‌کم درک کردم که دوستم چه احساسی داشت. شاید غیرمنطقی بوده اما انگیزه‌اش را درک می‌کنم.» افکار این افراد واضح‌تر و پیچیده‌تر بود، و همان طور که انتظار می‌رفت، به نظر می‌آمد رویدادها را از منظر مشاهده‌گرِ سومی دیده بودند. آن‌ها توانسته بودند از آن تجربه با داستانی سازنده سربرآورند. این آزمایش شواهدی فراهم کرد که چند قدم عقب‌آمدن برای این که تجربیاتمان را درک کنیم، می‌تواند به تغییر لحن صدای درونی‌مان کمک کند.

کمی بعد، در پژوهش‌هایی بیشتر، من و دیگران کشف کردیم که زوم به عقب به این روش، افسارِ پاسخِ قلبی‌رگی ستیز یا گریز ناشی از استرس را در دست می‌گرفت، کاهندۀ شدتِ فعالیت احساسی در مغز افراد می‌شد و باعث می‌شد افراد خصومت و خشونت کمتری را تجربه کنند وقتی تحریک می‌شدند؛ یعنی وقتی در شرایطی بودند که زمین حاصلخیزی است برای دست‌به‌کارشدنِ وِروِره‌جادو. به‌علاوه دریافتیم که تکنیک فاصله‌گرفتن نه‌تنها روی گلچینی تصادفی از دانشجویان بلکه روی کسانی که با انواع شدیدتر شکنجه‌های صدای درونی دست‌به‌گریبان بودند هم جواب داد. مثلاً مبتلایان به افسردگی یا حتی والدین شدیداً مضطرب که با درمان‌های دردناک سرطانِ فرزندانشان پیکار می‌کنند. با وجود این، یافته‌های ما، تا به اینجا، هنوز محدود بودند. این یافته‌ها فقط به این مربوط بودند که فاصله‌گرفتن چگونه در همین لحظه بر ما تأثیر می‌گذارد. ما می‌خواستیم بدانیم که آیا این کار تأثیرات بلندمدتی هم دارد، زمانی که مردم صرف نشخوار فکری می‌کنند را کوتاه می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول. چرا با خودمان حرف می‌زنیم
فصل دوم. وقتی صحبت‌کردن با خودمان نتیجۀ عکس می‌دهد
فصل سوم. زوم‌کردن به عقب
فصل چهارم. وقتی من تبدیل می‌شود به تو
فصل پنجم. قدرت و خطر دیگران
فصل ششم. از بیرون به درون
فصل هفتم. جادوی ذهن
نتیجه‌گیری
ابزارها
قدردانی
پی‌نوشت‌ها
دربارۀ نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صدای پنهان ذهن
نویسنده
مترجمسیمین کاظمی
ناشر چاپینشر هورمزد
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات200
زبانفارسی
شابک978-622-5850-05-7
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صدای پنهان ذهن

mohammad heydarpanah
۱۴۰۲/۶/۱۴
ترجمه خیلی نامبر وان نبود ولی محتوا در حد بوندسلیگا موثر و کاربردیه
باید خوب درک بشه
کاربر S
۱۴۰۳/۱/۵
با دانستن پرور جادو میتوانیم انتخاب درستی از صداهای درونی پیداکنیم
احترام ابیاری
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
از جوانان کتاب لذت بردم و خیلی چیزهایی گرفتم.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب صدای پنهان ذهن

برای دریافت کتاب صدای پنهان ذهن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.