معرفی و دانلود کتاب صوتی آن رایحه

عکس جلد کتاب صوتی آن رایحه
قیمت:
۵۲,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آن رایحه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آن رایحه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آن رایحه

کتاب صوتی آن رایحه نوشته‌ی صنع الله ابراهیم که یکی از تأثیرگذارترین رمان‌های عربی است، ترکیبی از سرگذشت واقعی نویسنده با اتفاقاتی خیالی که تصویری از مصر دهه‌ی شصت میلادی پیش چشم مخاطب ترسیم می‌کند. در این داستان راوی که خود نویسنده است، به تازگی از زندان آزاد شده و می‌خواهد از تجربه‌ی دردناک زندانی بودنش داستانی بنویسد...

درباره‌ی کتاب صوتی آن رایحه

مصر در طول دهه‌های پنجاه و شصت میلادی، درگیر حوادث سیاسی متعددی بود که نه تنها بر شرایط زندگی مردم، بلکه بر آثار فرهنگی و هنری آن زمان نیز تأثیر می‌گذاشتند. جمال عبدالناصر که حالا از او به عنوان دومین رئیس جمهور مصر نام برده می‌شود، آن زمان به وسیله‌ی کودتا به قدرت رسید و پادشاهی خاندان محمدعلی بر مصر را پایان داد. این تغییرات سیاسی منشأ تغییرات خوب و بد بسیاری در مصر شد که صحبت از آن‌ها از هدف این نوشته دور است، اما یکی از این تغییرات، به زندان افتادن هنرمندانی بود که پیش از این از به قدرت رسیدن جمال عبدالناصر حمایت کرده بودند. عبدالناصر بعد از اینکه جای پایش را در مسند قدرت محکم کرد، بنای کار را به زندانی کردن هنرمندان و روشن‌فکران گذاشت. یکی از این هنرمندان بخت‌برگشته، صنع‌الله ابراهیم (Sonallah Ibrahim) بوده است که هم‌اکنون یکی از آثار شاخص او، یعنی کتاب صوتی آن رایحه (That Smell and Notes from Prison) پیش روی شماست.

صنع‌الله ابراهیم سال‌های زندانی بودنش را با رویای آزادی سپری کرد و حتی آن احساسات و افکار را در قالب کتاب آن رایحه به رشته‌ی تحریر درآورد. تصویری که ابراهیم از تجربه‌های بعد از آزادی‌اش رسم کرده چنان پرجزئیات و واضح است که مانند یک فیلم، پیش چشم مخاطب نمایش داده می‌شود. نویسنده در این کتاب واقعیات زندگی شخصی خودش را با اتفاقاتی خیالی در هم آمیخته تا سرگذشتی داستان‌وار از زندگی‌ خود ارائه کند.

کتاب صوتی آن رایحه داستان نویسنده‌ای است که با اتهامات سیاسی، چند سالی را در زندان سپری کرده. حالا بعد از اتمام مدت محکومیتش، او را از زندان عمومی آزاد کرده و به حصر خانگی فرستاده‌اند. شب‌به‌شب یک افسر پلیس به خانه‌اش سر می‌زند تا با امضا کردن یک دفترچه، حضورش را در خانه تأیید کند. این شخصیت که سال‌های سختی را در زندان سپری کرده، قصد دارد خاطرات و تجربیاتش از غربت و خشونت زندان را در قالب یک کتاب بنویسد و ثبت کند، اما کم‌کم آرامشی که از آزادی نصیبش شده، او را به سمت ثبت وقایع روزانه‌ی زندگی در قاهره و شلوغی‌ها و دیدار با آشنایان و معشوقه‌های قدیمی و جدیدش می‌برد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی آن رایحه

کتاب آن رایحه از بسیاری جهات حائز اهمیت است و درست به همین خاطر، مطالعه‌ی آن برای گروه وسیعی از مخاطبان جذاب خواهد بود. این رمان، چنان‌که صرفاً از حیث ارزش و اهمیت ادبی نگریسته شود، بی‌گمان بایست یکی از مهم‌ترین آثار ادبیات مدرن جهان عرب به شمار رود. شیوه‌ی روایی منحصربه‌فرد و دقت نویسنده در توصیف جزئیات، جلوه‌ای خاص و ارزنده به کتاب آن رایحه بخشیده است. اما صرف‌نظر از مباحث ادبی، اثر صنع‌الله ابراهیم از آن جهت نیز اثر شاخصی به شمار می‌رود که به مخاطبین خود -خصوصاً مخاطبان غیرمصری- مطالب زیادی در باب اوضاع سیاست و اجتماع در جامعه‌ی معاصر مصر می‌گوید. با این وصف، اغراق نیست اگر بگوییم این کتاب برای دوست‌داران ادبیات فاخر و علاقه‌مندان به روایت‌های مستندنُما و اجتماعی - سیاسی، به یک اندازه جذاب خواهد بود.

کتاب صوتی آن رایحه به همت احسان موسوی خلخالی به فارسی ترجمه شده و گویندگی آن نیز به عهده‌ی هوتن شاطری‌پور بوده است. نشر صوتی جیحون و انتشارات کتاب‌سرای نیک، ناشران این کتاب هستند.

نکوداشت‌های کتاب آن رایحه

  • یکی از برجسته ترین رمان‌نویسان جهان عرب... روشنفکری که قیمت و ارزش آزادی را کاملاً درک می‌کند. (Sarnia Mehrez)
  • از دهه‌ی 1960، صنع‌الله ابراهیم صدای ادبی وجدان سیاسی مصر بوده است. (Jadaliyya)
  • آن رایحه فقط یک داستان نیست، انقلابی است که آغاز آن شورش هنرمند علیه خودش است. (Yusuf Idris)

کتاب صوتی آن رایحه برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به ادبیات داستانی مصر از شنیدن این کتاب لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب صوتی آن رایحه می‌شنویم

رفتم به اتاقم. کلید را گذاشتم در قفل. همان کلید و همان در، در میان همان خانواده‌هایی که از طبقه‌ی خودمان‌اند. رفتم تو، لباس‌هایم را کندم و شلوار را زدم به چوب‌لباسی و آویزان کردم به دیوار. بعد رفتم حمام. برگشتم نشستم پشت میز. رادیو را روشن کردم. چشمم افتاد به پارچه‌ی پیچیده در کاغذ. بازش کردم. دیدم پارچه‌ی پیژامه است نه کت‌وشلوار. سیگاری آتش کردم. خواهرم آمد و گفت: از پنجاه قرش چقدر مانده. پول مسیر را برایش حساب کردم. جرئت نکردم از ده قرش تاکسی چیزی بگویم. نامزدش آمد و گفت که دو ساعت جلو تعاونی بوده تا گوشت بخرد. گفت که دیگر نمی‌شود تحمل کرد. گفت: شما می‌خواهید همه را فقیر کنید. گفت: فرصتی برای ثروتمند شدن پیش رویم نیست. هرچه جمع کنم دولت از من می‌گیرد. عادل با زنش آمد. سیگاری به او تعارف کردم.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
1 دقیقه
متن پشت جلد
10 دقیقه
مقدمه‌ی چاپ سوم
23 دقیقه
از باب مقدمه
19 دقیقه
قسمت اول
23 دقیقه
قسمت دوم
21 دقیقه
قسمت سوم
18 دقیقه
قسمت چهارم
8 دقیقه
صنع‌الله ابراهیم جایزه‌ی سالانه‌ی‌ خلاقیت داستانی را رد می‌کند

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آن رایحه
نویسنده
مترجماحسان موسوی خلخالی
راویهوتن شاطری پور
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
ناشر صوتیانتشارات جیحون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان خارجی، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آن رایحه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آن رایحه

برای دریافت کتاب صوتی آن رایحه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.