معرفی و دانلود کتاب صفر تا صد موتورخانه: طراحی، نظارت، اجرا و انتخاب تجهیزات

برای دانلود قانونی کتاب صفر تا صد موتورخانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صفر تا صد موتورخانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صفر تا صد موتورخانه: طراحی، نظارت، اجرا و انتخاب تجهیزات

در بسیاری از ساختمان‌ها، موتورخانه قلب سیستم گرمایش و سرمایش است و پیدا شدن هر ایرادی در آن، زندگی تمام ساکنان ساختمان را با مشکلات جدی مواجه می‌کند. ازاین‌رو، کتاب صفر تا صد موتورخانه نوشته‌ی علیرضا افضلی و سیدسعید قره‌یالی به آموزش جامع شیوه‌ی کار بخش‌های مختلف موتورخانه، اجزای آن و نحوه‌ی تعمیر بخش‌های مختلف آن می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب صفر تا صد موتورخانه

سه جزء مهم در هر موتورخانه‌ای، مولدهای حرارتی، مبدل‌های حرارتی و لوله‌های رابط هستند. کوچک‌ترین اختلالی در هرکدام از این سه جزء می‌تواند باعث قطع‌شدن آب گرم و شوفاژ یا هر وسیله‌ی حرارتی دیگر داخل واحدهای ساختمان بشود. کتاب صفر تا صد موتورخانه، تمام آموزش‌های لازم برای جلوگیری از چنین مشکلاتی را در اختیار شما می‌گذارد.

سیدسعید قره‌یالی و علیرضا افضلی در کتاب صفر تا صد موتورخانه، دانش و تجربیات خود در زمینه‌ی شرایط مناسب برای نگهداری و بهترین بهره‎برداری از یک موتورخانه را به رشته‌ی تحریر درآورده‌اند.

کتاب صفر تا صد موتورخانه، ابتدا به معرفی کامل تجهیزات موتورخانه می‌پردازد. نحوه‌ی عملکرد انواع دیگ، مشعل، سیستم تغذیه‌ی مشعل، ترانس، دودکش، پمپ، رله، کلید کنترل فشار گاز و هوا، منبع انبساط و... در این بخش می‌گنجند. سپس به روش‌های عیب‌یابی این تجهیزات و آموزش نحوه‌ی تعمیر آن‌ها می‌پردازد. در انتها نیز مؤلفان فصلی را با عنوان «ضوابط مربوط به تأسیسات و طراحی موتورخانه» آورده‌اند.

کتاب صفر تا صد موتورخانه را انتشارات دیباگران تهران در راستای آموزش علمی و تخصصی تأسیسات ساختمان به متقاضیان این حوزه منتشر کرده است.

کتاب صفر تا صد موتورخانه مناسب چه کسانی است؟

کتاب صفر تا صد موتورخانه به مهندسان ساختمان، تعمیرکاران سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و تمام کسانی که به مباحث فنی و ساختمانی علاقه دارند توصیه می‌شود.

با نویسندگان کتاب صفر تا صد موتورخانه بیشتر آشنا شویم

سیدسعید قره‌یالی، متولد سال 1372 و علیرضا افضلی، متولد سال 1373، از مهندسان و متخصصان حوزه‌ی تأسیسات ساختمان هستند که تاکنون در تألیف چندین کتاب در این حوزه با یکدیگر همکاری داشته‌اند. «کتاب شناخت و کاربرد چیلرهای تراکمی و جذبی» و «معرفی و کاربرد اسپلیت‌ها» دو کتاب دیگری هستند که علیرضا افضلی و سعید قره‌یالی با همکاری یکدیگر تألیف کرده‌اند.

در بخشی از کتاب صفر تا صد موتورخانه: طراحی، نظارت، اجرا و انتخاب تجهیزات می‌خوانیم

الکتروموتور به‌عنوان وسیله ایجاد نیروی محرکه در انواع مشعل‌ها به کار می‌رود. در مشعل‌های گازوئیلی برای به حرکت درآمدن پمپ گازوئیل و در مشعل‌های گازی برای به گردش درآمدن فن ونتیلاتور به کار برده می‌شود.

الکتروموتور از نوع آسنکرون یعنی دارای موتور القایی است. بنابراین فاقد کلکتور و زغال است. اغلب با سرعت ثابت 2800 دور در دقیقه و در بعضی موارد 1400 دور در دقیقه است. این الکتروموتور‌ها دارای خازنی هستند که با الکتروموتور به‌صورت سری متصل می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: معرفی و شناسایی تجهیزات موتورخانه
نحوه‌ی عملکرد کلی موتورخانه
دیگ
مشعل
انواع مشعل
اجزای مشعل
کلید کنترل فشار گاز
کلید کنترل فشار هوا
تراس جرقه
شیر برقی
رله
مشعل‌های مایع‌ساز
علت اتمیزه‌کردن سوخت مایع
مشعل روتاری کاپ
مشعل جت فشاری (گازوئیلی)
انواع سیستم تغذیه مشعل
اجزای سوخت‌رسان مشعل گازوئیلی
عملکرد پمپ گازوئیل
نازل گازوئیل
دودکش
پمپ
منبع دوجداره منبع انبساط (Expansion Tank)
کنترل‌کننده‌ها
ترموستات‌های اتاقی مجهز به آنتی سیپاتور
سختی‌گیرها
چیلرهای تراکمی
محاسبه و انتخاب چیلر تراکمی
فصل دوم: عیب‌یابی تجهیزات موتورخانه
روش‌های عیب‌یابی موتورخانه و تعمیرات آن
عیب‌یابی مشعل گازسوز
عیب‌یابی برج خنک‌کن
فصل سوم: ضوابط مربوط به تاسیسات و طراحی موتورخانه
الزامات عمومی فضاهای ساختمان‌ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صفر تا صد موتورخانه: طراحی، نظارت، اجرا و انتخاب تجهیزات
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات121
زبانفارسی
شابک978-622-218-224-3
موضوع کتابکتاب‌های تأسيسات
قیمت نسخه الکترونیک
120000 ت - 12.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صفر تا صد موتورخانه

محمد زنجانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
مناسب افراد مبتدی میباشد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صفر تا صد موتورخانه

برای دریافت کتاب صفر تا صد موتورخانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.