معرفی و دانلود کتاب صوتی اتکا به خود

عکس جلد کتاب صوتی اتکا به خود
قیمت:
۴۸۰۰۰ ۲۴,۰۰۰ تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اتکا به خود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی اتکا به خود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی اتکا به خود

کتاب صوتی اتکا به خود، مجموعه‌ای از مقالات و جستارهای رالف والدو امرسون در باب باور به خود و والا شمردن اندیشه‌ی مولد در برابر اندیشه‌ی مقلد است. به بیان ساده‌تر، نویسنده در این کتاب از ارزش والای پیدا کردن مسیر شخصی و چشم‌بسته تقلید نکردن از دیگران می‌گوید.

درباره‌ی کتاب صوتی اتکا به خود

جهانی که ما در آن رشد کرده‌ایم سیاره‌ای از تفکرات مختلف است. هرکس مختار است طرز فکر و دیدگاه مخصوص به خودش را داشته باشد و به قول حافظ، طرحی نو در اندازد. این یکی از بدیهی‌ترین حقایق این دنیا به شمار می‌رود، اما با وجود این، عوامل زیادی هستند که باعث می‌شوند افراد به افکار و شیوه‌های شخصی خودشان اعتماد نداشته باشند و آن‌ها را ناکارآمد و مملو از شک و شبهه ببینند.

در دنیا فرهنگ‌های بسیاری وجود دارند که حس اعتمادبه‌نفس و قدرت اتکا به خود را از افراد می‌گیرند و آن‌ها را به نحوی تربیت می‌کنند که صرفاً دنباله‌روی راه دیگران باشند. در چنین فرهنگ‌هایی، احترام به بزرگان و سنت‌های قدیمی به شکلی اغراق‌آمیز بزرگ جلوه داده و به افراد این‌طور القا می‌شود که اگر پایبند و ادامه‌دهنده‌ی این رسوم نباشند، گناه بزرگی مرتکب شده‌اند. این القای حس گناه تنها به رسوم اجتماعی و فرهنگی منتهی نمی‌شود، بلکه در بسیاری از موارد، عقاید دینی نیز به همین شکل به افراد تحمیل می‌شود. در میان چنین بلبشویی که خاموش کردن چراغ فکر و پیروی محض از ایده‌های دیگران تبلیغ و ارزش شمرده می‌شود، رالف والدو امرسون (Ralph Waldo Emerson) در کتاب صوتی اتکا به خود (Self-Reliance)، داشتن طرز فکر مستقل و اعتماد کردن به افکار شخصی را آموزش می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی اتکا به خود

رالف والدو امرسون در حدود دویست سال قبل، پیروی از افکار و ایده‌های دیگران را مورد نکوهش قرار داده و گفته که هر کس به نحوی خلق شده که نظرگاه و سبک بیان و جهان‌بینی منحصربه‌فرد خود را داشته باشد. این توانایی در همه هست، اما آموزش‌های مذهبی و فرهنگی به نحوی است که این قوه را در افراد خاموش کند. این سیستم آموزشی به همین حد بسنده نمی‌کند، زیرا نباید این افکار خاموش را به حال خود رها کرد؛ سیستم در ادامه یک قالب عمومی ایجاد می‌کند و تلاش می‌کند به هر نحوی که شده، همه را در این قالب جای دهد. رالف والدو امرسون در کتاب صوتی اتکا به خود، تلاش می‌کند تا این نکته را به همه یادآور شود که افکارشان درست به اندازه‌ی همان اجدادی که رسم و رسوم هزاران ساله را اختراع کرده‌اند، معتبر و باارزش است و نباید با این توجیه که کسی مثل آن‌ها فکر نمی‌کند، از ایده‌هایشان دست بکشند و کورکورانه به دنبال پیروی از عقاید دیگران باشند.

رالف والدو امرسون در کتاب صوتی اتکا به خود که با دیدگاهی فلسفی نوشته شده به این نکته اشاره می‌کند که آنچه مطلوب و مورد پسند جامعه قرار خواهد گرفت، هم‌نوایی است و هم‌نوایی درست در تقابل و ضدیت با مفهوم اتکا به خود قرار دارد. هم‌نوایی به معنی هم‌رنگ جماعت شدن است و در این هم‌رنگ شدن هیچ‌گاه، خلاقیت و ارزش‌آفرینی‌ای وجود نخواهد داشت.

کتاب صوتی اتکا به خود به همت سحر طبیب‌زاده به فارسی ترجمه شده و شما آن را با صدای غلامرضا صادقی می‌شنوید. نشر صوتی شادن پژواک، مسئولیت انتشار این کتاب را به عهده داشته است.

کتاب صوتی اتکا به خود برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که در مسیر خودسازی و پرورش اعتمادبه‌نفس هستند، و همچنین علاقه‌مندان به فلسفه‌ی آمریکایی، از شنیدن این کتاب صوتی استقبال خواهند کرد.

در بخشی از کتاب صوتی اتکا به خود می‌شنویم

آن کس که انسان است، باید سنت‌گریز باشد. کسی که ممکن است دستاوردهای جاویدان کسب کند، نباید به نام نیکی متوقف شود، بلکه باید بررسی کند که شاید نیکی همان دستاورد اوست. در نهایت هیچ‌چیز جز راست‌کرداری اندیشه‌ی خودتان مقدس نیست. خود را رها کنید، آن‌گاه تأیید دنیا را خواهید داشت. پاسخ شتاب‌زده‌ای را به یاد می‌آورم که وقتی خیلی جوان بودم، به اندرزگویی ارجمند دادم که عادت داشت من را با قوانین قدیمی کلیسا عاجز کند. پاسخ من چنین بود: «من را با تقدس سنت چه کار وقتی به تمامی با درونیاتم زندگی می‌کنم.» او در پاسخ گفت: «اما این سائق‌ها از مادون می‌آیند نه از بالا.» و من پاسخ دادم: «به نظر من چنین نیست. اما اگر من فرزند شیطان باشم، آن‌گاه از شیطان ارتزاق خواهم کرد.»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
2 دقیقه
پیشگفتار
65 دقیقه
اتکا به نفس؛ برون ز خویش، چیزی مجو
29 دقیقه
دوستی
29 دقیقه
فراروح
35 دقیقه
شاعر
22 دقیقه
تجربه
60 دقیقه
تاریخ

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی اتکا به خود
نویسنده
مترجمسحر طبیب زاده
راویغلامرضا صادقی
ناشر صوتی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی
۴۸۰۰۰ ۲۴,۰۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی اتکا به خود

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی اتکا به خود

برای دریافت کتاب صوتی اتکا به خود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.