معرفی و دانلود کتاب صدایت را بلند کن

عکس جلد کتاب صدایت را بلند کن
قیمت:
۷۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صدایت را بلند کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صدایت را بلند کن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صدایت را بلند کن

داستان زندگی مردی که از زمان تولدش، حکم یک ناجی را داشت و همه را شگفت‌زده می‌کرد! رافائل هونیگشتاین در کتاب صدایت را بلند کن، بیوگرافی یورگن کلوپ، بازیکن فوتبال و مربی مشهور تیم‌های ماینتس، دورتموند و لیورپول را روایت می‌کند که به عنوان سرمربی افتخارات فراوانی را برای تیم‌هایی که هدایتشان را بر عهده داشته، به ارمغان آورده است.

درباره‌ی کتاب صدایت را بلند کن

یورگن همیشه حکم یک ناجی را داشت؛ انگار به دنیا آمده بود تا دیگران را نجات دهد. پدرش، «نوربرت» (Norbert)، که دروازه‌بان حرفه‌ای فوتبال بود و آرزو داشت فرزندانش را به سمت ورزش سوق دهد، در پی این بود که کوچکترین فرزندش «ایسولده» (Isolde) را، از میان سه دختری که داشت، به سمت دنیای ورزش حرفه‌ای بفرستد. برنامه‌های تمرینی سختگیرانه‌ای برای ایسولده‌ی پنج ساله تدارک دیده بود و اگر دخترک نمی‌توانست از پس آن‌ها بر بیاید، تنبیه‌های خاصی هم انتظارش را می‌کشید. اما با به دنیا آمدن یورگن، که اولین فرزند پسر این خانواده بود، بار تمام این سختگیری‌های ورزشی و آرزوهای پدر، از دوش ایسولده برداشته شد. حالا ایسولده می‌توانست به جای تمرین ضربه‌ی سر با توپ فوتبال، از کلاس‌های باله و دو لذت ببرد. یورگن کلوپ (Jürgen Klopp) کوچک آمده بود و تبدیل به فرشته‌ی نجات ایسولده شده بود! این اولین باری بود که یورگن کسی را نجات داده بود، اما داستان به همین‌جا ختم نشد. یورگن، آن‌قدر به برنامه‌های پدر وفادار ماند و آن‌قدر در این مسیر تلاش کرد، تا در اقدامی که برای هیچ‌کس قابل‌باور نبود، مربیگری تیم ماینتس را به او سپردند و این‌بار توانست یک تیم را از سقوط حتمی نجات دهد! کتاب صدایت را بلند کن (Bring the Noise: The Jürgen Klopp Story) از رافائل هونیگشتاین (Raphael Honigstein)، زندگینامه‌ی یورگن کلوپ، مربی مشهور و موفق فوتبال را روایت می‌کند.

زمانی که ماینتس بدترین روزهای خود را می‌گذراند، یورگن در این تیم بازی می‌کرد. اوضاع تیم روزبه‌روز بدتر می‌شد، تا جایی که در حرکتی غیرقابل‌باور -حتی برای اعضای تیم و حتی برای خود یورگن- تصمیم گرفته شد تا نقش مربی تیم به یورگن کلوپ سپرده شود؛ فردی که هیچ تجربه‌ای در مربی‌گری نداشت و هیچ تصمیمی هم برای این تغییر مسیر و تغییر جایگاه نگرفته بود! او هنوز هم همان یورگن قبلی بود و رفتاری که با شاگردانش، که هم‌تیمی‌های سابقش بودند، در پیش گرفته بود، هیچ تفاوتی با رفتار قبلی نداشت. مسئولین تیم معتقد بودند با جابه‌جایی کلوپ، قطعاً اوضاع از آن‌چه بوده بدتر نخواهد شد! با برگرداندن سیستم قبلی بازی، یورگن کلوپ این‌بار هم توانست نجات‌دهنده باشد. ماینتس با مربی‌گری او توانست تیمی را شکست دهد که از مدعیان صعود بود. این پیروزی، در شرایطی رخ داد که هیچ یک از بازیکنان حریف حتی نتوانسته بودند به دروازه‌ی ماینتس نزدیک شوند. ماینتس، سکوی پرش یورگن و نقطه‌ی تغییر مسیر حرفه‌ای او در فوتبال بود؛ یورگن کلوپ دیگر نمی‌خواست بازیکن باشد، او از این نقطه به بعد، یک مربی موفق بود. کتاب صدایت را بلند کن، روایتی خواندنی از زندگی این مربی پرافتخار دنیای فوتبال به دست می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب صدایت را بلند کن

یورگن کلوپ پس از ماینتس، به ترتیب سرمربی‌گری تیم‌های دورتموند و لیورپول را به عهده گرفت و در هر دو این تیم‌ها توانست افتخارات مهمی را کسب کند که مدت‌ها در یاد تمام فوتبال‌دوست‌ها، به‌خصوص طرفداران این دو تیم، باقی خواهد ماند. یورگن کلوپ در دوران فعالیتش در دورتموند، قهرمانی بوندس لیگا، قهرمانی جام حذفی و نایب‌قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را به کارنامه‌ی خود افزود. زمانی که فعالیت خود در لیورپول را آغاز کرد، قهرمانی و نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، قهرمانی در لیگ برتر انگلستان، قهرمانی در جام باشگاه‌های جهان و بسیاری از افتخارات دیگر را برای این باشگاه به ارمغان آورد و توانست طرفداران لیورپول را بعد از 30 سال، به آرزوی خود که ایستادن بر بام فوتبال انگلستان بود، برساند. در کتاب صدایت را بلند کن، زندگی ورزشی کلوپ و حواشی دوران حضور او در دورتموند و لیورپول، با جزئیات بسیار روایت شده است.

این زندگینامه‌ی یورگن کلوپ، توسط آرمین زمانی به فارسی برگردانده شده و به کوشش نشر گلگشت به چاپ رسیده است.

در نکوداشت کتاب صدایت را بلند کن

  • هونیگشتاین در این اثر به خوبی توانسته ابعاد زندگی یک مربی متفکر و کاریزماتیک که به رقابت بسیار علاقه‌مند است را روایت کند. سخت‌کوشی و اراده‌ی قوی یورگن کلوپ، باعث شده بتواند بسیاری از محدودیت‌ها را پشت سر بگذارد و در حرفه‌ی خود به جایی برسد که صحبت از دستاوردهای او در لیورپول همیشه بر سر زبان‌ها باشد. کتاب صدایت را بلند کن برای دوست‌داران فوتبال اروپا بسیار جذاب خواهد بود. (Booklist)

کتاب صدایت را بلند کن برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این زندگی‌نامه‌ی جذاب را به علاقه‌مندان به دنیای فوتبال پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صدایت را بلند کن می‌خوانیم

ساندرو شوارتز، هافبک سابق ماینتس به خاطر دارد: «کاملاً ناگهانی، کلوپ در رختکن تیم بود و به عنوان مربی به ما می‌گفت چه‌کار کنیم. هنوز هم یکی از ما بود، واقعاً بود، مجبور نبودید او را به شکل رسمی مورد خطاب قرار دهید و یا فاصله‌تان را حفظ کنید. او ذاتاً قدرتمند بود اما هنوز با هم صمیمی بودیم و در تمام تمرینات پابه‌پای تیم پیش می‌آمد. برای بازیکنان تیم موضوع مهمی نبود چرا که در نبردی سخت برای جلوگیری از سقوط به دسته پایین‌تر قرار داشتیم. دیگر هیچ‌کس ما را باور نداشت. بازیکنانی که مدت زمان بیشتری در عضویت باشگاه بودند، خیلی دوست داشتند دوباره با سیستم 2-4-4 بازی کنند. همین سیستم ما را تبدیل به تیمی قدرتمند کرد. کلوپ با رفتار مثبت خود کاری کرد تا یک بار دیگر با الگوی رفتاری و سیستم قدیمی تیم وفق پیدا کنیم.»

اولین جلسه تمرین تیم تأثیر زیادی روی هایدل داشت: «هنوز به خاطر دارم که اتاق رختکن به چه شکل بود. این مرد پیش از این هیچ‌وقت تیمی را هدایت نکرده بود. هیچ‌وقت! آن روزها اندکی لاغرتر و آماده‌تر بودم. اگر کسی آن روزها یک جفت کفش به من می‌داد، بعد از شنیدن حرف‌های او به سرعت از رختکن بیرون می‌رفتم تا مقابل دویسبورگ به میدان بروم. پیش از این، حضور 10 یا 11 مربی را تجربه کرده بودم، اما هیچ‌کدام مثل کلوپ نبودند. جوری حرف می‌زد که می‌خواستید بلافاصله از رختکن بیرون بروید و شروع به بازی کنید. از رختکن بیرون آمدم و با افراد زیادی روبه‌رو شدم که به توانایی کلوپ شک داشتند. آن‌ها می‌گفتند: «او فقط یک بازیکن است.»

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی کتاب
درباره‌ی نویسنده
سورپرایز (شهر گلاتِن، سال 1967)
رُز ماندی: لحظه‌ی موعود (شهر ماینتس، سال 2001)
تغییرات اساسی (دورتموند، سال 2008)
به سوی آنفیلد (2012 تا 2015)
آرزوهای پدر
وولفگانگ فرانک (استاد)
صبح زیبایتان بخیر (یورگن کلوپ صحبت می‌کند؛ دورتموند 2010-2008)
صدایت را بلند کن (لیورپول 16-2015)
شروع‌ها و توقف‌ها (اِرگِنزینگِن ، ماینتس، فرانکفورت، سال 2001-1983)
آتش در راین (ماینتس، 2006-2001)
یک، دو و تقریباً سه (دورتموند، 2013-2010)
تئوری و بی‌نظمی (لیورپول، 17-2016)
موفقیت در صفحه‌ی کوچک تلویزیون
شصت هزار چشم اشک‌بار (ماینتس، 08-2007)
به هنگام خاموش شدن چراغ‌ها (دورتموند، 15-2013)
لیورپول و فراتر از آن
تصاویر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صدایت را بلند کن
نویسنده
مترجمآرمین زمانی
ناشر چاپیانتشارات گلگشت
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-964-5948-94-6
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه، کتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صدایت را بلند کن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صدایت را بلند کن

برای دریافت کتاب صدایت را بلند کن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.