معرفی و دانلود کتاب صنعت ساخت و ساز 4.0 - اینترنت اشیا در توسعه شهرهای پایدار هوشمند - جلد اول

برای دانلود قانونی کتاب صنعت ساخت و ساز 4.0 - اینترنت اشیا در توسعه شهرهای پایدار هوشمند - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صنعت ساخت و ساز 4.0 - اینترنت اشیا در توسعه شهرهای پایدار هوشمند - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صنعت ساخت و ساز 4.0 - اینترنت اشیا در توسعه شهرهای پایدار هوشمند - جلد اول

کتاب صنعت ساخت و ساز 4.0 - اینترنت اشیا در توسعه شهرهای پایدار هوشمند - جلد اول، نقش و تأثیر اینترنت اشیا در زندگی بشر و صنایع و مشاغل مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در کتاب صنعت ساخت و ساز 4.0 - اینترنت اشیا در توسعه شهرهای پایدار هوشمند (Construction industry 4.0 Internet of things in the development of sustainable smart cities) پژوهشگران تلاش داشته‌اند تا با مطالعه کتاب‌ها، مقالات، سایت‌های معتبر و مرتبط در حوزه‌های اینترنت اشیا، شهر هوشمند، شهر پایدار، پایداری، شهر پایدار هوشمند، شهرها و رشد جمعیت، اطلاعات به دست آمده را جمع‌آوری، خلاصه‌برداری و به صورت معنادار در کنار یکدیگر قرار دهند تا گامی کوچک جهت شناسایی یکی از ابزارهای توسعه پایدار بردارند.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد که کره زمین در سال‌های آتی با رشد جمعیت شهری نزدیک به 66 درصد رو‌به‌رو است که باعث ایجاد بحران خواهد شد. در نتیجه باید از تمام ظرفیت فکری و علمی خود جهت مقابله با این بحران استفاده کند. اینترنت اشیا پتانسیل بالایی در پایداری شهری، محیط زیست و اقتصاد دارد.

آمار استفاده از اینترنت اشیا در حوزه حمل و نقل، کاهش مصرف سوخت و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و در حوزه مصرف آب نیز کاهش قابل توجه مصرف را نشان می‌دهد، همچنین در حوزه کشاورزی، صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری قابل توجهی را در بر داشته است. علاوه بر آن در حوزه اشتغال و درآمدزایی، با توجه به اطلاعات به دست آمده، پیش‌بینی‌ها افزایش چشمگیر اشتغال را نشان می‌دهند. بنابراین این حوزه باید در صنایع مختلف به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.

برنامه‌ریزی جهت استفاده صحیح از صنعت 4.0 به‌خصوص در حوزه ساخت و ساز، نه تنها به توسعه پایدار منجر می‌شود، بلکه به محیط زیست نیز کمک می‌کند و می‌تواند یک اقتصاد پایدار را نیز خلق کند. بنابراین لازم است که در این حوزه توسط دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های مربوط تحقیقات وسیع‌تری صورت گیرد. این کتاب اولین کتاب در جهت معرفی صنعت ساخت و ساز 4.0 است.

در بخشی از کتاب صنعت ساخت و ساز 4.0 - اینترنت اشیا در توسعه شهرهای پایدار هوشمند می‌خوانیم:

شهرها دارای ویژگی‌های متفاوتی نسبت به مناطق روستایی هستند: حجم بیشتری از مردم و رشد سریع جمعیت؛ تولید و خدمات به عنوان تمرکز اصلی بر فعالیت‌های اقتصادی؛ به طور متوسط سه برابر درآمد بیشتر از مناطق روستایی در همان کشور؛ نوآوری توسط حضور دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های پیشرو امکان‌پذیر است؛ به طور مرتب فعالیت‌های فرهنگی و تعداد قابل توجهی از محل‌های برگزاری چنین فعالیت‌هایی مانند تئاتر، سینما و نمایشگاه‌ها و حضور مراکز تجاری انجام می‌دهد اداره می‌شود: علاوه بر این، تحقیق و توسعه عمدتاً در شهرها متمرکز شده است، نوآوری‌های علمی و دستیابی به پیشرفت‌های مهندسی عمدتا در شهرها رخ می‌دهد و شهرها مکانی هستند که بیشتر امور سیاسی حل و فصل می‌شوند.

در حالی که اکثر فعالیت‌های اقتصادی، یعنی حدود 80 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان، در شهرها رخ می‌دهد، چنین توسعه‌ای باعث چالش‌های مختلفی می‌شود. به عنوان مثال، شهرهای تقریبا دو سوم تقاضای جهانی انرژی را بخود اختصاص می‌دهند و تا 70٪ از گازهای گلخانه‌ای جهان تولید می‌کنند؛ ساختمانها به تنهایی تقریبا 40 درصد از مصرف انرژی جهان را شامل می‌شوند و مسئول یک پنجم از انتشار گازهای گلخانه‌ای جهان هستند. افزون بر این، به دلیل افزایش نابرابری، بیکاری و عوامل دیگر، در موارد بی‌ثباتی اجتماعی در شهرهای بزرگ دنیا، افزایش شدید صورت گرفته است. آلودگی هوا و آب، ترافیک، و خشونت و جنایت شهری همچنین چالش‌های عمده‌ای را برای دولت‌های شهری و سیاست گذاران ایجاد می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
فصل اول: کلیات
فصل دوم: تعاریف و مبانی نظری
فصل سوم: پایداری شهری
فصل چهارم: شهر هوشمند
فصل پنجم: شهر پایدار هوشمند
فصل ششم: اینترنت اشیا
فصل هفتم: بحث و نتیجه‌گیری
فصل هشتم: فهرست منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صنعت ساخت و ساز 4.0 - اینترنت اشیا در توسعه شهرهای پایدار هوشمند - جلد اول
نویسنده، ، ، ،
ناشر چاپیانتشارات اندیشه معاصر
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات275
زبانفارسی
شابک978-600-887233-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک
15000 ت - 1.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب صنعت ساخت و ساز 4.0 - اینترنت اشیا در توسعه شهرهای پایدار هوشمند - جلد اول

برای دریافت کتاب صنعت ساخت و ساز 4.0 - اینترنت اشیا در توسعه شهرهای پایدار هوشمند - جلد اول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.