معرفی و دانلود کتاب صوتی طبیعت

عکس جلد کتاب صوتی طبیعت
قیمت:
۳۹۰۰۰ 19500 تومان ۵۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی طبیعت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی طبیعت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی طبیعت

کتاب صوتی طبیعت اثر رالف والدو امرسون مجموعه‌ای از مقالات فرهنگی است که از زاویه‌ای فلسفی و هستی شناسانه به طبیعت و نقش ما انسان‌ها در آن پرداخته است. این کتاب صوتی به صورت مشترک با همکاری کتابراه و ماه‌آوا تولید شده است.

رالف والدو امرسون (Ralph Waldo Emerson) معتقد است ما از راه و سلوک پیشینیانمان دور افتاده‌ایم و از همین رو آنگونه که شایسته است از هستی و پدیده‌های آن لذت نمی‌بریم.

در کتاب طبیعت (Nature)، تمامی علوم یک هدف دارند و آن کشف اصول طبیعت است. ما اصول دوران‌ها و کارکردها را می‌دانیم اما تاکنون به ندرت اتفاق افتاده که به تصوری در باب خلقت نزدیک شویم. امروزه از جاده حقیقت بسیار به دور افتاده‌ایم و همین منجر به این شده که بزرگان دینی به مباحثه درافتند و از یکدیگر متنفر شوند و متفکرین‌مان لب فرو بندند و شیوه‌ای سبک‌سرانه در پیش گیرند.

رالف‌ والدو امرسون فیلسوف و نویسنده آمریکایی در روز ۲۵ مه ۱۸۰۳ درشهر بوستون ایالت ماساچوست زاده شد و در ۲۷ آوریل ۱۸۸۲ کنکورد ماساچوست درگذشت. امرسون را پدیدآورنده مکتب ترانسندنتال آمریکا می‌دانند.

او در زمینه تغییر و تحول در تاریخ هم عقیده با توماس کارلایل بود مبنی بر اینکه تغییر در تاریخ و اجتماع توسط اشخاص بزرگ ایجاد می‌شود نه توده مردم. او می‌گوید شما شخصیت‌های بزرگی را مثل محمد پیامبر اسلام به من بشناسانید تا تأثیر آن‌ها را در تحول در تاریخ برای شما بازگو کنم.

از منظر فلسفی، جهان مرکب از طبیعت و روح است. اگر از این منظر بنگریم پس تمام جهان هستی منفک از ماست و سخن فلسفه بدین معناست که جهان "نفس من" نیست بلکه طبیعت و فن است و تمام انسان‌ها و جسم من می‌بایست در زیر گروه طبیعت، قرار گیرد.

در تمام طول تاریخ بعضی از کتاب‌ها جهان را تغییر دادند و شیوه نگاه ما به خودمان و دیگران را دگرگون کردند. آن‌ها به مباحث، اختلافات عقاید، جنگ‌ها و انقلاب‌ها الهام بخشیده‌‌‌اند. آن‌ها زندگی‌های بسیاری را ساخته‌اند و یا تباه کرده‌اند. حالا نشر روزگار نو برای شما کارهای متفکران بزرگ، پیشگامان، اصلاح طلبان و طالع بینان را فراهم آورده است. ایده‌هایی که مدنیت را تکان داد و به ما کمک کرد تا آن چه که اکنون هستیم باشیم. (ایده‌های بزرگ)

در قسمتی از کتاب صوتی طبیعت می‌شنویم:

نیاز والاتر انسان که بواسطه طبیعت پاسخ داده می‌شود، عشق به زیبایی است. یونانیان باستان جهان را زیبایی خطاب می‌کردند. چه به جهت ساختار بنیادین اشیاء باشد یا قدرت قالب پذیری چشم انسان، در هر حال صورت نخستینی چون آسمان، کوه، درخت، حیوانات، فی نفسه در ما موجد وجد و شادمانی هستند؛ لذتی از طرح کلی، رنگ، حرکت و جمع آن‌ها حاصل می‌شود.

به نظر می‌رسد بخشی از این ناشی از خود چشم باشد، چشم بهترین هنرمندان است؛بواسطه عملکرد دوگانه ناشی از ساختار و قوانین نور، منظره ایجاد می‌شود؛چشم، توده موضوعاتی که هر یک واجد شخصیتی مستقل هستند را چنان زیبا رنگ و سایه می‌زند و موضوعاتی که فاقد تأثیر خاصی هستند را چنان در کنار یکدیگر می‌نهد که منظره‌ای متقارن و معنادار از آن حاصل می‌شود؛ و همان گونه که چشم بهترین معمار است، نور هم اولین نقاش است.

هیچ جسمی چنان پلید نیست که بواسطه نور زیبا نشود، و محرک آن باعث احساس می‌شود؛ و یک نوع جاودانگی در نفس نور، به مانند فضا و زمان، همه ماهیت‌ها را سرشار از وجود و لذت می‌نماید. حتی لاشه‌ها هم زیبایی خاص خود را دارا هستند. علاوه بر این فیضی عام در تمام طبیعت منتشر شده که باعث می‌شد تمام صور در چشم، زیبا ظاهر شوند که منجر به تقلیدهای بی‌شمار ما از برخی از آن‌ها شده است، صوری همچون قسمت‌های قدامی حشرات، انگور، صنوبر، خوشه‌های گندم، تخم مرغ، بال‌ها و اشکال بسیاری از پرندگان، پنجه‌های شیر، مار، پروانه، صدف، شعله‌های آتش، ابرها، شکوفه‌ها، برگ‌ها و اشکال بسیاری درختان همچون نخل.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
37 دقیقه
بخش اول
19 دقیقه
بخش دوم
19 دقیقه
بخش سوم
25 دقیقه
بخش چهارم
28 دقیقه
بخش پنجم
36 دقیقه
بخش ششم
30 دقیقه
بخش هفتم
25 دقیقه
بخش هشتم
25 دقیقه
بخش نهم
37 دقیقه
بخش دهم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی طبیعت
نویسنده
مترجممرضیه خسروی
راویعمار تفتی
ناشر چاپینشر روزگار نو
ناشر صوتینشر ماه آوا
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۴۲ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های فلسفه و منطق
قیمت نسخه صوتی
۳۹۰۰۰ 19500 ت ۵۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی طبیعت

mehdi askari
۱۴۰۱/۵/۲۶
واقعا طببعت یک بخش خیلی مهمی از زندگیه که این روزا کم اهمیت شده. من یک چند وقتیه که به دنبال حفظ و نگهداری از طبیعتم. من با طبیعت آرامش میگیرم و این کتاب این حس را بیشتر میکند. به نظر من بهترین حالت برای گوش دادن به این کتاب در طبیعت است. تصور کنید به مدت چند روز در طبیعت و در کنار یک آبشار بمانید به تنهایی، و هر روز یک قسمت از این کتاب رو گوش بدید. این کتاب بهترین دوست رو به شما هدیه می‌ده. طبیعت!
«انسان هروقت تنها شد به ستاره‌ها بنگرد تا از تنهایی دربیاید» و با بهترین دوستش باشد.
علی کلاهچی
۱۳۹۹/۱/۱۹
امرسون فیلسوفی بود که ذهنی فرابشری داشت و به نسبت ذهن شگفت انگیزش، روح بزرگ، درک ژرفی که از زندگی داشت گمنام مانده است و شاید تنها اندکی از اهالی کتاب به خصوص فلسفه او را می‌شناسند و اینجا به تعریفی از ناپلئون هیل فقید بسنده میکنم که در اوایل کتاب ۱۵درس موفقیت گفته است که به هر کسی مقاله جبران را و امرسون نخوانده توصیه میکنم که قبل از هر چیز آنرا بارها بخواند، درغیراین صورت چیزی از زندگی مفهوم واقعی آن درک نکرده است.‌ای کاش کتاب قانون جبران امرسون هم تو این جا بود
وحیده قمرطلعت
۱۴۰۱/۹/۱۷
سلام، کتاب بسیار زیبایست ولی متاسفانه راوی با لحن بسیار تند و ادای کلمات به صورت پیوسته و بدون مکث ارزش کتاب را زیر سوال برده و به حالت عیر قابل شنود دراوردند و سخنان زیبای امرسون با حالت گوش خراشی و به حالت خشن ادا میشود. با امتنان به اینکه در راوی کتابها دقت فراوان شود تا این اثار زیبا به گوش همگان برسد… با سپاس از کتاب راه
NSR TYMURI
۱۳۹۸/۱/۱۳
با تشکر فراوان از کتابراه 😍😍
امروز روز تولدم هم هس 🎂
بابت این هدیه ارزشمند هم یه دنیا ممنونم 🙏🙏
پونه بختیاری
۱۳۹۸/۱/۱۳
کتابراه عزیزم ممنونم بابت این سیزده کتابی که بهم هدیه دادی:") ♡ بهترین هدیه‌های امسالم بود♡ امیدوارم همینقدر شادی بهتون هدیه داده بشه که دل ما رو اول سالی شاد کردین♡♡♡
A Afshar
۱۳۹۸/۱/۱۳
پارسال این کتاب در روز طبیعت رایگان شده بود و امسال صوتی ان. مرسی از کتابراه که امثال روی کتاب‌های صوتی تمرکز کرده بود
mohsen ebi
۱۳۹۸/۲/۱۳
عالی بود. صداپیشه فوق العاده بود. یکم استفاده از موسیقی در متن کم بود که با توجه به حس کتاب می‌شد بیشتر ازش بهره برد. از کتاب هم خیلی خوشم اومد, عالی بود همه چیز مخصوصا اینکه اون رو رایگان ارائه دادید.
Heidar Jewelweiz
۱۴۰۱/۱/۲۵
درود
کتابی فوق العاده..... اگر این کتاب و چاکرادرمانی را قبل از هر کتاب انگیزشی مطالعه کنیم. قطعا نگرش متفاوت درادامه زندگی برایمان محقق میشود
البته بااحترام به تمام فرهیختگان این نظرشخصی بنده بود
سپاس
ahmad shirzadi
۱۳۹۸/۱/۱۳
گوینده عالی این‌کتاب را روایت می‌کند طوری که من ذهنم را مانند ابری کوچک به نسیم کلمات او هر شبانگاه می‌دهم
Aylar Bahrami
۱۴۰۲/۱/۱۳
متاسفانه اینقد صدای گوینده یکنواخت و خسته کننده ست و به متن نمیخوره که قادر به ادامه شنیدن نیستم و کتاب رو رها میکنم. حتی یک جمله هم با احساس مناسب بیان نشده
امین طریفی
۱۴۰۰/۷/۲
واقعا پی بردن به این نکته که طبیعت مادر بشریت هست و بایستی به آن احترام بگذاریم.... فوق العاده.... ممنون از کتابراه و صدای خوب گوینده
آرش پورصمدی
۱۴۰۲/۶/۲۹
آقای امرسون عارفی هستن که به روشی متمایز از روش عرفانی که در بین عرفای مسلمان (به طور کلی) رایچ هست. معرفت الهی در وجودشون جلوه کرده.
ریحانه جعفرپیشه
۱۳۹۸/۱/۱۳
این مجموعه خیلی خوبه فقط به نظر من اگر تعداد کتابهای صوتی را افزایش بدید خییییلی بهتره
مهدی حسینیان
۱۴۰۱/۷/۲
منشا طبیعت بر خلاف آموزه‌های دینی که بهمون یاد دادن که ما اشرف مخلوقاتیم و از کل موجودات برتر و بهتر
مجتبی نیک سرشت
۱۴۰۰/۴/۷
بسیار زیبا ارزشمند واقعا گنجینه‌ای ست بی بدلیل و متفاوت
حتما نسخه صوتی این کتاب رو تهیه کنید و بارها گوش بدید
مشاهده همه نظرات 56

راهنمای مطالعه کتاب صوتی طبیعت

برای دریافت کتاب صوتی طبیعت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.