معرفی و دانلود کتاب صوتی آفتاب پرست‌ها

عکس جلد کتاب صوتی آفتاب پرست‌ها
قیمت:
58000 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آفتاب پرست‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آفتاب پرست‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آفتاب پرست‌ها

کتاب صوتی آفتاب پرست‌ها نوشته ژوزه ادوآردو آگوآلوسا، رمانی جذاب و خارق‌العاده است که از زبان آفتاب­‌پرستی پیر روایت می‌شود و نیستی روح آدمی را به تصویر می‌کشد. این کتاب توانسته جایزه مستقل داستان خارجی را در سال 2007 از آن خود کند.

درباره کتاب صوتی آفتاب پرست‌ها:

شخصیت اصلی و راوی این رمان یک آفتاب‌پرست است که در خانه‌ای کهنه و قدیمی سکونت دارد. این خانه رویدادهای بسیاری را پشت سر گذاشته که آفتاب‌پرست شاهد تمام آن‌ها بوده، ساکنان تازه‌ای که به خانه آمده‌اند، می‌خواهند گذشته را بازسازی نمایند. در این خانه زالی هم زندگی می‌کند که ذهنی عجیب‌و‌غریب، خاص و متفاوت دارد و همین موضوع موجب شده که دیالوگ‌های جذاب و شنیدنی بین این دو شکل بگیرد که اغلب درباره‌­ی داستان‌هایی است که در خانه سپری شده، دیالوگ‌هایی از رویدادهای تاریخ تا اتفاقاتی که پیش آمده است. آفتاب‌پرست که شخصیت اصلی این اثر است روایتی عجیب از تاریخ دارد که با زبانی سورئال آن را برای شما شرح می‌دهد.

کتاب صوتی آفتاب پرست‌ها (The Book of Chameleons) رمانی خارق‌العاده و شگفت‌­انگیز از ژوزه ادوآردو آگوآلوسا (José Eduardo Agualusa) نویسنده‌­ای درخشان است که از روح جهان مسخ نوشته‌ی کافکا و روایت­‌های بورخس برگرفته شده، عنوان اصلی آن، به زبان پرتغالی «ماضی‌فروش» است و مترجم انگلیسی عنوان «آفتاب پرست‌ها» را برای آن برگزیده است.

این نویسنده‌ی محبوب، بیان استعاری و رئالیسم تاریخی را با هم ترکیب می‌کند و اثری حیرت‌آور را خلق می‌نماید و فساد قدرت و جهان متصلب انسان­­‌های پیرامون را به تصویر می‌کشد. این کتاب صوتی، رمانی سیاسی در فضایی است که کاراکترها مجبور هستند از خود صحبت کنند و آن­چه رقم زده‌‏اند را شرح دهند.

ژوزه ادوآردو آگوآلوسا را بیشتر بشناسیم:

ژوزه ادوآردو آگوآلوسا روزنامه‌نگار و نویسنده آنگولا با تبار پرتغالی و برزیلی است که در سال 1960 در آنگولا چشم به جهان گشوده است و بیشتر آثارش به زبان پرتغالی نوشته شده‌اند. کشور او کودتاها و درگیری‌‏های نظامی و خونین بسیاری را در نیمه‌­ی دوم قرن 20 سپری کرده و سابقه‌ی استعمار شدنش نیز در ادبیات بیان شده است.

او در پرتغال کشاورزی و جنگل‌داری را آموخته، در حال حاضر هم در جزیره موزامبیک ساکن است و به عنوان نویسنده و روزنامه‌نگار فعالیت می‌کند. او همچنین می‌کوشد یک کتابخانه عمومی در این جزیره ایجاد نماید. کتاب‌های او به 25 زبان ترجمه شده که مهم‌ترین آن‌ها توسط مترجم دانیل هان، همکار مکرر وی به انگلیسی ترجمه شده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی آفتاب پرست‌ها می‌شنویم:

توی همین خانه به دنیا آمده و همین جا بزرگ شده‌ام. هیچ‌وقت بیرون نرفتم. دیروقت که می‌شود، تنم را به پنجره فشار می‌دهم و آسمان را تماشا می‌کنم. تماشای شعله‌های آتش، ابرهایی که سر به دنبال هم گذاشته‌اند و بالای‌شان فرشته‌ها را دوست دارم که از موهاشان جرقه به زیر می‌جهد و بال‌های پهن آتشین خود را به‌هم می‌زنند. چشم‌انداز همیشه یکسان است، اما هر غروب می‌آیم این‌جا و از آن کِیف می‌کنم و به هیجان می‌آیم، انگار برای اولین‌بار می‌بینمش. هفتهٔ پیش فلیکس ونتورا زودتر از همیشه به خانه آمد و در حال خندیدن به ابر انبوهی غافل‌گیرم کرد، آن بالا در آن آبیِ متلاطم که مثل سگی که بخواهد دُم آتش‌گرفته‌اش را خاموش کند دور خودش می‌چرخید.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
8 دقیقه
قسمت اول
9 دقیقه
قسمت دوم
12 دقیقه
قسمت سوم
10 دقیقه
قسمت چهارم
3 دقیقه
قسمت پنجم
3 دقیقه
قسمت ششم
16 دقیقه
قسمت هفتم
4 دقیقه
قسمت هشتم
8 دقیقه
قسمت نهم
6 دقیقه
قسمت دهم
3 دقیقه
قسمت یازدهم
3 دقیقه
قسمت دوازدهم
9 دقیقه
قسمت سیزدهم
8 دقیقه
قسمت چهاردهم
5 دقیقه
قسمت پانزدهم
2 دقیقه
قسمت شانزدهم
12 دقیقه
قسمت هفدهم
5 دقیقه
قسمت هجدهم
15 دقیقه
قسمت نوزدهم
2 دقیقه
قسمت بیستم
8 دقیقه
قسمت بیست و یکم
9 دقیقه
قسمت بیست و دوم
12 دقیقه
قسمت بیست و سوم
9 دقیقه
قسمت بیست و چهارم
11 دقیقه
قسمت بیست و پنجم
5 دقیقه
قسمت بیست و ششم
15 دقیقه
قسمت بیست و هفتم
26 دقیقه
قسمت بیست و هشتم
4 دقیقه
قسمت بیست و نهم
6 دقیقه
قسمت سی‌ام
16 دقیقه
قسمت سی و یکم
6 دقیقه
قسمت سی و دوم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آفتاب پرست‌ها
نویسنده
مترجممهدی غبرایی
راویاطهر کلانتری
ناشر چاپینشر چشمه
ناشر صوتی رادیو گوشه
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۰ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه صوتی
58000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آفتاب پرست‌ها

نازنین ش
۱۳۹۹/۱۲/۱۶
داستان از زبان آفتاب پریت و مثل خاطره گویی بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آفتاب پرست‌ها

برای دریافت کتاب صوتی آفتاب پرست‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.