معرفی و دانلود کتاب صوتی A Trip to the Prohibited Zone: 11Memories of Iraqi Prisoner of War

عکس جلد کتاب صوتی A Trip to the Prohibited Zone: 11Memories of Iraqi Prisoner of War
قیمت:
۴۱,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی A Trip to the Prohibited Zone و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی A Trip to the Prohibited Zone و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی A Trip to the Prohibited Zone: 11Memories of Iraqi Prisoner of War

کتاب صوتی A Trip to the Prohibited Zone اثری از هدایت الله بهبودی، نویسنده‌ی معاصر ایرانی، درباره‌ی جنگ ایران و عراق است. نویسنده در این کتاب به نقل خاطرات سربازی پرداخته که در این جنگ که به اسارت گرفته می‌شود. آنچه این روایت را متفاوت و منحصربه‌فرد ساخته، زاویه‌ی دید نویسنده است که این‌بار نه از نگاه یک سرباز ایرانی بلکه از چشم‌انداز اسیری عراقی به جنگ هشت‌ساله نگریسته است.

درباره‌ی کتاب صوتی A Trip to the Prohibited Zone

هدایت الله بهبودی در کتاب صوتی A Trip to the Prohibited Zone: 11 Memories of Iraqi Prisoner of War (مدال و مرخصی: یازده یادداشت از یک اسیر عراقی) از جنگ ایران و عراق برای ما گفته است. او یازده خاطره‌ی جذاب و شنیدنی را از سربازی عراقی که به اسارت گرفته شده است برای ما تعریف می‌کند. به باور بهبودی، داستان‌ها و تجربه‌های اسرای عراقی نیز بخشی از تاریخچه‌ی هنر مقاومت ایران به شمار می‌روند و آن‌ها، با رویکرد و نگاه متفاوتی که به جنگ ایران و عراق دارند، به غنای هنر و ادبیات دفاع مقدس افزوده و تصویر کامل‌تری را از این جنگ نابرابر ارائه می‌دهند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی A Trip to the Prohibited Zone

نگاه به هر پدیده‌ای از زوایای مختلف، یکی از شیوه‌های متداول در آثار هنری است؛ چنانکه مشابه آن را در سینمای هالیوود و در آثار دوگانه‌ی کلینت ایستوود، «پرچم‌های پدران ما» و «نامه‌ای از ایوجیما» درباره‌ی جنگ جهانی دوم و تقابل آمریکا و ژاپن مشاهده کرده‌ایم. ایستوودِ آمریکایی در این دو فیلم، جنگ را از موضع کشور مقابل به تصویر کشیده است اما آنچه در کتاب صوتی A Trip to the Prohibited Zone می‌شنویم، روایتی از جنسِ دیگر است.

دفاع از وطن در هر نبردی، اصلی‌ترین وظیفه‌ی یک سرباز است اما تفاوت بسیاری وجود دارد میان آنکه دلیل و انگیزه‌ای جز انجام وظیفه برای شرکت در جنگ ندارد و سربازی که خود را متعهد به حفظ مرزهای سرزمین و آرمان‌های زادگاهش می‌داند. روایت اسیر عراقی از سربازانِ ایرانی، روایتی از رشادت و شکوه است؛ روایت ازخودگذشتگی و جانفشانی آنان که با ایمان و اراده در برابر ظلم و تعدی ایستادگی کردند و نگذاشتند وجبی از خاک وطنشان به دست بیگانه بیفتد. اسیر عراقی همچنین به جنایات برخی از نیروهای نظامی خودی اشاره می‌کند و بر داستان‌هایی که از وحشی‌گری و سبعیتِ سربازان رژیم بعث شنیده شده است، صحه می‌گذارد.

کتاب مدال و مرخصی، نوشته‌ی هدایت الله بهبودی، توسط انتشارات سوره‌ مهر به چاپ رسیده است. این اثر را عبدالباسط سعیدیان به انگلیسی برگردانده و نشر صوتی آوانامه آن را با خوانش محمد تاج دین در اختیار علاقه‌مندان و مخاطبان قرار داده است.

کتاب صوتی A Trip to the Prohibited Zone برای چه کسانی مناسب است؟

اگر کنجکاو شنیدنِ روایات جنگ ایران و عراق از نگاه یک سرباز عراقی هستید، کتاب صوتی A Trip to the Prohibited Zone را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با شنیدنِ این کتاب، علاوه بر آنکه با خاطرات جنگ و دفاع مقدس بیشتر آشنا می‌شوید، به تقویت مهارتِ شنیداری زبان انگلیسی خود نیز پرداخته‌اید.

در بخشی از کتاب صوتی A Trip to the Prohibited Zone: 11Memories of Iraqi Prisoner of War می‌شنویم

Divine intervention or divine relief in essence is an assistance from God to help his devoted servants. Divine interventions are issued through unseen factors in the heavens and the earth, without human awareness. These are the sturdy barriers which have kept Islamic Revolution of Iran stable, safe and immune from destructive pois and processes. Personally, I experienced such a situation and phenomenon. Various groups of infantry forces, special armor commandos, artillery, etc. were all ready and stand by for the beginning of an attack. The attack command was to be declared on March 5th 1987 from the operation division, based in 604 infantry brigade headquarters, located at the mountain side of mount Gardemand. The target of this operation was restoring a height, which had been captured by the Iranian forces in 2 days, with a rapid attack and minimum mortality.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
6 دقیقه
فصل اول
8 دقیقه
فصل دوم
5 دقیقه
فصل سوم
4 دقیقه
فصل چهارم
6 دقیقه
فصل پنجم
9 دقیقه
فصل ششم
6 دقیقه
فصل هفتم
6 دقیقه
فصل هشتم
4 دقیقه
فصل نهم
5 دقیقه
فصل دهم
6 دقیقه
فصل یازدهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی A Trip to the Prohibited Zone: 11Memories of Iraqi Prisoner of War
نویسنده
مترجمعبدالباسط سعیدیان
راویمحمد تاج دین
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴ دقیقه
زبانانگلیسی
موضوع کتابکتاب صوتی آموزش زبان، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی A Trip to the Prohibited Zone

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی A Trip to the Prohibited Zone

برای دریافت کتاب صوتی A Trip to the Prohibited Zone و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.