معرفی و دانلود کتاب صوتی ابن خلدون

عکس جلد کتاب صوتی ابن خلدون
قیمت:
41000 تومان - 4.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ابن خلدون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی ابن خلدون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی ابن خلدون

کتاب صوتی ابن خلدون نوشته‌ی امید پارسایی فر به زندگی یکی از بزرگترین و مهم‌ترین تاریخ‌نگاران دنیای عرب می‌پردازد و شما را با زمانه‌ی حساس و مهمی که وی زیسته‌ است آشنا می‌سازد. اثری جذاب و فوق‌العاده از مجموعه کتاب‌های فرزانگان که هر کسی از شنیدن آن لذت می‌برد.

درباره‌ی کتاب صوتی ابن خلدون:

این تاریخ‌نگار و سیاستمدار بزرگ در سال 732 هجری قمری در شهر تونس به دنیا آمد. خانواده‌ی ابن خلدون (Ibn Khaldun) از آن دسته اعرابی بودند که پس از پیروزی مسلمانان بر اسپانیا به آن کشور اروپایی مهاجرت کردند اما با افزایش اختلاف مسیحیان و مسلمانان به ناچار در تونس ساکن شدند. ابن خلدون از خانواده‌ای مطرح و شناخته شده بود و آن‌ها همواره میزبان بسیاری از عالمان و بزرگان دنیای اسلام بودند و این امر باعث شد تا او از سنین پایین با فقه، تصوف، قرآن، نجوم، فلسفه، منطق، سیاست، ریاضی و... آشنایی پیدا کند.

این دانشمند پس از اتمام تحصیلات خود در تونس سفرهای متعدد خود را آغاز کرد؛ او در جوانی به مراکش و الجزایر رفت و با چنین سفرهایی، اطلاعات جالبی درباره‌ی شمال آفریقا کسب نمود. او در سال 764 به اسپانیا سفر کرد و در غرناطه به حضور محمد پنجم رسید که امیر این جزیره بود و دو سال در آن‌جا ماند اما بار دیگر بار سفر را بست و دوباره راهی شمال آفریقا شد.

او وارد هر کشوری که می‌شد به علت دانش بسیاری که داشت مورد تحسین بزرگان و حاکمان قرار می‌گرفت و بر صدر می‌نشست و پست و مقام می‌گرفت. ابن خلدون که محبوب حاکمان بود سمت‌های مهمی مانند قاضی‌القضاتی، وزارت و.. را تجربه کرد، البته در الجزایر مورد خشم سلطان قرار گرفت و چهار سال آزگار در زندان ماند.

این چهره‌ی بزرگ دنیا اسلام پس از آزادی، سفرهای خود را دوباره آغاز کرد و حتی به خانه‌ی خدا هم رفت. یکی از اتفاقات مهم زندگی او دیدار با تیمور لنگ است که در دمشق اتفاق افتاد. در نهایت ابن خلدون در مصر ماندگار شد و در سال 808 قمری زمانی که 76 سال داشت، فوت کرد.

کتاب ابن خلدون مناسب چه کسانی است؟

ابن خلدون تاریخ‌نگار و سیاستمدار بزرگی است که سال‌ها در کشورهای مختلف اسلامی سفر کرد و در زمانه‌ی دشوار آشوب‌زده‌ای می‌زیست، به همین دلیل آشنایی با زندگی وی به شما کمک می‌کند تا درک بهتری نسبت به تاریخ اسلام داشته باشید. امید پارسایی فر نیز با قلم روان و شیرین خود به شما کمک می‌کند تا در کتاب صوتی ابن خلدون این شخصیت برجسته را به بهترین شکل ممکن بشناسید؛ با این اوصاف اگر به تاریخ به ویژه تاریخ اسلام علاقه‌مند هستید، فرصت شنیدن این کتاب جذاب و شنیدنی را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی ابن خلدون می‌شنویم:

پس از این‌که ابن خلدون با خانواده‌اش به شهر فاس رفتند از سوی سلطان ابوعنان به انجمن علمی دربار فراخوانده شد. سلطان همچنین او را ملزم کرد که هنگام ادای نماز جمعه جزو همراهان خاصش باشد. مدتی بعد به منصب دبیری خاص و نوشتن نامه‌های سلطانی برگزیده شد. هر چند که این مقام را از روی اکراه و بی‌میلی پذیرفت، چرا که این شغل را متناسب با پایگاه و گذشته‌ی درخشان خانوادگی‌اش نمی‌دید اما از این فرصت برای سیراب کردن عطش به منظور مطالعه و دیدار استادان و دانشمندان مغربی که به فاس سفر می‌کردند سود جست و تا جایی که می‌شد از آنان آموخت.

دلیل دیگری که ابن خلدون را قانع کرد برای پذیرفتن این شغل در شهر فاس بماند، وجود کتابخانه‌های غنی این شهر بود. این فرصت برای شیفته‌ی علمی چون او بسیار مقتنم بود. او روزها پس از آن که نامه‌های سلطان را می‌نوشت و سروسامان می‌داد، بی‌درنگ خود را به کتابخانه‌ی شهر می‌رساند تا در بحث‌های علمی استادانی که دور حوض حیات بزرگ کتابخانه می‌نشستند شرکت کند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
20 دقیقه
فصل اول - بخش اول
20 دقیقه
فصل اول - بخش دوم
9 دقیقه
فصل دوم
11 دقیقه
فصل سوم
4 دقیقه
فصل چهارم
15 دقیقه
فصل پنجم
11 دقیقه
فصل ششم
11 دقیقه
فصل هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی ابن خلدون
نویسنده
راویپژمان رمضانی
ناشر چاپیانتشارات مدرسه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه صوتی
41000 ت - 4.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی ابن خلدون

Hamed Rasouli
۱۴۰۰/۳/۸
کتاب خوبی بود راوی داستان هم روی کار تسلط داشت،، ولی کاش این موسسه بیشتر به دانشمندان ایرانی و معرفی انها بپردازه بعد بره سراغ کشورهای دیگه،، این همه شاعر و ادیب و دانشمند داریم،، خب از اون‌ها اول بگیم بعد بریم سراغ جاهای دیگه،،
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی ابن خلدون

برای دریافت کتاب صوتی ابن خلدون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.