معرفی و دانلود کتاب طبیعت

عکس جلد کتاب طبیعت
قیمت:
۲۵۰۰۰ 12500 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طبیعت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طبیعت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طبیعت

کتاب طبیعت که در اصل به صورت ناشناس منتشر شده بود به اعتقاد بسیاری از اندیشمندان نخستین مقاله‌ای است که در آن به طبیعت به عنوان قوه‌ای تاثیر‌گذار که پیرامون ما را احاطه کرده، نگاشته شده است. نثر رالف والدو امرسون در میان آمریکایی‌های هم‌عصر خویش برجسته و ممتاز است و می‌توان آن را سرمنشاء سبک نوینی در نگارش قلمداد نمود.

کتاب طبیعت (Nature)، مجموعه‌ای از رسالات کوتاه فرهنگی-اجتماعی است که در آن به تشریح و تبلیغ زندگی بی‌آلایش و سازگار با سرشت انسان و محیط زیست او پرداخته است.

تمامی علوم یک هدف دارند و آن کشف اصول طبیعت است. ما اصول دوران‌ها و کارکردها را می‌دانیم اما تاکنون به ندرت اتفاق افتاده که به تصوری در باب خلقت نزدیک شویم. امروزه از جاده حقیقت بسیار به دور افتاده‌ایم و همین منجر به این شده که بزرگان دینی به مباحثه درافتند و از یکدیگر متنفر شوند و متفکرین‌مان لب فرو بندند و شیوه‌ای سبک‌سرانه در پیش گیرند.

رالف‌ والدو امرسون (Ralph Waldo Emerson) فیلسوف و نویسنده آمریکایی در روز ۲۵ مه ۱۸۰۳ درشهر بوستون ایالت ماساچوست زاده شد و در ۲۷ آوریل ۱۸۸۲ کنکورد ماساچوست درگذشت. امرسون را پدیدآورنده مکتب ترانسندنتال آمریکا می‌دانند.

او در زمینه تغییر و تحول در تاریخ هم عقیده با توماس کارلایل بود مبنی بر اینکه تغییر در تاریخ و اجتماع توسط اشخاص بزرگ ایجاد می‌شود نه توده مردم. او می‌گوید شما شخصیت‌های بزرگی را مثل محمد پیامبر اسلام به من بشناسانید تا تأثیر آن‌ها را در تحول در تاریخ برای شما بازگو کنم.

از منظر فلسفی، جهان مرکب از طبیعت و روح است. اگر از این منظر بنگریم پس تمام جهان هستی منفک از ماست و سخن فلسفه بدین معناست که جهان "نفس من" نیست بلکه طبیعت و فن است و تمام انسان‌ها و جسم من می‌بایست در زیر گروه طبیعت، قرار گیرد.

در تمام طول تاریخ بعضی از کتاب‌ها جهان را تغییر دادند و شیوه نگاه ما به خودمان و دیگران را دگرگون کردند. آن‌ها به مباحث، اختلافات عقاید، جنگ‌ها و انقلاب‌ها الهام بخشیده‌‌‌اند. آن‌ها زندگی‌های بسیاری را ساخته‌اند و یا تباه کرده‌اند. حالا نشر روزگار نو برای شما کارهای متفکران بزرگ، پیشگامان، اصلاح طلبان و طالع بینان را فراهم آورده است. ایده‌هایی که مدنیت را تکان داد و به ما کمک کرد تا آن چه که اکنون هستیم باشیم. (ایده‌های بزرگ)

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
مقدمه
طبیعت
ابزار
زیبایی
زبان
نظم
کمال‌گرایی
روح
چشم انداز
تاریخ
اعتماد به نفس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طبیعت
نویسنده
مترجممرضیه خسروی
ناشر چاپینشر روزگار نو
سال انتشار۱۳۹۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-600-6867-48-9
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه الکترونیک
۲۵۰۰۰ 12500 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طبیعت

Mehdi Tamadon Rastegar
۱۳۹۷/۱/۱۳
کتاب طبیعت
سیزده به در از جشن‌های نورورزی ایران و روز طبیعت نام گذاری شده است و لذت این روز این کتاب چند برابر کرد. گرایش بشر به دگرگونی در طبیعت، سبب ایجاد دیدگاهی در فلسفه، به نام طبیعت‌گرایی شد. در این کتاب تحقیق کنیم پایان طبیعت چیست؟طبیعت‌گرائی تنها قوانین و نیروهای طبیعت در جهان فعالند. از و
استفاده مدل‌سازی ریاضی برای درک محیط فیزیکی اطراف‌مان کمک می‌کند. طبیعت در هنر، عکاسی شعر مجسم و ستوده شده‌است و ادب و هنر قدرتی را که افراد بسیاری را وابسته به طبیعت و زیبایی می‌کند، نشان می‌دهد. دلیل اینکه چرا این وابستگی وجود دارد و این وابستگی شامل چه چیزهایی است، در شاخه‌ای از فلسفه با نام زیبایی‌شناسی مطالعه می‌شود. فراتر از ویژگی‌های معین ساده‌ای که بسیاری از فلاسفه برای توضیح آنچه که زیباست موافقت دارند، عقاید تقریباً پایان ناپذیرند. طبیعت و حیات وحش در دوران مختلف تاریخ جهان موضوع مهمی بوده‌اند که این کتاب به آن پرداخته است.
حانیه رنجبر
۱۴۰۱/۱۰/۲۱
در این کتاب به ارتباط انسان با طبیعت سخن گفته در فصل اول به تعریفی از طبیعت و اینکه انسان با نگاه کردن به طبیعت می‌تواند به حقیقت هستی پی ببرد و کل هستی در خدمت انسان است تا به آن چیزی که میخواهد برسد و هر انچه انسان انجام میدهد بر جهان هستی اثرگذار است.
در فصول بعدی کاربردهای طبیعت را بیان کرده
که بوسیله زیبایی، ابزار، زبان و نظم به نمایش میگذارد در بحث ابزار تمام طبیعت بوسیله ابزار و فرایندهای انجام شده در طبیعت برای منعت انسان کار میکنند و انسان به وسیله اندیشه خود از آن‌ها برای رسیدن به زندگی بهتر کمک میگیرد.
در مبحث زیبایی طبیعت با بیانی زیبا منظره طبیعت را توصیف کرده و عملکردچشم انسان را در چگونگی دیدن این همه زیبایی شرح داده که میتواند چگونه به انسان احساس و جاودانگی را هدیه دهد.
سومین کاربرد طبیعت زبان است یعنی ما خیلی از کلمات و نمادها را از طبیعت الهام گرفته ایم با این که این کلمات وقتی از ذهن عبور کرده و بوسیله زبان به دنیای بیرون منتقل میشود معنا اصیل خود را از دست میدهد.
فصل بعد در مورد نظم سخن گفته اینکه شکل گیری ذهن براساس نظم صورت گرفته که از این طریق انسان بوسیله افکار خوب و مثبت به اهدافش برسد و همچنین در مورد بدهی و سرمایه گذاری صبحت کرده که چگونه براساس نظم موجود بدهی انسان‌ها را فقیر و سرمایه به دست معدود کسانی که از قانون طبیعت پیروی مکند قرار میگیرد و هم چنین در فصل بعدی بیان کرده که در بستر طبیعت میتوان به کمال گرایی برسیمو این هنگامی است که ازنظم موجود در طبیعت فراتر رویم که در پی آن فعالیت‌های انسان وسعتی نامحدود دارد ودرآخربه جمله زیبا دراین کتاب به این نوشته پایان میدهم:
دراین طبیعت زیبا روح وجود اعلی است که طبیعت نه محاط برمابلکه محملی قرار داد
Sinsad
۱۳۹۷/۱/۱۳
کتابراه عزیز
بهترین انتخابت برای سیزده به در 🌹🌹🌹
واژه"سیزده به در" را با توجه به معانی واژه‌ها در علامه دهخدا میتوان جور دیگری تعبیر کرد:
به معنای (سیزدهم به سوی در و دشت شدن) بیرون رفتن و در دامان طبیعت سیر کردن و به عبارتی آشتی آدمی با طبیعت "مادرش "🌳🌳🌳
Roohollah Mohammadi
۱۳۹۸/۱/۸
رالف والدو امرسون بخاطر اینکه من خودشناسی رو دوست دارم و اون رو مورد خویشتن شناسی تمرکز کرده فکر میکنم برام جذاب باشه چون حس کردم که حقیقت عین یکسان بودن برای همه در عین حال برای هر نفر رسیدن بهش هم متفاوته؛ که امرسون با خویشتن آگاهی کمک میکنه که درونی حقیقت رو بهش برسم.
لطفا کتابای بیشتر ازش بذارید
پرویز پور
۱۳۹۷/۱۱/۱۴
با سلام و خدا قوت به همه عزیزان
کتابی بی‌نظیر
پیشنهاد میکنم بخونید با تفکر.
یه جمله تاثیر گذار از کتاب:
فردی که برای تفریح یا پیدا کردن چیزی که ندارد به خارج سفر میکند از خودش دور میشود.
بزرگی و عظمت درون ماست، ان را از بیرون و دیگران گدایی نکنیم.
با تشکر
Mehdi Tamadon Rastegar
۱۳۹۷/۱/۱۳
روز طبیعت و کتاب طبیعت
سیزده به در که روز طبیعت نام گذاری شده از جشن‌های نوروزی ایران است که به معنی بیرون‌رفتن و در دامان طبیعت سرکردن می‌باشد. از منظر فلسفه، جهان از طبیعت و روح است که تمام طبیعت و جسم زیر گروه طبیعت هستند. این کتاب به آن پرداخته است.
Darya D
۱۳۹۸/۱/۲۲
کتاب جالبیه... تابحال به طبیعت با دید فلسفی نگاه نکرده بودم و این نویسنده اینکاو میکنه... اگر جزو علاقمندان به طبیعت هستید فکر کنم خوندن براتون جالب باشه البته کمی سنگینه متنش و حوصله و تفکر و تعمق نیاز داره
بهزاد تاجداری
۱۳۹۶/۶/۱۸
من می‌خواهم این کتاب رابخاطردوست داشتن واشتی باطبیعت بخوانم. ضمنافلسفی است ومترجم انرابه دکتردینانی تقدیم کرده است.
مهسا صابری
۱۴۰۲/۶/۶
نصف کتاب رو خوندم و دوست داشتم باعث میشه با دید عمیق تر به طبیعت نگاه کنید. و در بهر زیبایی اون برین ترکیب خوندن این کتاب داخل خود طبیعت واقعا عالی هست
_nooshe_
۱۳۹۷/۱/۱۳
بارها گفته‌ام و بار دگر میگویم ممنون از لطفتون و کتابای ارزشمندی که رایگان میکنید هرچند که دیر متومه شدم اما ارزششو داشت 🌹🌹
مهدی رحیمی
۱۳۹۷/۱/۱۳
با سلام برای کسانی که بدون اغراض و هر گونه تعصب علاقه مند به آشنایی با دیدگاههای مختلف دارند به نظر جالب میاد... پایدار و سبز باشید
حسین قارلقی
۱۴۰۰/۱۲/۸
کتاب خوبیه، امرسون کم کسی نیست، واگر طبیعت رو فراموش کردید حتما کتاب رو بخونید تا شاید بازهم به فکر زیبایی‌های طبیعت باشید
آزاد پاشازاده
۱۳۹۹/۹/۱۵
یکی از بهترین کتاباس که باید چند بار خوند، خصوصا بخش آخرش که مربوط به اعتماد به نفس هست
توصیه میشه به اونایی که فلسفی دوس دارن
وحید شعبانی
۱۳۹۹/۱/۵
ترجمه کتاب بسیار مبهم و غیرقابل درک و فهم است. کمتر کتابی را مطالعه کرده‌ام که ترجمه ان اینقدر غیرقابل فهم باشد
farzaneh babaloo
۱۳۹۷/۸/۱۹
من این کتاب رو تو عید که رایگان بودگرفتم ولی متاسفانه اصلا نتونستم با کتاب ارتباط برقرار کنم. متن کتاب برام سنگین بود‌.
مشاهده همه نظرات 28

راهنمای مطالعه کتاب طبیعت

برای دریافت کتاب طبیعت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.